Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Morkaken min lå forresten litt lavt, så jeg skal tilbake på kontroll i uke 32 for å se at den har flyttet seg oppover med livmoren. De aller fleste gjorde visst det så vidt jeg skjønte. Måtte selvfølgelig google litt og fant ut at jeg evt må ta keisersnitt hvis den ikke flytter seg, men oppfattet at den lå bak selv om den lå lavt og ikke helt nede. Noen andre som har hatt noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morkaken min lå forresten litt lavt, så jeg skal tilbake på kontroll i uke 32 for å se at den har flyttet seg oppover med livmoren. De aller fleste gjorde visst det så vidt jeg skjønte. Måtte selvfølgelig google litt og fant ut at jeg evt må ta keisersnitt hvis den ikke flytter seg, men oppfattet at den lå bak selv om den lå lavt og ikke helt nede. Noen andre som har hatt noe lignende?

Først: Gratulerer med jente!!

Det samme fikk jeg beskjed om. Og jeg måtte også tilbake på ekstra ultralyd. Hos meg flyttet den på seg. Nå endte jeg opp med KS men ikke pga det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg :vinke: Jeg pleide å henge i en av de gamle dagbøkene dine for noen år siden, men da under et annet nick. Måtte jo inn her og lese igjen da jeg plutselig så at du var gravid, gratulerer så masse med svangerskapet, og gratulerer med ei lita jente :babyjente: Du har forresten termin dagen før ettårsdagen til datteren min, så det er jo en viss sjanse for at datteren din får samme bursdag som datteren min :)

Når det gjelder det med forliggende morkake, så hadde jeg det faktisk i begge svangerskap (det er ganske vanlig). Men i siste svangerskap førte det til masse blødninger helt fra uke 20 og frem til fødsel (dette er også forholdsvis vanlig ved forliggende morkake), så jeg måtte stadig til kontroller og UL'er på sykehuset. Morkaka mi flyttet seg faktisk ikke før i uke 35, så jeg lå lenge an til keisersnitt (til min store fortvilelse...) Men takk og pris at den flyttet seg tilslutt, for i uke 36 gikk jeg plutselig i fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Gratulerer med jente!!

Det samme fikk jeg beskjed om. Og jeg måtte også tilbake på ekstra ultralyd. Hos meg flyttet den på seg. Nå endte jeg opp med KS men ikke pga det så...

Godt å høre! FIkk du "full" ultralyd andre gangen også? Jeg syns jo egentlig det er helt greit å få hilse på en ekstra gang, så lenge alt er bra! :rodmer:

Snikleser melder seg :vinke: Jeg pleide å henge i en av de gamle dagbøkene dine for noen år siden, men da under et annet nick. Måtte jo inn her og lese igjen da jeg plutselig så at du var gravid, gratulerer så masse med svangerskapet, og gratulerer med ei lita jente :babyjente: Du har forresten termin dagen før ettårsdagen til datteren min, så det er jo en viss sjanse for at datteren din får samme bursdag som datteren min :)

Når det gjelder det med forliggende morkake, så hadde jeg det faktisk i begge svangerskap (det er ganske vanlig). Men i siste svangerskap førte det til masse blødninger helt fra uke 20 og frem til fødsel (dette er også forholdsvis vanlig ved forliggende morkake), så jeg måtte stadig til kontroller og UL'er på sykehuset. Morkaka mi flyttet seg faktisk ikke før i uke 35, så jeg lå lenge an til keisersnitt (til min store fortvilelse...) Men takk og pris at den flyttet seg tilslutt, for i uke 36 gikk jeg plutselig i fødsel!

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvilket nick du hadde før altså! :sjenert:

Godt å høre at morkaka di flyttet seg til slutt! Jeg har ikke tenkt særlig mye på fødsel og tar det litt som det kommer, men har ikke veldig lyst på ks hvis jeg kan få slippe altså! Hadde du blødninger før uke 20 også? Hun spurte meg om det i dag, men jeg har ikke blødd en dråpe i hele svangerskapet hittil. Men da vet jeg i alle fall hva det skyldes hvis/når det skjer. Regner med det da ikke er noen grunn til panikk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre! FIkk du "full" ultralyd andre gangen også? Jeg syns jo egentlig det er helt greit å få hilse på en ekstra gang, så lenge alt er bra! :rodmer:

Jepp, "full" ultralyd på andre gang.

