Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest hells bells

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme som TS :) dere er noen hysteriske mennesker.  Anonymous poster hash: b5442...d58

Hvorfor ville du ha avlivet valpen når det er mange som vil overta den?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme som TS :) dere er noen hysteriske mennesker.

Anonymous poster hash: b5442...d58

Så det finnes flere idioter som ts der ute? Kjekt å vite. Får satse på at du ikke skaffer deg dyr da.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårris

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme som TS :) dere er noen hysteriske mennesker.  Anonymous poster hash: b5442...d58

Fy faen!!' Håper aldri du skaffer deg så mye som en gullfisk!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

#bli moderator og finne brukernavn? 

Fra spøk til alvor, denne tråden er et bevis på at jeg (som så mange andre) deler verden med mennesker uten empati for dyreliv. Jeg leser stadig om eiere som dumper dyra sine i veikanter, på omplasseringshjem, hos andre som ikke vil ha dem osv. 

Til de som mener folk er så avskyelige mot TS, sett dere i valpens situasjon (ja, det er kanskje far fetched, men bare gjør det). Sett at du aldri fikk gå lenger enn hagen, du ble satt i et lite bur etter hvert "hagebesøk", ingen vil nærme seg deg fordi du er "aggressiv" og den personen som i utgangspunktet skal være bestevennen din, hater deg og vil avlive deg.

Ville du holdt ut?!

Anonymous poster hash: e56a7...8ba
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme som TS :) dere er noen hysteriske mennesker.

Anonymous poster hash: b5442...d58

Hysteriske mennesker fordi vi er glad i dyr, og ikke kan fordra folk som er slemme og mishandler dem? Ts fikk MANGE gode råd, folk som ville overta den stakkars hunden osv, men allikavel valgte hu å avlive den? Unnskyld meg, men det ble bare helt feil og urettferdig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hysteriske mennesker fordi vi er glad i dyr, og ikke kan fordra folk som er slemme og mishandler dem? Ts fikk MANGE gode råd, folk som ville overta den stakkars hunden osv, men allikavel valgte hu å avlive den? Unnskyld meg, men det ble bare helt feil og urettferdig.

Jo, dere er hysteriske. Ekstremt hysteriske. Dere påvirkes av hverandre og har fyrt hverandre opp gjennom hele tråden. Det er jo rene massesuggesjonen, dette her.

TS kunne sikkert ha behandlet denne valpen på en bedre måte mens den levde, men å påstå at det dreide seg om grov mishandling, er å dra det for langt. Slik jeg tolket det, så forsøkte TS å finne en løsning for en hund som aldri var helt god. Løsningen ble tilslutt avliving, noe jeg synes er helt greit. Mange dyr blir avlivet hver dag, på tynnere grunnlag enn dette. Problemet er, at dere som vanker inne på dette forumet, lever i en rosa Disney-verden, der dyr blir sidestilt med mennesker. Det er så patetisk og virkelighetsfjernt slik dere tenker. Dere er ikke mer glad i dyr en oss andre. Det er bare noe dere liker å tro. Sannheten er at dere ikke har bakkekontakt, og at dere ikke evner å ha et realistisk syn på dyrelivet.

Mange av dere er direkte truende også. Det har kommet trusler om avsløring av TS' identitet, bl.a., noe jeg finner veldig betenkelig. Tråden burde stenges nå. Hunden er avlivet, så det er ikke mer å gjøre uansett. . 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, dere er hysteriske. Ekstremt hysteriske. Dere påvirkes av hverandre og har fyrt hverandre opp gjennom hele tråden. Det er jo rene massesuggesjonen, dette her.

TS kunne sikkert ha behandlet denne valpen på en bedre måte mens den levde, men å påstå at det dreide seg om grov mishandling, er å dra det for langt. Slik jeg tolket det, så forsøkte TS å finne en løsning for en hund som aldri var helt god. Løsningen ble tilslutt avliving, noe jeg synes er helt greit. Mange dyr blir avlivet hver dag, på tynnere grunnlag enn dette. Problemet er, at dere som vanker inne på dette forumet, lever i en rosa Disney-verden, der dyr blir sidestilt med mennesker. Det er så patetisk og virkelighetsfjernt slik dere tenker. Dere er ikke mer glad i dyr en oss andre. Det er bare noe dere liker å tro. Sannheten er at dere ikke har bakkekontakt, og at dere ikke evner å ha et realistisk syn på dyrelivet.

