Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Hurra for halvveis!!!

Er det ikke gøy å kjøpe babyklær?? Det finnes så mye søte babyklær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var utrolig koselig. De er jo så bittesmå og søte! Har egentlig ikke tenkt å kjøpe veldig mye i 50 siden jeg tipper vi får en stor baby, men kjøpte to bodyer og en myk bukse. Da jeg viste de frem til A etterpå ble jeg helt satt ut - tenk at noen som er så liten skal komme hit og BO her om bare noen få måneder!

I dag tenkte jeg at jeg skulle få lurt med meg A på et par babybutikker, primært for å se litt på vogn. Vi har null oversikt i vognjungelen og alle vi snakker med har ulike råd om hva som er det aller viktigste når man skal velge vogn. :fnise: Tror vi må titte og prøvetrille litt sånn at vi i alle fall får snevret inn søket litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Melder meg på her :)

Velkommen! :)

I dag har vi vært innom en Barnas Hus og en Babyshop. Fikk veldig god veiledning på Barnas Hus, tror hun sto der med oss i tjue minutter midt på en lørdag og hjalp med alt fra prøvetrilling til å hente "erteposebaby" for å kjenne på tyngden på bagdelen. På Babyshop var det helt kaos, masse folk og null sjanse til å få hjelp uten å kaste seg over betjeningen, så da bare gikk vi igjen. De hadde uansett kun Mountain Buggy som de ikke hadde på Barnas Hus, og vi er vel ganske sikre på at vi vil ha fire hjul, så det hadde ikke vært så aktuelt uansett. Det spennende hadde jo vært om de hadde kommet med samme råd som hun på Barnas Hus, så jeg får stikke innom en dag det er litt roligere! :)

Tror vi kom litt videre i alle fall. A fikk testet svingbare forhjul på firhjuling, og fant ut at selv om de kanskje ikke var fullt så fleksible som trehjulinger var det bedre sving på de enn han hadde fryktet. Jeg ble enda mer sikker på at jeg vil ha vendbar sittedel når hun sa at store babyer ofte måtte over i sittedelen en stund før seks mnd til og med, for det kjennes ikke rett å ha en så liten tass vendt fra meg. Og da er vel alle trehjulinger egentlig utelukket? Vi fikk bekreftet at Bugaboo ser veldig nette og lette og byvennlige ut, men dessverre ligger ungen så lavt at jeg ikke skjønner hvordan vi skal få henne inn og ut av vogna uten å måtte sitte på huk hele tiden. Orker ikke å måtte bøye meg trippelt for å rette på lua eller hjelpe med smokken.

Jeg heller fremdeles til Stokke Trailz. Et ankepunkt er at bagen kanskje er litt tung, og vi bor i 4. etasje uten heis. (Kan sette understellet nede.) Men vet ikke om 1-1 1/2 kilo på bagen spiller så stor rolle, babyen er tross alt ganske tung uansett. Og fire etasjer er uansett fire etasjer. :bond:

Har ikke sett på Emmaljunga f.eks da. Noen som vet hvor i Oslo det er best å se på andre barnevogner enn de som er på Barnas Hus og Babyshop? Barnevognhuset Rudo i Ullevålsveien, har de godt utvalg f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har emmaljunga edge duo med svingbare hjul. Elsker den men mulig litt tung for fire etasjer uten heis!

Det er såå koselig og handle babyklær. Jeg har et tonn med babyklær etter M så kam rett og slett ikke tillate meg og kjøpe noe. Er det en gutt derimot... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen alle sammen! :flagg:

Her har vi flatet ut på sofaen med pizza fra Peppes og haegen-dasz is (gidder ikke google stavemåten :fnise:) i fryseren (enn så lenge). Har hatt en hyggelig dag med frokost hos et vennepar, men er glad vi klarte å snike oss hjem og ikke ut på byen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen :flagg: Høres ut som en veldig fin feiring, her har vi nettopp spist middag (ostepølser) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Her har det vært full fart hele dagen nesten (hadde en times power nap midt på).tror nok snart det blir natta.

Babyshopping er gøy!

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med en rolig 17.mai feiring!

Ja, det er litt av en jobb å finne ut hvilken barnevogn man vil ha. Men viktig å prøvetrille. Ikke minst, å vite om man klarer å bære den opp når man ikke har heis.

Vi bor kun i 2.etasje og jeg synes det er tungt. Men vi lar også understelle stå igjen nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere hadde en kjempe koselig dag! Jeg er enig med vekta på barnevogna. Jeg kan se for meg selv prøve å dra opp en kjempe tung barnevogn og falle ned trappa. Det hadde vært saker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bugaboo Buffalo og er så langt utrolig fornøyd! Men nå er ikke noen av oss spesielt høye, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere hadde en fin 17. mai!