Veldig hyggelig å se babyen flere ganger. Vi var jo til sammen på 4 ultralyder og har bilder fra 3 av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvilket nick du hadde før altså! :sjenert:

Godt å høre at morkaka di flyttet seg til slutt! Jeg har ikke tenkt særlig mye på fødsel og tar det litt som det kommer, men har ikke veldig lyst på ks hvis jeg kan få slippe altså! Hadde du blødninger før uke 20 også? Hun spurte meg om det i dag, men jeg har ikke blødd en dråpe i hele svangerskapet hittil. Men da vet jeg i alle fall hva det skyldes hvis/når det skjer. Regner med det da ikke er noen grunn til panikk? :)

Sender deg en PM ang gammelt nick ;)

Jeg hadde ikke blødninger før uke 20 i det siste svangerskapet, men i mitt første svangerskap hadde jeg en styrtblødning i uke 11 som ble forklart med den forliggende morkaka. Og blødningene som kan komme pga dette er i utgangspunktet ingen grunn til panikk, nei :) Men hvis man etter hvert blør mye og lenge, som jeg gjorde, så blir det litt mer alvorlig fordi morkaka da kan begynne å fungere dårligere (pga arrdannelser, sår og "skorper" blir blodgjennomstrømningen dårligere) Siden du foreløpig ikke har blødd noe som helst er jo ikke dette noe du behøver å tenke på, men som du sier kan det jo være greit å være forberedt dersom du skulle oppleve blødning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt nøyere på papiret jeg fikk med meg nå, og tolker det som om jeg bare har dypt sete (placenta previa marginalis?), dvs at den ikke dekker mormunnen, men bare ligger tett inntil. Så da krysser jeg fingrene for at det minsker sjansen for blødninger!

Må ha vært superskummelt med styrtblødning i uke 11 da! :sjokk:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som føler seg tettere knyttet til sine egne foreldre nå som dere er gravide? Jeg merker i alle fall at jeg har mer behov for å snakke oftere med mamma på telefonen, og jeg gleder meg skikkelig til jeg skal "hjem" nå i helga.

På søndag skal jeg i barnedåpen til datteren til en av mine aller beste venninner. Tre andre barndomsvenninner kommer også, to av dem med barn, så det blir veldig koselig! Heldigvis har jeg en veldig gravidvennlig bunad, så jeg slipper å prøve å stappe magen inn i en kjole. :fnise:

Sparkingen i magen har forresten eskalert noe voldsomt! Det er ikke lenge siden jeg ikke kjente noe som helst, og nå spreller det skikkelig på der nede om kvelden. Det ene sparket kjente jeg skikkelig godt utenpå da jeg hadde hånden på magen til og med! A fikk også kjenne, og han sa faktisk at han lurte på om han hadde kjent noe et lite sekund etter at jeg kjente et spark. Så selv om det var et svakere spark kan det jo faktisk hende det var det han kjente. Vi får prøve igjen hver kveld etter at vi har lagt oss. :rodmer: Jeg syns foreløpig det er en skikkelig rar følelse, så jeg begynner rett og slett å le skikkelig innimellom når jeg tenker på noe annet og plutselig får et dunk i magen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å kjenne spark. Spesielt for mannfolka. M sa her om dagen at han savner magen min og det å kunne kjenne spark fra E. Snilt sagt!

Ja, det er veldig godt å kunne snakke med mamma'n sin om alle de spørsmålene man har rundt graviditet.

God tur hjem til mor! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt nøyere på papiret jeg fikk med meg nå, og tolker det som om jeg bare har dypt sete (placenta previa marginalis?), dvs at den ikke dekker mormunnen, men bare ligger tett inntil. Så da krysser jeg fingrene for at det minsker sjansen for blødninger!

Må ha vært superskummelt med styrtblødning i uke 11 da! :sjokk:

Ja, siden du har marginalis så minsker nok antakelig sjansen for blødninger :Nikke: Skal krysse fingrene for at du slipper å blø, for det er ikke gøy, nei! (Og styrtblødningen i uke 11 var ganske kjip ja...! Jeg hadde allerede opplevd en MA og så brukt 13 mnd på å greie å bli gravid igjen. Så jeg var selvsagt HELT sikker på at løpet var kjørt da jeg begynte å blø.

Og til det med å føle seg mer knyttet til foreldrene sine, så kjente jeg også veldig på det da jeg var gravid. Dvs for min del har det faktisk fortsatt også, for etter at jeg fikk barn ringer jeg mamma både 3 og 4 ganger i uka, mot ca én gang pr uke før. (Men noe skyldes nok også at jeg har lyst til å skravle om hva barna har gjort i det siste, og det er jo ingen som er så takknemlig publikum for den typen prat som mamma :ler: (utenom mannen da, selvsagt!)

