Kake-Kari78 Skrevet 11. juni 2015 #162 Skrevet 11. juni 2015 Åh, nå hadde jeg så mye å oppdatere meg på i dagboka di siden det var så lenge jeg hadde vært innom. Så jeg leste om jobbfrustrasjoner, og følte nesten litt selv på hvor frustrerende det måtte være å ikke bare kunne få en avklaring. Men så kommer jeg helt til slutten, og så har du jammen fått fast jobb Gratulerer så mye, så fantastiske nyheter Nå ble jeg glad på dine vegne, ingenting er bedre enn den følelsen man har når store bekymringer er løftet av skuldrene!
MissStiles Skrevet 11. juni 2015 #163 Skrevet 11. juni 2015 Gratulerer med første time hos jordmor! Var hun hyggelig? Hadde du ikke med A? Og ikke minst, gratulerer med fast jobb!! Det var gode nyheter!!!
Androide Skrevet 11. juni 2015 #164 Skrevet 11. juni 2015 Gratulerer så masse med fast jobb! Fantasik
lille_frosk Skrevet 11. juni 2015 #165 Skrevet 11. juni 2015 Åh, fyy søren, så fantastiske nyheter å få!! FAST JOBB!! Det alle vi relativt-nyutdannede-ofte-jenter-i-tjue-begynnelsen-av-tredve-årene-ønsker-mest-av-alt-etter-positiv-graviditetstest! Og den siste har du jo i boks allerede, og vel så det! Glad på dine vegne!!
Saltsild Skrevet 12. juni 2015 #168 Skrevet 12. juni 2015 Gratulerer, Juliane!! HURRAAAAA I dag skal jeg bake brownies og feire deg!
juliane Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #169 Skrevet 12. juni 2015 Gratulerer med fast jobb! Takk! Gratulerer med fast jobb!!! :hoppe: Hurra - tusen takk! Åh, nå hadde jeg så mye å oppdatere meg på i dagboka di siden det var så lenge jeg hadde vært innom. Så jeg leste om jobbfrustrasjoner, og følte nesten litt selv på hvor frustrerende det måtte være å ikke bare kunne få en avklaring. Men så kommer jeg helt til slutten, og så har du jammen fått fast jobb Gratulerer så mye, så fantastiske nyheter Nå ble jeg glad på dine vegne, ingenting er bedre enn den følelsen man har når store bekymringer er løftet av skuldrene! Ja det er SÅ deilig å endelig føle at ting har falt litt på plass igjen! Gratulerer så masse med fast jobb! Fantasik Takk takk - fantastisk er ordet! Åh, fyy søren, så fantastiske nyheter å få!! FAST JOBB!! Det alle vi relativt-nyutdannede-ofte-jenter-i-tjue-begynnelsen-av-tredve-årene-ønsker-mest-av-alt-etter-positiv-graviditetstest! Og den siste har du jo i boks allerede, og vel så det! Glad på dine vegne!! I know! Endelig kan jeg senke skuldrene! Gratulerer med fast jobb! Gratulerer med fast jobb! Gratulerer, Juliane!! HURRAAAAA I dag skal jeg bake brownies og feire deg! Ååh, kos deg masse med brownies! Jeg tar et imaginært stykke og blir med på feiringa! Gratulerer med første time hos jordmor! Var hun hyggelig? Hadde du ikke med A? Og ikke minst, gratulerer med fast jobb!! Det var gode nyheter!!! Takk takk! Veldig hyggelig jordmor. A var ikke med denne gangen, han får heller få bli med når det nærmer seg litt mer og han sikkert har noen flere spørsmål om fødsel osv.
Frøkenanonym Skrevet 12. juni 2015 #170 Skrevet 12. juni 2015 Gratulere så masse med fast jobb Livet ditt fallet liksom litt på plass nå skjønner jeg, glad på dine vegne
*lilly* Skrevet 12. juni 2015 #171 Skrevet 12. juni 2015 Hurra! Så fantastisk at det ordnet seg! Utrolig glad på dine vegne altså
juliane Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #172 Skrevet 12. juni 2015 Var sikker på at jeg skulle få smiley-begrensning på det forrige innlegget. Jeg er så utrolig glad for at det løser seg med fast jobb, endelig! Nå vet jeg at jeg har en jobb jeg trives veldig godt i å komme tilbake til, og jeg slipper å søke jobb med baby på slep. A får de ukene av fellespermen vi ønsker at han skal ta, jeg tjener litt ekstra på at det er arbeidsgiver som betaler ut lønn og ikke nav (feriepenger, telefon i permisjon osv), og vi kan faktisk høre med banken om hvor mye vi evt kan få i lån hvis vi skulle snuble over det perfekte rekkehuset. Vil gjerne bli boende litt til, men nå vet vi hvertfall at vi kan sette i gang prosessen selv når vi blir lei av å bære baby opp i fjerde etasje. De som har fulgt meg en stund på KG vet jo at jeg hadde en kjip situasjon i 2013 der jeg ble nedbemannet fra jobben min og var arbeidsledig en periode før jeg fikk vikariatet her. Jeg var egentlig veldig klar for å søke nye jobber uansett, så det var ikke tapet av jobben som var det kjipeste, men den behandlingen jeg fikk etter at jeg fikk beskjeden. Null sluttpakke, fikk først muntlig tilbud om å slutte etter en mnd og få betaling ut oppsigelsestid - så ble det trukket tilbake og jeg måtte jobbe tre mnd til. (Selv om jeg hadde skriftlig på grunnlaget for oppsigelsen at mine oppgaver skulle forsvinne fra avdelingen lenge før den tid) Ingen medfølelse å få hverken fra min sjef eller øverste sjef, ble satt til masse drittarbeid den siste tiden jeg var der osv. Toppet seg da sjefen