Gå til innhold

Baby boka...


shy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen... har også lyst på dagbok.. Det er godt å ha et sted å skrive ned alle tanker og følelser, og forhåpentilg vis vil dette etter hvert utvikle seg fra å være en prøve-dagbok, til en gravide-dagbok.

Litt om meg/oss:

Vi har vært kjærester i mange år, bodd sammen i fem av disse, og i sommer giftet vi oss.. endelig vil mange si.. Det var godt å få formalisert forholdet vårt, selvom det ikke utgjør store forskjeller i det daglige. Og vi vet vi gjorde mange rundt oss veldig glade ved å gjennomføre dette. Vi hadde en fantastisk dag, og en enda bedre bryllupsreise.

På bryllupsreisen fant vi ut i felleskap at vi skulle kaste p-pillene, og se hva som skjer. Jeg skriver at vi er i PP-3, men det er vel egentli ikke helt riktig, for vi har ikke prøvd noe særlig før denne mnd... men det er i allefall 3mnd siden vi sluttet med prevansjon. Det er spennende og skummelt på samme tid, og tenke på at vi kanskje skal bli 3 (eller egentlig 4, for vi har jo en helt herlig liten pusefrøken, som foreløpig er babyen vår... :) )

Jeg har tidligere fått høre at jeg kan få litt problemer med å bli gravid, men legen har sagt at vi ikke skal tenke for mye på det... og bare prøve som normalt. Det er ikke noe alvorlig galt, men litt cyster (vann) på eggstokkene støtt og stadig... Vi får se... har jo nå selvsagt fått helt dilla, siden vi har bestemt oss.. og begge er veldig klare for å få til dette, men i bakhodet har vi at det kan bli vanskelig, og at vi må prøve alternative metoder etter hvert.. men foreløpig er det naturmetoden som gjelder... og det er jo moro!!

Gleder meg til å dele tanker og meninger her i tiden som kommer...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får være den første til å ønske deg :velkommen:

Det blir spennende å følge med deg i tiden fremover. Det er mange av oss som er prøvere her inne, så du får være velkommen i klubben.

Velkommen-klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Velkommen skal du være! Og du har helt rett..det er godt å kunne dele sine tanker med andre...her får en alltids oppmuntring og gode råd når det trengs! Vet ikke helt hva jeg skulle gjort uten dagboka! :ler:

nok om meg da..Blir spennende å følge med dere fremover..det er utrolig gøy å begynne prøvinga..og en blir fort veldig gira..bare vent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden, Sandra og Edea!

Kos med hilsner fra dere alle!! Det som bekymrer meg mest er to ting: Jeg er utrolig dårlig til å lyve, og nå som vi er gift, kommer de helt naturlige (for litt for mange...) spørsmålene om vi snart skal ha baby (litt slitsomt egentlig....). Vi har bestemt oss for å holde dette litt "hemmelig" foreløpig, og det er kun to andre som står oss veldig nært som vet om prøvingen foreløpig. Det jeg er redd for er direkte spørsmål vedrørende dette, da jeg som sagt hater å lyve... kjenner jeg får hjertebank bare av å måtte finne på noe i farten... men jeg håper jeg klarer det. Det andre er at flere rundt oss begynner å bli etablerte nå, og kommer sikkert i gang med prøving etter hvert de og, (for alt jeg vet er det flere som prøver, men slikt legger ikke jeg meg oppi :wink: ), og det jeg frykter mest... og dette høres kanskje litt dumt ut.. er at vi skal måtte prøve og prøve, mens andre får det til med en gang.... huff.. best å ikke tenke sånn. Blir jo glad på andres vegne, men samtidig litt lei innvendig...

Vel, det er vel derfor vi har KG? Ikke sant? Håper det hjelper meg hvis jeg får tunge tider....

Best å ikke tenke for mye på dette ennå.. har jo såvidt kommet i gang...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tenke postitivt shy! Ta ikke sorgene på forskudd! Ingenting som tilsier at det ikke skal klaffe på naturlig vis for dere! Masse prøving og en del tålmodighet...beste oppskriften tror jeg...!

Uansett..skal bli spennende å følge dere!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: til KG, Shy!

KG er helt klart stedet for å dele tanker og frustrasjoner. Håper at du raskt får to blå og at dere slippe rå prøve så lenge (for det er ikke noe gøy...)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden, takk for oppmuntring... har ikke tatt det noe særlig inn over oss ennå, at det kan bli vanskelig... vi er absolutt ved godt mot foreløpig... ( mannen er litt søt da... vi mener bestemt at dette er uken for EL, så vi står på litt ekstra, og i går lurte han på om jeg hadde begynnt å bli kvalm eller noe... he he, akkurat som jeg kjenner noe alerede... Tror jeg må opplyse han litt... ha ha ha.... ser ut som han trenger det :wink: )

Tusen takk for hilsen Tyttebæret... koselig med alle hilsenene!!!

Dette er som sagt den store EL uken, så her er det bare å stå på... bruker den vanlige annenhver dag metoden, foreløpig, så får vi se om det gir resultater.....

Håper tiden går fort mot IKM den 16.... men det gjør den sikkert ikke... :cry:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :wink:

Jeg kjenner igjen de spørsmålene om vi ikke skal ha barn snart..Nå er jo jeg gravid, men det er ikke så mange som vet det ennå. Men jeg har blitt flink til å lyve fordi nå har vi sagt det til de viktigste og da ble det litt lettere! Så når noen spør nå så sier jeg bare at jeg håper det kommer etterhvert hvis vi er så heldig at vi kan få barn og da sier de som regel ikke noe mer!!

