Gjest Citronella Skrevet 4. mai 2015 #161 Skrevet 4. mai 2015 "Han virket ikke gira" Likevel fortsatte hun å beføle ham, og i tillegg ha sex med ham. Det er ikke normalt i min bok hvertfall. Jo, du voldtok ham. Det må du bare leve med.Anonymous poster hash: 89ce3...235 Jeg merker jeg blir sint. Med tanke på de som virkelig har opplevd overgrep og voldtekt. To som har hatt en ONS, og timer etter så strekker den ene part seg over og formidler at hun/han har lyst til mere sex (det er jo da kun timer siden sex på begges premisser), og beføler og oppfatter at her er det greit å gå videre. Det henlegges mange voldtekter i Norge hvert år. Voldteksofre opplever et mareritt av et traume som de må gå gjennom i rettssystemet for å bli trodd. Og så blir denne ofte henlagt. Og nå merker jeg at jeg er forbannet på mange av dere i tråden her som mener at dette er VOLDTEKT og OVERGREP! Vil dere at rettsstaten Norge skal bruke tid og ressurser på hendelser som TS skisserer? Eller finnes det faktiske voldtekter og overgrep som absolutt burde blitt bedre ivaretatt av rettsvesen? Og dere som mener TS sitt scenario er voldtekt. Mitt tips er: Kutt ut disse ONS som enkelte har hver bidige helg, så slipper dere å føle dere voldtatt/krenket/overgrepet. Det beste rådet jeg kan gi er å ta ansvar for dine handlinger, med medfølgende konsekvenser. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #162 Skrevet 4. mai 2015 Jeg merker jeg blir sint. Med tanke på de som virkelig har opplevd overgrep og voldtekt. To som har hatt en ONS, og timer etter så strekker den ene part seg over og formidler at hun/han har lyst til mere sex (det er jo da kun timer siden sex på begges premisser), og beføler og oppfatter at her er det greit å gå videre. Det henlegges mange voldtekter i Norge hvert år. Voldteksofre opplever et mareritt av et traume som de må gå gjennom i rettssystemet for å bli trodd. Og så blir denne ofte henlagt. Og nå merker jeg at jeg er forbannet på mange av dere i tråden her som mener at dette er VOLDTEKT og OVERGREP! Vil dere at rettsstaten Norge skal bruke tid og ressurser på hendelser som TS skisserer? Eller finnes det faktiske voldtekter og overgrep som absolutt burde blitt bedre ivaretatt av rettsvesen? Og dere som mener TS sitt scenario er voldtekt. Mitt tips er: Kutt ut disse ONS som enkelte har hver bidige helg, så slipper dere å føle dere voldtatt/krenket/overgrepet. Det beste rådet jeg kan gi er å ta ansvar for dine handlinger, med medfølgende konsekvenser. Det er likevel ikke greit å tafse på folk som sover. Dette sier loven: § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Anonymous poster hash: 9cc21...a8c 5
Gjest Citronella Skrevet 4. mai 2015 #163 Skrevet 4. mai 2015 Det er likevel ikke greit å tafse på folk som sover. Dette sier loven: § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Anonymous poster hash: 9cc21...a8c Ja, jeg kjenner til loven. Men tråden omhandler mennesker som hadde frivillig sex sammen kun timer før. Og attpåtil kjente de hverandre og hadde "flørtet" i tiden før. Jeg tviler virkelig på at denne saken hadde kommet opp i en rett. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #164 Skrevet 4. mai 2015 Det er likevel ikke greit å tafse på folk som sover. Dette sier loven: § 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Hun har da ikke gjort noe straffbart. Les loven en gang til! Seksuell omgang!! Det er forskjell på det og tafsing. Han var faktisk våken når de hadde sex. Anonymous poster hash: b90ab...290
