LilleMy1989 Skrevet 17. juni 2016 Forfatter #1141 Del Skrevet 17. juni 2016 Oppdatering uke 37 () ♥ Termin: 19. juli ♥ På vei: 36+0 ♥ Høygravid: Oh yes... ♥ Kjønn: Gutt ♥ Navn: Vi har vel egentlig to alternativer så langt (de har vi brukt 3 år på å komme fram til ). I tillegg liker jeg Axel og Victor. ♥ Kontroller: På sykehuset hver uke. Legekontroll hver gang med både UL og CTG. Neste på torsdag ♥ Hjertefrekvens: ca 140 ved alle målinger ♥ Størrelse: Ved siste måling så lå han akkurat under gjennomsnittet så nå er han vel noe sånt som 2500g. ♥ Hodet ned: Jepp ♥ Hodet festet: Jepp! Og jeg tror faktisk at jeg kjente når det skjedde. Hadde lagt meg for noen dager siden (husker ikke lenger når ting skjer for alt går så fort og inn i hverandre) og kjente plutselig at han trykket seg nedover. Virket nesten som han ville ut Det kjentes ut som at han trykket bekkenet utover fra haleben til symfyse og jeg KJENTE at han flyttet seg nedover. Det hele var vel over på 5-10 minutter og det var mest intenst på slutten. ♥ Aktivitet: Mye aktivitet og alltid våken mellom 24 og 02. Men det er jevnt bevegelse gjennom hele dagen. ♥ Søvnmønster: Korte økter tror jeg altså. Mye bevegelse hele tiden. ♥ Kynnere: Tror det er det jeg har kjent i mange uker nå. Magen blir stram, eller det trykker, når jeg er i aktivitet. Føler jeg vil sette meg. Har trodd at det har vært han som har lagt seg slik at det kjennes sånn bare, men det er nok kynnere. Skikkelig ille i oppoverbakke eller trapper. Det blir så tungt å gå når det skjer. Nå siste uka/ene har jeg også hatt noen slik som legger seg som et belte rundt magen og minner mye om menssmerter av den typen som man må puste seg gjennom. Froskestilling er da min beste venn ♥ Vektøkning: Opp 1kg siste 3 dager. Mye vann regner jeg med for jeg har runde føtter. Totalt opp 9 kg men det svinger fra dag til dag. ♥ Melk i brystene: Ja. ♥ Strekkmerker: Jepp! Magen min er fint dekorert med røde og lilla tegninger ♥ Hevelser og vann i kroppen: Jepp! Har fine runde føtter som ikke liker sokker (eller noen av skoene mine) og skikkelig pølsefingrer. Begge deler er selvfølgelig ømt og ubehagelig og jeg våkner med ømme fingrer hver dag. ♥ Plager: Svangerskapsdiabetes, bekkenløsning/vondt, trøtt og lite energi. Har slitt med søvnen de siste 3 ukene. En natt våkner jeg 5, en annen sover jeg 10 timer i strekk og den tredje våkner jeg 03.30.... Tror det er vanlig så sent og finner ingen utpreget årsak. Må som oftest tisse og spise når jeg våkner og hvis jeg da ikke sovner igjen (sjeldent) så kribler det i bena og jeg greier ikke ligge stille eller behagelig. Nå har jeg også vann i kroppen og har de siste dagene begynt å få sure oppstøt og halsbrann tror jeg. Har virkelig funnet ut hva nedpress vil si etter at hodet festet seg. Det kjennes ut som jeg må på do hele tiden og så må jeg tisse ofte, hver gang jeg reiser meg så presser det på blæra, undersiden av magen trykker og jeg kan ikke bøye meg fremover Jeg kjenner også mye bevegelse nede i bekkenet. ♥ Sulten: Ja. Ofte veldig sulten og! ♥ Matkick: Mat. Saftis og alt med colasmak. Kan selvfølgelig ikke spise noe av det nå ♥ Humør: Smule hormonell igjen nå i 3. trimester. Ofte glad men føler at jeg blir begrenset av bekken og kropp. ♥ Form: Vet ikke helt hva jeg skal svare her altså. ♥ Utålmodig: JA! Synes det er veldig fint å være gravid og føler at vi begynner å få litt dårlig tid, samtidig så gleder jeg meg jo noe voldsomt til han kommer. Må bare rekke å sy mer ting først, osv... ♥ Utstyr: Det meste! Har veeeldig lyst til å kjøpe meg/babyen ett vevd sjal i bomull/silke/lin..... ♥ Siste innkjøp: Antagelig noe til det jeg syr selv ♥ Barnerom: Blir jo inne hos oss ganske lenge Har fått på plass senga. Det gikk akkurat både i høyde og bredde. Vi kjøpte seng med dropside og vår seng er ekstra høy så kanten går kant i kant med vår seng. i bredden så ble det akkurat plass til at jeg kan skyve senga hans bort når vi må stå opp. Praktisk å slippe å strekke seg fram fra fotenden. Det skal også henges opp et bilde over senga hans. Blir koselig ♥ Sykehusbaggen: Blir en rooosa og svart Kari Traa bag jeg fikk med mannen for en stund siden aldri brukt så denne anledning passet godt Har pakket det som går an å pakke før det skjer så den er vel omtrent klar til alle 3. Mangler eventuelt snacks og slikt da, men det kan man vel kjøpe på veien?? ♥ Fødselsforventninger: Ja det har vi Altså, jeg håper vi får til å reise inn uten å si noe til noen. Jeg liker tanken på at det kun er vi som vet og som vet om han de første timene, at det er bare oss liksom. Ellers håper jeg på null smertelindring og å beholde roen Eller null smertelindring, vil gjerne ha badekar som jeg fant ut på omvisning at er mulig. Jeg får dessverre ikke føde i badekar pga risiko Noe som jeg faktisk er veldig lei meg for fordi jeg har ønsket meg det lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #1142 Del Skrevet 19. juni 2016 Ok. Med fare for å virke hysterisk... Og litt tåpelig og håpefull osv... Har hatt maserier tror jeg og mensmurringer siden torsdag, minst! Har også gått med en rar følelse (som jeg har lest om forskjellige plasser) av at det er "noe" med kroppen siden da. Har hatt løsere, og kanskje oftere, do bevegelser (Sheldon ) de siste dagene også. I dag hadde vi sex og det var rimelig fint til hvalross å være. Men dog. Dusjet og slikt etterpå og tok på ny truse (seff). En stund senere reiste jeg meg opp fra sofaen og kjente jeg ble våt, ikke noe unormalt med det, vi har jo nettopp hatt sex og jeg har hatt mye utflod i svangerskapet. Meeeen, det kom mer senere... og det lukter ikke, og det er helt blankt og og og.... Herregud jeg føler meg hysterisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 19. juni 2016 #1143 Del Skrevet 19. juni 2016 Oi oi så spennende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. juni 2016 #1144 Del Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, LilleMy1989 skrev: Ok. Med fare for å virke hysterisk... Og litt tåpelig og håpefull osv... Har hatt maserier tror jeg og mensmurringer siden torsdag, minst! Har også gått med en rar følelse (som jeg har lest om forskjellige plasser) av at det er "noe" med kroppen siden da. Har hatt løsere, og kanskje oftere, do bevegelser (Sheldon ) de siste dagene også. I dag hadde vi sex og det var rimelig fint til hvalross å være. Men dog. Dusjet og slikt etterpå og tok på ny truse (seff). En stund senere reiste jeg meg opp fra sofaen og kjente jeg ble våt, ikke noe unormalt med det, vi har jo nettopp hatt sex og jeg har hatt mye utflod i svangerskapet. Meeeen, det kom mer senere... og det lukter ikke, og det er helt blankt og og og.... Herregud jeg føler meg hysterisk. Oi Menneh..da synes jeg du skal ta en telefon til føden! Du er 36 uker og babyen regnes som prematur..bedre med en sjekk enn å vente, hvis du har tidlig vannavgang vil de ha deg inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #1145 Del Skrevet 19. juni 2016 Jo men der var så liiite. Og nå kom det ikke mer så nå er jeg flau Sikkert bare mye utflod eller noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. juni 2016 #1146 Del Skrevet 19. juni 2016 3 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Jo men der var så liiite. Og nå kom det ikke mer så nå er jeg flau Sikkert bare mye utflod eller noe! Ingenting å være flau for - det er nå helt forståelig at du ble litt gira her!! Men er du i tvil så ringer du føden - heller en gang for mye enn en gang for lite..de er der for oss vettu Håper du får deg en god natts søvn! Kroppen din driver ihvertfall og forbereder seg til noe stort - det er sikkert Snart er vi i mål!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #1147 Del Skrevet 19. juni 2016 Ja vet egentlig det men føler meg hysterisk hvis jeg ringer for alt. Synes fortsatt det er rart at det var så blankt og vannete men var lite. Har hatt litt menssmerter nå i ettertid (svake maserier eller noe) men ikke mange. Kjenner det er noe rart med kroppen ja Det er vi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 19. juni 2016 #1148 Del Skrevet 19. juni 2016 Åh gud så spennende! Tenk, snart skal du få møte lille nurket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 20. juni 2016 #1149 Del Skrevet 20. juni 2016 Hvordan har dagen gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #1150 Del Skrevet 20. juni 2016 Dagen i dag har vært preget av høygraviditet Jeg er sliten og trøtt, vond og lei. Noe smerter og nedpress har det vært men ikke noe mer maserier eller slikt (dessverre). Merker godt at han har mindre plass der inne og magen stååår ut alt ettersom hvordan han ligger Den er også kjempehard og det kjennes skikkelig trykk når jeg står. Håper det ikke er så alt for lenge til han vil ut, vi er klare Heldigvis skal jeg til ny kontroll i morgen og har da tenkt å nevne alt som har skjedd siste uka. Lurer på om de undersøker da eller?? Kanskje det er for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 20. juni 2016 #1151 Del Skrevet 20. juni 2016 Det virker som om du er skikkelig klar nå så jeg krysser fingrene for at baby bestemmer seg for å komme litt tidlig! Når alt er på plass er det jo bare for baby å komme. Det blir spennende å høre hvordan kontrollen i morgen går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #1152 Del Skrevet 21. juni 2016 Begynner dagen med murringer og svake maserier Spennende å se hva ctg sier... Advarsel: TMI: Må også mye på do for tiden uten at noe skjer? Sånn i flere dager nå liksom, travelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. juni 2016 #1153 Del Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, LilleMy1989 skrev: Begynner dagen med murringer og svake maserier Spennende å se hva ctg sier... Advarsel: TMI: Må også mye på do for tiden uten at noe skjer? Sånn i flere dager nå liksom, travelt. Lykke til idag Hyppige dobesøk kan være et tegn..eller ikke Sånn som det meste nå når det nærmer seg Hang in there, du vil helst ikke ha en for tidlig født baby - det beste er om det går et par uker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 21. juni 2016 #1154 Del Skrevet 21. juni 2016 Spennende. Lykke til! Håper du snart møter mini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #1155 Del Skrevet 21. juni 2016 Absolutt ingen action og ctg viste null sammentrekninger på tross av mye menssmerter for meg Så nå regner jeg med det går hvertfall 1 uke Og det er jo fint for jeg har masse prosjekter!!! Jeg må sy litt mer og nå fint jeg ut at jeg vil male stua! Som jeg ikke klarer alene Haha omg! Stakkars mannen... Galskap eller redebygging? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 21. juni 2016 #1156 Del Skrevet 21. juni 2016 Hehe, god blanding kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 21. juni 2016 #1157 Del Skrevet 21. juni 2016 Oi, begynner å skje litt ting her ja. Fint om baby vil vente til prematurgrensa, virker ellers som dere er veldig klare til baby kommer så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #1158 Del Skrevet 21. juni 2016 Jo men man kan visst gå slik i ukesvis! Det ser jeg ikke lyst på altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #1159 Del Skrevet 22. juni 2016 Å vente på syutstyr i posten er virkelig en tålmodighetsprøve. JEG HAR IKKE TID TIL DETTE! DET TAR ALT FOR LANG TIIIIIIID!!! Men altså hvor lang tid kan det ta å sende noe fra Sverige da? Jeg bestilte natt til onsdag og da bør det jo bli sendt på onsdag!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #1160 Del Skrevet 22. juni 2016 Har så mye vann i bena at de dunker. De er fullstendig runde (!!) Med en kul oppover ovenfor tærne. Og jeg klarer ikke bøye ankelen noe særlig Kjenner det prikker i bena. Støttestrømper blir kjøpt i morgen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå