Gå til innhold

Baby boka...


shy

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen!!

Vel. god og god.. muligens litt bedre enn i går... hodepine og hals er fortsatt fremtredende, og jeg drømmer om sengen... tror jeg skal gå hjem og legge meg etter jobb i dag og! :wink:

Skal komme meg på apoteket en av dagene og kjøpe EL test... mannen og jeg snakket om at vi kanskje bare skulle prøve den berømte annen hver dag helt fra "tanta" forlater meg og helt frem til IKM.... hm.. kan bli slitsomt.. men med så korte sykluser som jeg har hatt, så burde vi orke det!! Da trenger vi ikke å EL teste heller, for da er vi jo i rytme hele perioden... hmm.. en god idè, men er den gjennomførbar? Eller overvurderer vi oss selv.... jeg vet jo hvor trette vi er om kvelden...

Vel, time will show.

Nå vet jeg det er flere rundt oss som prøver, og jeg skulle så gjerne ønske at vi fikk det til om ikke så altfor lenge..... jeg kjenner inni meg at jeg kommer til å slite hvis alle andre får det til med en gang :cry: .... huff... dumt å deppe over noe som foreløpig ikke er reelt!!!

Nei, nå må jeg back to work.....

Ha en fin formiddag alle mine venner!! :)

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du føler deg bedre nå, det er så kjedelig å være syk. Men pass på å stelle godt med deg selv, ellers blir det ikke så lett å blir frisk! :fy:

Ha en riktig så god natt, shy!

Vi "ses" nok i morgen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Da var det onsdag allerede... Jeg føler meg bedre, og helgen nærmer seg.... deilig!!! Glad jeg gikk på jobb på mandag selvom jeg var dårlig.... Hater å være hjemme...!!!!

Det driver å tar seg opp noe veldig på jobben for tiden, og dagene bare flyr.... på fritiden har vi hele tiden planer, og det er kveld før jeg rekker å tenke meg om. Huff.. burde vært hjemme en kveld og ryddet litt i skap og skuffer, vasket litt og fått opp vinterklærne (skulle ikke jeg det i forrige uke mon tro? :tunge1: ).

I kveld skal vi på besøk til noen venner som vi ikke har sett siden bryllupet... gleder meg veldig til å se de igjen. De hadde visst noen bilder fra bryllupet også, så det blir kuult å se!! (Oops... kom på at jeg snart må lage et album!!!)

Denne mnd vet jeg ikke hvordan jeg skal regne ut EL, da jeg har hatt 27dg syklus de foregående periodene, men den siste nå hadde jeg 23dg. Hva skal jeg da forholde meg til? Kan jo ikke ta EL test hele tiden.. kommer til å bli blakk... ikke har jeg noen fysiske tegn som sier meg når det er heller.... UUUÆÆÆÆÆÆ blir GAL av dette her... at det skal være SÅ vanskelig da!!! Mannen er meget laid back til det hele.. og mener at vi bare skal "holde på" som vanlig, og håpe det beste... men jeg skulle gjerne ha visst NÅR ( i allefall sånn ca.) jeg har EL.. nå kan vi bomme fullstendig på uken, i og med at syklusen er helt på tur....

hm... får la det ligge litt... er akkurat ferdig med "tanta", så foreløpig er det ikke noe issue...

vel.. nå må jeg vel jobbe litt... (siden jeg får betalt for det, mener jeg :wink: ) så får jeg heller titte innom litt senere!!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med helg som nærmer seg!! Vi skal på landet igjen og mannen skal jakte! Apropos bryllupsalbum, tror jeg skal begynne på det i helgen! Men det blir litt av en jobb, samtidig er det jo så gøy når man blir ferdig!

Skulle ønske vi var like flinke til å gjøre litt annet enn å sitte på sofaen hver kveld etter jobb..Men jeg merker at jeg er så trøtt og sliten (selvom jeg nesten ikke gjør noe) etter jobb at det bare er deilig å laaange ut!

Ha en super fin dag! Håper du finner ut litt av syklusene dine, så en babies er i boks snart :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Torsdag allerede... snart helg.. og vi skal masse kos!! Skal bort i morgen kveld, og har besøk på lørdag. Søndag spår jeg blir en meget slapp dag!!!

Nå er det vel på tide å begynne prøvingen igjen... tanta er borte, og vi aner jo ikke når EL er, så nå er det bare å stå på så mye vi orker... kan hende det kommer til å skorte litt på annenhver dag praksisen, men i allefall hver tredde dag skal vi få til!! :wink:

Skal på apoteket i dag, (må handle inn litt til medisinskapet, innså at vi ikke hadde noenting som hjelper mot hodepine osv her forleden når jeg følte meg dårlig, så en oppdatering er på plass), og da skal jeg kjøpe EL tester. Nå blir den store utfordringen å finne ut NÅR vi skal teste.... herregud, for et styr... :tunge1:

Mulig jeg må fortelle min fremtidige unge om alt vi måtte igjennom for å få laget det perfekte barnet :wink: hi hi, eller.... det er kanskje sånn ikke barn er så interessert i å høre om sin mor og far... HA HA... jeg er i allefall ikke interessert i å høre hvordan mamma og pappa "hadde seg" for å få laget meg.... :ler:

Vel... work is calling.... ha en fin dag alle KG snupper!! :wink:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagboknabo! Vi er mange som skriver nesten hver dag, men vi fyker likevel over på side 2 temmelig kjapt. Jeg har dessuten observert at dette er det flere av oss som syns er litt dumt. Derfor prøver jeg meg på et lite opprop på ”ris og ros” for å se om moderatorene vurderer å revurdere litt – og i det minste dele ”oss” i to. (Som vel egentlig er tilstrekkelig?)