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #165 Skrevet 5. mai 2015 Ja, jeg kjenner til loven. Men tråden omhandler mennesker som hadde frivillig sex sammen kun timer før. Og attpåtil kjente de hverandre og hadde "flørtet" i tiden før. Jeg tviler virkelig på at denne saken hadde kommet opp i en rett. Så du er dommeren over hvem som har rett til å føle seg krenket og misbrukt. Godt å vite. Du mener vel også at jenter med lite klær på byen har egen skyld i at de blir voldtatt. Herregud, de har jo tross alt vist seg frem for fremmede på gaten. Mitt tips er å bli litt mer opplyst. Menn kan også bli voldtatt, men det blir oftere henlagt enn når kvinner blir. Menn blir latterliggjort. De blir jo tross alt bare befølt utenfor kroppen. Kvinner har det sååå mye verre. Anonymous poster hash: 89ce3...235 6
Jolene Skrevet 5. mai 2015 #166 Skrevet 5. mai 2015 Så du er dommeren over hvem som har rett til å føle seg krenket og misbrukt. Godt å vite. Du mener vel også at jenter med lite klær på byen har egen skyld i at de blir voldtatt. Herregud, de har jo tross alt vist seg frem for fremmede på gaten. Mitt tips er å bli litt mer opplyst. Menn kan også bli voldtatt, men det blir oftere henlagt enn når kvinner blir. Menn blir latterliggjort. De blir jo tross alt bare befølt utenfor kroppen. Kvinner har det sååå mye verre.Anonymous poster hash: 89ce3...235 Helt enig med deg. Det er ikke uten grunn at menn ikke anmelder forhold, fordi de vet de kan bli latterliggjort. Dessuten så er det faktisk ikke sånn at det kun er kvinner som kan bli voldtatt. Vi mennesker merker ting forskjellig på kroppen. Noe som er greit for en person behøver ikke å være greit for en annen person. TS begikk et overgrep mot denne mannen. Håper hun i det minste har skamvett nok til å gi han en unnskyldning! 1
Gjest Citronella Skrevet 5. mai 2015 #167 Skrevet 5. mai 2015 Så du er dommeren over hvem som har rett til å føle seg krenket og misbrukt. Godt å vite. Du mener vel også at jenter med lite klær på byen har egen skyld i at de blir voldtatt. Herregud, de har jo tross alt vist seg frem for fremmede på gaten. Mitt tips er å bli litt mer opplyst. Menn kan også bli voldtatt, men det blir oftere henlagt enn når kvinner blir. Menn blir latterliggjort. De blir jo tross alt bare befølt utenfor kroppen. Kvinner har det sååå mye verre. Anonymous poster hash: 89ce3...235 Jeg er ikke dommer. Hvor har du det i fra? Dette er et diskusjonsforum. Og ikke legg ord i munnen på meg er du snill. Det du skriver forøvrig får du stå inne for selv, det reflekterer ikke det jeg tidligere har skrevet i denne tråden. Argumentasjonen din er på er usedvanlig lavmål. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #169 Skrevet 5. mai 2015 TS, sov han, overgrep, var han våken, og ikke gav uttrykk for noe annet enn at det var greit, er det også det. Du kan ikke kalle det et overgrep/voldtekt bare for at en angrer seg. paragraf 192(?) a/b: Seksuell omgang med en bevisstløs person, eller en person som er ute av stand til å motsette seg handlingen. Strafferamme opptil 4 år. Så; hvis han sov, har du nok desverre overgrepet deg på ham. Ikke nødvendigvis med vilje, men slik er det bare. Beklag deg, og forklar heller situasjonen, da har du i alle fall ditt på det rene Lykke til! Anonymous poster hash: 0da84...26a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #170 Skrevet 5. mai 2015 Tror visse folk her trenger å 1. lese innlegget til ts to ganger 2. få en oppklaring av definisjonen seksuell omgang, så den får dere her: Lovens begrep seksuell omgang omfatter samleie, men også samleieliknende forhold, som for eksempel en hver form for inntrenging i kroppens hulrom av gjenstander eller kroppsdeler. Jo, han sov når hun begynte å beføle han, (og nei, det er ikke så greit) men han var jo VÅKEN når de hadde sex! Da var han jo med på det selv! Selvfølgelig har hun ikke voldtatt han da!! Anonymous poster hash: b90ab...290 1
Minimum Skrevet 5. mai 2015 #171 Skrevet 5. mai 2015 TS, sov han, overgrep, var han våken, og ikke gav uttrykk for noe annet enn at det var greit, er det også det. Du kan ikke kalle det et overgrep/voldtekt bare for at en angrer seg. paragraf 192(?) a/b: Seksuell omgang med en bevisstløs person, eller en person som er ute av stand til å motsette seg handlingen. Strafferamme opptil 4 år. Så; hvis han sov, har du nok desverre overgrepet deg på ham. Ikke nødvendigvis med vilje, men slik er det bare. Beklag deg, og forklar heller situasjonen, da har du i alle fall ditt på det rene Lykke til! Anonymous poster hash: 0da84...26a Selve sexen kan være en provosert voldtekt likevel, selv om han var våken. Men snakk heller med karen, og forklar at du fikk inntrykk av at det var greit (HVIS SÅ TILFELLE), og at det virkelig ikke var meningen, hvis han følte seg krenket eller hva. Mange roper ulv ulv, men ift loven er tafsing også misbruk og seksuell omgang. Det skal presiseres i en evt rettsak/anmeldelse hvilken SEKSUELL OMGANG det er snakk om, om det er snakk om samleie, eller seksuell berøring, og hvilken motstand vedkommede mener å ha utøvd. å tenke nei, hjelper ikke, så lenge vedkommede ikke gav utrykk når sex'en begynte at dette ikke var ok. Hvis ikke anses det som anger, og han får da ta det på sin egen kappe.
Yme Skrevet 5. mai 2015 #172 Skrevet 5. mai 2015 Det er vel kanskje litt rart å kalle det en voldtekt, siden det ikke er noe vold med i bildet, men jeg syns absolutt det er en seksuelt overgrep.Selv hadde jeg ikke reagert på noe sånt, men det hadde aldri falt meg inn å begynne å fingre en dame som lå og sov, om jeg ikke kjente henne veldig godt og visste at det var greit. 1
melly666 Skrevet 5. mai 2015 #173 Skrevet 5. mai 2015 Tror visse folk her trenger å 1. lese innlegget til ts to ganger 2. få en oppklaring av definisjonen seksuell omgang, så den får dere her: Lovens begrep seksuell omgang omfatter samleie, men også samleieliknende forhold, som for eksempel en hver form for inntrenging i kroppens hulrom av gjenstander eller kroppsdeler. Jo, han sov når hun begynte å beføle han, (og nei, det er ikke så greit) men han var jo VÅKEN når de hadde sex! Da var han jo med på det selv! Selvfølgelig har hun ikke voldtatt han da!! Anonymous poster hash: b90ab...290 Nå er det ikke så lett. Seksuell omgang er også masturbasjon (av den andre), suging/slikking og innføring av fingre i skjeden/analen. Jeg vet ikke om dette tilfellet ville blitt vurdert som seksuell omgang, men det er i det minste seksuell handling (som om fatter blant annet beføling av kjønnsorganer) som kan straffes med inntil 1 år i fengsel. Jeg er forøvrig enig med at den etterfølgende sexen ikke var voldtekt, da den verken var utført med tvang eller truende atferd (siste kan sikkert diskuteres) og han var bevisst. At man ikke samtykker er ikke nok etter norsk rett.