min sendte ut mail til hele selskapet om at jeg sluttet etter eget ønske, selv om jeg hadde sagt at jeg ønsket hun skulle skrive noe om at oppgavene forsvant og at vi etter samtaler hadde blitt enige om at jeg skulle slutte. Endte med at jeg gikk helt i kjelleren og ble sykemeldt siste mnd av oppsigelsestiden, noe sjefen tok så dårlig at jeg ikke turte å bruke henne som referanse. (Selv om hun var strålende fornøyd med meg hele veien.) Må innrømme at jeg var ganske langt nede i mange måneder etterpå, var nok på grensa til deprimert ser jeg i ettertid. (Selv om det heldigvis var situasjonsbetinget!) Må innrømme at jeg fremdeles hadde syns det var veldig ekkelt å møte på gamlesjefen på gata f.eks. Så selv om jeg fikk jobben her etter ikke altfor lang tid og har trivdes mye bedre her hele veien, har det at jeg ikke har hatt fast jobb liksom vært det siste "taket" gamlejobben har på meg. Nå klarte jeg jo til slutt å få til en spire innenfor det korte vinduet jeg hadde der jeg var sikker på å få full opptjening av foreldrepenger, men har bla. følt litt på at den kjipe gamlejobben på en måte fremdeles hindrer meg i å planlegge livet mitt helt selv. Men nå har jeg endelig fått det stabile fundamentet igjen! (Og det i en bedrift som kun nedbemanner gjennom naturlig avgang og behandler de ansatte veldig bra hele veien!) 2
Fortunatus Skrevet 12. juni 2015 #173 Skrevet 12. juni 2015 Gratulerer med fast jobb!! Snikleser som melder seg, og gratulerer med graviditet :-)
Poppsilopp Skrevet 12. juni 2015 #175 Skrevet 12. juni 2015 GRATULERER så mye med fast jobb! Kan tenke det lettet mange kilo av skuldrene dine Ikke noe kjekt å bli behandlet sånn som det av tidligere arbeidsplass!
lille_frosk Skrevet 12. juni 2015 #176 Skrevet 12. juni 2015 Jeg husker godt den perioden du var uten jobb ja, og den behandlingen du fikk der er jo nok til å knekke de fleste. I tillegg er det jo det du sier med vikariat, selv om man regner med at det ordner seg på en eller annen måte er det likevel noe som ligger under og gnager - det er ikke like naturlig å planlegge langt frem eller glede seg like mye over positive utviklinger på arbeidsplassen og sånt, man vet jo ikke om man er der om noen måneder engang. Jeg sitter jo i det samme nå, utfordringen min er ikke egentlig mangel på relevante jobber, men at akkurat denne arbeidsplassen står på toppen av ønskelisten min ... Så jeg vil helst ikke søke andre steder heller, i tilfelle det ordner seg. Samtidig har jeg gitt klar beskjed om at nærmer vi oss senhøst og jeg ikke får noen løfter om videre jobb, så kommer jeg til å søke meg videre. Jeg har ikke så mye is i magen. Uansett, hurra for deg igjen, det er jo bare SÅ mange ting som faller på plass når man får fast jobb et sted man trives!!
Kake-Kari78 Skrevet 12. juni 2015 #177 Skrevet 12. juni 2015 Uff, når du i tillegg har blitt behandlet så utrolig dårlig av en tidligere arbeidsgiver óg, så var det jo virkelig på tide at du fikk noen skikkelig gode nyheter i jobblivet Ønsker deg en super helg, og så må dere jo definitivt feire de gode nyhetene litt
juliane Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #178 Skrevet 15. juni 2015 Helga har flydd avgårde, og plutselig var det mandag morgen igjen! Har ikke fått slappet av og ladet batteriene i det hele tatt i helga, men har hatt det veldig hyggelig allikevel da. Mitt lille fadderbarn på 5 mnd har vært på besøk fra fredag til søndag sammen med begge foreldrene, og hun er jo bare verdens skjønneste. Får vi en sånn baby skal jeg ikke klage et sekund! Innmari greit med en bestis som har baby, hun hadde vært på shopping i England og hadde med seg en kjempepakke til oss med stellematte, gulpekluter i alle størrelser og materialer, håndklær til å legge på stellematta, pysjer, siklesmekker, stelleprodukter osv, og i tillegg hadde de med seg Stokke Flexi Bath som de brukte mens de var her og etterlot, siden de har en større badebalje hjemme. Fikk også beskjed om at vi gjerne kunne låne vippestolen deres fra Stokke siden lillefrøkna deres trives bedre i Babybjørn. Og så kjørte de oss på IKEA slik at vi fikk kjøpt kommode og sprinkelseng med madrass ++. A klarte jo ikke å dy seg og måtte selvfølgelig montere senga i går kveld (er jo bare 3,5 mnd til termin må vite ), med unnskyldningen at den jo kunne brukes som oppbevaringsplass for alt det andre stæsjet vi har kjøpt. Så nå er halve soverommet vårt okkupert av en sprinkelseng, mens gjesterommet er fylt opp med barnevogn.
Mangopai Skrevet 15. juni 2015 #179 Skrevet 15. juni 2015 Snikleser står fram for å gratulere så masse med fast jobb! Så deilig!!
lille_frosk Skrevet 15. juni 2015 #180 Skrevet 15. juni 2015 Så koselig med masse klær og utstyr! Praktisk å ikke være først ute i vennegjengen sånn sett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå