Gå til innhold

malicious og hverdagen


malicious

Anbefalte innlegg

Jeg vekker alltid slik at han blir trøtt innen leggetid. Dvs nå må jeg sjeldent det, for han har kommet litt inn i rutine, så han våkner nesten alltid før kl 17.

Når de er nyfødt skal man jo ikke vekke, men nå nærmer de seg jo fire mnd. :)

Hva slags bæresele prøvde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vekker alltid slik at han blir trøtt innen leggetid. Dvs nå må jeg sjeldent det, for han har kommet litt inn i rutine, så han våkner nesten alltid før kl 17.

Når de er nyfødt skal man jo ikke vekke, men nå nærmer de seg jo fire mnd. :)

Hva slags bæresele prøvde du?

Var Babybjørn miracle. Eneste jeg har å utsette på den er at den moses ned i skuldrene mine. Øm i nakken i dag merker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Babybjørn miracle. Eneste jeg har å utsette på den er at den moses ned i skuldrene mine. Øm i nakken i dag merker jeg

Du får kjøpe feks Ergobaby. Dem er god for både baby og bærer. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpe feks Ergobaby. Dem er god for både baby og bærer. :)

Tror jeg må teste den. Denne her har mamma og pappa fått arve. Og den vi har hjemme hos oss har vi på lån. Vet ikke hvor mye det bæres fremover nå egentlig, i forhold til alder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må teste den. Denne her har mamma og pappa fått arve. Og den vi har hjemme hos oss har vi på lån. Vet ikke hvor mye det bæres fremover nå egentlig, i forhold til alder osv.

Jeg bærte O fra fire mnd til han var nesten to år. :) Hadde det ikke vært for at han er over gjennomsnittlig høy så kunne jeg bært enda lenger. Han er 3,5 nå og fortsatt under maxgrense for vekt. :)

Jeg har J i Ergoen så og si hver dag. Både hjemme, på tur, kjøpesenter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærte O fra fire mnd til han var nesten to år. :) Hadde det ikke vært for at han er over gjennomsnittlig høy så kunne jeg bært enda lenger. Han er 3,5 nå og fortsatt under maxgrense for vekt. :)

Jeg har J i Ergoen så og si hver dag. Både hjemme, på tur, kjøpesenter etc.

Hvilken Ergo har du? Bæring hjelper jo oss veldig når hun ikke vil ligge i vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken Ergo har du? Bæring hjelper jo oss veldig når hun ikke vil ligge i vogna :)

Jeg har den vanlige. :) Kjøpte den brukt for 400 kr. Kunne gjerne hatt 360, men har egentlig ikke behov for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er babyen min 4 mnd! :danse:

Synes tiden går ganske så fort! I de siste dagene har hun vært skikkelig blid og gliser bare du ser på henne. Har også hørt antydninger til litt latter! Det er så koselig :)

 

I morgen skal vi på 4mnd kontroll, er spent på hvordan det står til med vekt osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 4 måneder, tiden flyr😊 Jeg er 34 uker på vei idag, og sitter med bena høyt, har aldri sett så hovne ankler før. Vondt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med 4 mnd allerede! :hjerte: Babylatter er den fineste lyden som fins. Hadde nesten glemt hvor herlig det er før J lo for første gang for en uke siden. Så søtt :)

Han er litt tidlig ute da. Storebror var fire måneder da han begynte å le. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 4 måneder, tiden flyr Jeg er 34 uker på vei idag, og sitter med bena høyt, har aldri sett så hovne ankler før. Vondt

Ouch! Kanskje godt at sommeren har latt seg vente på? :ler:

Den siste tiden er aller verst - bit tenna sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna er nå 6940g, 63cm! Alt i skjønneste orden. Fin vektoppgang, så om vi gav MME i tillegg gjorde ingenting, så lenge hun var fornøyd. Fikk også beskjed om at vi kunne starte med grøt nå. Syns det var litt tidlig jeg? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkna er nå 6940g, 63cm! Alt i skjønneste orden. Fin vektoppgang, så om vi gav MME i tillegg gjorde ingenting, så lenge hun var fornøyd. Fikk også beskjed om at vi kunne starte med grøt nå. Syns det var litt tidlig jeg? :klo:

 

Godt å høre! Det er jo kjempebra!!

