Gå til innhold

Baby boka...


shy

Anbefalte innlegg

Ja, det er veldig deilig med barnevakt innimellom, så man kan finne på litt andre ting. Og det er godt å høre at de oppfører seg så bra når de er borte, er litt lettere å sende de vekk da. Synes jeg i allefall :)

Kjedelig med sykdom, men det må man vel bare regne med etter barnehagestart. Spør meg, jeg vet alt om det... ;) Men godt hun er frisk igjen nå da!

Ha en fin tur og en riktig god søndag!

Klem :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei April.. takk for nok et besøk i boka mi!! Alltid kos at du stikker innom! :klem:

Denne uken flyr avgårde, som alle uker nå for tiden. Pernille er frisk igjen, og har vært i barnehagen man og tirsdag. I dag har hun vært hjemme med pappaen sin, som hun alltid er på Onsdager. Fint for begge to å ha den "alenetiden" sammen, og når jeg kommer hjem får jeg kos og klem, men da er det faktisk pappa som er helten, og det er godt både for han, meg og sikkert også Pernille. Ellers er hun nemlig en liten mamma-jente, så det er litt deilig å få litt "space" og ikke ha henne hengende i buksebenet hver ettermiddag.

I morgen er det foreldre-kaffe i barnehagen, så da får jeg hilst på en del av de andre foreldrene. Får liksom ikke sagt noe mer enn hei og hadet ellers, så det blir fint å se hvem som hører til hvilket barn.

Til helgen skal mannen bort, og Pernille og jeg skal kose oss alene. Dvs, blir ikke så mye alene fordet, for på fredag drar Pernille til mormor og morfar og overnatter der, da de hadde så lyst på besøk av henne.... og da drar jeg til en god venninne og drikker vin og koser meg. På lørdag skal barselgruppen møtes hos oss, også regner jeg med at det blir en tur ut hvis det er fint vær. På ettermiddagen får Pernille og jeg besøk av min beste venninne, og hennes datter, som skal overnatte... så helgen er "spikret" kan man si!!

På jobb er det full fart for tiden, og jeg trives utrolig godt! Er veldig fornøyd med livet sånn som det er nå, så det passer fint å vente litt med barn nr. 2 kjenner jeg.

Ønsker alle en strålende slutt på uken!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at du har det så bra med tingenes tilstand. Ikke noe som er bedre enn det!

Jeg må si at jeg savner et glass vin, gitt... Jeg savner det mer nå enn ved forrige svangeskap, hvor jeg egentlig ikke savnet det i det hele tatt. Men, men... Dette er siste gang jeg skal være gravid, så jeg holder nok ut.

Oliver er også en skikkelig mamma-gutt! Han klamrer seg til buksebeinet mitt og blir helt fortvilet hvis jeg ikke tar han opp med en gang. Litt slitsomt, men jeg håper det bare er en periode, og det er litt deilig å høre at det andre barn som er opptatt av mamma'n sin.

Håper dere får en fin uke, og en fortryllende helg! :klem:

Ps. Vi skal en liten tur til Oslo i morgen, men jeg tror ikke det blir tid til så mye annet enn familiebesøk...

Håper vi kan treffes snart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tiden flyr ja! Heisann!

Her er alt som det pleier, har hatt nok en runde med luftveisinfeksjon, på alle tre... :frustrert: skikkelig slitsomt å være hjemme syke alle sammen... den ene er dårligere enn den andre.. huff. Men nå er vi ferdige for denne gang, og dagene har normalisert seg med jobb og barnehage.

Ellers ikke så mye nytt... annet enn at vi har bestemt oss for å pusse opp kjøkkenet vårt, og bygge terrasse på den ene siden av huset, så nå driver vi med søknaden til kommunen for terrassen, og vi har såvidt begynnt å tenke på kjøkkenet.... blir nok ikke ferdig til jul, men det gjør ikke noe, så lenge vi vet at vi skal ha nytt om ikke så lenge. Blir kuult!! Huset får et skikkelig løft da!

Mannen er ute med noen kompiser i kveld, og jeg skal ta kvelden snart.. snuppa våkner jo tidlig, og da bør jeg ha energi nok til henne. Hun er blitt en kløpper til å gå, og skravler masse for tiden. Vi er en del ute, og det er jo så gøy nå som hun oppdager verden.... tar og føler på alt, og skal bort til alle mulig rare ting og ta og føle. Hun kan også leke litt mer med nabojentene nå som hun går, var likssom ikke så lett når hun bare satt på bakken.

Vi har kjøpt reima tech dress, viking vinterstøvler, gummistøvler og nye høst sko til snuppa, i tillegg har vi ull-garderoben klar også, så nå er vi klare for vintersessongen i barnehagen.

Snuppa koser seg i barnehagen hver dag, og får gjort masse moro. De er på turer, baker, maler, lager figurer av trolldeig og masse annen moro som det er fint at hun får tatt del i... tror ikke hun gjør så mye selv enda, men hun koser seg sammen med alle de andre i allefall. :)

Nå skal jeg køye... ha en god natt.

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

I dag har vi vært i foreldre-samtale i barnehagen, og vi fikk fine og positive tilbakemeldinger på snuppa vår. Var veldig fint å få litt mer info om hvordan dagene hennes er i barnehagen, og fint at vi fikk fortalt litt om hvordan vi har det hjemme, slik at personalet forstår litt mer hvofor Pernille gjør og sier ting når hun kommer i barnehagen. :)

Ellers har vi vært på visningstime hos Fame fotografene i dag, men vi synes det var veeeeldig dyrt der, og det var ikke så lett å få til de formatene vi ønsket på bildene.. så vi ble litt skuffet for å si det sånn. Det endte med at vi bestillte ett bilde, men nå angrer vi, og jeg skal ringe og avbestille det i morgen. Har blitt enige om at vi heller går til den fotografen vi har brukt ved flere anledninger i det siste (bryllup, og portrett bilder av snuppa når hun var mindre) og får han til å ta en fint bilde. Da vet vi at vi får det som vi vil, og han er også mye rimeligere...

Det var god service hos fame, og bildene var fine de.. men som sagt så var det veldig dyrt, og det vi hadde lyst på var ikke mulig å få til, og vi er ikke SÅ kravstore, men det var bare det at det hadde ikke de i sortimentet sitt. Den fotografen vi "pleier" å bruke, ordner absolutt alt, og kjenner oss bedre, så det får bli han som tar bildet vi skal ha på veggen tror jeg...

Vi har nå bestemt oss for å pusse opp kjøkkenet i februar, da vi ikke rekker å få det ferdig før jul uansett, og i februar kommer det noen nye modeller som vi vil se på.. i tillegg har vi straks søknaden om ny terrasse klar, og er spent på om vi får det igjennom hos kommunen... planen er å starte det prosjektet i april. Så nå skal huset oppgraderes betraktelig. :sjarmor:

Denne helgen har vi ikke så mange avtaler, men kjenner jeg oss rett, så blir det fullt program ettersom helgen nærmer seg. Har mange vi burde besøke, og et par andre ting vi har lyst til å gjøre, så vi får se hva som skjer...

Ønsker alle en fin sluttuke.

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden sist nå!

Skjønner godt du synes det ble dyrt hos Fame! Vi syns også det, men endte opp med et bilde til nesten 7000kr alikevel :sjenert: Men jeg ble sååå fornøyd, det var verdt hver eneste krone.. Fikk tårer i øynene når jeg så det ferdige resultatet!!

Håper dere har det bra, regner med dagene går til barnehage og jobb. Her håper vi at Victoria får plass i den barnehagen som jeg kjører forbi på vei til jobb, i stedet for at jeg må kjøre halvannen mil ekstra to ganger om dagen..

Ønsker dere en riktig fin helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hiv og hoi!! Her er jeg.... kremt... blir ikke mye skriving for tiden. Når kvelden endelig kommer, så er jeg bare så lite klar for pc-tid, så da blir det ikke mye til oppdatering her... :sjenert:

Her er alt topp for tiden. Vi har alle tre vært friske noen uker på rad nå, og det er vanvittig deilig. Endelig får vi se hvor utrolig god liten snuppe vi har. Hun blomstrer for tiden, og det er ikke mye suttring for tiden. Litt trass, men det følger vel med på denne tiden.. ;)

Her kommer det både tenner og nye ord som perler på en snor... hun har fått fire nye tenner på kort tid (og det var jo på tide, hadde jo bare de to i undermunnen.. he he) og av nye ord kan jeg ramse opp: "hets" = hest "kokke" = klokke "yyss" = lys NEEEII (forklarer seg vel helt selv.. ;) )

Ellers har jeg fått en morsom tlf fra jobben til mannen. De planlegger å overraske han på bursdagen hans, med en tur til han og meg, og jeg har fått bestemme sted og hvilken helg, så nå blir det tur til Roma siste helgen før jul... jippi!! Bare mannen og jeg... jeg har fikset barnevakt hele helgen, og nå er den store utfordringen å holde det hemmelig helt frem til avreise. De har nemlig ikke tenkt til å gi han dette på selve dagen ( som er hele 2 uker før vi drar) så blir han sikkert litt skuffet, også skal jeg dukke opp på jobben hans den dagen vi reiser og da skal de bare sende oss avgårde... så har jeg pakket og ordnet alt!! MORO!!

Har aldri vært i Roma før, så det blir kuult!!

Til helgen er det julebord med jobben min, og vi vet ikke hva vi skal.. gleder meg veldig til det!

Neste helg blir det bursdag for mannen både fredag og lørdag, så da blir det også fest og moro.... helgn etter er det bursdag hos en venninne med jente fest.. Jippi... moro med mye sosialt!!

Vel, nå må jeg fremkalle litt bilder her...

Ha en knall fin sluttuke.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå. Tur til Roma! Det kunne jeg virkelig tenkt meg.

Men det får bli når lillejenta har blitt større.

Håper dere får en kjempefin tur, vaffal.

Hyggelig at du stikker innom av og til, selv om jeg skjønner at det ikke er høyest prioritert.

Også hadde det vært hyggelig og treffes snart igjen. Jobber du fullt, eller har du noen fridager innimellom?

Takk for koselig besøk i dagboka mi, forresten.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Håper dere har hatt en koselig julefeiring! Hadde dere nisse til Pernille?

Hvordan var overraskelsesturen med mannen? Så flott at jobben ville gjøre noe slikt!!

Ha en fortsatt god jul!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, phu.. da var julefeiringen over for denne gang... og kun en rolig nyttårshelg står for tur. Vi drar til fjells sammen med svigers, og slapper helt av, og tar det med ro.

Julefeiringen ble en suksess. Vi startet med et lite selskap hjemme hos oss på bittelille julaften, for så å ha min bror på overnatting fra lille julaften til juaften, da han hjalp til med matlagingen.

Julaften var en deilig dag. Vi koste oss på formiddagen, og puslet rundt med litt forberedelser, før vi gikk en deilig tur i det fine "frostværet" for å få opp appetitten litt, mens kalkunen stod i ovnen.

Rundt halv fem kom mine foreldre, og vi hadde en rolig stund med litt gave-åpning for snuppa vår, før vi satte oss til bords, og hadde et nydelig langt måltid.

Pernille koste seg, og spiste masse kalkun, i tillegg til at hun gikk litt til og fra bordet og lekte med de nye lekene sine.

Hun fikk mye fint: bilder til rommet sitt, klær, leker, kjole, sko og strømpebukse fra Roma av oss.

Vi andre fikk også mye fint, og snuppa rakk å være med på en del av gave-åpningen før hun la seg halv ni.

Jeg fikk ny rem til klokken min (lenke) og flotte solbriller av mannen min, så nå har jeg mer eller mindre "ny" klokke.

Mannen fikk dressjakke av meg, som vi kjøpte i Roma.

Roma-turen vår var forresten fantastisk deilig. Vi fikk en skikkelig kjærlighets-boost, og koste oss veldig. Vi fikk se veldig mye av Roma, spist mye god mat, drukket masse deilig vin, og slappet av også, så det var en knall-fin helg. Mannen ble veldig overrasket, og glad for den flotte gaven fra jobben hans.

Vi er i allefall sikkre på en ting: vi skal tilbake til Roma!! Vi forelsket oss helt i byen, og kunne brukt mange flere dager på å se alt det flotte som er å se der.

Å være borte fra snuppa var ikke noe problem. Hun var hos mormor og morfar, og hadde det helt topp, men det var veldig godt å se henne igjen på mandag morgen, når vi våknet!! :)

I dag, i morgen og på fredag blir det jobb og barnehage, også blir det fjelltur til helgen igjen.

Jeg skal ha fri 2.nyttårsdag også, da det er planleggingsdag i bhg. så det er litt deilig, for da får vi litt ekstra fri.

Jeg begynner å jobbe 100% fra 3.januar, og det blir bra tror jeg.

Vi begynner å pusse opp kjøkkenet vårt i januar, og jeg gleder meg veldig til å få det ferdig!! ;) Blir nok litt masete mens det står på...

Jeg ønsker alle en riktig god nyttårshelg!

stor klem :klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at dere hadde en koselig julefeiring!!

Håper dere får en like koselig nyttårsfeiring.

Godt nyttår!!

Heldiggriser som har fått så fin tur til Roma, det blir nok en stund til det blir noen mulighet for oss å dra på helgetur uten barn. Men om litt over et år er vi nok klare for det.

Det hadde vært hyggelig å treffes snart, ja. Men det spørs vel om vi rekker det før lille-jenta blir født.

Skal hilse masse fra Oliver til Pernille! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Innom med en :klem: Håper dere har det bra!

