Gå til innhold

malicious og hverdagen


malicious

Anbefalte innlegg

Huff, det høres ikke bra ut. Spenner hun kroppen når du legger henne til på begge sider? Jeg kan ikke mye om låsninger, men jeg hadde undersøkt det hos manellterapeut eller lignende. Vi dro med jenta vår, og det viste seg at det ikke var noen låsninger, var nok bare jeg som tilbød henne mat litt for ofte som gjorde at hun hylte den perioden hun gjorde det. Men det kostet ingenting å undersøke det, spesielt ikke siden vi hadde en god grunn til å tro at det kunne være låsninger. 

 

 

Så et spm om noe litt annet: Din sover mye om natta, gjør hun ikke? Hvor mye/mange ganger ammer du/gir flaske i løpet av dagen? Jeg mistenker fortsatt at hun her spiser seg mest opp om natten, og da litt for få ganger på dagen til å kunne sove lenge om natten. Jeg prøver å ikke stresse med det, hun får mat når  hun vil ha og jeg har ikke planer om å sette hun på noe sultekur, men når hun har en mamma som blir et troll når hun er trøtt og sulten (som jeg nå er konstant føles det som), så hadde det vært best for alle parter om det hadde snudd litt etterhvert :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være hun har en låsning, jenta mi spente seg som en banan og var stiv på ene siden. Hun hadde kommet ut så fort under fødselen at det kan ha vært årsaken. Uansett, vi var hos både fysioterapeut og manuellterapeut, sistnevnte hjalp best. Snakk med helsestasjonen om de har en manuellterapeut å anbefale eller evt fysioterapeut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke bra ut. Spenner hun kroppen når du legger henne til på begge sider? Jeg kan ikke mye om låsninger, men jeg hadde undersøkt det hos manellterapeut eller lignende. Vi dro med jenta vår, og det viste seg at det ikke var noen låsninger, var nok bare jeg som tilbød henne mat litt for ofte som gjorde at hun hylte den perioden hun gjorde det. Men det kostet ingenting å undersøke det, spesielt ikke siden vi hadde en god grunn til å tro at det kunne være låsninger. 

 

 

Så et spm om noe litt annet: Din sover mye om natta, gjør hun ikke? Hvor mye/mange ganger ammer du/gir flaske i løpet av dagen? Jeg mistenker fortsatt at hun her spiser seg mest opp om natten, og da litt for få ganger på dagen til å kunne sove lenge om natten. Jeg prøver å ikke stresse med det, hun får mat når  hun vil ha og jeg har ikke planer om å sette hun på noe sultekur, men når hun har en mamma som blir et troll når hun er trøtt og sulten (som jeg nå er konstant føles det som), så hadde det vært best for alle parter om det hadde snudd litt etterhvert :P

Ja, spenner kroppen skikkelig, men det er jo bare innimellom. Har faktisk tenkt tanken på at jeg har dytta pupp for ofte på henne. Ja, T sover greit på natta. Våkner ca. 1-2 ganger. Jeg tror hun spiser pupp / flaske ca. 5 ganger i løpet av dagen og blir ammet 1-2 ganger på natta. Vi gir en stor flaske mme som siste måltid for kvelden, det hjelper litt :)

 

Her må jeg jo følge med :)

Hei!  :blomst:

 

Kan være hun har en låsning, jenta mi spente seg som en banan og var stiv på ene siden. Hun hadde kommet ut så fort under fødselen at det kan ha vært årsaken. Uansett, vi var hos både fysioterapeut og manuellterapeut, sistnevnte hjalp best. Snakk med helsestasjonen om de har en manuellterapeut å anbefale eller evt fysioterapeut :)

Syns det er så rart, fordi noen ganger går det veldig greit, mens andre ganger så er det bare full klikk. Må følge litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spenner kroppen skikkelig, men det er jo bare innimellom. Har faktisk tenkt tanken på at jeg har dytta pupp for ofte på henne. Ja, T sover greit på natta. Våkner ca. 1-2 ganger. Jeg tror hun spiser pupp / flaske ca. 5 ganger i løpet av dagen og blir ammet 1-2 ganger på natta. Vi gir en stor flaske mme som siste måltid for kvelden, det hjelper litt :)

 

 

