Gå til innhold

Baby boka...


shy

Anbefalte innlegg

Nå gleder og gruer vi oss til IKM... vi vet vi traff på EL denne gangen, og er jo desto mer spennt en de foregående gangene, da vi ikke har visst når EL har vært.

Det er blandede følelser... moro hvis vi er gravide, men samtidig veldig skummelt! Nedtur hvis vi ikke er det, men samtidig en lettelse, for da er det fortsatt bare en tanke, og ikke en realitet... merkelige følelser på en gang, men sånn er det vel bare...

Vi snakker ikke så mye om det, og i går når vi la oss sa mannen at "vi får vel hvile litt nå, og lade opp til neste runde".... men så var vi begge enige om at det hadde vært deilig om det ikke ble noen neste runde... for det er litt pes.... å MÅTTE likssom.. blir ikke så fritt og spontant... Men det vet vel alle dere andre prøvere! :wink:

Vel, vel.. det er bare å vente og se....

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og :velkommen: velkommen som dagbokskriver!

Vi har kommet like langt i prøvingen, IKM og tankegangen generelt ser jeg!

Jeg har IKM rundt 22. denne måneden, hvis syklusene mine er de samme de to forrige gangene!

Har du så stabile sykluser allerede at du vet akkurat når eggløsningen var, eller har du brukt eggløsningstester?

Jeg synes det er så vanskelig å vite når el er!!! Så vi kjører annehver dag i en og en halv uke! Blir litt lei på slutten da, ja!! Så etter det blir det som regel en lang pause.

Håper virkelig det klaffer for oss begge denne måneden!

Det hadde vært utrolig gøy! Gleder meg til å følge med på deg!

Ha en fortreffelig dag, shy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! Takk for hyggelig hilsen... og PM :wink:

Det har vært veldig regelmessig for meg siden jeg sluttet på pillen, nøyaktig 27 dager hele tiden... nesten for godt til å være sant.. så vi har bare regnet oss frem til EL, ikke testet noe.. i tillegg blir jeg veldig øm i brystene hver gang jeg er midt i syklusen, og det regner jeg med er et EL tegn.. men det kan jo være vi bommer totalt... så testing får vi prøve på hvis det ikke klaffer innen et par PP. Aner ikke hva jeg skal tro om denne PP. Har i allefall ingen tegn på at det har klaffet.. alt er som det pleier... men det trenger jo forsåvidt ikke å bety så mye.... Vi får se...

Vi er inne i en slapp periode nå, så hvis vi har bommet på EL, har vi et problem... eller no`sånt!!

Vi får se.... er i allefall en spennende periode i livet vi er inne i nå!!!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjempespennende!!!!

Hvordan skal vi få tiden frem mot IKM til å gå fortere?

Jeg er midt i den intense prøveperioden akkurat nå, men gruer meg til den lange ventetiden fremover...

Ha en fabelaktig dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni og Siam

Takker for blått støv Juni.. det trenger både Siam og jeg nå..!!!

Siam: ventetiden går fort skal du se... det synes jeg i allefall... men tankene i denne tiden varierer veldig, fra å ha "kjennt noe" som tyder på graviditet, til tanker om at jeg helt sikkert ikke er gravid... huff, slitsomt!! Men vi får holde hverandre oppe, og ta det som en utfordring!!!

Jeg har en strålende dag.. håper dere har det samme! :)

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Bedre sent enn aldri :oops: ;

Velkommen som dagbokskriver og lykke til med prøvingen :tommelsmil:

Blir spennende å følge med på deg, spesielt denne perioden siden jeg har ikm mellom den 15 og 17 sept. :wink:

Må nok desverre si meg enig med edea... ventetiden har en tendens til å gå "litt" sakte :roll:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå skjer det mye rart i hodet mitt på en og samme tid... i det ene øyeblikket ER jeg gravid.. og i det neste tror jeg at vi bommet fullstendig på EL (kan jo hende de kalkulatorene tar HELT feil), og at det ikke ble fulltreffer denne gangen... Rart... Jeg vet jo at mange kjenner alle mulige tegn i "vente-perioden" før man kan teste, og at det rett og slett er psykisk... men jeg undrer meg hver gang jeg tor jeg føler noe... (litt stikking i underlivet.... ømme bryster osv..) helt til jeg plutselig er overbevis om at alt bare er tull...

Vel, det er vel bare å smøre seg med tolmodighet, og vente til neste helg.. da kan vi teste.. Skal bli godt å finne ut av det i allefall, slik at vi vet om det bare er å stålsette seg for neste PP .. eller ikke.... :wink:

Det er godt dagene flyr på jobben, og at vi har mye å gjøre på fritiden, slik at dagene flyr... det har de alltid gjort, og det gjør de ennå....

I dag, tror jeg at jeg må sove en time etter jobb, det ble sent i går, og jeg kjenner at jeg ikke er helt 100% her på jobben i dag...

vel... vi får se.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsen Siam!!

Helgen blir nok rolig og avslappende.. i kveld skal mannen og jeg lage lasagne og bare kose oss uten tv eller noen andre rundt oss.. det er alltid veldig koselig... På lørdag blir det en tur til noen venner, og jeg lurer litt på om jeg skal kjøre, vet jo ikke om det har klaffet denne mnd, men det er jo dumt å "utfordre skjebnen", det eneste problemet blir jo da å forklare eller bortforklare hvorfor jeg kjører.. hm.. får tenke litt på det.. det går jo også an å ikke kjøre, ha med en vin, og bare "nippe" til glasset... da blir det ikke så mange spørsmål... vel, vi får se litt på det.

Søndag blir det vel en tur på golfbanen, og ellers er det vel på tide å pakke ned noen sommerklær og ta opp litt vinterklær... æsj, hater det!!!! Det er så digg når våren er der og man pakker ned alle de tykke klærne.. men vips så er det omvendt... sommeren er altfor kort her til lands....

Vel, det positive er jo koselige stearinlys-kvelder med rødvin og gode venner... det er sjarmen med høst og vinter... og fine turer på fjellet.... Egentlig er jeg jo glad i alle årstidene, men det er så pes med tykke jakker, sko og måking av bil om morgenen....

Vel.. . en god helg til alle KGère.. måtte det bli en fruktbar og innholdsrik helg for alle prøvere!!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. i dag blør jeg bittelitt... ikke sånn at jeg trenger ob eller bind.. bare sånn at jeg ser det på papiret når jeg er på do... Har ikke IKM før førstkommende fredag... (med mindre syklusen min er helt på tur nå...)... lurer på hva det kan være....

vel... best å ikke bekymre seg med en gang... får vente litt og se hva som skjer de neste dagene.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp... da var tanta på plass.. :tunge1: også det fem dager før IKM.... hm.. merkelig. De fleste sliter med laaange sykluser... jeg har da veldig korte.... har hatt 27dg til nå, men denne gangen var det 23 dg.... ikke lett å bli klok på.... mulig jeg må gå til anskaffelse av noe som kan gi meg en pekepin på når EL er... for det kan jo hende vi bommer fullstendig nå..... :veldigsur:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det var da merkelig, shy!

Kanskje det blir el-tester på oss neste måned da.

Jeg venter ikke tantebesøk på en stund (9 dager til IKM). Og jeg hadde blitt veldig overrasket om hun hadde kommet nå.

Ha en fin uke!

Lykke til neste runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker for nok en hilsen Siam. Det som er litt rart, er at jeg er hverken lei meg, eller sjokkert over at tanta kom... Og det er jo fint.. mannen ser også ut til å ta det pent... som han sa i dag tidlig.. "da er det bare å kose enda mer neste periode... ingen minus i seg selv :wink: ", og det har han jo rett i. Problemet nå, er å finne ut NÅR gjelder det? Jeg tror vi får krype til korset og kjøpe EL-tester...

I dag føler jeg meg skikkelig råtten.. som sagt så er tanta på plass, halsen er sår, ørene er vonde, hodepinen har kommet for fullt, og jeg fryser... sitter her på jobben, og lurer på hva som i det hele tatt fikk meg til å stå opp i dag... burde helt sikkert ha blitt under dynen i dag.... men jeg pleier likssom ikke å "gi meg" så lett, og har en filosofi om at som oftest så blir man bedre utover dagen, og hvis ikke, så får jeg heller gå hjem da..... så vi får se... har veldig lyst til å gå hjem akkurat nå..... :-( men jeg får vel holde ut litt til...

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom med en god klem til deg, :klem:! Så dumt at mensen kom :-( Mine sykluser var sånn som dine og det klaffet da for oss, så jeg er helt sikker på at din tur er rett rundt hjørne!

God bedring!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Stakkar shy!! Håper du blir fort bra igjen..ikke godt å føle seg så guffen!! Blir du ikke bedre nå så synes jeg du kan unne deg å gå hjem og krype under dyna!! :Nikke: Må ta vare på deg selv vet du!!

Trist med den dumme tanta da..men så kan du jo teste for EL neste mnd..eller eventuelt bare prøve annenhver dag taktikken..den er helt gratis..og medfører ganske STOR risiko for graviditet!!! :)

Sender over en stor god :klem: til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!! Takk for medlidenhet.. alltid kos at noen bryr seg.. er fortsatt på jobben, og nå er det bare 1,5t til jeg er ferdig, så nå holder jeg nok ut! Så får vi se hvordan det utvikler seg utover kvelden og natten....

Det som er bra oppi det hele, er at jeg er sånn småsyk NÅ.. mens tanta er her... for da har jeg ikke noe ork til kos, og mannen vil jo helst ikke bli smittet... så da går det ikke utover noen verdifull prøve tid i allefall!! :wink:

Skal legge alle kluter til nå neste gang... noen som har noen tips om når jeg bør teste for EL? Jeg er meget forvirret akkurat nå på denne hers.... syklusen min! :tunge1:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...