Gå til innhold

Ny bitteliten kattunge? Har en kastrert, rolig hunnkatt 3 aar.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere kanskje alleriere dere med noen? At noen som er hjemmeværende/jobber kveldsskift kan passe han på dagen? Kanskje veterinæren kunne hjulpet til og, siden de er blitt såpass engasjert, ha han på kontoret der kanskje. Om ikke hver dag, så innimellom slik at dere ikke trenger å ha han med på jobb hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere kanskje alleriere dere med noen? At noen som er hjemmeværende/jobber kveldsskift kan passe han på dagen? Kanskje veterinæren kunne hjulpet til og, siden de er blitt såpass engasjert, ha han på kontoret der kanskje. Om ikke hver dag, så innimellom slik at dere ikke trenger å ha han med på jobb hele tida.

Eventuelt dele oppgaven med de som har den andre ungen? At dere kan hjelpe hverandre litt og kattungene får sosialisert seg med hverandre.

Anonymous poster hash: 84ad2...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt dele oppgaven med de som har den andre ungen? At dere kan hjelpe hverandre litt og kattungene får sosialisert seg med hverandre.

Anonymous poster hash: 84ad2...02e

Takk for velmente råd, men de som har tatt til seg den siste gjenlevende bor ca. 1,5 time med bil fra der vi bor.

Jeg har tatt litt bilder av Bittelille i dag, og skal legge dem ut her i morgen.

Bittelille har fått prøvesmake "våtmat" for kattunger i dag, men han likte det ikke. Så det er nok for tidlig.

Det går fremdeles dårlig med forholdet mellom "gamlepusen" og Bittelille. Så nå skal vi rydde unna på et roterom vi har, og gjøre det kattesikkert. Så da kan Bittelille bo der (når han ikke er med oss på jobb), og ha alt han trenger. Og dette rommet er pt. ukjent for "gamlepusen". Hun vet ikke om dette rommet. Så kanskje hun ikke regner dette som sitt territorium? Vi håper det.

TS

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært mye fosterhjem, og det tar som regel opptil en måned før forholdet mellom kattene utvikler seg, og det tar nok litt lenger tid nå før Lille greier å kommunisere på kattevis. Så det ordner seg med tiden, men det er fryktelig frusterende når det står på!

Tviler på at gamlepusen regner det som sitt territorie ja, hvis hun ikke er vant til å være der inne :) Så det går nok kjempefint!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok noen bilder, men dessverre ble nesten alle med røde øyne. Og Bittelille har vakre blå.

Men her er et som er tatt inne i buret, da ble ikke øynene røde på bildet.

Anonymous poster hash: 30f23...bb6


Anonymous poster hash: 30f23...bb6



Anonymous poster hash: 30f23...bb6

post-37809-0-51497400-1432291687_thumb.j

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre utgave av bildet fra forrige post.

post-37809-0-29163600-1432293547_thumb.j


Anonymous poster hash: 30f23...bb6



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som det kan være noe Ragdoll eller Hellig Birma i denne her ja :) Så det er jo lett å finne familien til lillepus om dere bor i en mindre bygd. Er vel ikke så mange slike puser ute på vift ;)



Anonymous poster hash: 84ad2...02e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det kan være noe Ragdoll eller Hellig Birma i denne her ja :) Så det er jo lett å finne familien til lillepus om dere bor i en mindre bygd. Er vel ikke så mange slike puser ute på vift ;)

Anonymous poster hash: 84ad2...02e

Vi har funnet faren - tror vi da.

Han har hvit pels og brun hale og brune ører. Og litt brunt i ansiktet. Kanskje Ragdoll-aner i familien hans. Men han er villkatt.

Forøvrig er siste oppdatering at i dag har Bittelille for første gang klart å gå "normalt". Normalt vil si at magen ikke sleper langs gulvet/underlaget. Så nå er det full fart!

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet faren - tror vi da.

Han har hvit pels og brun hale og brune ører. Og litt brunt i ansiktet. Kanskje Ragdoll-aner i familien hans. Men han er villkatt.

Forøvrig er siste oppdatering at i dag har Bittelille for første gang klart å gå "normalt". Normalt vil si at magen ikke sleper langs gulvet/underlaget. Så nå er det full fart!

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

De fargene og markeringene er helt vanlige huskattfarger, så jeg ville nok ikke gått ut fra at det er noe rasekattaner i blodet (det er lite sannsynlig, tatt i betraktning at de som har rasekatter har de som innekatter i stor grad samt kastrerer...). Og kattungen er søt, så er det vel ikke noe behov for å "snobbe den opp" ved å lete etter rasekattaner? Merker meg at mange gjør det, selv om mange rasekattrekk er helt vanlige i huskatter også og ikke forbehold rasekattene.....

Anonymous poster hash: e963c...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fargene og markeringene er helt vanlige huskattfarger, så jeg ville nok ikke gått ut fra at det er noe rasekattaner i blodet (det er lite sannsynlig, tatt i betraktning at de som har rasekatter har de som innekatter i stor grad samt kastrerer...). Og kattungen er søt, så er det vel ikke noe behov for å "snobbe den opp" ved å lete etter rasekattaner? Merker meg at mange gjør det, selv om mange rasekattrekk er helt vanlige i huskatter også og ikke forbehold rasekattene..... Anonymous poster hash: e963c...3b8

Se på finn; det finnes mange "halvrenrasede" katter som ikke kastreres, disse får kattunger med gatemixer, eierene kaster kattunger (som de selv er ansvarlige for) i skogen (eller dumper dem langs veien som de som mannen til TS fant). Det er godt mulige at faren til TS sin kattunge har aner av Hellig Birma eller Ragdoll og andre raser som har sånne trekk.

Anonymous poster hash: c4e05...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fargene og markeringene er helt vanlige huskattfarger, så jeg ville nok ikke gått ut fra at det er noe rasekattaner i blodet (det er lite sannsynlig, tatt i betraktning at de som har rasekatter har de som innekatter i stor grad samt kastrerer...). Og kattungen er søt, så er det vel ikke noe behov for å "snobbe den opp" ved å lete etter rasekattaner? Merker meg at mange gjør det, selv om mange rasekattrekk er helt vanlige i huskatter også og ikke forbehold rasekattene.....

Anonymous poster hash: e963c...3b8

TS her. Jeg er ikke interessert i "å snobbe den opp". Men jeg fikk noen kommentarer fra andre her i tråden som nevnte Ragdoll. Og da googlet jeg bilder.

For oss betyr det absolutt ingenting om det er rasekatter i familien eller ikke. Jeg googlet bilder fordi jeg var nysgjerrig. Bittelille er vakker, og vi har ikke noe behov for "å snobbe ham opp".

Uansett stamtre og familie, er han en "street-mix"/"eventyrblanding.

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden ble jeg skikkelig glad av å lese! Det skulle vært flere som deg og mannen din ts! :blomst:

Endret av Floki
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er ikke interessert i "å snobbe den opp". Men jeg fikk noen kommentarer fra andre her i tråden som nevnte Ragdoll. Og da googlet jeg bilder.

For oss betyr det absolutt ingenting om det er rasekatter i familien eller ikke. Jeg googlet bilder fordi jeg var nysgjerrig. Bittelille er vakker, og vi har ikke noe behov for "å snobbe ham opp".

Uansett stamtre og familie, er han en "street-mix"/"eventyrblanding.

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

Poenget var at man kan alltids finne en rasekatt som ligner, men det betyr ikke at den katten man har er en rasekattblanding. ;) Som sagt, den fargekombinasjonen er helt vanlig, at noen tror det betyr at man har en rasekattmix er det jeg kaller et behov for å forfine en vanlig huskatt. Utrolig mange jeg kjenner er veldig opptatt av å finne rasekattrekk i huskatten sin, så kan de si de har en skogkatt/ragdoll/birma/maincoon/whatever-blanding. Jeg synes det er litt synd, for huskatter er fine i seg selv og trenger ikke ha en main coon bestefar for å bli litt stor og raggete ;)

Anonymous poster hash: e963c...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, du og mannen din er virkelig noen herlige mennesker :hug: Stå på videre med den gode omsorgen av bittelillepus! Jeg blir så utrolig glad og rørt av denne tråden :rodmer:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er ikke interessert i "å snobbe den opp". Men jeg fikk noen kommentarer fra andre her i tråden som nevnte Ragdoll. Og da googlet jeg bilder.

For oss betyr det absolutt ingenting om det er rasekatter i familien eller ikke. Jeg googlet bilder fordi jeg var nysgjerrig. Bittelille er vakker, og vi har ikke noe behov for "å snobbe ham opp".

Uansett stamtre og familie, er han en "street-mix"/"eventyrblanding.

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

Det var jeg som tok dette opp med at den kan ha litt Ragdoll i seg. Og det var ikke for å snobbe den opp herfra heller, men forklare hvorfor den antagelig ikke er helt hvit. Det var mer som en artig observasjon. Jeg er ganske sikker på at TS ikke bryr seg om dette. Jeg hadde heller ikke brydd meg ;)

Anonymous poster hash: 84ad2...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med bittelille? :-)

Anonymous poster hash: a98d0...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelille er så kjempesøt!! Og så heldig som har fått komme til dere!! Heier på lille knotten og på dere! Dere gjør en fantastisk god gjerning!! :hjerte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...