Vognjungelen ja, det er jo virkelig nettopp en..jungel..!! Husker jeg gjorde et tonn med research før vi kjøpte vogn. I ettertid slo det meg at det kanskje var litt meningsløst at jeg faktisk brukte MER tid på å veie for og imot når det gjaldt vognkjøpet enn hva jeg gjorde da vi kjøpte huset vårt noen måneder etterpå :ler:

Men det høres ut som om du har mange av de samme kriteriene som vi hadde, fire hjul hvorav de to foran er svingbare, ikke for tung, og dessuten muligheten til å ha barnet vendt mot deg. Spesielt det siste aspektet var jeg glad for at vi hadde tenkt på, for med førstemann måtte vi bytte til sportsvogna da han var bare 4,5 mnd fordi han hatet dypvogna. Det er også veldig koselig å ha et litt større barn vendt mot deg fremfor fra deg når dere triller tur. Hvis jeg triller eldstemann i vogna nå, får vi pratet veldig mye mer sammen når han sitter mot meg enn hvis jeg setter vogna vendt fra meg (og han liker også veldig godt å sitte vendt mot meg så vi kan skravle om alt det spennende vi ser langs veien!)

Vi endte i hvert fall med Emmaljunga Nitro City, og har vært veldig fornøyde med den. Den er jo nå blitt mer eller mindre erstattet av Super Nitro, og hadde jeg skullet kjøpt ny vogn nå, hadde jeg nok kjøpt den. Men Stokke Trailz ser også veldig fin ut, jeg synes Stokke har kommet seg veldig nå, etter de første vognmodellene som jeg bare synes så rare og upraktiske ut. (Husker ikke hva de heter, men den første hadde i hvert fall håndtak/"styrestang" mellom bena på barnet..!)

Vet dessverre ikke om noen flere vognbutikker i Oslo enn de du nevner, vi var bare på Babyshop og Barnas Hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen :flagg: Høres ut som en veldig fin feiring, her har vi nettopp spist middag (ostepølser) ;)

Jeg ELSKER ostepølser! :fnise:

Vi har Bugaboo Buffalo og er så langt utrolig fornøyd! Men nå er ikke noen av oss spesielt høye, da.

Det virker som om alle Buffalo-eiere er veldig fornøyd med vogna si. Den virker utrolig bra mtp mesteparten av kravene mine, så søren at den skal være så lav! ;) Jeg er 180 og pappaen er 190, så vi er jo ekstra høye begge to...

Men det høres ut som om du har mange av de samme kriteriene som vi hadde, fire hjul hvorav de to foran er svingbare, ikke for tung, og dessuten muligheten til å ha barnet vendt mot deg. Spesielt det siste aspektet var jeg glad for at vi hadde tenkt på, for med førstemann måtte vi bytte til sportsvogna da han var bare 4,5 mnd fordi han hatet dypvogna. Det er også veldig koselig å ha et litt større barn vendt mot deg fremfor fra deg når dere triller tur. Hvis jeg triller eldstemann i vogna nå, får vi pratet veldig mye mer sammen når han sitter mot meg enn hvis jeg setter vogna vendt fra meg (og han liker også veldig godt å sitte vendt mot meg så vi kan skravle om alt det spennende vi ser langs veien!)

Vi endte i hvert fall med Emmaljunga Nitro City, og har vært veldig fornøyde med den. Den er jo nå blitt mer eller mindre erstattet av Super Nitro, og hadde jeg skullet kjøpt ny vogn nå, hadde jeg nok kjøpt den. Men Stokke Trailz ser også veldig fin ut, jeg synes Stokke har kommet seg veldig nå, etter de første vognmodellene som jeg bare synes så rare og upraktiske ut. (Husker ikke hva de heter, men den første hadde i hvert fall håndtak/"styrestang" mellom bena på barnet..!)

Vet dessverre ikke om noen flere vognbutikker i Oslo enn de du nevner, vi var bare på Babyshop og Barnas Hus.

Takk for tips om Super Nitro, den skal jeg sjekke ut litt nærmere! Så bra ut når jeg tok en kjapp titt. :) Den er smalere enn Trailz, og det er jo veldig bra i byen. Redd Trailz er hakket for bred. Samtidig ser det ut som om bagen på Trailz er fem cm lenger, og det kan jo være nyttig når man får høstbaby. Hadde vært greit å bruke bagen så lenge som mulig utover senvinteren. Men så kan man jo risikere å måtte bruke sittedelen tidlig pga baby som vil opp ja, da hjelper det ikke med større bag. :bond:

Godt å høre at du sier det er lurt med sportsvogn som er vendt mot deg. Har følt meg litt som en uerfaren, bekymret hønemor av en førstegangsfødende når det gjelder det, for jeg syns alle bare forteller om hvor nysgjerrige barn de har som uansett vil titte i kjøreretningen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke om bagen til Super Nitro er kortere enn hva den er på vår Nitro City, men vi bruker altså fortsatt bagdelen til frøkna vår som er født 3. oktober, og hun har fortsatt forholdsvis god plass (de fleste babyer ligger jo også med bena bøyd). Hun er imidlertid helt gjennomsnittlig på lengde og vekt, så hvis man får et barn som er mye større enn snittet så er det mulig at bagen vil bli for liten :vetikke:

Men jeg tenker litt motsatt av deg, da. Med høst/vinterbaby er det jo ikke noe problem om bagdelen ikke er så stor, for da er jo babyen fortsatt veldig liten mens den må ha vinterpose i vogna. Når barnet blir større, vil det jo etter hvert også bli varmere i været, og da tar man vinterposen ut, og får dermed mye mer plass i vogna. Det blir verre å skulle få plass til en baby på 6-7 mnd i vinterpose i en liten vogn, enn en nyfødt ;)

Og til det med sportsvogn vendt mot deg, så har jeg altså en veldig nysgjerrig gutt, men som nok nettopp derfor liker godt å sitte vendt mot meg :ler: Han spør hundre ganger om dagen "hva heter det, mamma?" og "hva er det?", og i vogna er det mye lettere for han å få svar på det når han sitter mot meg og vi kan prate sammen :) Han velger i hvert fall som oftest å sitte vendt mot meg hvis jeg spør hva han vil, og de gangene han har valgt å sitte vendt fra meg hender det også ofte at han ber om å bli snudd mot meg mens vi er ute og triller!

(Oi, nå skravler jeg meg helt bort i boka di, sorry :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig at det er skravling i boka mi! :jepp: Og takk for nyttig innspill mtp bagdelen og vognpose, det var jo egentlig helt logisk!

Frem til nå har jeg gått i mine vanlige klær, som for det meste er kjoler med litt høyt liv og litt utsving over hoftene. Siden de ikke har en form som har plass til magen har de egentlig skjult den ganske bra, men nå har jeg måttet henge vekk de aller fleste den siste uka fordi de ble for trange. I går gikk jeg med nyinnkjøpt mammakjole og i dag med en trikotkjole som ikke er mammatøy, men allikevel med god mageplass. Og det er sikkert 15 stk på jobb som har kommentert magen min disse to dagene! Morsomt hvordan valg av klær gjør at alle plutselig ser at jeg har fått skikkelig mage, men samtidig er jeg ikke helt komfortabel med at det plutselig er greit å kommentere kroppen min... Men det må jeg vel bare venne meg til. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidmage er fint! Kos deg med den. Jeg savner min veldig! Savner ikke hvor mye den var i veien på slutten, men savner at den var stam og fin :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er på samme stadiet som deg, mange som kommenterer magen de dagene en går med klær som viser den frem :) Velger å tenke at det er koselig, og at det vil være slik fremover at folk tar seg til rette. Har allerede opplevd flere som skal stryke på magen og si "Jammen, det er jo mage jooo". Ikke komfortabel med DEN biten men :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke er helt komfortabel med at alle plutselig kommenterer kroppen din, men de gjør det nok helt sikkert i beste mening :Nikke: Jeg synes i hvert fall at gravidmager er veldig flotte, og følte meg også veldig fin med magen min. Jeg har ellers litt tendenser til muffins-mage, så jeg syntes i grunnen det var deilig å være gravid, for da var den jo rund pga baby og ikke pga litt for mye sjokolade :fnise:

Men spesielt første gang følte jeg det nok enda mer når jeg var enda noen uker lengre på vei enn hva du er nå, for først da begynte magen å bli en skikkelig babykul. Forhåpentligvis vil jo du også føle deg mer komfortabel med den "nye" kroppen din etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt meg så fin som da jeg var gravid; og eneste gang jeg digget å ha stor mage. Savner den delen av svangerskapet. Nå 3,5 uker etter fødsel er jeg nemlig ikke like stilig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo litt spesielle av å skulle få baby. Fikk brev i posten om at vi får tilbakebetalt 1300 kr av fyringsutgiftene (a-konto via fellesutgiftene). Min første tanke var selvfølgelig at da har vi 1300 kr mer til å kjøpe babyting for. Sendte sms til A og fikk svar etter 30 sek: Hurra, det dekker stelleveske og koppholder til vogna! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...