Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Velkommen hit, Beccy87!

Takk til alle som sa at det er lov å kjøpe den fineste vogna, nå er nemlig en grå (Black melange) Stokke Trailz bestilt og betalt med den kommende tantes mastercard. :strix: Kjøpte en ergobaby 360 og en hvit tripp trapp i samme slengen. (Får låne newborn set og alle andre seler og bøyler osv av en kollega, veldig greit!) Burde sikkert kjøpt mer når vi først fikk rabatt, men har ikke helt oversikten over hva vi trenger og vil ha enda. Det meste kommer vel på tilbud med jevne mellomrom, og det er dumt å kjøpe noe vi enten ikke trenger, kan kjøpe brukt eller evt arve/låne/kjøpe av noen kjente. :)

I dag kjenner jeg meg skikkelig gravid: skikkelig sliten, småvondt i bekkenet og halsbrann. :bond: Håper det er fordi jeg har slitt meg litt ut på jobb i det siste, for det er heldigvis snart over. Bare 10-15 timers jobbing i morgen og en 6-7 timer på søndag først. :trist: Jeg vet jeg burde klare å si fra at jeg ikke har kapasitet, men er ikke så lett. Mesteparten av overtiden er jo min egen "feil" siden jeg ikke har klart å få gjøre det før, og da kan jeg nesten ikke klage. Og så er det litt ekstra pga at sjefen er på ferie og hennes sjef igjen lemper alt på meg. Hadde jeg hatt fast jobb hadde jeg kanskje klart å si at jeg faktisk ikke hadde tid, men når man fremdeles håper på å få jobb videre under/etter permisjon føler man jo at man bør være litt på tilbudssida og vise at man er uerstattelig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med innkjøp av vogn :jepp: Vet du noe om når dere får den, eller? Det er en helt spesiell følelse når man har vogna i hus, iallfall syntes jeg at det var nesten litt rart da vi plutselig hadde en barnevogn i leiligheten :fnise: Var nesten litt andektig da jeg prøvetrillet den i leiligheten :ler:

Skjønner godt at du føler at du må yte litt ekstra siden du ikke er fast ansatt. Høres ikke greit ut at du må jobbe såpass mye i helgen heller, men da er det vel kanskje lenge til neste gang det blir så hektisk?!? Håper du får til å slappe av litt i løpet av helgen også da, høres absolutt ut som om du trenger det..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente det var ca 3-4 ukers leveringstid. Egentlig kunne det godt vært enda lenger tid, for vi har ikke akkurat ubegrensa med plass til en vogn - men kjenner jeg gleder meg veldig til den kommer også. :fnise:

Heldigvis er det lenge til neste stressperiode ja! Det prosjektet jeg stresser med nå kommer hver tredje mnd, så neste gang er i slutten av august. Jeg vurderer å si til sjefen at vi må se an formen min i begynnelsen av august og se om jeg skal ha ansvaret neste gang eller ikke. Jeg kan uansett gjøre mye av jobben, men det kan være lurt at noen andre (les:sjefen) har ansvaret for å få landet alt. Da er det jo bare noen dager igjen etterpå før jeg går ut i permisjon, faktisk. Men tiden før det er fin og rolig for det meste, selv om det alltid er noen dager innimellom der alt står på hodet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fornuftig ut å allerede nå ta det opp med sjefen at du lurer litt på hvordan prosjektet skal gjennomføres i august :Nikke: De vil jo sikkert veldig gjerne beholde deg i så mange prosent som mulig og så lenge som mulig frem til permisjonsstart, så det er jo også i deres interesse at de tilrettelegger litt for deg!

Har dere noen reiseplaner for sommerferien, da? Husker fra den forrige dagboka di at dere pleide å reise en hel del :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for barnevogn!!

Vi har ikke kjøpt tripp trapp stol enda men innsett at det kommer vi nok til å gjøre om ikke altfor lenge.

Det samme med Ergobaby 360. M har snakket om at han vil ha den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med vognkjøp ;)

Håper du får slappet av litt i helgen også da, ikke bare jobb. Og helt sikkert lurt å ta opp august med sjefen nå ja. Enklere å få planlagt osv når det enda er en stund til.

Huff, får komme meg bort fra kg og finne fram til eksamenslesinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig over det verste stresset på jobb! Det ble 18 timer jobb i helga, ti betalte på lørdag og åtte flekstimer på søndag. Kjenner jeg gleder meg til det er helg igjen, denne følte jeg ikke akkurat at jeg fikk så mye ut av. :fnise:

 

Nå får jeg også tatt igjen litt sosialt liv som har blitt utsatt de siste ukene. I dag har en venninne som er hjemme i permisjon invitert meg og en annen felles venninne på middag rett etter jobb, det blir hyggelig! I morgen skal vi på barselsbesøk hos en kompis av A, dit har vi ikke klart å komme oss selv om lillejenta vel har blitt åtte-ni uker. På torsdag kommer mamma og vi skal på teater, og hun blir til søndag når jeg skal på venninnelunsj. Deilig å se litt andre mennesker enn A og de på jobben. :fnise:

 

Syns det har vært litt rolig i magen i går og i dag. Vet jo at jeg bare er 23 uker og at jeg ikke engang skal kjenne noe hver dag, men man blir jo litt urolig da. Så nå drakk jeg en kakao fra kaffemaskina (var det nærmeste jeg kom kald saft :fnise:), og la meg litt bakover i stolen. Ble heldigvis belønnet med tre-fire spark ganske med en gang og litt romstering etter det, så da er hun vel bare litt sliten hun akkurat som mammaen sin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fornuftig ut å allerede nå ta det opp med sjefen at du lurer litt på hvordan prosjektet skal gjennomføres i august :Nikke: De vil jo sikkert veldig gjerne beholde deg i så mange prosent som mulig og så lenge som mulig frem til permisjonsstart, så det er jo også i deres interesse at de tilrettelegger litt for deg!

Har dere noen reiseplaner for sommerferien, da? Husker fra den forrige dagboka di at dere pleide å reise en hel del :jepp:

 

Vi har ingen store reiseplaner, og det kjenner jeg at jeg er litt lei meg for. Vi pleier jo å reise mange ganger i året, og de siste tre årene har vi vært tre uker i Asia hver sommer. Men for det første vil jeg spare så mye ferie som mulig siden det blir ulønnet perm neste år, vi får nok av andre ting å bruke feriepengene på i år, og jeg ville ikke reist på noen lang utenlandstur når jeg er 30 uker på vei uansett. Så det blir noen dager hos svigers først, så kommer mamma og pappa dit og hilser på svigers for første gang. Vi kjører ned igjen med mamma og pappa og tar noen dager der, og uka etterpå skal vi til Gdansk med svigers og søstra til A i fire dager. Blir sikkert veldig hyggelig, men kjenner litt på at jeg gjerne skulle hatt den siste kjæresteferien med bare A før vi blir foreldre. Kunne veldig gjerne tenke meg å få til en langhelg i august f.eks, bare reise til Stockholm eller Køben eller Farris Bad eller et eller annet. Håper jeg kan få med A på det, han skal allerede på guttetur siste helga i august og bruker et par ekstra fridager da, men syns han kan bruke en på meg også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er leit at det blir mindre reising enn normalt i år, men det høres jo veldig fornuftig ut både å spare ferie og å spare penger :jepp: Og det er jo absolutt ikke sånn at reising behøver å legges på hylla selv om man får barn heller, sønnen min hadde i en alder av nesten 2 allerede vært i Berlin to ganger, på Mallorca, i London, i Brasil, i Argentina og i Chile ;)

Og så måtte jeg bare inne her for å si en ting: For jeg så ei dame med vogna du har bestilt på helsestasjonen i går, og det var første gangen jeg så den "live". Og fy søren, det var virkelig en superfin vogn :jepp: Frem til i går hadde jeg enda ikke sett en eneste vogn som jeg syntes var finere enn vogna vi har (eller den nye modellen av den), men det var før jeg så Stokke Trailz, gitt :ler: Hvis vi skulle ha kjøpt en ny vogn nå tror jeg definitivt at det hadde blitt den på oss også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg skikkelig til å trille rundt med den altså! :) Akkurat nå ser jeg jo for meg trilling i vakkert sommervær, mens realiteten jo blir trilling i kulde og snø og slaps på glatte eller dårlig brøyta fortau. :ler:

 

Jeg har ikke tenkt å slutte å reise selv om jeg får barn altså. Ser ikke noe problem i å ha med barn på tur, selv om jeg innser at man sikkert må legge opp ting litt annerledes. Akkurat nå jobber jeg med å få med A på en permisjonsferie noen uker neste vår. Han er ikke like gira som meg, men jeg tror det hadde vært veldig godt for oss å reise bort noen uker bare oss tre. Trenger ikke være superfancy, ser egentlig for meg å bare leie en leilighet med basseng et sted og ta livet med ro. Thailand er jo et trygt valg, både fordi vi har vært der før og fordi veldig mange reiser dit med små barn, men finnes helt sikkert mange andre steder som passer veldig godt også. Kan ikke koste altfor mye bare, siden vi allerede må ha litt ulønnet perm, og den perioden blir jo utvidet hvis vi skal ha fri samtidig.

 

I natt har jeg slitt med magevondt, gjort vondt å snu seg og våknet halv seks av at det gjorde skikkelig vondt i høyresiden. Er vel noe fordøyelsesgreier igjen. :roll: Gikk heldigvis litt bedre da jeg fikk kommet meg opp og i gang, så håper det snart gir seg helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få med meg M på en reise med E. Enten til høsten i år eller til våren neste år. Men han gleder seg ikke akkurat til å reise med et lite barn. Spesielt ikke på fly. Men vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er klare for et par uker i USA til høsten, så lenge ungen vokser og gror som han skal, og fortsetter å være den enkle, blide ungen han er  :jepp: Merker mor har veldig lyst til det iallefall :sjenert:  Elsker også og reise, og det blir vel litt annerledes fremover .Mye bamseklubb :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også reise et eller annet sted i permisjonstiden :jepp: Vi har også reist hvert år: minst en tur med barn (ala legoland og charter og sånt) og en tur uten barn. Vil overhodet ikke endre på det!!!

Å fly med spedbarn går som oftest helt fint, spesielt når man ammer. Ikke noe å grue seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I oktober og november hvis vi er heldige med høstværet, kan det jo fortsatt være fint å gå turer, med litt sol og oransje blader dalende ned fra trær og sånt ;) Men ellers må vi nok nøye oss med vinter de neste mnd der igjen ja :P Men jeg ser det positive i alt. I desember er det jo bare koselig å gå i gater og sånt, pga all julepynten og det der. Og ikke minst den gleden i å feire jul for første gang med den lille babyen  :rodmer: De verste mnd blir vel januar og februar ser jeg for meg... men så kommer mars og da nærmer det seg vårtider igjen  :sjarmor: tiden kommer uansett til å gå så fort med en liten i hus at før vi vet ordet av det er det sommer igjen og lille kanskje har tatt sine alle første skritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også litt "snytt" for ferie i år, skulle gjerne hatt en lang sydentur å glede meg til! Men, vi får ta det igjen senere. Vi planlegger en sydentur i januar/februar neste år. Blir nok Kanariøyene eller noe sånt, bare for å få litt sol og bading. I sommer blir det Norgesferie på oss, håper bare været blir litt bedre.. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juliane! Jeg tror ikke jeg har skrevet i denne dagboken enda, men hang litt i den forrige, for lenge siden. Dessuten fikk jeg et fiiint svar fra deg i en tråd under prøvere, om å tørre å satse på prøving til tross for usikker jobbsituasjon/vikariat (jeg var anonym der, men to hell with anonymity) :fnise: Gratulerer så mye med jente i magen! Så moro :) Angående ferie og sånt - skjønner godt at det er litt surt, og synes absolutt du burde få med deg A på en tur bare dere to. Jeg har ikke vært på Farris bad, men på Kragerø Resort - og herreguuuuud som jeg elsket å være der! Dit skal jeg minst en gang i halvåret, synes jeg. Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her vil jeg følge med  :hoppe: Det må være deilig å være så langt på vei at man kjenner noe til nurket i magen  :rodmer:  Kan jeg spørre hva grunnen er til at du skal ha ulønnet permisjon? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere Poppsilopp og lille_frosk! :)

 

Grunnen til at jeg må ta litt ulønnet permisjon er rett og slett at de betalte ukene ikke strekker til. Jeg går ut  i permisjon 10. september, og uten å ha regnet skikkelig på permisjon foreløpig  tar vel 49 uker oss omtrent til 19. august 2016. Siden vi får barn etter 1. september og bor i Oslo er nok sjansen til å få barnehageplass i august 2016 omtrent null, og jeg syns også det er for tidlig å begynne når hun er bare ti måneder. Derfor blir vi nok hjemme ut året, og krysser fingrene for at en barnehageplass dukker opp på magisk vis sånn rundt jul. :fnise: Dvs ca 4,5 mnd hjemme, men får trikset til med noen uker ferie også, så tipper det blir ca tre mnd uten lønn. Og siden pappaen tjener betydelig mer enn meg tar han kun betalte uker, mens jeg ender opp med alle de ubetalte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg :) Ser du skriver at han kun tar betalte uker, men blir ikke hans uker regnet ut etter din inntekt? Ikke meningen å mase å grave her, er bare jeg som prøver å sette meg inn i alle disse tingene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg :) Ser du skriver at han kun tar betalte uker, men blir ikke hans uker regnet ut etter din inntekt? Ikke meningen å mase å grave her, er bare jeg som prøver å sette meg inn i alle disse tingene :fnise:

 

Det er lov! :) Har ikke satt meg inn i alt jeg heller siden jeg ikke får svar fra jobb om jeg slutter når jeg går i permisjon eller om jeg får en forlengelse som gjør at jeg er ansatt mens jeg er i permisjon (orker ikke begynne på det greiene der før jeg har alle opplysninger), men er jo mange i denne dagboka som har full kontroll. Men mannen får sin egen lønn i sine uker. A tjener over 6G og kunne tapt penger på det, men jobben betaler normal lønn utover 6G slik at han får det samme som i vanlige mnd, bortsett fra overtidstimene han pleier å ha.

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...