Jeg håper dere lykkes snart og annenhver dag metoden fungerte i allefall for oss!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tiden går fort mot IKM den 16.... men det gjør den sikkert ikke... :cry:

Og siden jeg venter på IKM sånn ca samme dato, så må jeg bare skuffe deg og fortelle at det kommer den mest sannsynlig ikke til å gjøre... derimot kommer den til å gå veldig veldig sent. :roll:

Sorry.

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter...

Huff og huff.. denne uken har mannen og jeg vært helt kjørt begge to, og det har ikke blitt særlig mye kos.. burde ha utnyttet EL bedre enn dette.. Vi får ta det igjen i helgen, for sikkerhets skyld, og heller ta oss sammen neste mnd hvis "tanta" kommer som normalt. Blir jo ikke barn av å ikke kose... det vet vi jo... men det er litt vanskelig, når vi jobber alt for mye, er helt skutt når vi kommer hjem, og drømmer kun om å legge oss, og SOVE...

Vi snakket litt om det i går, at neste PP, må vi virkelig prøve litt også... ikke bare la det skure og gå som vanlig, og håpe at vi har flaks...

Det skulle vært en ukes ferie hver EL!!! I feriene er det helt annerledes... da klarer vi ikke å la vær å kose, og det er så mye mer avslappet og kos.... Ikke fullt så festelig å "måtte", bare fordi det er EL.

Vel, jeg har lest i div. tråder her inne at flere har det som oss. Det handler jo ikke om at vi ikke er glad i hverandre, og ikke har lyst på hverandre. Det handler mer om at dagen har for få timer, og at energien ikke strekker til.

Vel, vel... et lite hjertesukk.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt rolig!! Vi er virkelig mange i samme båt her inne i forumet!! :)

Avogtil blir en ganske drittlei prøving også...ikke bare fordi en er sliten ellers..men en er lei av å aldri få det til..selv om en 'har seg' både sent og tidlig!!! Og misjonæren er den eneste tillatte fordi den øker sjansene!... :ler: en kan jo bli gal av mindre! :ler:

Men hold ut..det nærmer seg gradvis IKM...og vi følger spent med alle sammen! :) Ha en flott helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden.. takk for "trøst". Vi er jo klar over at det må bli sånn...

Koselig at dere andre bryr dere! Setter veldig stor pris på det!

Ha en fin helg du og!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner veldig godt hvordan du har det, shy. tror vi får snev av den samme følelsen alle vi prøverne, innimellom. Det er viktig å finne en balansegang, tror jeg, og prøve å ta vare på og være gode med hverandre også. Det er ikke bra å bli for "down to business" hele tiden. Men samtidig så prioriterer vi jo prøvingen høyt. Tror ikke det er meningen at det skal være enkelt, jeg... :oops:

Håper ihvertfall du får ei flott helg!

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Det blir spennende å følge med deg.

Et tips til deg. Ha sex jevnlig hele måneden, ikke bare når du tror du har EL. :wink: Da klaffer det nok snart.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Grattis med nyåpent dagbok, og velkommen til prøvergjengen! :vinke:

Ikke alltid lett å være prøver nei - selv om det er gøy og spennende, så er det mange prøvelser også, spesielt hvis prøvingen blir langvarig. Godt å ha en gjeng å dele tanker med, jeg setter i alle fall stor pris på jentene i forumet her! :klem:

Håper dere en dag får det nurket dere ønsker dere! :D

:klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Edea, Sirka og Hulderjenta!! Takker for oppmuntrende ord fra dere alle.

Nå har det seg sånn, at foreløpig har vi en god følelse, for at dette ordner seg for oss, og at vi klarer det etter hvert. Det er veldig rart, for det er ikke lenge siden vi bestemte oss, og nå er vi plutselig veldig opptatte av det begge to, men kan bare snakke om det når vi er alene... (da vi ikke vil spre det at vi prøver riktig ennå...)

Det er nesten vanskelig, for rundt oss dukker det opp gravide i hytt og pine, av nære vennepar, og litt "fjernere" venner... og vi er jo selv veldig godt informerte nå om babylaging, utvikling osv... så noen lurer nok på hvorfor vi er så opptatte og opplyste om dette.... he he... Men det er ingen som vet foreløpig. :wink:

Har vært særdeles flinke i helgen, og EL var på torsdag, (hvis syklusen er som vi tror), så vi har i allefall truffet denne gangen, noe vi ikke har vært så flinke til tidligere... så nå krysser vi alt vi har.. og håper det beste.. (Mulig vi tar en "runde" i kveld og.. det kan jo ikke skade... :wink: )

Vel, ha en fin søndags ettermiddag så lenge...

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne seiers-runder er jeg helt for altså!!Det er bare bonus det!! :sjarmor::ler:

Vi starter jo en blå bølge snart...så du skal se det har blitt full klaff nå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madden.. og seiersrunde ble det!! :ler:

Må heller ta i litt, mener nå vi da.. men nå skal mannen få hvile noen dager.. han er helt utslitt etter helgen.. hi hi :ler: (synes forsåvidt det skal bli deilig å ikke stresse så mye med det jeg og :wink: ) Nå kan vi ikke annet enn å vente og se... om vi har vært ett av de heldige parene denne mnd.

Jeg vil i allefall blåse blått støv, over alle prøvere i KG, og håpe at September blir MÅNEDEN OVER ALLE MÅNEDER!!!

Lykke til alle sammen... :)

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...