Gå til innhold

jeg tror jeg voldtok han...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uanset kjønn, slike problemstililnger er nesten et hån mot virkelige voldektsofre. Kanskje hun i åpningsinnlegget ikke helt fikk med seg at han kanskje ikke var helt våken. Men når man faktisk har blitt med hjem noen for sex så bør man jo skjønne at det kan bli mer i løpet av natten og man er i overkant følsom om en blir fornærmet fordi partneren prøver seg en gang til.

Anonymous poster hash: d68db...5c5

Jeg har ikke kalt det voldtetk, men overgrep. Han var ikke i stand til å motsette seg seksuell omgang, dermed blir det et overgrep. En som sover/nettopp har våknet er ikke i stand til å gjøre rede for seg. Det du sier, er at når man blir med noen hjem for sex skal man altså finne seg i all seksuell kontakt? Wow, bare wow! :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så dersom jeg tar med ei dame hjem fra byen, puler henne først og fingrer henne når hun sover, så er det greit? Fordi jeg mistolket sikkert situasjonen og vi hadde sex noen timer før? Eller hadde dere ment at det var et overgrep, siden den sovende personen er en kvinne?

Holdninger ang voldtekt bør en del kvinner starte med seg selv. Enkelte viser ganske tydelig at menns grenser ikke betyr noe. Hvorfor skal menn respektere kvinners grenser da? Er det den holdningen dere lærer sønnene deres? At han har ingen grenser som kan krenkes, ergo han kan aldri være et offer? Hva om det er en av grunnene til at enkelte gutter respekterer grenser dårlig?

Anonymous poster hash: 823f4...4ad

• Liker 3
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Så dersom jeg tar med ei dame hjem fra byen, puler henne først og fingrer henne når hun sover, så er det greit? Fordi jeg mistolket sikkert situasjonen og vi hadde sex noen timer før? Eller hadde dere ment at det var et overgrep, siden den sovende personen er en kvinne?

Holdninger ang voldtekt bør en del kvinner starte med seg selv. Enkelte viser ganske tydelig at menns grenser ikke betyr noe. Hvorfor skal menn respektere kvinners grenser da? Er det den holdningen dere lærer sønnene deres? At han har ingen grenser som kan krenkes, ergo han kan aldri være et offer? Hva om det er en av grunnene til at enkelte gutter respekterer grenser dårlig?

Anonymous poster hash: 823f4...4ad

Hvis du leser denne tråden så vil du se at det ikke er et spesielt kjønnskille på meningene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du bør beklage og si at du ville vekke han på en deilig måte men skjønner at du gikk over grensene hans, og at du har lært noe til neste gang.

Hvis han føler seg voldtatt så må du beklage.

Man kan se forskjellig på den saken, en annen mann ville kanskje ikke brydd seg.

Det er nok fordi han plutselig var blitt veldig edru.

Syns uansett ikke du trenger å ligge søvnløs over dette, en misforståelse, that`s it.

Anonymous poster hash: 12b2b...393
Skrevet

Teknisk sett, vurdert opp mot loven, er dette å regne som voldtekt.

Om det blir oppfattet som voldtekt, er i stor grad avhengig av hvilken oppfatning fornærmede har. Våkner man av en slik handling og dette subjektivt oppfattes positivt og velkomment, utført av en person man virkelig liker eller elsker, vil man neppe tenke voldtekt i det hele tatt.

Men våkner man og oppdager at en person man ikke liker utfører samme handling, vil en oppfatning om voldtekt være nærliggende.

Selv om handlingen er identisk vil altså relasjonen mellom de to involverte ha avgjørende betydning for hva dette oppfattes som. Det meste defineres altså av den som utsettes for handlingen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ALLTID spørre om å vekke noen med sex er greit FØR man gjør det. Det er IKKE greit å ha sex med en sovende person som ikke kan motsette seg handlingen med mindre personen har sagt at det er greit.

Jeg og min samboer har selvfølgelig et sexliv, men ingen av oss ønsker å bli fingret/runket eller noe lignende mens vi sover, så dette er da strengt forbudt både i vårt forhold og etter loven. At man har sex med noen betyr ikke at man vil ha sex med denne personen hele tiden uansett om man er våken eller sover eller hva man gjør. Alle skal ha en sjanse til å kunne si "nei"

Anonymous poster hash: 58c8e...ecf
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kalt det voldtetk, men overgrep. Han var ikke i stand til å motsette seg seksuell omgang, dermed blir det et overgrep. En som sover/nettopp har våknet er ikke i stand til å gjøre rede for seg. Det du sier, er at når man blir med noen hjem for sex skal man altså finne seg i all seksuell kontakt? Wow, bare wow! :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Han var ikke i stand til å motsette seg fordi han sov eller var i ferd med å våkne, noe hun kanskje ikke fikk med seg. Foranledningen var at de allerede hadde hatt sex og at hans (sovende) tilstand ikke skyldes noe hun gjorde.

Jeg er klar over hva som står i lovverket men jeg er ikke ubetinget enig i at det skal være sånn. Når man for det første har hatt sex allerede så er det åpenbart at man ikke har motsatt seg det tidligere. For det andre er det som sagt ikke alltid så lett å oppfatte alt selv om man er litt trøtt selv og at folk som frivillig har hatt sex med hverandre tidligere skal begynne å anklage hverandre for overgrep - ja det syntes jeg er et hån mot de som faktisk opplever grovere overgrep der det er snakk om reell tvang eller noen som putter noe i drinken for så å utnytte han/henne.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, så hårsåre folk er.

Du synes altså at voldteksofre er hårsåre. Herre min hatt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man er faktisk hårsår om det dreier seg om noen man hadde sex med kun få timer tidligere! Det er et regelrett hån mot folk som har opplevd grove voldtekter!

• Liker 2
Gjest Stinky
Skrevet

Hadde ts sett penere ut, skal du banne på at den stakkars mannen ikke hadde "følt seg krenket".

Og som ab under sier: dette er et hån mot ekte voldtektsofre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ts sett penere ut, skal du banne på at den stakkars mannen ikke hadde "følt seg krenket".

Og som ab under sier: dette er et hån mot ekte voldtektsofre.

Hva definerer du som ekte voldtektsofre? Er man ikke et voldtektsoffer når noen forgriper seg på en mens man sover?

Jeg ble voldtatt med makt. Men jeg er ikke noe mer voldtektsoffer enn noen som blir voldtatt i søvne. Herregud, jeg blir kvalm.

• Liker 8
Gjest Stinky
Skrevet

Hva definerer du som ekte voldtektsofre? Er man ikke et voldtektsoffer når noen forgriper seg på en mens man sover?

Jeg ble voldtatt med makt. Men jeg er ikke noe mer voldtektsoffer enn noen som blir voldtatt i søvne. Herregud, jeg blir kvalm.

Selvfølgelig er du det.

En person som blir voldtatt med makt, blir fratatt muligheten for å motsette seg handlingen. Og er også bevisst på at man blir voldtatt.

En person som blir "voldtatt i søvne" har to utfall:

1. Man er klar over handlingen men "Tør ikke si fra/tør ikke motsi seg/Sett inn en annen unnskyldning for å ikke ta ansvar".

2. Man vet ikke at man har blitt pult i søvne, og man vet da ikke at man bør føle seg voldtatt.

Ved alternativ 2 vil ikke personen føle seg voldtatt før personen blir fortalt i etterkant at "Hey, vet du, jeg pulte deg litt i søvne i natt Tjihi".

Det handler om å ta ansvar for eget liv. Blir du pult i søvne og du tør ikke si nei? Din egen feil at du ikke tar ansvar.

Blir du f.eks pult i søvne av en fyr du har blitt med hjem, så kan man faktisk ikke kreve at personen du blir med skal behandle deg med respekt og ikke tråkker over grensene dine. Dessverre en av farene ved å bli med fremmede folk hjem.

Det er selvfølgelig ikke ideelt, men nå lever vi ikke i en ideell verden hvor vi kan kontrollere andre menneskers handlinger og tanker. Det er derfor man selv skal ta konsekvensene av utfall ved et evt ONS, og ikke skylde på at motparten ikke behandler deg med respekt.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er du det.

En person som blir voldtatt med makt, blir fratatt muligheten for å motsette seg handlingen. Og er også bevisst på at man blir voldtatt.

En person som blir "voldtatt i søvne" har to utfall:

1. Man er klar over handlingen men "Tør ikke si fra/tør ikke motsi seg/Sett inn en annen unnskyldning for å ikke ta ansvar".

2. Man vet ikke at man har blitt pult i søvne, og man vet da ikke at man bør føle seg voldtatt.

Ved alternativ 2 vil ikke personen føle seg voldtatt før personen blir fortalt i etterkant at "Hey, vet du, jeg pulte deg litt i søvne i natt Tjihi".

Det handler om å ta ansvar for eget liv. Blir du pult i søvne og du tør ikke si nei? Din egen feil at du ikke tar ansvar.

Blir du f.eks pult i søvne av en fyr du har blitt med hjem, så kan man faktisk ikke kreve at personen du blir med skal behandle deg med respekt og ikke tråkker over grensene dine. Dessverre en av farene ved å bli med fremmede folk hjem.

Det er selvfølgelig ikke ideelt, men nå lever vi ikke i en ideell verden hvor vi kan kontrollere andre menneskers handlinger og tanker. Det er derfor man selv skal ta konsekvensene av utfall ved et evt ONS, og ikke skylde på at motparten ikke behandler deg med respekt.

Man blir fratatt muligheten til å motsette seg handlingen når man sover.

Så selvfølgelig ikke.

Åh, jeg kjenner jeg får lyst å kaste opp på deg, så jeg orker ikke diskutere med mennesker som er slik som deg. Blir helt sjokkert.

• Liker 10
Gjest Stinky
Skrevet

Man blir fratatt muligheten til å motsette seg handlingen når man sover.

Så selvfølgelig ikke.

Åh, jeg kjenner jeg får lyst å kaste opp på deg, så jeg orker ikke diskutere med mennesker som er slik som deg. Blir helt sjokkert.

Men man er ikke bevisst på at man blir pult. Hvordan skal man føle seg krenket over noe man ikke er klar over?

AnonymBruker
Skrevet

Men man er ikke bevisst på at man blir pult. Hvordan skal man føle seg krenket over noe man ikke er klar over?

Hva er dette for en logikk?

Anonymous poster hash: 93d66...743

• Liker 12
Gjest Stinky
Skrevet

Hva er dette for en logikk?

Anonymous poster hash: 93d66...743

Hvor er logikken i at man føler seg voldtatt og krenket hvis man ikke vet at man er blitt pult i søvne?

AnonymBruker
Skrevet

man da føle at man er blitt krenket i ettertid! Altså når man får vite hva som faktisk har skjedd

Anonymous poster hash: 245ec...86f
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

jeg håper TS for seg en tid bak murene, vi kan ikke akspetere at slike ting skjer i samfunnet vårt

Anonymous poster hash: 6e3fb...e53
  • Liker 1
Gjest Stinky
Skrevet

man da føle at man er blitt krenket i ettertid! Altså når man får vite hva som faktisk har skjedd

Anonymous poster hash: 245ec...86f

Så det er bevisstheten, ikke handlingen i seg selv, man blir krenket av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...