Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Helt enig.. noen plagg finnes det jo men går liksom i mye av det samme. 

Klør i fingrene etter å sette i gang symaskina!  Fikk skikkelig dose med inspirasjon til det idag :nigo: Det er lenge siden.

Ellers så gikk jeg bestilt meg time til kiropraktor idag. Har blitt verre og verre i ryggen siste ukene og nå er det så stivt at jeg ikke greier å bøye meg omtrent så jeg hååååper at det funker! Vondt i halebenet og så det er nok en kombo med mage og bekken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det lenge siden jeg hadde kommentert gitt! Men jeg har fulgt med og lest jevnt og trutt :) Er så koselig å følge deg på vei mot lille babisen! Tenk at du har så lite igjen av svangerskapet da! :biggrin: 

Skal du sy selv? :sjokkert: Jeg blir så sinnsykt imponert over folk som deg! Jeg har prøvd meg på strikking etter at prosjekt baby startet, men det er så vanskelig :roll: Har alltid hatt lyst til å lage egne klær til ungen min, så creds til deg :) Håper forresten det ordner seg med svangerskapsdiabetesen. Som flere har sagt, det går heldigvis over, selv om det er slitsomt akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Atziri:) Ja det går kjempefort!!! Litt over 2 uker til jeg er høygravid :sjokk:

Jeg synes det er dritkult og kjempegøy å lage ting selv. Spesielt å sy klær. Det er liksom min greie. Strikking blir jeg lei av :fnise: Sying derimot kan være enkelt og mindre tidskrevende (alt ettersom) og spesielt gøy er det å sy til andre barn og gi bort i gave :nigo: bruker å være suksess ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart høygravid, nå går det sannelig fort det svangerskapet ditt :Nikke:

Når jeg ser det står at det er 54 dager igjen føler jeg det er så kort. Når det er snakk om maks 14 dager igjen av mitt (om jeg går maks overtid) så føles det uendelig lenge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det altså...

Jeg kan tenke meg at når det nærmer seg så blir ventinga eeekstra lang. Baby er jo ferdig og kunne kommet når som helst! Nå vil jeg jo at han skal være der til han er klar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 23.13, LilleMy1989 skrev:

Takk for det @Atziri:) Ja det går kjempefort!!! Litt over 2 uker til jeg er høygravid :sjokk:

Jeg synes det er dritkult og kjempegøy å lage ting selv. Spesielt å sy klær. Det er liksom min greie. Strikking blir jeg lei av :fnise: Sying derimot kan være enkelt og mindre tidskrevende (alt ettersom) og spesielt gøy er det å sy til andre barn og gi bort i gave :nigo: bruker å være suksess ;)

Det kan jeg tenke meg er en suksess! Jeg elsker å få hjemmelagde ting i gave, og gleder meg til svigermor skal strikke alle mulige plagg til det lille nurket vi forhåpentligvis får snart ;) Så må jeg bare lære meg å strikke og sy selv. Hadde vært så stas å lage noe til min egen unge en gang :) Hva vil du anbefale å begynne med? Syr du på maskin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symaskin ja ;)

Du kan feks begynne med en baby/barnebukse ;) Eller et skjørt til deg selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 19.29, LilleMy1989 skrev:

Jeg finner altså ikke klær jeg liker. Alt er blått eller hvitt, jeg vil gjerne ha gul, lilla, grønn, petrol etc men det er jo helt umulig uten at det koster 2-400 kr for en bukse!!! Og det er faktisk ikke aktuelt i str 56 altså :P Kom gjerne med tips hvis du vet om en nettbutikk eller noe... 

I dag så endte jeg på å måtte sy det selv så jeg bestilte meg stoffer og tråd. Det ble (ensfarget) knall lilla og grønn, knall gul med dachs'er på, offwhite med vaskebjørner og et mangefarget med koala og kenguru på (bildeprint). Jeg GLEDER meg!! :hoppendeglad: 

Jeg koblet ikke størrelsen i det hele tatt og trodde først du mente gravidklær til deg selv!!! :sprettoy:

''Hææ, 200kr for en bukse er da ikke så mye??''
Så så jeg for meg nesten høygravid dame ruslende rundt i knall lilla og grønn bukse og gul genser med dachs'er på! :hoho:

Men er enig i at utvalget i Norske butikker ikke er så spenstig. 
Vi kjøpte faktisk mye av de første klærne på finn, men om du kan sy så er det jo mye penger å spare der! :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok sett skikkelig gøy ut @Beccy87!! :hoho: Nå kommer pakken snart i posten så jeg får sette fingrene i det :nigo: Har allerede planlagt litt hva som skal lages... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som syr! Det skulle jeg virkelig ønske jeg også kunne, da er jo mulighetene uendelige! Jeg ville i alle fall sydd masse klær til lille med frosker på :fnise: Du har kommet så langt nå, jeg synes du akkurat ble gravid ... Det er så sprøtt altså. Håper det hjelper med kiropraktor for ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sykt fort @lille_frosk :hjerte: Synes også det var nettopp men samtidig så lenge siden! Har jo faktisk vært gravid i 7-8 måneder... :sjokk: Jeg er vel der du var når du håpte på å komme til uke 34 (og heldigvis kom du lenger enn det!). 

Det er ganske kult å kunne sy altså! Du får det nok til med litt hjelp ;) 

Bekkenet har egentlig bare vært verre siden jeg var der... Håper virkelig jeg ikke legger på meg mer slik at det blir enda tyngre for da blir det vel verre. Det er litt krise :hoho: Av og til komisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering uke 34 :hjerte:
♥ Termin: 19. juli
♥ På vei: 33+0
♥ Høygravid: Om 11 dager...

♥ Kjønn: Gutt :babysmokk:
♥ Navn: Vi har vel egentlig to alternativer så langt (de har vi brukt 3 år på å komme fram til :tunge1:). I tillegg liker jeg Axel og Victor. 

♥ Kontroller: På sykehuset hver uke. Annenhver gang til jordmor og lege, ctg hver gang og UL med lege. Skal til jordmor og diabetessykepleier på torsdag. 
♥ Hjertefrekvens: ca 140 ved alle målinger
♥ Størrelse: 1900g og -5%.

♥ Hodet ned: Tror det ja men han flytter nok på seg enda. Mye spark oppover i magen og på siden. Egentlig overalt. Mye stikking og intens smerte når han beveger seg ned i bekkenet. Treffer symfysen :spy: Tror han holder på å flytte seg nedover. 

♥ Hodet festet: Nei
♥ Aktivitet: Mye aktivitet. Spesielt på natta og når jeg ligger. Han har begynt å dra foten bortover livmorveggen og det er superbehagelig! (not.) Siste ukene har det vært mye bevegelse gjennom hele dagen og det øker på for hver dag. Kjenner tydelig at rumpa spennes utover flere ganger daglig :hjerte: Magen er ofte skjev og står ut til venstre eller høyre for navlen :fnise: Skal visstnok bevege seg mer og mer fremover. 
♥ Søvnmønster: Korte økter tror jeg altså. Mye bevegelse hele tiden. 

♥ Kynnere: Tror det er det jeg har kjent i mange uker nå. Magen blir stram, eller det trykker, når jeg er i aktivitet. Føler jeg vil sette meg. Har trodd at det har vært han som har lagt seg slik at det kjennes sånn bare, men det er nok kynnere. 

Skikkelig ille i oppoverbakke eller trapper. Nesten flaut altså men måtte stoppe flere ganger i en slak oppoverbakke på vei inn til sykehuset i går... Det blir så tungt å gå når det skjer. 

♥ Vektøkning: Gått ned enda mer, var nede på -1,3kg for noen dager siden men er på -1kg nå på 3 uker. Total vektøkning blir da ca 7 kg. 

♥ Melk i brystene: Ja. Tror til og med at det kanskje lekker litt? Av og til flekker i bhen men ikke nok til at jeg gidder å bruke innlegg. 

♥ Strekkmerker: Jepp! Magen min er fint dekorert med røde og lilla tegninger :rodmer:

♥ Hevelser og vann i kroppen: Ja i dag. Fikk plutselig skikkelig hovne ben og ankler. Kulen på siden forsvant nesten og bena er runde. Ser streker etter sokken både ved strikken og der den har "krøllet" seg. Kjenner det sprenger. Har nok litt i hendene og :( 

Har selvfølgelig ringt føden pga at jeg har svangerskapsdiabetes og fikk spor av protein i går. Har ikke hatt noe utslag på protein tidligere. Fikk beskjed om å ligge med bena høyt og overvåke bevegelser i kveld. Skal ringe på igjen hvis jeg merker noe annet. Hvis jeg fortsatt er hoven i morgen tidlig så skal jeg ringe inn igjen. 

♥ Plager: Svangerskapsdiabetes, leggkramper, bekkenløsning/vondt, trøtt og lite energi. Mindre tiltakslyst og vilje men fortsatt i redemodus. Vondt å snu seg om natten og vondt i lyske/ligament samtidig. 

Har slitt med søvnen de siste 3 ukene. En natt våkner jeg 5, en annen sover jeg 10 timer i strekk og den tredje våkner jeg 03.30.... Tror det er vanlig så sent og finner ingen utpreget årsak. Må som oftest tisse og spise når jeg våkner og hvis jeg da ikke sovner igjen (sjeldent) så kribler det i bena og jeg greier ikke ligge stille eller behagelig.

♥ Sulten: Ja, flere ganger når jeg har våknet de siste nettene så har jeg måttet spise. 
♥ Matkick: Mat. Saftis og alt med colasmak. Kan selvfølgelig ikke spise noe av det nå :riste: 

♥ Humør: Smule hormonell igjen nå i 3. trimester. Ofte glad men føler at jeg blir begrenset av bekken og kropp. 

♥ Form: Vet ikke helt hva jeg skal svare her altså. 

♥ Utålmodig: Både og ;) Synes det er veldig fint å være gravid og føler at vi begynner å få litt dårlig tid, samtidig så gleder jeg meg jo noe voldsomt til han kommer. Legg til en smule panikk for at han er vårt ansvar og vi må sørge for at han ikke dør eller noe. 

♥ Utstyr: Det meste! Mangler litt klær i str 56, leke til vogn og bilstol (kommer ikke til å kjøpe enda, kanskje vi får). Har veeeldig lyst til å kjøpe meg/babyen ett vevd sjal i bomull/silke/lin..... :nigo: 
 Siste innkjøp: Enda en kortbukse fra cubus (helt himmelske!), babyolje på PUMPEFLASKE (!!), massasjeolje og New Mama Bottom Spray fra EarthMamaAngelBaby (ellernoesånt), ammeinnlegg i bambus, diverse til sykehusbag slik som tannbørster, deo etc. 

Barnerom: Blir jo inne hos oss ganske lenge :hjerte: Har fått på plass senga. Det gikk akkurat både i høyde og bredde. Vi kjøpte seng med dropside og vår seng er ekstra høy så kanten går kant i kant med vår seng. i bredden så ble det akkurat plass til at jeg kan skyve senga hans bort når vi må stå opp. Praktisk å slippe å strekke seg fram fra fotenden. Det skal også henges opp et bilde over senga hans. Blir koselig :jepp: 

♥ Sykehusbaggen: Må begynne å pakke :P Handlet jo bukse i dag, resten har jeg vel. Tenkte å bruke vanlige topper/gravidtopper første tiden i tillegg til at jeg har to ammesingleter. Må lete fram bagen så jeg får begynne å putte nedi. Blir en rooosa og svart Kari Traa bag jeg fikk med mannen for en stund siden :hjerte: aldri brukt så denne anledning passet godt ;) 

Lillemann sitt får vi se om blir i min eller egen. Tenkte å ha med nok klær til han, teppe etc :rodmer: 

Mannen har fått beskjed om at han og skal ha en med boxer, t-skjorte, stellesaker og mat og drikke i ;) 

♥ Fødselsforventninger: Ja det har vi :P Altså, jeg håper vi får til å reise inn uten å si noe til noen. Jeg liker tanken på at det kun er vi som vet og som vet om han de første timene, at det er bare oss liksom. Ellers håper jeg på null smertelindring og å beholde roen :)  Nå vet jeg jo ikke hva det her blir lenger iom at det nå er et risikosvangerskap. Veldig avhengig av hvordan diabetesen og alt utvikler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle tipse deg om hvor du kan finne ottobrestoff: https://www.etsy.com/shop/Ottobredesign

Den siste tiden som gravid følte jeg bare fløy (sånn bortsett fra helt på slutten da, helt til fødselen kom kasta på meg, hehe). Er nesten litt vemodig at jeg trolig aldri skal være gravid igjen, selv om jeg følte meg trøtt, sliten og med vondter her og der. Det er noe magisk også med å bære frem liv :rodmer: (Og når du får baby på brystet for første gang, for en utavdegsjælopplevelse!!).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med symaskinen! Mye er helt klart overpriset, men jeg ville nok ikke begitt meg ut på å sy noe mer avansert enn et dynetrekk :fnise: Synes Kappahl er flinke med fargene. Ikke bare rosa og blått. Litt stive priser, men alltid noe på tilbudsstativene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pyntestøv skrev:

Tenkte jeg skulle tipse deg om hvor du kan finne ottobrestoff: https://www.etsy.com/shop/Ottobredesign

Den siste tiden som gravid følte jeg bare fløy (sånn bortsett fra helt på slutten da, helt til fødselen kom kasta på meg, hehe). Er nesten litt vemodig at jeg trolig aldri skal være gravid igjen, selv om jeg følte meg trøtt, sliten og med vondter her og der. Det er noe magisk også med å bære frem liv :rodmer: (Og når du får baby på brystet for første gang, for en utavdegsjælopplevelse!!).

Åja!! Takk :hjerte: Har lett etter stoffbutikk lenge. Ingen fysiske butikker her :( Stoff og stil er eneste jeg synes det ikke er for omstendelig å bestille fra så jeg trenger virkelig nye leverandører :fnise:

Føler det går fort altså, og hvertfall nå når jeg må inn en gang I uken. Jeg gleder meg til neste men håper virkelig jeg får være i bedre form ;) Absolutt magisk og ganske uvirkelig at man har en liten bebis inni seg :hjerte:

Kjente jeg ble litt nervøs med den siste setningen din :flau:

3 timer siden, Sjela skrev:

Så flink du er med symaskinen! Mye er helt klart overpriset, men jeg ville nok ikke begitt meg ut på å sy noe mer avansert enn et dynetrekk :fnise: Synes Kappahl er flinke med fargene. Ikke bare rosa og blått. Litt stive priser, men alltid noe på tilbudsstativene ;) 

Vet ikke om det er overpriset (avhenger av kvalitet osv) men definitivt for dyrt for meg til en pitteliten en ;)

Kappahl har vi handlet endel hos og har egentlig "tømt" utvalget der. Synes prisene er helt greie men definitivt billigere å sy selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo hallo... 

Har vært fraværende den siste tiden. Jeg har vært inne og lest i andres dagbøker og slikt men rett og slett ikke hatt overskudd til å skrive noe. Føler meg utslitt og kombinasjonen av straks høygravid, bekkenløsning, sv.dia., ødem og forferdelig dårlig søvn + en konfirmasjon har virkelig tatt på. Heldigvis har jeg fått sovet en hel natt nå og føler meg mye bedre enn i går! Den siste uka har søvnen vært oppstykket og i korte perioder, jeg har heller ikke fått hentet meg inn igjen i løpet av dagen. 

I går ble det en tur til føden på grunn av noen dager med svimmelhet, lysflekker i synet, trykk i hodet og vekta opp over 1 kg på to dager (vann). Heldigvis var det ingen tegn til svangerskapsforgiftning!! Veldig glad for at det ikke var det... Blodtrykket var litt lavt (100/66) og legen konkluderte vel med at det var grunnen i tillegg til at graviditeten nærmer seg slutten og kroppen blir sliten. Fikk beskjed om å drikke mye vann og være forsiktig når jeg reiser meg. Følte virkelig at det nærmer seg nå når de jeg snakket med der spurte om jeg hadde sammentrekninger!

Ellers så har jeg kommet godt i gang med å vaske babytøy! :nigo: Står en maskin og går aswespik og jeg gleder meg til å henge de ut til tørk (jepp! vi har endelig sommer!). Det er ikke så mye igjen å vaske når det er gjort og da er vi så godt som klare. Da gjenstår bare å henge opp bilspeil, re opp vogn, vaske over bilstolen og pakke ferdig sykehusbag. *Pause: fylle reiseflasker med dusjeting* Det eneste som egentlig må gjøres før fødsel er jo å pakke bagen :fnise: Og godt er det får nå føles veldig virkelig at han snart kan komme. Det går mer og mer opp for meg men jeg forstår det ikke likevel. Om knappe 3 uker er jeg 37 fullgåtte svangerskapsuker!!!!! :nigo: Og lillemann bare hikker til svar... 

Apropos lite tid, jeg må virkelig sette igang å sy til han. Til nå, av det stoffet jeg bestilte, har det blitt kjole til bursdagsgave til ei på 2 som mannen er fadder på, shorts til en liten gutt og shorts til kommende storesøster :fnise: Må nok bestille mer av stoffet med koala på iom at jeg er helt forelsket i det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker jublinga @Diddles! :nigo: Men er det ikke når det er 40 dager igjen?? Ifølge appen er det 41 dager igjen men teller jeg bakover fra termin er det 43? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, haha - såg på tickeren din jeg..litt tidlig ute med jublinga da, men ikke så veldig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...