Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

På lørdager og ettermiddager kan jeg fint også sove et par timer - man har da en mann som kan fikse ungen imens :nigo:

Jeg pleier å sove når mannen går tur med vesla. En time eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg har bestilt en sovebaby, så det der kommer til å gå helt fint! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en helg uten store planer. :) I går lå jeg på sofaen hele dagen, bortsett fra en kinotur på kvelden. I dag har vi vært på en visning på et rekkehus på Lambertseter. Har ikke planer om å flytte helt enda, men er greit å begynne å rekognosere litt. Vi vet ikke helt hvor vi vil bo og det er mange steder i byen vi ikke er kjent i det hele tatt, så vi tenkte vi skulle reise litt rundt fremover og se hva Oslo har å by på. :jepp: Greit å få med seg en visning i samme slengen, så får vi en viss ide om hva vi kan ha muligheten til å kjøpe etter hvert. Dagens dom over Lambertseter er at det nok er hakket lenger ut fra sentrum enn vi helst vil, men at vi var positivt overrasket over hvor mye vi hadde fått for pengene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp på Nordstrand, 10 min gange fra Lambertseter. Det har vært veldig fint, og trikken tok 13 min til Jernbanetorget. Tbanen tar vel 20min eller noe slikt? Liker meg godt i det området i hvertfall, på Nordstrand/Lambertseter. 
 

Soving hørtes forøvrig både deilig og fornuftig ut ;)

 

Edit: senteret har jo gjort det veldig fint der nå, har det meste du trenger. 

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på Lambertseter. Blitt utrolig fint der siden vi flyttet derfra. Både med senteret og det tar vel 20 min med banen inn til byen. Mange barnehager og skoler i området. Kunne godt tenke meg å flytte dit men det er nok litt for dyrt for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med den kjipe tingen jeg måtte gjennom på jobb. Det gikk relativt greit og jeg er superglad for å være ferdig! Nå kan jeg bare cruise frem mot sommerferien. Nå er klokken snart 13.30 og jeg har ikke gjort noe som helst fornuftig i dag, kan ikke skjønne hvor tiden har blitt av? :klo:

 

I kveld skal vi på møte i borettslaget om muligheten for å sette inn heis i oppgangene. I utgangspunktet er vi positive siden vi bor i 4. etasje og snart skal begynne å bære vognbagen opp de trappene, og dessuten er vi ganske sikre på at verdien av leiligheten kommer til å øke mer enn den kostnaden vi kommer til å få. Samtidig er vi litt skeptiske fordi byggingen (hvis vi vedtar å gå for heis) vil bli i vinter når vi har bitteliten baby og ikke masse rutiner enda, og det ikke er barebare å være hjemmefra i timesvis hver dag. Tipper det bråker ørlite grann når de skal skjære i steintrappa og montere heis rett utenfor døra vår. :sjokkert:  Så er litt spent på å se på møtet hvordan stemningen er og hva vi kan forvente...

 

Ellers er formen veldig bra for tida - bank i bordet! :jepp: For tre uker siden var jeg litt mismodig fordi bekkenet begynte å gjøre skikkelig vondt, og jeg så for meg at det bare kom til å bli verre og verre og at jeg kom til å bli liggende på sofaen oppe i leiligheten min uten å komme meg ut eller rundt. Men nå har det blitt mye mye bedre igjen, og jeg merker det knapt bortsett fra litt når jeg skal snu meg i senga. Krysser fingrene for at det holder seg sånn! :)

 

Apropos bekkensmerter om natta, jeg har sovet med pute mellom beina de siste ukene siden det visstnok skal være bra. (Har hvertfall sovet med den første del av natta, den forsvinner på mystisk vis når jeg snur meg. :fnise:) Her om dagen lå puta utenfor rekkevidde, og jeg gadd ikke å hente den siden jeg har blitt så mye bedre. Men det måtte jeg værsågod gjøre når samboeren kom, for det viser seg at A har ligget som storeskje og snyltet på den puta hele veien. Og han syns det er SÅ behagelig siden han har så beinete knær. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:icon_lol: Kjekt å kunne snylte litt på sin gravide kjærestes bekken-puteløsning vel? Og angående heis - jeg ser også alle de positive sidene ved det, men grøss, alt det bråket! Nå er jeg i overkant teit på sånt da, jeg er et ganske nyttemaksimerende vesen som ikke helt skjønner greia med litt lidelse gir bedre resultat (jeg vil helst bare ha resultatet). Jeg tror det er derfor jeg fremdeles spiser så mye sjokolade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig glad for at vi har heis! Bor også i 4.etg, og kan ikke forestille meg selv hale og dra den barnevogna opp og ned...skjønner kvalene med bråket, men: Målet helliger middelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kan vi sette igjen barnevogn/understell nede slik det er nå, og jeg tror det skal godt gjøres å få inn vogna i heisen uten å slå sammen understellet og evt ta to turer. Men ungen og bagen skal jo uansett bæres til 4. etasje, og det er ikke akkurat noe jeg gleder meg til! Det beste hadde vært å få utsatt byggearbeidet noen mnd slik at vi har fått litt mer rutiner og kan være hos venner eller ute på aktiviteter litt mer, ser for meg november fort kan gå med til amming i sofakroken for det meste. ;)

 

Og så skal vi jo ikke bli boende i all evighet uansett, hadde jeg sett for meg å bo der i fem år til hadde jeg nok vært mer gira. Samtidig kan vi faktisk tjene et par hundre tusen på det hvis vi er heldige, og DET er penger som kommer godt med når man skal på rekkehusjakt! :jepp:

 

Fant forresten ut nå at det er 100 dager igjen til termin i dag. I morgen er det jammenmeg tosifra antall dager igjen! (Pluss litt overtid da... :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du ikke gleder deg til å bære baby og bagen opp og ned 4.etasje. Om dere får i heis i blokka, så hjelper det jo en del. Om vi skal flytte til leilighet neste gang, må vi ha heis. Tungt å bære baby og bagen opp og ned!

 

Hurra for 100 dager igjen!! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det 99! ;)

Ble så slapp og kvalm da jeg kom hjem i går, og det hjalp ikke med en natts søvn. Så siden jeg ikke har SÅ mye viktig å gjøre på jobb i dag uansett valgte jeg å bli hjemme. Litt dårlig samvittighet siden jeg ikke er helt elendig, men sier til meg selv at jeg må høre på kroppen når jeg er gravid. Er fremdeles noen uker før jeg tar ferie, så er bedre å ta en dag på sofaen nå enn flere neste uke. :jepp: Og jeg har faktisk ikke brukt en eneste egenmelding på de tre mnd som har gått etter at jeg var sykemeldt, så føler jeg er innafor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk! Ligger på sofaen og drikker sjokomelk og ser på Orange is the new black mens robotstøvsugeren gjør leiligheten klar til helgebesøk. ;) Føler meg litt bedre, men er glad jeg valgte å bli hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh robotstøvstuger! Syns du den funker bra?  

 

Manner meg opp til å starte på ukens husvask.. 2 etg idag xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker robotstøvsugeren min, det er de beste 3000 kr jeg har brukt på "tull" noen gang. :jepp: Egentlig skal den støvsuge et par ganger i uka mens vi er på jobb, men vi er ikke flinke nok til å rydde vekk alle ledninger osv, så vi pleier å komme hjem til en pipende støvsuger som har stoppet etter å ha svelget en halv iPhone-lader. :fnise: Så da er det greit å kjøre den mens jeg er hjemme og kan redde den innimellom. A blir helt gal av at den bråker, mens jeg syns det går helt fint med bråket så lenge jeg slipper å støvsuge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...