Gå til innhold

Baby boka...


shy

Anbefalte innlegg

Oi,, da var høsten her alt... kjenner det på det kalde draget i luften.. men det er jo en fin tid det også!

Vi har hatt en deilig sommer, har vært to uker i Danmark på feriehus, og der koste vi oss skikkelig sammen med et vennepar. Fikk gjort masse gøy, og hadde bedre vær enn det var her hjemme,men ikke fantastisk vær selvfølgelig. Fikk et par dager på stranden, og ellers var vi i København et par ganger, i dyrepark, og ellers masse annet koselig. Var veldig koselig å være sammen så lenge, og bare kose oss... deilig med ferie altså!

Nå er det mye jobbing, da det skjer veldig mye på jobben min.. men det er veldig moro, og jeg får allikevel tid til å være mamma. Jobber en del etter at snuppa legger seg, men det gjør ikke noe. Venter på ny firmabil, og det gleder jeg meg veldig til å få. Skal gjøre hverdagen litt enklere med to biler. (o:

Ellers har vi bestemt oss for å la det "stå til" og se om vi klarer å lage en liten søster eller bror til snuppa vår i løpet av høsten. Skal ta ut spiralen om èn mnd, (har alerede bestillt legetime) så får vi se hvordan det går. Tok litt tid sist gang, så jeg regner ikke med klaff med en gang, men er også mye mer avslappet til det hele nå, i og med at vi vet vi kan få barn, og egentlig har vi det så fint som vi har det, så det er ikke noe hast.. tar det som det kommer. :)

Ønsker alle en fin uke... skal forsøke å skrive litt oftere... vet jeg har sagt det før, men nå er høsten her, og det blir flere "inne kvelder" enn det har vært nå i sommer...

Klem shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som vet hvordan man bytter navn på dagboken sin? Får det ikke til jeg... :sjenert:

Snuppa har vært hjemme med idarè noen dager, men er bedre nå, og skal i bhg i morgen.

Hun er så morsom for tiden, det er så utrolig gøy nå som hun prater masse, og vi kan snakke om dagen som har vært og ting hun har masse meninger om.

Ellers går det i mye jobbing for tiden, da jeg har fått ny stilling i sommer, med mye mer ansvar og da selvfølgelig også mye mer jobbing... (og meer penger :jepp: ). Jeg stortrives på jobben, og er veldig glad jeg fikk meg ny jobb etter endt permisjon. Det er en av de bedre avgjørelsene jeg har tatt på en god stund. :) (sett boritfra det å få barn selvsagt...)

Jeg gleder meg til vi skal lage en liten :babysmokk: til... lurer på når/hva/hvem osv....blir moro!

Jeg har i det siste kommet godt i gang med treningen igjen, og det er deilig! Får håpe jeg klarer å fortsette sånn. :klappe:

Nei, nå må jeg surfe litt mer før det er frustrerte fruer... :popcorn:

Shy :klem:

Endret av shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke. nye muligheter! (O:

Har planer hver dag etter jobb, så denne uken flyr vel som alle de andre ukene gjør.. he he.. bare hyggelige ting da!

Den helgen som var fikk jeg vært ute både fredag kveld og søndag kveld med venninner, og ellers vært veldig mye sammen med mann og den herlige lille snuppa vår.

Hun er så morsom å være sammen med.. og stort sett er hun blid og glad. Vi har selvfølgelig noen runder i ny og ne, men hun lærer fort så lenge vi er konsekvente. Og det forsøker vi å være. Vi snakker mye om hva som er viktig for oss å sette ned foten på, og ellers lar vi det som ikke betyr så mye for oss, bare passere. Kan ikke ta en "fight" for hver minste lille ting. Men det ser ut som det fungerer, for hun hører bra på oss når vi snakker litt strengt til henne. (o:

På jobben flyr dagene, og det er veldig moro. Kommer til å savne jobben hvis jeg skal ut i permisjon, det vet jeg bare... har egentlig ikke lyst til å være borte et år nå snart, men jeg ønsker også et barn til, så da blir det jo sånn. Et år går dessuten veldig fort.. det VET jeg jo fra sist gang.

Det blir herlig å få en liten en i huset igjen... og snuppa har så lyst på en lillebror eller lillesøster, så det skal nok bli koselig.