Er du enig med meg, skriv gjerne under på mitt lille innlegg, som du finner her --> http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=96556

Ha en fin dag! :klem: fra Månebarnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kuult.. da var det litt lettere å finne dagboken sin ja! Takk til Moonchild som tok initiativ!! :wink:

Nå er helgen rett rundt hjørnet, og i kveld blir det fest... I kveld kan jeg drikke med god samvittighet, da jeg nettop er ferdig med tanta, og ikke har startet ny prøving. Forrige helg tok jeg det helt piano, da jeg ikke visste helt om noe var på gang... Har egentlig planer om å ta det litt rolig med vinen i kveld, selvom det ikke er høyst nødvendig, men det er jo deilig å ikke være helt utslitt i morgen også da! :wink:

Har gått til innkjøp av EL tester nå.. så får vi se om vi bruker de denne mnd eller ikke... kan jo være greit å vite sånn ca når det er lurt å stå på litt ekstra akkurat den perioden!!

Vel.. vil ønske alle KGère en riktig god helg!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

Jeg kjøpte el-tester i Wales, så nå er jeg klar for neste periode jeg også...

Håper jo at det har vært et bomkjøp og at det lyser to blå mot meg senere i uken, men jeg regner ikke med det. Har ingen symptomer nå heller, så da er det vel ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god mandag alle sammen!!!

Da er det ny uke, 8 dager ut i PP4, og vi er i gang igjen... skal ta EL test denne mnd, så jeg håper vi finner litt mer ut av det nå. Hmm, vet ikke så mye om sånne EL tester... er det det samme som med graviditetstester? At man bør teste om morgenen? Eller kan man teste når som helst på dagen... dette må jeg finne ut av.. står sikkert på pakken!

Helgen har vært fin.. fest på fredag, og slapp lørdag med god venninne.. (mannen var på fest lørdag også). I går var vi nokså laid-back, men fikk vasket masse tøy, (inkludert sengetøy, og det er SÅ DIGG!! :) )

Fikk endelig prøvd ut den nye brødbaker maskinen vi fikk til bryllupet også, og gleder oss nå til å våkne til ferskt brød hver dag :sjarmor: (kan hende det ikke blir så ofte som HVER dag da.... :-? ) og det er kuult!!

Vi får håpe dette blir en fin uke... har ikke så altfor mye planer, men kjenner jeg oss rett, så "baller det på seg" utover i uken!!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har ikke så altfor mye planer' date=' men kjenner jeg oss rett, så "baller det på seg" utover i uken!![/quote']

:ler: Sånn er det hos oss også!

Det er ikke mange dagene vi kjeder oss, nei!

Full fres, hele uken.

Men det er jo greit det, da! Ikke noe er så kjedelig som å kjede seg! :tunge1:

Du får nok en fin uke, skal du se.

Ordner seg alltid for snille jenter, vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag allerede!! Og i dag skal vi på utstilling!! Skal se på masse bilder som bryllupsfotografen vår har tatt (ikke brudebilder da... :wink: ), og vi som elsker fotografier... kanskje vi ender opp med å kjøpe noe? Hmmm.. vi får se!!!

I går var det kiipt vær!!! :o Ble hjemme hele kvelden, og fikk ryddet masse!! Fikk også begynnt på å sette inn bilder fra bryllupet i album... digg å komme i gang med det.

Har regnet på EL nå, og HVIS jeg har 26/27 dager denne mnd, så er EL på lørdag/søndag!! Altså.. god idè å komme i gang med annenhver-metoden alerede nå!! Skal ta EL test fra torsdag hadde jeg tenkt, så får vi se om vi er helt på "jordet", eller om kroppen ER med... Kan jo være helt greit å finne ut av!!

Må jobbe litt nå, men stikker innom senrere!!

Ha en fin dag alle sammen!! :klem:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for hilsningen i dagboken min.

Har du tatt en EL test enda? Har vert inne på tanken selv,men aner ikke hvordan di funker eller når i perioden man skal ta dem.jeg kjenner meg godt igjen med å lyve for folk.Vi blir spurt hele tiden om når neste mann kommer.Ikke alltid like lett å holde masken.Blir artig å følge med deg.lykke til med prøve perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vimse Dokka! Takker for hilsen!

