Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Haha, @Leviora, akkurat det samme som S driver med det da. "Hade huset", "hade bilen", "hade huska", "hade klia", "hade akebett". :hoho: 

I dag har jeg for første gang denne permisjonen klart å begynne å forberede middagen FØR jeg henter i bhg. Det tok bare 7,5 mnd. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.3.2018 den 14.58, juliane skrev:

Haha, @Leviora, akkurat det samme som S driver med det da. "Hade huset", "hade bilen", "hade huska", "hade klia", "hade akebett". :hoho: 

I dag har jeg for første gang denne permisjonen klart å begynne å forberede middagen FØR jeg henter i bhg. Det tok bare 7,5 mnd. :fnise: 

Jeg forstår ikke «forberede middag før henting» :fnise: Spørs om det noensinne skjer her :fnise: Kan ha noe med at jeg har litt over gjennomsnittet lang vei til bhg :P Kanskje :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 0.16, FruN skrev:

Jeg forstår ikke «forberede middag før henting» :fnise: Spørs om det noensinne skjer her :fnise: Kan ha noe med at jeg har litt over gjennomsnittet lang vei til bhg :P Kanskje :P 

Det ble foreløpig med den ene dagen. :fnise: 

Har hatt en veldig fin helgedag i dag også. Først møtte vi søstra til A på kafe på Paleet, og så trillet tante en tur med T mens S, mamma og pappa var på Brillebjørn-arrangement på Gyldendal. Vi var litt spente på om hun var moden for noe sånt, hun har vanligvis maur i rumpa og null tålmodighet, men hun var så stor og flink jente. :hjerte: Vi danset Brillebjørn-dansen, det var sang og musikk fra scenen, høytlesning fra en bb-bok og til slutt kom jammenmeg selveste Brillebjørn også. Stor stas! 

I morgen er det visning på nabohuset her, så da har vi tenkt å sitte i kjøkkenvinduet og spionere på alle som kommer. Neida. Joda. :P Vi er veldig spente på hva det går for, for det gir jo en pekepinn på verdien av vårt hus også. Er jo vanskelig å vite slik markedet har vært det siste året. Dessuten krysser vi fingrene for at det flytter inn en familie med barn på alder med våre! :jepp: Så jeg har allerede satt ut akebrettet og skiene til S slik at det er veldig tydelig at det bor små barn hos naboen. :hoho: 

Og så har A endelig skrevet under kontrakt på ny stilling på jobben! :strix: Det er så perfekt, han trenger litt nye utfordringer (og høyere lønn ;) ), og det er helt topp at det blir på nåværende arbeidsplass. Han har stor fleksibilitet og vi vet det kommer til å passe veldig bra mtp familieliv nå i de "verste småbarnsårene", samtidig som han faktisk tar et steg opp som gjør at han får et supert springbrett til de jobbene han ønsker når vi begynner å få hodet over vannet igjen. :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toårskontroll på helsestasjonen med S i dag (som ikke er mange dagene unna å bli 2,5). Hun viste seg fra sin beste side og sjarmerte både lege og helsesøster, så det var jo bra. :fnise: Tenk at den lille jenta mi har blitt 94 cm og 14,2 kg!

I går måkte A av hele verandaen vår, så nå kan jeg endelig legge T ut for å sove igjen. Krysser fingrene for at det vil gjøre at hun sover litt lenger, nå har hun fått for vane å våkne etter 20-30 minutter. :glare: Nå er det straks en time siden jeg la henne, så lover veldig godt foreløpig! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at 2-års kontrollen gikk fint :)

Kjenner så alt for godt til den der, sove max 20-30 min.. Er til å bli sprø av! Her snudde det plutselig over natten, men vi har fortsatt dager der det er tilbakefall kan man si :P

Når det var visning på nabohuset vårt satt jeg å spionerte i vinduet, skrev ned registreringsnummeret på bilene og søkte opp hvem som eide dem :hoho:Det er så stalker som det er mulig å bli, godt ingen vet om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tilfeldigvis på lekeplassen utenfor med M da naboen hadde visning :fnise: Var ikke like stalker som @Mumsy da (skal hyre inn deg som privatdetektiv om jeg noen gang trenger det :ler:). Håper hun fortsetter med lange dupper, 20-30 min er håpløst. Var så innmari glad da M endelig begynte å sove en hel time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Du er jo helt ekstrem, @Mumsy! Føler meg plutselig skikkelig normal som bare skrudde av lyset på kjøkkenet og sto et par meter inn i rommet og glodde. :fnise: Håper forsåvidt for din del at det var litt mindre renn på din nabo sin visning, jeg gadd ikke mer da jeg hadde stått der i et kvarter og det hadde kommet ca 15 grupper. Ble en heftig budrunde også, og den ble solgt en million over prisantydning (som jeg hadde en mistanke om at nok var litt lav)! :sjokkert: 1,3 mill mer enn vi ga for akkurat to år siden. Dette huset har betydelig bedre hage enn vi har, men vi har 30 kvm mer p-rom pga vi har to soverom med godkjente vinduer, kjellerstue, bad og bod i kjelleren, mens dette huset har bad og et soverom som ikke er godkjent pga smalt kjellervindu, og ellers 40 kvm "råkjeller" der vi har vårt soverom og kjellerstue. De må med andre ord ut med en god del penger til oppussing også... Har ikke tenkt å flytte, men det er jo uansett deilig å vite at prisfallet ikke har hatt noen voldsom effekt på dette området! :jepp: 