Gleder meg til vi skal begynne å prøve igjen.. blir spennende å se hvor lang tid det tar denne gangen.. tok jo litt tid sist.. så man vet aldri.

Nå skal jeg se litt på tv, før jeg legger meg.

God natt.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld.. deilig. Har hatt en veldig fin helg. Var bare hjemme fredag og slappet av, noe jeg tror jeg hadde veldig godt av, da jeg begynnte å brygge på noe, så jeg holdt meg varm og drakk masse kakkao, litt cognac og tok det med ro. Virker som det hjalp, for på lørdag var jeg bedre.

I går var mannen og handlet og fikk fyllt opp her, deilig å ha litt til uken som kommer. Etterpå gikk vi tur med en venninne og hennes datter, og lunsjet på en hyggelig cafe her i nærheten.

På kvelden var mannen og jeg på fest, og vi hadde barnevakt som sov over hos oss. De skulle ta snuppa i dag tidlig også, men det viste seg å være unødvendig, da hun sov til halv elleve (!) i dag, og da måtte vi vekke henne... har aldri opplevd at hun har sovet så lenge før... det var deilig for alle.

I dag har vi fått ryddet masse, i både møbler, og klær, fått unna alt som ikke passer til snuppa lenger, og det er nå mye mer ryddig i skuffer og skap. (o:

I kveld har vi vært hos svigers på middag, og det var kjempehyggelig. Godt å være litt sammen med familien.

Nå sover snuppa, og vi slapper av før nok en arbeidsuke. Skal på 2 års kontroll med snuppa på torsdag.

God kveld til alle... (o:

Shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk Siam... du er god! :klem:

Nå er definitivt høsten her.. løvet faller og det er kaldt og mørkt om morgenen.. ikke vet jeg hva jeg skal ha på meg, og enda vanskeligere er det å kle på snuppa hver morgen... strømpebukse, lue og hals? Eller blir det altfor varmt.. huff.. slitsomt... Om å gjøre å holde seg friske... vi tar i allefall tran og sanasol, og håper på det beste! :ler:

På mandag skal jeg til legen og ta ut spiralen... det blir rart... jeg grugleder meg til det. Ny runde med prøving, graviditet (forhåpentligvis) og fødsel.. men goshameg så verd det! Mannen er like spent, og vi lurer på om det blir annerledes gang nr. 2. Vi har jo i allefall litt erfaring denne gangen.. :)

Nå blir det :humpe: for alle penga.. ha ha, neida, men jo, vi har lyst til å forsøke å få det til å klaffe så fort som mulig.. tok jo 5 mnd sist, så hvem vet. Kanskje vi ikke klarer å lage en :babysmokk: til?

Vi har ingen preferanser på kjønn, og det er deilig.. det vi får er hjertelig velkomment!

Snuppa snakker om en "lillesøster" så hun vet hva hun vi ha.. men for oss er det som sagt hipp som happ!

Ønsker alle en knall helg! Vi skal bare kose oss. I morgen skal jeg sette tulipaner og krokus, slik at de kan komme og vise meg når våren er i anmars... :-D

Før det er det jo jul, og vi skal ha hele familien her 11stk, og julenisse og full pakke.. det gleder jeg meg til.

Nå skal jeg ha det litt :love: med mannen.. han har sjenket oss litt vin etter en bedre middag, og vil at jeg skal legge fra meg pc`n, så da får jeg nok gjøre som han sier!

god natt!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, legen fikk ikke ut spiralen... så nå må jeg til gynekolog og få den ut... vel vel, da får jeg tatt en UL og sjekket status på vann cystene mine, og det kan være ok i forhold til prøvingen.

Jeg regnet dessuten ut at jeg ikke må bli gravid helt ennå, da jeg har en flott avtale om at arb. plassen betaler full lønn etter at jeg har vært ansatt i 2 år eller mer, men da kan jeg ikke gå ut i permisjon før det har gått 2 år.. og det skiller bare på en mnd nå... så hvis jeg blir gravid i oktober eller senere, så går det fint i forhold til den avtalen...(o:

Snuppa har vært syk i går og i dag.. skikkelig høy feber, og masse oppkast, stakkars... såå dårlig. Mannen har vært hjemme i dag med henne, og jeg blir hjemme i morgen. Men hun var bedre i kveld, så det lover godt.

Nå skal jeg se litt på tv, og slappe av før jeg tar en tidlig kveld.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...