Jeg har tatt min første EL test i dag, og den var helt negativ! Det står på pakken at man kan regne med å bruke flere i pakken på en EL, for å finne den rette perioden. Tenkte jeg skulle bruke annenhverdag metoden med disse testerne, for jeg vil jo ikke risikere at jeg går glipp av EL. Er på dag 8 i PP4 i dag, og vet at fra dag 10 og utover er det sjanse..... men siden jeg ikke vet helt hvor lang/kort syklus jeg har, har jeg startet i dag. Får se hvordan det går... hvis ikke dette funker, tror jeg at jeg bare legger alt til side litt, og lar tiden jobbe for meg!! Kan ikke gå rundt å tenke så mye på dette her... da skjer det vel aldri! :-( Men nå prøver vi disse EL testene denne mnd, det er jo fint å finne ut om man har EL eller ikke også da! :wink:

hilsen shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med el-tester!

Fint for meg at du blir ekspert når jeg skal begynne med dem om rundt to uker! :wink:

Skriv masse om det i dagboka di, så kan jeg lære det der. Hvilke tester har du?

Når tester du?

Blir spennende dette her!

Du har jo dratt forbi meg med mange dager! Vi som hadde IKM på samme dag og alt! Nå ligger jo du en halv syklus foran meg... :tunge1:

Lykke til, i hvert fall!

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og god morgen til alle KGère!!

Takker for nok en koselig hilsen Siam... det er sååå hyggelig med besøk fra deg! :-) :klem:

Når det gjelder disse EL testene, har jeg gått til innkjøp av Clearblue testene, det er helt tilfeldig, var rett og slett fordi det var den de hadde der jeg kjøpte den.

Jeg tester om morgenen, og teste jo i går, så da tenkte jeg å teste igjen i morgen... Hvis jeg har 27dg syklus denne mnd, skal EL være lørdag eller søndag, men som du vet så hadde jeg jo kortere syklus forrige PP, så derfor har jeg begynnt såpass tidlig å teste... er jo veldig spennt på om jeg i det hele tatt har EL, og i såfall når......

Har egentlig begynnt å bli mer avslappet til hele opplegget nå.... jeg har på en måte forstått at dette kan ta litt tid, og at det ikke er noen vits i å stresse så veldig. Det er ok å finne ut at jeg har EL, men bortsett fra det, har jeg/vi funnet ut at vi bare skal fortsette som vi har gjort til nå, og håpe det går etter hvert!! Tiden går så fort, og vips så har vi prøvd i mange mnd, men det føles som om vi nettop har startet, så det er ikke så farlig.

Vi lever fortsatt i nygift lykkerus, :bryllup: og det er like morsomt å referere til hverandre som KONA og MANNEN!! hi hi.

Jeg er veeeeldig heldig med mannen min.. :hjertesmil: han er bare så god... i går lagde han middag til meg og en venninne, vasket klær, ryddet og støvsugde mens hun og jeg bare skravlet og koste oss... når han var ferdig, kom han bortom meg, og sa "eeeeelsker deg kona mi!!!". (Trodde egentlig kanskje han skulle bli litt oppgitt over at han måtte styre og ordne alene mens jeg satt og slappet av, men tydelig vis ikke!! Han er vel god!!!! :hjerter2:

Vel, det er vel på tide å jobbe litt.... phu

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig å være nygift ja!! :hoppe:

Håper disse El testene blir positive snart! Og at syklusene dine ikke bare driver og tuller..Vet hvordan det er!! Min syklusen var ikke helt bra rundt bryllupet!! Da var det plutselig bare 12 dager i mellom mens!

Ønsker deg en fin dag og takk for mange koselige hilsner i dagboka mi!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hilsen Juni.. kos å få besøk!! :wink:

Nå er det alerede torsdag, og jeg lurer på hvor dagene blir av... DE FLYR!!!

I dag tok jeg min andre EL test, og den var heller ikke positiv, men i dag kunne jeg i det minste se antydninger til en strek til, det kunne jeg absolutt ikke på tirsdag, så det er mulig det nærmer seg?? Som sagt så har jeg jo antatt at EL er på Lørdag eller søndag, så jeg tester igjen på lørdag morgen, og da bør det være sjanse for at jeg får et bedre resultat. I såfall, er det bare å stå på for meg og mannen... hi hi, og vi har ingen store planer i helgen... (bare middagsgjester på lørdag kveld) så det skulle passe bra!! Kan vel hende vi lar EL være EL og koser masse uansett.... er jo inne i en meget god periode, så det er ikke vits i å "spare på kruttet! :wink: .

Var litt sent i seng i går, og kjenner jeg er nokså trett i dag.... :tunge1: skulle gjerne ha :sove: litt lenger i dag... men sove kan man vel gjøre når man blir gammel.... (ikke helt trøstende, men men...)

I dag skal vi ha besøk av noen meget gode venner, og jeg gleder meg til å se de.... er så glad i vennene våre!! :klem2:

Håper forresten været holder seg litt nå... det er mye mer inspirerende å stå opp til sol og pent høstvær, enn til regn og grått vær!!

Ha en fin dag alle KGère!!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...