Gå til innhold

jeg tror jeg voldtok han...

Fremhevede innlegg

Gjest HarryDotter
Skrevet

Dette var ikke en akseptabel ting å gjøre, TS.

Forklar at du ville ha en omgang til, og prøvde å vekke ham opp på en "sexy" måte i tro på at det ville være greit for ham, men at du innser at det var et overtramp og opplevdes som ekkelt og ubehagelig for ham. Vis at du angrer på det du har gjort, og forklar at du ikke mente å overskride hans grenser og at du er lei deg for det. Du kan egentlig ikke gjøre mye her bortsett fra å beklage og lære av denne situasjonen.

Egentlig ikke. At man har samtykket til sex i halvfylla midt på natta betyr ikke at man automatisk samtykker til sex neste morgen. Jeg mener at verken kvinner eller menn skal ta for seg av kroppen til sovende folk, uansett hvor mye sex de hadde for noen timer siden. Man skal kjenne sexpartneren svært godt og nærmest ha en avtale om overraskelsessex i halvsøvne før man begynner å beføle kjønnsorganene til en sovende person. Man klarer å vente til personen våkner og kan samtykke eller si nei.

Jeg tror også det lettere kan eskalere fra klein ons-sex som man angrer litt på til å bli direkte et overgrep hvis man er for ivrig på å tyvstarte mens personen fremdeles sover.

Voldtekt og voldtekt fru blom. Jeg mener nå at dersom TS hadde fortsatt med befølingen og runkingen mens fyren strittet tydelig imot og gav klar beskjed om at han ikke ønsket dette, så er det absolutt voldtekt! Personlig ville jeg ALDRI gjort noe slikt mot en kvinne uansett ...med mindre hun ba meg spesifikt om det og at hun likte det....men ts skriver jo at de holdt på littegran før de avbrøt dette. Da har ikke fyren følt dette som voldtekt. quote - Han våknet men virket ikke gira, vi hadde sex men han avbrøt midtveis. - quote Nå må folk skjerpe seg litt og klare å se nyanser. Vi lever i krenkelsens tid tydeligvis. Noen burde fått forbud mot alkohol og sex, dersom man raver rundt og er så dritings at man ikke klarer å avgjøre hvem man vil dele sex med engang. Denne fyren er tydeligvis en kar som ikke var helt sikker på hva han ønsket....kanskje han angret litt på sexen?...men alikevel var han nok ikke helt "offer" her siden han fortsatte, men avbrøt omgangen litt uti.

Ikke så veldig lurt gjort dette her av ts syntes jeg, men rett skal være rett...voldtekt er det IKKE! Greit at man ombestemmer seg, men er man 1/3 voksen bør man skjønne at damen trolig ikke mente noe vondt med det og at hun bare missforstod signalene hans og at hun bare var kåt på ham. Da kan man si på en fin måte at "jeg er ikke så gira på sex nå.....har litt dårlig tid og må komme meg hjem raskt" Det er jo fort å tenke at siden vi delte en god natt sammen, så kanskje han liker å bli vekket av litt kos. Selvfølgelig ville det vært smart å avtalt dette om det var ok, men man kan jo være så klok å tenke på motivet hennes før man føler seg krenket og missbrukt....

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det HarryDotter sa.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns bare det er så fantatisk å se hvor langt damer er villig til å rasjonalisere dette. At hun ikke har gjort noe galt. Dette er hvorfor jeg ikke kan ta kvinners krav noe seriøst. De vil ha frem lover og endringer bare så lenge det passer dem. Bare se her, definisjonen på voldtekt passer ikke dem i dette tilfellet, derfor er det heller ikke voldtekt. Hadde vi snudd på kjønnene hadde ikke en eneste dame forsvart mannen.

Anonymous poster hash: 9bcbb...ebc

Nå har vel nærmest samtlige kvinner i denne tråden (bortsett fra 1-2 stykker) vært enig i at dette er er å gå over grensen. de er ikke enige med TS. Men du har kanskje lest en annen tråd, eller?

Anonymous poster hash: 01071...da3

• Liker 7
Gjest Minesveiper
Skrevet

Blir kvalm av missbruket av ordet voldtekt.Det ligger i ordet " tatt med VOLD"....

Hater å høre kvinner og menn,omtale tafsing og fingring som voldtekt-bare forde det har foregått mens personen sov.Kall det heller ulovlig tafsing-men IKKE voldtekt.For det er det ikke.

Det er et hån mot reelle voldtektsoffre å kalle fingring i søvne og tafsing...for voldtekt.Skam dere....

Dere vet ikke hva ordet voldtekt betyr...

Anonymous poster hash: 7a4a3...05c

Les straffeloven §192. Å dikte opp egne definisjoner blir for dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Seksuell omgang med en sovende person er overgrep, så TS har gått over streken her ja! En skikkelig unnskyldning er på sin plass!

Anonymous poster hash: 76084...d7f

• Liker 3
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit å tafse på et sovende menneske som ikke har gitt sitt samtykke. Han hadde all grunn til å føle seg krenket.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle er så overfølsomme.... Kall det en feil og gå videre... Var jo bare en fortsettelse av sexakten kvelden før. Alle må sjerpe seg 5 hakk og heller bare stoppe om du ikke vil. Jeg er mann btw.

Anonymous poster hash: 36454...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg ser jo at jeg gjorde en stor feil. Jeg skal virkelig unnskylde meg og kan sikkert ikke få sagt nok om hvor lei meg jeg er for hendelsen.

Dere menn: sånn generelt, hvordan hadde dere reagert i en slik situasjon? Nå er jo ons litt spesielt, men feks hvis en ny kjæreste hadde gjort det mot dere, uten at dere har snakket om hva som er greit og ikke?

Anonymous poster hash: 2cc7f...d7b

Gjest Blubberella
Skrevet

Voldtekt og voldtekt fru blom. Jeg mener nå at dersom TS hadde fortsatt med befølingen og runkingen mens fyren strittet tydelig imot og gav klar beskjed om at han ikke ønsket dette, så er det absolutt voldtekt! Personlig ville jeg ALDRI gjort noe slikt mot en kvinne uansett ...med mindre hun ba meg spesifikt om det og at hun likte det....men ts skriver jo at de holdt på littegran før de avbrøt dette. Da har ikke fyren følt dette som voldtekt. quote - Han våknet men virket ikke gira, vi hadde sex men han avbrøt midtveis. - quote Nå må folk skjerpe seg litt og klare å se nyanser. Vi lever i krenkelsens tid tydeligvis. Noen burde fått forbud mot alkohol og sex, dersom man raver rundt og er så dritings at man ikke klarer å avgjøre hvem man vil dele sex med engang. Denne fyren er tydeligvis en kar som ikke var helt sikker på hva han ønsket....kanskje han angret litt på sexen?...men alikevel var han nok ikke helt "offer" her siden han fortsatte, men avbrøt omgangen litt uti.

Ikke så veldig lurt gjort dette her av ts syntes jeg, men rett skal være rett...voldtekt er det IKKE! Greit at man ombestemmer seg, men er man 1/3 voksen bør man skjønne at damen trolig ikke mente noe vondt med det og at hun bare missforstod signalene hans og at hun bare var kåt på ham. Da kan man si på en fin måte at "jeg er ikke så gira på sex nå.....har litt dårlig tid og må komme meg hjem raskt" Det er jo fort å tenke at siden vi delte en god natt sammen, så kanskje han liker å bli vekket av litt kos. Selvfølgelig ville det vært smart å avtalt dette om det var ok, men man kan jo være så klok å tenke på motivet hennes før man føler seg krenket og missbrukt....

Hvilke signaler? At han sov ut rusen og var langt inne i drømmeland? At han hadde morrabrød? At han virket litt sånn halvveis interessert i sex og til slutt avbrøt? Jeg hadde stoppet allerede ved det at han sov. Jeg vil ikke ha sex med noen som virker bare sånn passe gira, da kan man heller la være.

Jeg synes heller det er TS som burde være så klok å tenke seg om før hun tar for gitt at en sovende mann vil ha sex. Selv om han er naken i senga hennes og for få timer siden hadde sex med henne.

Hvis du ser etter har jeg heller ikke skrevet at hun voldtok ham. Voldtekt er for meg når noen tvinger seg på andre vel vitende om at den andre parten ikke er med på leken. Det synes jeg ikke TS gjorde (så lenge det hun skriver her er sant).

• Liker 6
Gjest HarryDotter
Skrevet

Hvilke signaler? At han sov ut rusen og var langt inne i drømmeland? At han hadde morrabrød? At han virket litt sånn halvveis interessert i sex og til slutt avbrøt? Jeg hadde stoppet allerede ved det at han sov. Jeg vil ikke ha sex med noen som virker bare sånn passe gira, da kan man heller la være.

Jeg synes heller det er TS som burde være så klok å tenke seg om før hun tar for gitt at en sovende mann vil ha sex. Selv om han er naken i senga hennes og for få timer siden hadde sex med henne.

Hvis du ser etter har jeg heller ikke skrevet at hun voldtok ham. Voldtekt er for meg når noen tvinger seg på andre vel vitende om at den andre parten ikke er med på leken. Det synes jeg ikke TS gjorde (så lenge det hun skriver her er sant).

Jeg har heller aldri sagt at du mente dette var voldtekt, men hele denne tråden stinker av det. Så det var på bakgrunn av det jeg skrev dette. Beklager at du følte det var rettet mot deg personlig. Det var ikke meningen. Resten av posten er bare en generell mening i forhold til det dere to jeg siterte skrev :)

Ja det var som jeg også sa....her syntes jeg TS gjorde noe forhastet og dumt. Det var ingen lur greie å vekke ham på den måten, men utifra det TS skriver at de faktisk begynte med sex begge to men avbrøt, så kan jo mye tyde på at denne fyren ikke var totalt fremmed for tanken på å pule litt morgenen etter. Når han da presterer å si at HAN følte seg litt voldtatt, syntes jeg det er patetisk....det blir bare en liten hevnaksjon mot henne fordi han fant ut at han ikke hadde SÅ lyst å pule alikevel. Den oppførselen er patetisk uansett kjønn. I dette tilfelle var det en tusseladd av en mann som brukte det kortet og ikke en kvinne. For noen virker sex å være et leketøy som man kaster fra seg så fort man er lei og vil noe annet. Bortskjemt drittunge kompleks kaller jeg det.....men det er bare min mening. Jeg mener nå at man har et ansvar for å takle situasjoner som dette på en voksen måte. Om han følte dette ubehagelig kunne han ha fortalt henne det på en elegant måte som ikke fikk henne til å sitte der igjen med følsen av å være en "voldtektskvinne".

Når jeg snakker om signaler, mener jeg selvsagt det faktum at de hadde sex sammen.....da er det jo litt lett og tolke at man er tiltrukket fysisk mot hverandre og at det var godt for begge to? Fornuftig å ha sex med ham når han fortsatt sov? NEI....Fornuftig at hun trodde han likte å ha sex med henne og at hun trodde hun kunne få litt mer kos morgenen etter? JA! Allt koker ned til intensjoner.....syntes TS sin intensjon var god....tanken og hensikten var god....de burde heller pratet sammen om det så hadde nok dette endt bedre for begge tror jeg :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg har heller aldri sagt at du mente dette var voldtekt, men hele denne tråden stinker av det. Så det var på bakgrunn av det jeg skrev dette. Beklager at du følte det var rettet mot deg personlig. Det var ikke meningen. Resten av posten er bare en generell mening i forhold til det dere to jeg siterte skrev :)

Ja det var som jeg også sa....her syntes jeg TS gjorde noe forhastet og dumt. Det var ingen lur greie å vekke ham på den måten, men utifra det TS skriver at de faktisk begynte med sex begge to men avbrøt, så kan jo mye tyde på at denne fyren ikke var totalt fremmed for tanken på å pule litt morgenen etter. Når han da presterer å si at HAN følte seg litt voldtatt, syntes jeg det er patetisk....det blir bare en liten hevnaksjon mot henne fordi han fant ut at han ikke hadde SÅ lyst å pule alikevel. Den oppførselen er patetisk uansett kjønn. I dette tilfelle var det en tusseladd av en mann som brukte det kortet og ikke en kvinne. For noen virker sex å være et leketøy som man kaster fra seg så fort man er lei og vil noe annet. Bortskjemt drittunge kompleks kaller jeg det.....men det er bare min mening. Jeg mener nå at man har et ansvar for å takle situasjoner som dette på en voksen måte. Om han følte dette ubehagelig kunne han ha fortalt henne det på en elegant måte som ikke fikk henne til å sitte der igjen med følsen av å være en "voldtektskvinne".

Når jeg snakker om signaler, mener jeg selvsagt det faktum at de hadde sex sammen.....da er det jo litt lett og tolke at man er tiltrukket fysisk mot hverandre og at det var godt for begge to? Fornuftig å ha sex med ham når han fortsatt sov? NEI....Fornuftig at hun trodde han likte å ha sex med henne og at hun trodde hun kunne få litt mer kos morgenen etter? JA! Allt koker ned til intensjoner.....syntes TS sin intensjon var god....tanken og hensikten var god....de burde heller pratet sammen om det så hadde nok dette endt bedre for begge tror jeg :)

Bare et spørsmål til deg: Hva hadde du tenkt dersom det var en kvinne og ikke en mann? At det er greit å beføle en sovende kvinne og ha sex med henne rett etter at hun var våken?

Ofte tar det litt tid å våkne, ikke alltid man vet hva man gjør da. Opplevd det selv, at jeg ikke er "meg selv" før etter en god stund etter at jeg har våknet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var litt på overkant at han fant dette som voldtekt. Da kunne han avbryte deg med det samme og sagt at dette ville han ikke.

Voldtekt er for meg en som ikke vil ha sex men som blir tvunget til det. Han ble da ikke tvunget til det. Men krenket kunne han godt føle det var!

Jeg føler men ikke voldtatt om noen begynner å ta på meg uten at jeg vil det, men om personen fortsetter selv om jeg har sagt nei så er det voldtekt for min del!

Menn kan bli voldtatt de også. Hilsen en kvinne.

Anonymous poster hash: 245ec...86f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

HarryDotter er den som viser seg å være mest fornuftig her synes jeg- Hva har skjedd med folk? Tilslutt vil ikke folk ta det seriøst om det skjer noe som ikke bør skje fordi folk har misbrukt ordene voldtekt og overgrep så til de grader.

Anonymous poster hash: 3cdb9...f43
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg. Jeg skrev dette vil JEG ikke klassifisere som voldtekt.

Er du som bør skjerpe deg!! Hadde en mann gjort lignende på ei jente hadde alle her skreket voldtekt!!!

Anonymous poster hash: 3bee3...87a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde nok ikke oppført seg sånn om han var skikkelig tent på deg. Han angret...

Anonymous poster hash: 3a534...d40

AnonymBruker
Skrevet

Hva om det var ei jente som skrev dette da? At hun våknet av at han lå og fingret henne. Da hadde nok langt flere skreket overgrep. Jeg tror ikke HI er reelt, men noen som vil sjekke hva som skjer om man skriver om en mann som ble befølt i søvne. Sånn tafsing skal man unngå med mindre det er en partner man kjenner godt. Anonymous poster hash: 7ae41...959

Føler egentlig at dette er en trolle tråd, men uansett, ifølge norsk lov er dette voldtekt da han ikke kunne motsette seg handlingen..

Reagerte på overskriften da jeg så den, for i går hadde man samme innlegg om en jente som ble fingret mens hun sov. Heftig diskusjon, så jeg tror tråden er en sjekk for å se hva folk mener når kjønnene har byttet roller. Interessant er det okke som.

Anonymous poster hash: a3fa0...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare et spørsmål til deg: Hva hadde du tenkt dersom det var en kvinne og ikke en mann? At det er greit å beføle en sovende kvinne og ha sex med henne rett etter at hun var våken?

Ofte tar det litt tid å våkne, ikke alltid man vet hva man gjør da. Opplevd det selv, at jeg ikke er "meg selv" før etter en god stund etter at jeg har våknet.

Uanset kjønn, slike problemstililnger er nesten et hån mot virkelige voldektsofre. Kanskje hun i åpningsinnlegget ikke helt fikk med seg at han kanskje ikke var helt våken. Men når man faktisk har blitt med hjem noen for sex så bør man jo skjønne at det kan bli mer i løpet av natten og man er i overkant følsom om en blir fornærmet fordi partneren prøver seg en gang til.