Hm, så rart. Er jo ikke sikkert det er låsninger da. Kan jo være at det var samme problemet som min med at hun aldri fikk bli ordentlig sulten (og da sikkert ikke ordentlig mett heller siden det bare ble formelk). Plutselig så syntes jeg det var så vanskelig å tolke om hun er sulten eller ikke, så jeg prøvde vel å gi hun mat en gang i timen, og hun spiste jo litt hver gang. Syns fortsatt det kan være litt vanskelig, var så mye lettere da hun var bitteliten syns jeg. Ja, det er jo ikke så veldig annerledes enn det hun her spiser det! :) Jeg har vært så redd for at hun egentlig spiser for lite, men er nok jeg som ikke har klart overgangen fra da hun var liten og spiste hele tiden, og til nå hvor det kan gå tid mellom måltidene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi fått ammet mye mer enn vanlig. Har brukt litt tid på det, men føles bra. Vi fortsetter med grøt på formiddagene, så tilbyr jeg pupp etterpå. Vil helst ikke at hun skal ta så mye MME, men jeg har jo ikke nok melk :( Nå til kvelds drakk hun over 200ml liksom!  :sjokkert:

 

I morgen kommer mamma på besøk, så da får jeg litt tid til å sole meg litt i hagen, hihi!  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått nyte litt av sola de siste dagene? Koselig med besøk av mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått nyte litt av sola de siste dagene? Koselig med besøk av mor?

Litt sol ble det. Mamma kunne ikke komme likevel da mormor ble innlagt på sykehuset. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, håper det ikke er alvorlig :(

Gamme ldame med sliten og vond kropp.. Har søkt om omsorgsbolig til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fremme på hytta! Biltur nedover gikk bra :) er nesten sånn at jeg kan begynne å sitte foran igjen. Ved middagen i sted satt T på fanget til Svigermor. Plutselig begynte hun å hylskrike. Helt utrøstelig i 15 minutter. Sjekket kroppen for stikk osv, men fant ingenting. Fikk så vondt av henne. Av full hals liksom. Hun begynte å hikse etterhvert også :( også plutselig gikk det over. Gjett hvem som var trøtt til legging? La henne ned i senga med smokk og øya sklei igjen. Hun tok til og med puppen!

Ammingen er jo et annet kapittel. Vi ammer noen ganger på natt, tidlig morgen. Og prøver på kvelden. Har nesten helt gitt opp amming. Hun er ikke interessert og hyler bare jeg prøver.. Blir flaske gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hyttetur da!

Kjenner igjen det med å sitte bak i bilen sammen med babyen. Vi ser ann hvor trøtt hun er.

Så kjedelig at det ikke fungerer helt med amming. Skjønner at du snart gir opp. Du er like bra mor til T om du ammer eller gir flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hyttetur da!

Kjenner igjen det med å sitte bak i bilen sammen med babyen. Vi ser ann hvor trøtt hun er.

Så kjedelig at det ikke fungerer helt med amming. Skjønner at du snart gir opp. Du er like bra mor til T om du ammer eller gir flaske.

Takk :)

Primærnæringen blir mme, men klarer 3-4 amminger i løpet av en dag. Bedre enn ingenting :)

T har fått smake revet eple i dag! Det ble noen grimaser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at ammingen ikke funker :( Det er jaggu hardere jobb enn det Gro Nylander skal ha det til :rolleyes: Syns du er tapper som står på :tommel: Og all amming er bedre enn ingenting, er gull i de dråpene som kommer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at ammingen ikke funker :( Det er jaggu hardere jobb enn det Gro Nylander skal ha det til :rolleyes: Syns du er tapper som står på :tommel: Og all amming er bedre enn ingenting, er gull i de dråpene som kommer :fnise:

Ja, ikke visste jeg at det skulle bli vanskelig. Siden jeg skrev dette så tok vi et økedøgn, dvs. 2 døgn egentlig. Har mer melk nå, så det føles veldig ok. Sliter med å ta puppen når hun er veldig sulten eller veldig trøtt, men da gir vi flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er syk :( diaré på 15ende bleie og mageknip. Sutrer litt og er utilpass :(

Blir redd jeg. Så leit å se henne sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, stakkars lille venn :( Håper det er bedre i dag! God bedring og en klem til mor!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være mye bedre nå. Ingen bæsj i dag. Frøkna har sovet sammenhengende 12 timer i natt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...