Håper du får en fin helg og at du koser deg "hjemme" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter vi på toget hjem etter en fin helg! Barnedåpen i dag var veldig koselig, vi var fire barndomsvenninner som var invitert, og inkludert dåpsbarnet var det tre små frøkner der. Lillemor i magen kommer akkurat to år etter førstemann i gjengen. :) Jeg har alltid sagt at jeg aldri vil være fadder, men det prinsippet klarte jeg jo ikke holde lenger enn til barndomdbestisen spurte. :roll: Hun vet godt hvor jeg står uansett da! Seremonien i dag var veldig fin, men jeg ble jo enda klarere på at dåp ikke er det rette for oss. :jepp: Vi får finne på noe annet moro!

Fikk en hyggelig beskjed av mamma og pappa i dag da, de sponser hvert av sine kommende barnebarn med 10.000 kr til utstyr. Det må jeg si kommer godt med! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Så bra å få sponset litt utstyr! Det kommer godt med når alt skal handles! :nigo:

Det blir ikke noe dåp her i hus heller, men det er mye mulig vi går for navnefest gjennom HEF i stedet. Det er fint med en velkommen-til-verden-fest, og fint med en liten seremoni også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så greit med utstyrssponsing :D Det kommer nok godt med!

Kommer ikke til å bli dåp her heller når den tid kommer, hadde det vært opp til meg hadde det nok det, men mannen har sterke meninger mot, så da så. Så lenge det er opp til ungen når den er gammel nok er det greit. Ser for meg at vi skal ha en "velkommen til verden"fest bare. Blir nok fint det og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner greia med å ikke ville være fadder. Jeg har den samme innstillingen selv, og er heldigvis ikke blitt spurt om å være det heller. Men skjønner godt at du ikke greide å si nei når en veldig god venninne spør!

Vi har hatt navnefest for begge våre, og det har vært veldig koselig. Fin og litt høytidelig seremoni i rådhuset først, og så en hyggelig feiring av babyen hjemme etterpå. Verken jeg eller mannen er døpt selv, så det var uansett helt uaktuelt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal ikke ha dåp men navnefest. Vi er ikke kristne, og dåp virker bare litt uaktuelt for oss. Men det er jo en fin ting for folk som liker det. :)

Og så fint med utstyrsponsing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart langhelg! :duskedame: Som den gravide jeg er gleder jeg mest til å sove litt ekstra om morgenen flere dager på rad. :fnise:

For min del kunne jeg egentlig tenke meg en velkomstfest uten noen seremoni, siden jeg ikke er så fan av HEF. Men tror samboeren kunne tenke seg det, og ser for meg at besteforeldre osv syns det er stas med en seremoni når det først skal være fest. Så tipper egentlig det blir navnefest på oss! Hadde det vært opp til A hadde det nok blitt dåp pga tradisjon. Har sagt at hvis jeg følte det faktisk betydde noe for han personlig skulle han fått lov til å døpe, men når han ikke klarer å komme på et eneste argument for dåp som ikke inneholder ordet "mamma" legger jeg ned veto. :ler:

I dag er jeg forresten 20 uker, hurra! Nærmer meg halvveis! Mener selv jeg ikke er halvveis før uke 22, jeg regner bare de ukene jeg faktisk har visst at jeg er gravid. Det er jo mye lenger igjen enn de 16 ukene siden jeg fikk positiv test. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 20 uker (og halvveis i manges øyne) :hoppendeglad:

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk døper bare fordi "alle andre gjør det" eller fordi det er tradisjon. Men det er mye mulig jeg er litt farget av mine venstrevridde foreldre som unnlot å døpe meg og mine søsken. Det var ganske uhørt for mine besteforeldre fra bibelbeltet :sjokkert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har jeg måttet henge bort tre jobb-kjoler fordi de var blitt for trange, så i dag tenkte jeg jeg skulle kjøpe meg litt mammaklær. Fikk kjøpt en fin kjole på Svangerskapet på Majorstua, men det ble med det. Selv om jeg ikke går i bukser til vanlig tenkte jeg jeg skulle kjøpe en gravidjeans nå, siden det er vanskelig med kjoler som passer fint både nå i uke 20 og når jeg nærmer meg termin. Bukse virker sånn sett enklere. Var innom tre store HM på leit etter bukse, men alle sammen hadde jo utelukkende bukser i 34 og 36! Håpløst! Pleier det å være sånn, eller har de av en eller annen grunn blitt tomme på lager, tro? :klo:

Så da endte jeg opp med å svi av litt penger på babyklær istedenfor da. :rodmer: Flere bodyer, et par bukser, en pysj og noen bittesmå sokker. :hjerte: SÅ mye mer moro å handle til lillemor enn til meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...