Vi skal på kontroll i morgen. Spent på vekt og lengde jeg og!!

Jeg gleder meg til å begynne med grøt. Men det er jo helt opptil dere om dere vil begynne nå eller vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt begynne med grøt nå ja, dersom du vil. Men små mengder i starten, og gradvis økning.

Jeg skal vente med grøt til han er ca fem mnd, kanskje litt lenger. Men begynner med smaksprøver av andre ting når han blir fire mnd. Bare 1-2 ts per dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T elsker grøt, hahaha! Hun kaster seg over skjea når vi gir henne. Det er grøt over alt! :ler:

 

I dag var vi på trilletur noe vi dessverre ikke er så ofte, fordi hun har en tendens til å hyle litt. Men i dag gikk det SÅÅÅ fint! Jeg foreslo for mannen at vi skulle spise ute når vi først var ute, men han ville ikke først.. Fikk overtalt han med at T faktisk må venne seg til å sove i vogna og være ute blant folk. Hun kan ikke diktere og styre livet vårt på en slik måte. Og gjett hva. Det gikk knirkefritt! Hun våknet jo når vogna stoppet som vanlig, men hun satt på fanget mitt mens jeg spiste. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå, så fint at hun liker grøt! Jeg gleder meg faktisk til vi kan introdusere grøt og andre smaksprøver! 

 

Vi må også snart komme oss ut på den måten tror jeg. I begynnelsen er jo alt så nytt og man får jo hetta om babyen skal våkne når man er utenfor huset! I hvert fall var jeg sånn. Nå er det jo ikke noe stress lenger, for de begynner jo å bli store og er mye mer med! :) Men det sitter fortsatt litt i for min del. Jeg vil egentlig at L skal ta flaska litt bedre før vi tar hun med ut for å spise, for jeg leser om så mange som virkelig ikke liker offentlig amming på spisesteder. Er noe tull, men jeg har veldig liten lyst til å bli snakket til av idioter mens jeg har en unge på armen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så fint at hun liker grøt! Jeg gleder meg faktisk til vi kan introdusere grøt og andre smaksprøver! 

 

Vi må også snart komme oss ut på den måten tror jeg. I begynnelsen er jo alt så nytt og man får jo hetta om babyen skal våkne når man er utenfor huset! I hvert fall var jeg sånn. Nå er det jo ikke noe stress lenger, for de begynner jo å bli store og er mye mer med! :) Men det sitter fortsatt litt i for min del. Jeg vil egentlig at L skal ta flaska litt bedre før vi tar hun med ut for å spise, for jeg leser om så mange som virkelig ikke liker offentlig amming på spisesteder. Er noe tull, men jeg har veldig liten lyst til å bli snakket til av idioter mens jeg har en unge på armen. 

Jeg ammer ikke offentlig lenger, da hun veldig ofte starter og hyyyyylgrine når jeg legger henne til - hos oss er det alltid flaske på tur. Dere må bare øve, øve og øve på flasken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og H på første date etter at T kom til verden :) Vi var ute og spiste også gikk vi på latter etterpå! gøy å få ledd litt. Koste oss skikkelig :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammingen blir vanskeligere og vanskeligere. Som feks i dag har hun ikke vært noe særlig interessert i puppen. Jeg forsøker å legge henne til, i liggende stilling, men hun spenner kroppen sånn. Er nesten så jeg mistenker at hun kan ha vondt i nakken?

 

Har fått skvist inn 4-5 amminger i løpet av 12 timer, og resten MME og litt grøt. Kan jo ikke presse henne på brystet heller :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...