Gjest HarryDotter Skrevet 6. mai 2015 #174 Skrevet 6. mai 2015 Det er vel kanskje litt rart å kalle det en voldtekt, siden det ikke er noe vold med i bildet, men jeg syns absolutt det er en seksuelt overgrep. Selv hadde jeg ikke reagert på noe sånt, men det hadde aldri falt meg inn å begynne å fingre en dame som lå og sov, om jeg ikke kjente henne veldig godt og visste at det var greit. Er enig.... Men det er veldig rart å kalle det voldtekt. Det er på grensen til absurd å kalle det voldtekt....utifra DENNE situasjonen som akkurat TS beskriver her. Mange andre "lignende" situasjoner så kan det helt sikkert rent paragraf messig være litt av hvert....TS beskriver en situasjon hvor absolutt allt tyder på at disse to hadde en god kjemi, at de hadde en liten flørt og at de koste seg med heftig sex sammen i samtykke på natten. At hun da tidlig på morgenen trodde i et lite øyeblikk at hun kunne glede denne mannen hun trodde elsket det seksuelle di hadde sammen, bør da så absolutt settes på "missforståelses kontoen etter min mening. Man trenger da ikke brøle voldtekt av slikt, selv om man skulle føle seg litt uggen av situasjonen? I alle slike saker er det nyanser på hvordan man bør dømme. Man må bruke skjønn og sund fornuft! Det er sosiale spilleregler om man vil.....og som i sport også vil det være nyanser på "hva og hvorfor". Man dømmer da ikke brått "hands" og straffe i fotball uansett fra hvilke vinkel ballen treffer armen? Nei dommeren ser an situasjonen og dømmer utifra det han ser, om det er tilsiktet eller et uhell. Om denne karen TS beskriver her skulle vært så fornærmet og tatt dette til retten vil han ALDRI fått gehør for saken sin. Ikke om det gjaldt en kvinne heller for den saks skyld. Må innrømme jeg er litt sjokkert over hvordan folk dømmer og tenker firkantet på en relasjon som det TS beskriver....Er det f.eks vanlig å rope "misshandler" etter folk som skubber borti en på vei opp rulletrappen på det lokale kjøpesenteret? Man har da tiltro til folk flest at de ikke gjør slikt for å være ekle og gjøre deg vondt? 2
Gjest Nikee Skrevet 6. mai 2015 #175 Skrevet 6. mai 2015 Tråden er ryddet for personangrep, samt svar til dette Nikee, mod.
Petra75 Skrevet 6. mai 2015 #176 Skrevet 6. mai 2015 Jeg må si meg veldig enig med Citronella og HarryDotter her, altså. Hva skjedde med å snakke sammen? Våkner man av at partneren er morgenkåt og prøver å kåte opp deg også, så A) skyv hånden hans/hennes unna og si at dette liker du ikke B) bli med på leken. Ikke C) bli med på leken for så å kalle det voldtekt etterpå. Dette kalles falsk anmeldelse og man risikerer (med rette) å bli straffeforfulgt. Hadde dette skjedd meg, hadde jeg ikke tolket dette som noe annet enn at han syns at nattens hendelser var digg og at han hadde lyst på mer av meg. Det er da bare et kompliment. Helt greit å ikke like det, men da bare sier man i fra - enkelt og greit. Å kalle dette for voldtekt er rett og slett en hån mot de som har vært igjennom en slik. Lurer forresten på - hvor går grensen for kroppskontakt morgenen etter sex før man kan påberope seg å ha blitt misbrukt? Holder det at han stryker over bryster/rumpe/kysser i nakken? Hva med lett kiling bak knærne? Alle disse er jo erogene soner i seksuell betydning (for meg, i hvert fall) 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #177 Skrevet 6. mai 2015 Syns det er fint at menn blir latterliggjort når det gjelder voldtekt av en dame. Vi damer blir kalt hore så fort vi har sex, ulovlig det å. Begge deler er like latterlig Anonymous poster hash: 2bf28...162
Eluende Skrevet 6. mai 2015 #178 Skrevet 6. mai 2015 Jeg syns ikke at man kan kalle det voldtekt dersom man ikke kjemper i mot eller sier at de ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #179 Skrevet 6. mai 2015 Dere kan ikke kalle det der voldtekt?????Anonymous poster hash: 2bf28...162
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #180 Skrevet 6. mai 2015 Jeg hadde blitt sur om jeg ikke våknet til tafsing i den settingen. Dersom dette er et overgrep har jeg begått mange i mitt liv. Høres helt tåpelig ut å skulle unnskylde seg for noe sånt. Hadde det vært en forventning om en unnskyldning hadde jeg ikke delt seng med dette mennesket i første omgang. Om folk har fått det for seg at dette er å gå over streken får man ligge i hver sin seng om det er snakk om et ons. Anonymous poster hash: 3cdb9...f43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå