Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

I dag har jeg både halsbrann og bekkenvondt, ingen tvil om at jeg er gravid i alle fall. :fnise:

 

Hvor mye bekkenplager skal man egentlig ha før man går til legen? Jeg er kun plaget etter at jeg har gått "langt", som på lørdag da jeg gikk til byen via Babyshop (ca 3 km) og så litt rundt i butikker, og det er egentlig mest plagsomt om natta når jeg skal snu meg i senga eller når jeg reiser meg fra sofaen. Pleier å gå over etter et par dager, og selv de dagene som er "verst" er det ikke noe som plager meg på jobb f.eks. Hadde ikke tenkt på å gå til legen hvis det ikke var at jeg er redd det blir verre enn det kunne blitt hvis jeg fikk tidlig behandling. Skal jo være gravid i fire mnd til... :sjenert: Tenker jeg får spørre jordmor når jeg har min første time der på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kjenner jeg jeg er skikkelig irritert og lei av å vente på å få høre noe fra jobben om jeg får fortsette eller ikke. :grine::rasende: Makan til seig materie altså, er så utrolig lei av å vente på svar om ting derfra! Hadde et lite sammenbrudd på sofaen nettopp, er ikke bare bare når hormonene herjer. :trist:

 

Må søke foreldrepenger innen 24. juli for å rekke å få penger fra jeg går ut i perm (og hvis det er NAV som skal betale betyr det jo faktisk at jeg står uten inntekt hvis den ikke er ferdigbehandlet i tide) Hun fra jobb som må hjelpe meg med inntektsopplysninger osv skal sikkert ha ferie i juli, så da må jeg faktisk få en avklaring i løpet av 2-3 uker. Nesten så jeg er på nippet til å "stille ultimatum" og si at jeg innen 1. juli enten må få kontrakt videre ut 2016 eller kontrakt på de to ukene i september (fra utgangen av nåværende vikariat til første permisjonsdag) som jeg har blitt lovet. Og hvis jeg ikke får en forlengelse utover vikariatet anser jeg meg som ferdig i den bedriften og planlegger ut fra at jeg ikke skal tilbake dit - det innebærer å søke nye jobber slik at samboeren min får muligheten til å ta den pappapermen vi ønsker han skal ta (krav til mors aktivitet når far tar av fellesukene).

 

Problemet er jo at jeg trives så veldig godt på jobben, så jeg har jo så innmari lyst til å komme tilbake dit! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte å prøve å bli gravid selv om jeg bare har vikariat. :opplyser: Jeg er garantert foreldrepenger i hele permisjonen, og går bare glipp av feriepengeopptjening hvis jeg ender opp med å få utbetaling fra NAV og ikke arbeidsgiver. (Noen fordeler har man jo av å være underbetalt og ikke tippe 6G... :fnise:) Og jeg vet at ting hadde gått akkurat like treigt hvis jeg ikke var gravid, så det hadde aldri passet perfekt uansett. Jeg fikk ny kontrakt fra 1. september i fjor (tok mange mnd før det var i boks også), og forhandlet litt lønn i den forbindelse. I kontrakten står det at ny lønn gjeldende fra 1. sep fastsettes når arbeidsbeskrivelsen var på plass, etter at hun jeg opprinnelig var vikar for var tilbake i oktober. I februar fikk jeg endelig vite hva ny lønn kom til å bli, men den har enda ikke kommet på lønnsslippen. Dvs at jeg skal ha etterbetalt lønn for sep, okt, nov, des, jan, feb, mar, apr, mai og sikkert juni også. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg at jobben din kan få ut fingeren fra rasshøllet og fortelle deg om du får fortsette eller ikke. Og jeg hadde ikke tvilt med å stille et ultimatum egentlig. Det er snakk om sikkerhet for deg og familien din. Du trenger absolutt å vite det! Man må prioritere seg selv i slike situasjoner. 

Det blir vel kjekt med etterbetaling av lønn!  :laugh: Men de er vel litt treige.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte å prøve å bli gravid selv om jeg bare har vikariat. :opplyser: Jeg er garantert foreldrepenger i hele permisjonen, og går bare glipp av feriepengeopptjening hvis jeg ender opp med å få utbetaling fra NAV og ikke arbeidsgiver. (Noen fordeler har man jo av å være underbetalt og ikke tippe 6G... :fnise:) Og jeg vet at ting hadde gått akkurat like treigt hvis jeg ikke var gravid, så det hadde aldri passet perfekt uansett. Jeg fikk ny kontrakt fra 1. september i fjor (tok mange mnd før det var i boks også), og forhandlet litt lønn i den forbindelse. I kontrakten står det at ny lønn gjeldende fra 1. sep fastsettes når arbeidsbeskrivelsen var på plass, etter at hun jeg opprinnelig var vikar for var tilbake i oktober. I februar fikk jeg endelig vite hva ny lønn kom til å bli, men den har enda ikke kommet på lønnsslippen. Dvs at jeg skal ha etterbetalt lønn for sep, okt, nov, des, jan, feb, mar, apr, mai og sikkert juni også. :roll:

Jeg er så glad for at du la til dette innlegget her, det gjorde du vel bare for min skyld! :fnise: Men ja, de bør virkelig få ut fingeren!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at du la til dette innlegget her, det gjorde du vel bare for min skyld! :fnise: Men ja, de bør virkelig få ut fingeren!

 

Jeg tenkte faktisk litt på deg da jeg la det ut. :fnise: Men var mest for min egen del altså, lover! :jepp:

 

Etterbetaling for nesten et år blir bra det altså, selv om det bare er snakk om en ganske beskjeden sum. De pengene skal rett inn på ulønnet perm-sparekonto uansett, så sånn sett spiller det ingen rolle. Håper bare jeg rekker å få de før jeg slutter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en rask avklaring angående jobben. Høres slitsomt ut å være i limbo slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper tydeligvis med en og annen rant på KG. Noen jobb er det naturligvis ingen som har hostet opp i løpet av dagen, men på lønnsslippen som dumpet ned i mailboksen i det jeg skulle gå i dag var jammenmeg etterbetalingen inkludert! :jepp: Var en veldig hyggelig lønnsslipp gitt, med feriepenger, 11 timer 100% overtid, etterbetaling for 9 mnd og utbetaling av tre uker ferie jeg ikke tar ut. Hadde det ikke vært for at alle pengene går med til permisjon og babyutstyr hadde jeg jo nesten følt meg litt rik! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes ut som en ganske grei lønnsslipp! 

Håper det ordner seg med forlengelse på jobben. Uansett at du i hvertfall får vite hva som skjer snart. Så kjedelig ikke å vite!

Jeg trodde jeg skulle få feriepenger i går, men det var bare vanlig lønn som dukka opp... Litt skuffende. Håper de kommer snart *må betale depositum på ny leilighet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med en stor sum selvom det må sees av til sparing og babyutstyr!

Hva står på lista over babyutstyr som skal kjøpes neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lista står egentlig alt. :fnise: Eneste vi har kjøpt er vogn, tripp trapp og ergobaby... Spørs om det blir en tur til IKEA for å kjøpe seng og kommode snart, A har hvertfall hengt seg opp i at han trenger kommode til babyklær. :fnise: Burde vel snart sette opp en liste, håper på å gå kjøpt endel på tilbud etter hvert, men er uansett greit å vite hva vi skal se etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som en hyggelig lønnsslipp ja! Men det kommer vel godt med antar jeg ;) Koselig med babyutstyrshopping da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi hente vogna! :rodmer: Den ble levert fortere enn forventet og det er jo ikke spesielt praktisk å ha den stående i flere måneder før fødsel, men jammen er det litt stas også. :fnise: Og så lurer vi på om vi skal være ville og gærne og legge ut bilde av den på Facebook i samme slengen, så er katta ute av SoMe-sekken også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Ja, jammen var det stas å få trillet hjem vognen. Den er jo så utrolig fin, gjør ikke noe at den blir stående og ta opp plass i noen måneder! :fnise: La ut bilde av vogna på Facebook for å annonsere graviditeten også, så i går og i dag har jeg følt meg som en skikkelig like-hore. Stadig innom og sjekker hvem og hvor mange som har likt. :ler::sjenert: Jeg skjønner jo at dette er veldig mye større for oss enn alle andre, men jammenmeg er det hyggelig med likes og hyggelige gratulasjoner også altså! :)

 

I dag har jeg hatt første jordmortime, og alt står bra til med mor og lillejenta i magen. Fin hjerterytme, sparket litt på doppleren og alle verdier ellers var fine. Magen ligger bittelitt over den røde streken, men godt innenfor det grønne feltet. Hun sa det var helt normalt når jeg er såpass høy, og da jeg sa at pappaen er 190 sa hun at hun nok kom til å bli liggende bittelitt over normalen hele veien, og være lang ved fødsel. Heldigvis betydde det ikke at hun kom til å legge på seg noe mer enn andre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er pappaen også over 190, og lillemann blir nok lang han også. Det har heldigvis ikke noe å si for fødselens del. :ler:

Kan tenke meg det er stas med vogn ja! Merkelig tanke at du skal trille babyen din rundt i den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh... det hjalp visst å sende krass mail her om dagen. Jeg har nemlig fått FAST JOBB! :strix::bolledeig::duskedame::hoppe::strix:

 

Men jeg kan ikke si det til kollegaene mine helt enda. :bond: Personalsjefen skulle snakke med klubben og høre om det var mulighet for å få fritak for at stillingen må utlyses internt siden det er snakk om en "spesialiststilling", så det er ikke offisielt før det er avklart. Evt må vi gjennom en kort intern utlysning, men det er ikke noen andre i bedriften med riktig kompetanse uansett, så da blir det jo relativt offisielt uansett.

 

Herregud, FAST JOBB! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...