Anonymous poster hash: d68db...5c5

• Liker 4
Gjest Blubberella
Skrevet

HarryDotter er den som viser seg å være mest fornuftig her synes jeg- Hva har skjedd med folk? Tilslutt vil ikke folk ta det seriøst om det skjer noe som ikke bør skje fordi folk har misbrukt ordene voldtekt og overgrep så til de grader.

Anonymous poster hash: 3cdb9...f43

Jeg har heller ikke sansen for misbruk av begreper men nå er det vel ikke akkurat noe problem i samfunnet at voldtekt og overgrep er noe som ropes ut om og blir tatt tak i for ofte. De fleste saker blir henlagt og folk flest har mange fordommer om hva som kreves av ofrene før de med rette får lov å mene at de har blitt utsatt for overgrep. Kvinnelige ofre blir avhørt om hva de hadde på seg og hvordan de oppførte seg mens mannlige ofre blir knapt trodd fordi menn ikke lar seg bli utsatt for voldtekt eller overgrep utført av kvinner. Har de ikke blitt truet med våpen er det ofte også et bevis for mange på at det ikke har skjedd noe ekte overgrep.

Hvis det er ufornuftig å respektere andres grenser når det kommer til seksuell kontakt så har jeg ingen problemer med å bli sett på som ufornuftig. Bedre det enn å bli sett på som ei innpåsliten kjerring eller i verste fall overgriper.

Det er lett å sitte på sidelinjen og si at den som føler seg krenket burde ha sagt tydeligere nei, men hva vet vi hva TS mener med at mannen "våknet men virket ikke gira"? Jeg synes det å ikke være særlig gira er et ganske godt tegn på at man ikke har lyst. Er det overgrep å overse dette og kjøre på? Det er litt vanskelig å bedømme fra sidelinjen. Kunne det ha føltes mye verre for mannen enn det han ga uttrykk for? Tydeligvis. Vold eller trusler er ikke alltid nødvendig for at noe kan føles veldig ubehagelig og krenkende.

Jeg sier det gjerne igjen; jeg anser ikke TS som voldtektsforbryter og hun fremstår ikke som noen typisk overgriper heller, men det er likevel mye som tilsier at det hun gjorde var et overgrep. Nå angrer jo TS veldig og innser at hun har gjort noe galt så jeg vil tro dette kan løses ved at de tar seg en prat sammen og snakker ut om det som skjedde og hvorfor det ble som det ble.

• Liker 4
Skrevet

Det klassifiseres vel som seksuelt overgrep, om man har seksuell omgang med noen som ikke kan motsette seg det (som f.eks noen som sover). Det å beføle andres kjønnsorganer defineres som seksuell handling, og vil derfor i dette tilfellet være overgrep.

Det at han gikk med på sex etter han hadde våknet er noe annet (med mindre han sa nei først).

Uansett.. Jeg vil definere det som overgrep, ja, i forhold til hvordan jeg tolket tekstene jeg har sitert under her..

§ 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

- fra lovdata

Også fra legevakthåndboka

Definisjoner i Straffeloven

Seksuelle overgrep omfatter

seksuelt krenkende atferd, for eksempel verbale krenkelser, slibrigheter og blotting.

seksuell handling, for eksempel berøring og beføling.

seksuell omgang, blant annet samleie vaginalt/analt, samleielignende handlinger, masturbering og oral-genital kontakt.

Voldtekt er seksuell omgang tiltvunget ved vold, trusler eller utnyttelse av noens nedsatte evne til å motsette seg handlingen, midlertidig (som ved rus) eller permanent.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt dere. TS mistolket situasjonen og han kanskje erfart tidligere fra menn om at de liker dette på morgenen (selv har jeg erfart dette fra begges side på en ONS), og så kommer det én mann inn i livet hennes som ikke liker dette. Han kunne stoppet henne lenge før, han er ikke helt uskyldig selv, men anklaget henne helt sikkert for voldtekt fordi han ikke var helt fornøyd med sexen. Det tror jeg, men jeg kan ta feil. Jeg hadde ikke anklaget en mann for voldtekt om det var omvendt i denne situasjonen...

Anonymous poster hash: 245ec...86f
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...