Mange av dere er direkte truende også. Det har kommet trusler om avsløring av TS' identitet, bl.a., noe jeg finner veldig betenkelig. Tråden burde stenges nå. Hunden er avlivet, så det er ikke mer å gjøre uansett. .

"Dere" faktisk, det andre innlegget jeg skrev til deg, var det første innlegget jeg hadde skrevet gjennom hele tråden :) greit kanskje noen overdriver, men flere her har faktisk et godt poeng, ts fikk mange gode råd, men valgte heller den "letteste" utveien. Å ikke oppdra hundene, sette de flere timer i hagen alene uten noen form for kontakt, er faktisk IKKE greit.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi kan forebygge.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, vi kan forebygge.

Hvis du innbiller deg at noen innlegg på KG kan forebygge dyremishandling der ute, så er du naiv. KG har ikke akkurat så stor påvirkningskraft, at det gjør noe. De som virkelig vanskjøtter dyr, er sannsynligvis ikke på dette forumet likevel. Men om de likevel er å finne blant brukerne her inne, så tviler jeg sterkt på at noen ord fra anonyme mennesker vil synke inn hos disse. 

Det dette er snakk om, er kun et sykelig behov for å ha en syndebukk dere kan øse ut all aggresjonen deres over. All repeteringen tyder på det. Dere burde vite like godt som meg, at dere ikke kan endre på noe som helst med denne tråden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Dere" faktisk, det andre innlegget jeg skrev til deg, var det første innlegget jeg hadde skrevet gjennom hele tråden :) greit kanskje noen overdriver, men flere her har faktisk et godt poeng, ts fikk mange gode råd, men valgte heller den "letteste" utveien. Å ikke oppdra hundene, sette de flere timer i hagen alene uten noen form for kontakt, er faktisk IKKE greit.

Innlegget mitt var ikke rettet kun mot deg, men mot alle som har bidratt i heksejakten mot TS..

Det trodde jeg du ville forstå. Men akk, nei, det gjorde du visst ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du innbiller deg at noen innlegg på KG kan forebygge dyremishandling der ute, så er du naiv. KG har ikke akkurat så stor påvirkningskraft, at det gjør noe. De som virkelig vanskjøtter dyr, er sannsynligvis ikke på dette forumet likevel. Men om de likevel er å finne blant brukerne her inne, så tviler jeg sterkt på at noen ord fra anonyme mennesker vil synke inn hos disse. 

Det dette er snakk om, er kun et sykelig behov for å ha en syndebukk dere kan øse ut all aggresjonen deres over. All repeteringen tyder på det. Dere burde vite like godt som meg, at dere ikke kan endre på noe som helst med denne tråden.

Åja, så siden du mener at det å si noe ikke har noe virkning, kan vi likegodt bare holde kjeft. Gjelder dette alt eller bare dyremishandling? Skal vi holde kjeft om voldtekt? Den som vil voldta gjør det jo uansett, så da kan vi like gjerne holde kjeft. Samme med barnemishandling?

Du mener vi bare skal godta at dyret ble ignorert og bare kastet til side? Du syns dette er greit? Du mener at det å holde kjeft gjør noe forskjell?

Det er større sjanse for at man gjør en forskjell om man sier ifra, enn om man holder kjeft. Om det omså er kun en person som endrer mening, er det bedre enn ingen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åja, så siden du mener at det å si noe ikke har noe virkning, kan vi likegodt bare holde kjeft. Gjelder dette alt eller bare dyremishandling? Skal vi holde kjeft om voldtekt? Den som vil voldta gjør det jo uansett, så da kan vi like gjerne holde kjeft. Samme med barnemishandling?

Du mener vi bare skal godta at dyret ble ignorert og bare kastet til side? Du syns dette er greit? Du mener at det å holde kjeft gjør noe forskjell?

Det er større sjanse for at man gjør en forskjell om man sier ifra, enn om man holder kjeft. Om det omså er kun en person som endrer mening, er det bedre enn ingen.

Man må gjerne si sin mening om alt mulig her inne. Jeg gjør det jo selv. Men jeg innser i det minste at det meste av det som skrives her inne, har liten praktisk betydning ute i samfunnet ellers. Hva konkret gjør du for å forhindre dyremishandling o.l. , utover det å sitte og rable ned noen ord på et nettforum? Svært lite, vil jeg tro.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må gjerne si sin mening om alt mulig her inne. Jeg gjør det jo selv. Men jeg innser i det minste at det meste av det som skrives her inne, har liten praktisk betydning ute i samfunnet ellers. Hva konkret gjør du for å forhindre dyremishandling o.l. , utover det å sitte og rable ned noen ord på et nettforum? Svært lite, vil jeg tro.

Man er faktisk meningsberettighet om dyrevelferd selv om man ikke er aktiv medlem av PETA, har reist på tokt med Sea Shepperd eller kaster maling på folk med pelsjakker, altså. ;)

Anonymous poster hash: 382a8...472

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dager er det vel så viktig å skrive på nett som å fysisk være i felten.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg lyst til å opprette mange brukere kun for å kunne gi deg flere plusser! 

Helt enig med deg! 

Kanskje det ikke finnes en stor overvekt av dyremishandlere her på forumet. Men medlemmer her kan i det minste bli mer oppmerksomme på slikt og kanskje tenke seg om flere ganger og faktisk GJØRE NOE om de opplever noe som ikke er OK eller noe de er usikre på ute i det virkelige liv. 

Og ang. å stenge tråden som en eller annen over her skrev: 

Nei, hvis moderator stenger tråden fordi flere av oss her ønsker at den skal fortsette å leve til skrekk og advarsel og som en måte å øke oppmerksomhet for slikt, vil jeg påstå at moderator faktisk er med på å akseptere at slikt skjer. 

Hold tråden levende!! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innlegget mitt var ikke rettet kun mot deg, men mot alle som har bidratt i heksejakten mot TS..

Obvious hersketeknikk is obvious.

Enten så diskuterer du saklig, eller så kan du dra fra tråden. Vil også minne deg på at DU er med på å holde tråden i livet.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg bare skulle påpeke det :) og står fortsatt på mitt, de aller fleste hadde en godt poeng og hu fikk mange gode tilbud. Kan ikke fordra dyremishandling, uansett hva folk måtte mene om det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å si noe, enn å bare holde kjeft og se på. Handler ikke om noen syndebukk eller at vi skal få noe som helst sinne ut på noen, men at noen mennesker faktisk har sånne holdninger til dyr, skremmer oss. Så jo, å si noe hjelper mer enn ingenting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obvious hersketeknikk is obvious.

Enten så diskuterer du saklig, eller så kan du dra fra tråden. Vil også minne deg på at DU er med på å holde tråden i livet.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

Åå, takk!! Du fikk sagt det for meg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedre å si noe, enn å bare holde kjeft og se på. Handler ikke om noen syndebukk eller at vi skal få noe som helst sinne ut på noen, men at noen mennesker faktisk har sånne holdninger til dyr, skremmer oss. Så jo, å si noe hjelper mer enn ingenting.

Og knapt nok det....

Noe av det jeg har reagert på i denne tråden, er at reaksjonene ikke står i forhold til hva som faktisk skjedde med valpen til TS. Utfra de voldsomme reaksjonene som har kommet, skulle man nesten tro at TS hadde sultet, slått eller skåret over ørene til denne valpen, eller noe sånt. Men det var da ikke snakk om så grove ting. Slik jeg har tolket det, så virket det som det var et eller annet galt med hodet til denne valpen helt fra begynnelsen av. Og i TS sin uvitenhet og desperasjon, så ble den bl.a. satt i et bur når den var inne. Men den var da ute i hagen og luftet seg også. Den fikk både mat og vann, men ikke så mye oppfølging ellers. Men dette er da ikke grov dyremishandling, slik noen her skal ha det til! Problemet her, er at dere overdriver noe så sinnsykt! Det er et føleri rundt dyr her inne, som ikke hører noen steds hjemme. Jeg er veldig glad i dyr selv, men jeg klarer likevel å se forskjell på et dyreliv og et menneskeliv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...