Regner med det er travle dager med jobb og barnehage, men at dere ellers koser dere og nyter dagene med Pernille :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Oi... :overrasket: Lenge siden jeg oppdaterte denne boken ja.... er preget av at jeg sitter mye foran dataen på jobben, og er litt "ferdig" med det når jeg kommer hjem... også har man jo facebook da, som nå tar litt av min pc-tid... :sjenert:

Her er alt bra.. Vi har fått nytt kjøkken siden sist, og begynner på terrassen vår denne eller neste uke. Godkjenningen fra kommunen gikk fint, og vi kan nå bare starte når vi får noen til å gjøre det. Blir deilig med utgang til stor trerrasse rett fra kjøkken/spisestue, får mye bedre inne/ute miljø da! Også blir den plattingen vi nå har i hagen borte, og vi planerer ut og lager nytt gjerde og fjerner den grelle hekken vi har hatt til nå der ute, og da får vi mye større "tumle" plass for barn... blir så fint atte.. :-D

Jobben er for tiden spennende og utfordrende, og det skjer mye nytt og spennende der nå, så det må jeg bare få med meg. Satser på å begynne prøving på barn nr 2 til høsten (sen-høsten) en gang.

Snuppa vår har definitivt blitt en liten pike, og baby-stadiet er forbi. Her skal alt gjøres "selv" og hun er meget selvstendig. Klarer både å kle av og på seg selv, og noenganger skal det også bestemmes hva hun skal ha på seg. :forvirret: kan bli litt av hvert innimellom... he he.

Hun prater masse, og nå er det flere ord på rad. Det er veldig koselig å føre samtaler med henne nå. Synge har hun også blitt god til, takket være barnehagen regner jeg med, for vi er ingen kløppere til å synge noen av oss her hjemme... ;)

Vel, dette var årets oppdatering så langt... alt er vel her i heimen... mannen og jeg har det suupert sammen, og snart er det jo sommerferie. Da skal vi til Danmark med et vennepar med en snuppe på samme alder som datteren vår. Vi har leid hus og skal bare kose oss i 2 hele uker!.. *glede seg*

Nå tar jeg kvelden...

:sol::sol::sol:

natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei og nei, så hyggelig å se deg her inne igjen!

Tror jammen jeg skal lete deg opp på FB! :sjenert:

Koselig å lese om dere, og håper dere får en fin sommer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen... skal se om jeg klarer å skrive litt oftere fremover.... :sjenert:

Vi har hatt en strålende helg :sol: på alle måter. Været har jo selvsagt gjort sitt.

Fredag ble det bare avslapping, og :sol: tildlig i seng. :klappe:

Lørdag var jeg og snuppa hos naboen, mens mannen stellte i hagen. Snuppa og nabogutten badet i over to timer i plaskebassenget, og koste seg skikkelig!! Vi leverte snuppa til et vennepar som skulle ha henne over nattetn litt senere på dagen, og dro hjem og ordnet til fest. Skulle ha 10 stk på grilling i hagen, og det ble en deilig og morsom kveld. De dro i 02 tiden, og vi ryddet og kom i seng til 03.

Hentet snuppa i 12 tiden i dag, og da hadde hun vært oppe siden 06, så hun var så trøtt at hun sovnet i bilen, og vi bar henne inn, og la henne. Sov selv 1,5 time, da vi ikke var helt på høyden selv. :ler:

Dro ut med båten i ettermiddag, og spiste på sjøen, og badet fra båten. Det var en super deilig ettermiddag, og snuppa storkoste seg!!

Nå er det straks leggetid, og jobb i morgen igjen. To uker til litt ferie, det blir deilig. Da drar vi på hytta til noen venner av oss som har barn på samme alder som Pernille, så det tror jeg blir knall bra!

Ha en fin uke alle sammen. Måtte :sol: skinne hver dag!!

shy :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, en stund siden sist her ser jeg... tiden flyr! :sjenert:

Vi har hatt en ukes ferie fra st.hans, men ellers jobbet. I mellomtiden har vi hatt arbeidere her hjemme som har bygget stor fin terrasse til oss, og satt inn dør istede for et vindu, så nå har vi "easy access" rett ut fra kjøkken/spisestue. Huset føles mye større, og det er helt fantastisk med den inne/ute muligheten vi har fått nå. :klappe:

Vi reiser på ferie på fredag, og skal til Danmark i leid sommerhus i to uker sammen med et vennepar og deres datter. Jentene er like gamle, så det blir nok helt supert!! Vi gleder oss veldig. :)

På jobb er det MYE å gjøre for tiden, og jeg kjenner ferien skal bli deilig nå. Godt å roe ned litt, og slappe av over litt tid.

Vi har ellers vært på en helgetur til Tjøme, og også vært på besøk her og der. Hagen har også fått "gjennomgå" i det siste, og nå ser det mye ryddigere og penere ut her enn det har gjort på lenge. :klappe:

Pernille har nå fått vannkopper, og er inne i den kiipe fasen hvor det bare dukker opp fler og fler vannkopper. Vi holder henne selvfølgelig hjemme, men vi reiser som planlagt til Danmark på fredag. Reisen blir ok da vi tar båt, og har stor lugar, så det blir nok greit. Det vil ellers være over i løpet av en ukes tid håper jeg. :sjenert:

Ønsker alle en super sommer videre. :sol:

Klem shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...