Gå til innhold

Baby boka...


shy

Anbefalte innlegg

Så utrolig morsomt!!! Gratulerer :hoppe:

Det må virkelig være fint å ha en jobb som gir deg betalt sånn og så få en ny jobb som vil betale deg i neste svangerskapspermisjon! Sånne ting slipper nok jeg å komme borti her på bygda :forvirret: Kanskje vi går med mage samtidig neste gang også da :)

Når er det du begynner å jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei April, takk for besøk!!

Ja, jeg føler meg veldig heldig nå... alt har løst seg så fint synes jeg. Den nye jobben er ironisk nok 50m bortenfor den gamle jobben.. hi hi... ikke store problemer med ny reisevei akkurat.... :ler:

Nå skal vi bare nyte de siste ukene som er igjen før vi begynner på den "nye" hverdagen vår.... dvs min nye jobb, og snuppas nye barnehage hverdag. Tror det skal bli fint. Kan forresten tenke meg at Pernille er fornøyd med alt dette, for det innebærer jo at hun får mamma og pappa for seg selv et par år til. Har ingen planer om å bli gravid før tidligst på denne tiden neste år... tenker neste høst.... og det tar jo 9 mnd å gå gravid også, så hun blir nok raskt 3 år før vi får en lillebror eller lillesøster til snuppa. Vi hadde planlagt to tette egentlig, men når alt kommer til alt, så er dette også helt greit. Nå gleder jeg meg til å jobbe en stund, og bli kjennt med nye kollegaer og ny jobb.

Var og kjøpte reddningsvest til snuppa i går, så nå er vi rustet for båttur.... gleder meg til å ta en tur... er så deilig sommerfølelse.

På fredag reiser vi til hytta til en venninne av oss, og der skal vi bare slappe av og kose oss i helgen. Blir deilig. Så er det bare 1 uke med jobb for mannen, også starter ferien hans. Da blir det en tur til Tjøme, og ellers litt rundt omkring.

Nå må jeg stikke og bade gullungen... er litt utålmodig her nå..

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da var det fredga.. IGJEN... det går så utrolig fort.. skulle ønske tiden gikk litt saktere.

Har hatt en deilig morgen, og kost meg masse meg lille snupp. Hun er så søt nå... har blitt så glad i å koooose. Skal kooose alt som er... mamma, bamsen, boken, stolen, leken osv... så søtt da!! Ellers har hun blitt litt av en mamma-dalt for tiden. det kom sånn plutselig for noen uker siden.. henger i buksebenet mitt, og sutrer ganske raskt hvis jeg går litt langt unna, eller hvis noen andre vil holde henne. Det går som oftest fint hvis jeg forsvinner ut av rommet.. men kan jo ikke alltid stikke bare fordi noen andre vil leke litt med henne heller.. hun må nok bare venne seg til det.

Jeg kjenner jeg er så utrolig glad i henne... det er jo så utrolig klisje; men livet har helt ny mening etter at jeg fikk barn.... er egentlig litt deilig at fokus skifter litt, og at man setter noen så utrolig høyt. Ikke det at jeg ikke setter manne høyt for eksempel, eller mamma og pappa og bror... men det er bare helt spesiellt med den lille jenta som mannen og jeg har "produsert"... kjenner at jeg gjør hva som helst for henne, og at jeg gleder meg utrolig til resten av livet sammen med henne... følge med på at hun vokser opp, at hun formes og følger sine drømmer... vi skal støtte henne hele veien!

Jeg har skrevet et brev til henne, som jeg har forseglet. Det skal hun få når hun blir så stor at hun forstår noe av det. Det dreier seg om følelsene våre fra da vi bestemte oss for å øke familien, svangerskapet (kan være greit for henne å ha litt fakta, i tilfelle jeg glemmer til hun skal ha barn selv... mamma hadde nemlig ikke så mye info til meg.. husket rett og slett ikke lenger) fødselen (ikke i detalj da!!) og månedene etter at hun ble født.

Håper hun blir glad for det en vakker dag. Nå ligger det i babyboken hennes, og der kan det jo ligge til det passer å gi det til henne.... det kan bli maaaange år til.

Vel, jeg får pakke det siste, vi skal snart reise på hyttetur.

Ønsker alle en strålende helg!!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet et brev til henne, som jeg har forseglet. Det skal hun få når hun blir så stor at hun forstår noe av det. Det dreier seg om følelsene våre fra da vi bestemte oss for å øke familien, svangerskapet (kan være greit for henne å ha litt fakta, i tilfelle jeg glemmer til hun skal ha barn selv... mamma hadde nemlig ikke så mye info til meg.. husket rett og slett ikke lenger) fødselen (ikke i detalj da!!) og månedene etter at hun ble født.

:grine: Så utrolig koselig!! Der satte du meg på en idè.. Blir Victoria som meg, er det noe hun ville satt veldig stor pris på. Kanskje jeg skulle gjort det også.

Ha en kjempe fin helg! Og ha en fin hyttetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei April.. takk for koselig hilsen... ja, jeg fikk ideèn etter at Pernille kom til verden. Jeg hadde så lyst til at hun skulle få "føle" litt av det vi gikk igjennom av sterke følelser og lykke når hun ble planlagt, produsert :ler: og etter at hun kom til verden. Jeg ble så utrolig irritert når min mamma bare sa at "svangerskapet mitt gikk helt fint" og "fødselen var ikke noe problem"... ingen detaljer eller info.. hun gjør det selvsagt ikke med vilje, men hun husker rett og slett ikke så mye så langt tilbake. Hun kom jo selvsagt på etterhvert som jeg ble kvalm, fikk bekkenløsning osv.. at hun muligens også hadde vært litt kvalm, og at hun husket at hun måtte samle bena når hun gikk ut av bilen fordi hun hadde vondt osv... men det ble litt vagt allt sammen. Så nå får i allefall Pernille dette brevet når hun blir stor nok, og kan gjøre hva hun vil med infoen. Må jo selvsagt gjøre det samme med neste barn (hvis vi får noe...) slik at det ikke blir forskjell, men det var egentlig veldig deilig å få skrevet alt ned.. og mannen synes det ble veldig bra han også!

Nå har vi kommet oss hjem fra sverige. Tok turen innom Årjeng og hadde service på bilen på mandag, og den fikk nye bremser og ellers full service. Sparte noen tusen på det... men de brukte vi selvsagt opp på shopping mens vi ventet på bilen... :ler::ler::ler: Har nå fått bestillt nye utemøbler og nytt stuebord (det har jeg siklet på i årevis, men følt at det har vært for dyrt... men i sverige var det mye billigere) som blir levert hjem hit om ca 4 uker. Gleder meg til det!!

Denne uken har vi litt div.planer, og på lørdag reiser vi på Tjøme på ferie. Mannen har 2 uker ferie, og det blir kos. Pernille blir så utrolig pappa-dalt når hun får mye tid sammen med han... er helt rørende... han er jo bare helt oppslukt, og hadde store problemer med å dra på jobb i dag tidlig... snuppa grååååter når han går ut døren og sier ba-ba-ba-ba... noe som vi er ganske sikkre på at betyr pappa... Men det går fort over når han er "ute av syne" da.... og det er jo godt at hun er så glad i pappaen sin. Hun har ellers vært veldig mamma-dalt i det siste, så det er godt det veksler litt.

Nå må jeg gjøre meg klar for en ute-dag...

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vel, dagene flyr, og jeg har ikke vært så altfor mye på nett i det siste. Ferien nærmer seg slutten, vi har igjen neste uke, men snuppa starter i barnehagen på torsdag, så da er vi hjemme fra onsdag. Det blir spennende og se hvordan det går. Jeg skal være hjemme noen uker til, så hvis det skulle gå litt tregt med tilvenningen, har vi godt til i allefall... og hvis det går raskt.. har mamma noen dager å shoppe på og ordne en del ting før jobbstart.

I natt var det sinnsykt tordenvær her, og jeg var litt bekymret for snuppa, men hun sov som bare det... deilig.

Mannen har fått kjempe-låsning i ryggen, og har ikke kunnet bidra noe hjemme siden torsdag forrige uke.... han klarer knapt å lørte et vannglass, og går til kiropraktor annenhver dag.. gudskjelov at det ikke var en prolaps.. tok røntgen for å skjekke det. Jeg har fått totalansvar for lille snupp, allt i huset og handling osv... begynner å "savne" mannen... frisk altså... er slitsomt å være "alene-mor" håper jeg aldri blir det! Det er to positive ting som kommer ut av dette da..: jeg ser at mannen til vanlig er veldig flink hjemme, og at han bidrar mye hele tiden, og i tillegg har mannen nå fått forståelse for hvordan jeg har det når jeg har vondt i ryggen. ;)

Ellers har ferien vært suuper så langt. Vi har vært masse sammen med venner, og snuppa har fått kost seg sammen med mange andre små barn.

Nå er det snart tur for 1-års dagen hennes, og det skal feires to dager på rad. En dag med venner og en dag med familie. Blir for mange å samle alle på samme dagen.

Ønsker alle en fortsatt fin sommer.

kos :klem: shy

Vi skal i utgangspunktet på ferie i morgen noen dager, men vi får jo se hvordan mannen har det først da.. er ikke sikkert at det er så godt for han å kjøre bil.

Endret av shy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakkars mannen! Håper ikke det blir langvarig.

Og lykke til med barnehagetilvenning og ny jobb.

Spennende tider fremover. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, da var ferien over for denne familien. Vi fikk dratt på den siste turen vi skulle, og hadde noen knall-dager der!! Har virkelig kos oss!!

På torsdag startet barnehagen for lille-snupp, og det har gått smertefritt så langt. På torsdag var vi der alle sammen i et par timer. Og så gikk vi hjem og koste oss resten av dagen. På fredag var snuppa der fra halv ti til litt over ett.. alene. Hun hadde både lekt, spist masse og sovet godt. Var veldig kos å hente henne igjen. Mannen og jeg synes det var skikkelig rart å dra fra barnehagen uten henne... men det er vel en vanesak.

I dag leverte jeg henne i ni tiden, og skal hente henne halv tre-tre tiden. Regner med at det går helt fint. Fra i morgen skal hun være "innkjørt" og da kan vi levere og hente når det passer oss.

Vi merket umiddelbart at hun sover bedre om natten etter å ha vært i barnehagen. Å legge henne er en drøm.. hun bare legger seg, og sovner, og våkner først mellom åtte og ni hvis ikke vi vekker henne før det. Før barnehage start, hadde vi litt trøbbel med legging, hun bare hoppet og jublet i sengen når vi la henne, og det gikk ofte en times tid før hun slo seg til ro... blir spennende å se om det fortsetter å gå så greit nå som hun får ut litt ekstra energi i barnehagen.

Det kan egentlig tyde på at vi ikke har klart å få ut all energien hennes hver dag... er jammen meg utfordrende å fylle en hel dag nå.. nytter ikke med en "rolig hjemme dag" lenger. :overrasket:

Jeg begynner ikke i den nye jobben min før neste tirsdag, så denne uken skal jeg ut og handle jobb-klær. Garderoben min er ikke akkurat så bussiness-aktig lenger, så jeg må prøve å sette sammen en del forskjellige antrekk så jeg har litt å bytte på. Håper jeg finner noe nå da.. er typisk når man MÅ handle at man ikke finner noe man vil ha...

Vel, jeg får stikke ut og begynne shoppingen.

Ha en fin dag!!

shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at barnehagetilvenningen har gått så bra så langt. Det er nok værre for mamma'ne enn barna, tror jeg.

Lykke til i jobbklesjakten. Jeg vet hvordan det er når man skal ha noe spesielt, da finner man det aldri. Men ellers... Da finner man det i hopetall.

Ha en fin uke, kos deg den siste friuken.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... da var denne uken nesten over... Jeg er pakket og klar til hyttetur. Henter snupp i barnehagen om en halvtime, og retter nesen mot sørlandet. Mannen og min bror kommer senere i dag, og jeg og en venninne kjører nå... greit å komme frem i god tid før legging.

Denne uken har rast unna... snuppa har hatt det supert i barnehagen, og jeg har fått shoppet det jeg skulle, klippet meg og farget/stripet håret mitt, vært hos tannlegen og kiropraktor. På mandag skal jeg til negledamen, og så er jeg vel klar for ny jobb!! :)

Ønsker alle en super helg!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da var permisjon og ferie over for denne jenta... nå er snuppa "stor pike" og går i barnehagen... og forresten: HUN GÅR!!!!!!!! I dag tellte jeg 18 skritt.. så da må vi vel kunne si at hun kan gå...er litt ustø fortsatt, men det varer nok ikke lenge! Er skikkelig rart å se henne gå rundt omkring her hjemme.... gud, så fort tiden har gått.

I morgen starter jeg i den nye jobben min... og jeg gleder meg veldig!! Dette blir skikkelig moro! Deilig at det er 80%, så får jeg sett snuppa litt mer enn et par timer bare på ettermiddagen!

Ønsker alle en god natt.

kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siam: :klem:

Hei og hopp... dette har vært en spennende uke. Jobben min er kjempe-morsom, og kollegaene er veldig hyggelige!! Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å trives i denne jobben ja!! Mye å lære, men jeg har allerede kommet godt inn i en hel del, føles faktisk ikke som det var SÅÅ lenge siden jeg jobbet, og det er jo godt å vite!!

Snupp har hatt det fint i barnehagen hele uken, og jeg har klart å hente henne litt over tre hver dag, så da får vi masse kose-tid sammen på ettermiddagene. Det er litt hardt å stå opp såpass tidlig og skulle ut av huset og være på jobb etter matpakkesmøring, frokostspising, dusjing, påkledning av både store og små og levering, alt dette innen kl. 0800, men vi driver nå og kommer oss inn i rutinene, og mannen har tatt masse ansvar, så det hjelper jo en del!!

Snuppa spiser frokost i barnehagen, så da slipper vi å "stresse" med det, og hun digger det virkelig... virker faktisk som at måltidene er et av høydepunktene for henne i løpet av dagen. Tror hun ser veldig opp til de andre, og brødskivene går ned på høykant!!

Ellers har hun nå blitt helt stø på gåingen, så nå er vi masse ute og går små turer rundt omkring... virkelig en ny fase, hvor hun oppdager masse nytt, og jubler av glede!

Nå kommer det noen hektiske dager fremover: i morgen skal mannen og jeg i 30 års dag på kvelden, (har broder`n som barnevakt), og på søndag skal vi i dåp. På mandag skal vi ha venner med barn her for å feire bursdagen til snuppa, og på tirsdag (selve dagen) kommer hele familien!! Vi satser på pølsefest og kaffe og kake begge dagene! (grilling hvis været er fint, og kokte pølser hvis det regner).

På onsdag skal vi i bursdag til datteren av noen venner av oss, så nå blir det virkelig "kjør" fremover. Tenker vi alle "synker litt sammen" når torsdagen kommer. Gudskjelov har mannen pappaperm hver onsdag, så han og snuppelure får slappet av litt da i allefall.

Jeg har allerede bakt en del (ligger i fryseren) og har handlet alt vi trenger til begge selskapene. Mangler bare pølser og brus.. det skal vi handle i morgen.

Jeg ønsker alle en strålende helg!!

stor :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: litt for Pernille som har begynt å gå :klappe: Så flott!!! Det er nye tider, helt klart.. Nå er Victoria avgårde på et blunk, så det er litt mer slitsomt enn før! Men mer lettvint også på mange måter...

Høres ut som den nye jobben er bra og det er godt det da. Blir en litt mer hektisk hverdag når du skal ha med barn om morgenen og. Men det gjelder vel bare og forbrede og planlegge godt. Victoria spiser også frokost i barnehagen og det er deilig :)

Dere må kose dere med bursdagsfeiringen! Det er så koselig å stelle i stand selskap til de små.. Gleder meg allerede til neste gang!

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du trives så godt i den nye jobben. Og enda bedre at Pernille trives i barnehagen. Det gjør ting så mye enklere.

Lykke til med alt dere har å gjøre denne uken, det blir nok så fint atte!

Veldig koselig å arrangere bursdag, det synes i alle fall jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. da var den hektisk uken over... Vi har feiret 1 års dag tre dager på rad denne uken. Vi hadde barne-bursdag for Pernille på mandag, og Familie-bursdag på tirsdag (selve dagen). Og på onsdag var vi i 1 års dag til datteren til våre beste venner. Etter dette "kjøret" har vi alle blitt forkjølet, og har vært nokså skralle alle sammen. Vi har vært på jobb og i barnehage, men i dag har vi hatt en hjemme-dag, og bare tatt det rolig, og det har vært veldig deilig! Vi kan vel vente oss en del runder med sykdom nå som snuppa har kommet i gang med barnehagen.

Det går fint i barnehagen for snuppa, og vi har kommet fint inn i rutinene nå. Pernille spiser frokost i barnehagen, og jeg rekker fint å være på jobb til kl 0800. Jeg har det suupert på den nye jobben min, og er veldig glad for valget jeg tok; å bytte jobb. Det er deilig å dra hjem halv tre, og hente vesla. Vi får masse tid til å kose oss hjemme på ettermiddagene.

I dag har vi gjort om rommet til snuppa, så det er litt mere "leke-vennlig". Det er fortsatt veeeldig snuppete, men nå har vi bedre gulv plass, noe som passer veldig godt nå som Pernille går masse. Hun har blitt veldig flink til å gå, og nå kan hun gå tur ute, og det gjør at jeg ikke må bære sååå mye.. litt deilig egentlig. Hun har jammen meg blitt stor pike nå... ikke en liten baby lenger.. det er vi helt sikkre på!!

Ønsker alle en glimrende helg!!

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, nei! Jeg visste jeg kom til å glemme det...

:bursdag:

Gratulerer med dagen, på etterskudd, Pernille!!

Her er alle også forkjølet. Oliver var forresten bare snørrete en dag, mens mamma'n og pappa'n har slitt med tette neser og nyseanfall i noen dager nå.

Håper dere får en rolig og avslappende helg så dere får hentet dere inn før ny uke.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste jeg kom til å glemme det jeg og :flau:

Gratulerer så mye med dagen som var, Pernille :gratulerer:

De er ikke så mye babyer lengre nei. Det er godt, samtidig som jeg savner det litt også. Så flott at alt går bra i den nye jobben og at du har noen fine dager. Virker som du har tatt det rette valget med jobbytte og det må jo virkelig være godt!

Ha en riktig fin helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå var det lenge siden sist!!

Håper dere har det bra. Regner med du har noen travle dager for tiden! Men jeg håper du alikevel har tid til å slappe av litt og nyte dagene..

Ha en fin søndag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja det er lenge siden nå... to grunner til det egentlig... dagene flyr, og i tillegg så er det ikke så vanvittig mye å skrive om. Dagene går i jobb, (som jeg er kjempefornøyd med fortsatt!!) kose med Pernille etter barnehagen, og litt oppussing i huset.

Ellers har vi hatt barnevakt både forrige helg (lør. til søn, da var hun hos et vennepar av oss) og denne helgen (fre til lør hos svigers) og har fått festet og kost oss masse! Det er jo kjempedeilig. Og rapportene sier at snuppa oppfører seg eksemplarisk når hun er borte, sovner med en gang, sover hele natten, og er ellers bare superfornøyd. Det er veldig godt å vite.

Hun har hatt en ny runde med luftveisinfeksjon, og har vært hjemme en del fra barnehagen, men nå er hun pigg igjen - gudskjelov. Fikk penicillin denne gangen, og det har funket veldig bra!

Nå skal vi ut og gå en tur i høst-været sammen med noen venner av oss.

God søndag!

shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...