Etter mange forsøk på å begynne å leve sunnere "på mandag" endte jeg til slutt med å laste ned Lifesum og begynne å registrere alt jeg spiser. Da får jeg alle utskeielsene svart på hvitt, så nå klarer jeg faktisk å tenke meg om og droppe endel drittmat. Får meg jo plutselig noen overraskelser når det gjelder kaloriinnhold også, selv om jeg egentlig trodde jeg hadde god kontroll fra før. Kjøpte meg salat fra salatbaren til Rema og tok bare bittelitt fetaost, og likevel endte den opp på 850 kcal! :sjokkert: Den bittelille dressingen var 220 av de, men jeg kan ikke skjønne at resten ble over 600 kcal, var jo ikke så mye mat. Så da blir det ikke noe mer salatbar fremover. :ler: Sist jeg registrerte maten min var med vgs vektklubb for en del år siden, må si det er ganske deilig å ha en app som bare scanner strekkoder nå altså! :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooog der hadde jeg en spyende baby. Igjen. Runde fem i 2018 med omgangssyke eller diare på en av ungene. :bond: 

Nå håper jeg bare S ikke begynner å spy før i morgen (eller helst at ingen andre blir syke selvfølgelig), hun og pappaen sto nemlig opp kl 3 (!) i natt og kunne virkelig trenge litt søvn først! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jammen tror jeg T er interessert i tv for første gang! Hun hadde feber i natt og sov helt til 9, og sov bare 30 minutter på duppen sin, så nå måtte jeg bare ha et lite friminutt. I motsetning til søstra si som elsket tv fra første stund har ikke T vært interessert i det hele tatt, men nå har hun faktisk ikke sett på meg på flere minutter. :hoho: Burde vel egentlig være glad for at hun ikke er skjermgal altså, men det er jo utrolig deilig å kunne få bittelitt fri sånn innimellom. ;) Blir vel forhåpentligvis mindre tv på henne fremover enn det har vært på S, for T skal få slippe en gravid og dårlig mamma og en syk og hylende lillesøster som gjør at barnevakta kom ganske fort på en periode. :sjenert: 

Nå snakker hun til skjermen også. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog der var hun ferdig. :bond: Kjenner jeg er så avhengig av å få litt skikkelig pause innimellom, så det passer utrolig dårlig når dagsovingen bare blir tull. Hun er ofte veldig urolig på kveldstid, jeg løper opp og ned mellom stue og soverom hele kvelden, så får ikke den egentiden jeg trenger. Dessverre er det bare mamma som gjelder etter leggetid, så jeg er lenket til huset også. Det siste året har jeg vel omtrent vært ute av huset på kveldstid to ganger, en bursdag i mai og middag med en venninne i juli. Ingenting etter fødsel. Jeg og A hadde tre barnefri timer i påsken der vi dro og spiste lunsj, det er første gang vi er alene sammen siden T kom og tredje gangen jeg er uten unger i mer enn en time. Kjenner jeg blir helt gal. Særlig siden A har fått ny jobb og skal på masse (korte) jobbreiser frem til pappapermen, slik at jeg blir alene med ungene. Er superhappy på hans vegne, men jeg hadde gitt høyrearmen min for en natt alene på hotell i København altså. Så nå har jeg bestemt meg for at familietid i helgene fint får ryke for litt mammatid, siden det er den eneste muligheten jeg har. Begynner med laaaang lunsj med en venninne på lørdag! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hurra, vi fikk barnehageplass til T i samme barnehage som S! :bolledeig: Kommunen har nye opptaksregler i år, der de som allerede har bhgplass får bytte til den bhg de ønsker før det vanlige opptaket, og dermed har prioritet over søsken. Vår bhg er veldig populær og det er ikke plass til alle som bor i nabolaget, så da bytteopptaket var gjennomført var hele 9 av 18 ledige småbarnsplasser tatt. Og det var visstnok 11 søsken som søkte... T er jo født i august, så hun er jo av de aller minste som har rett på plass i første runde av hovedopptaket, så jeg så ganske mørkt på å skulle få plass. Vi må ha klart å klore til oss den aller siste ledige plassen, så hipp hipp hurra! :duskedame: 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig! :hoppe: Jeg er litt usikker på hvordan opptaksprioriteten er her, men tror og håper søsken har førsteprioritet og at vi får begge i samme barnehage. Det må være forferdelig stressende og tungvindt at de går i forskjellige barnehager! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad de nærmest har reservert plass til lillebror i storesøsters bhg :ler: Men her er vi bor er det lite barn som blir født, så det er bhg som «krangler»  om ungene, og ikke motsatt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...