Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Nå som vi har barn på vei er jeg enig med A i at det er tullete å bruke mye penger på et bryllup. Nå vil vil heller bruke penger på lillesnupp, spare til ulønnet perm og forhåpentligvis klare å få kjøpt oss et rekkehus i løpet av et år eller to. Vi må strekke oss veldig langt hvis vi skal ha sjans til å få noe vi er fornøyd med relativt sentralt i byen, og da er det ikke veldig smart å svi av 150.000 i egenkapital på en fest akkurat. :sjenert: Han mente i går kveld at vi kanskje kunne gifte oss om noen år da, når frøkna var gammel nok til å være med og synes det var gøy. Vi får se. Er hvertfall ikke like hormonell i dag. :fnise:

 

Det er merkbart at folk har tatt ferie, for i dag er det utrolig stille på kontoret! Deilig å kunne få tid til å fikse alle sånne småting som har blitt liggende. Og litt ekstra tid på KG. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt når det gjelder bryllup og ekteskap, selv om jeg har en ganske lite romantisk holdning til det. Jeg ønsker meg ikke stort bryllup og masse staseligheter, men jeg vil veldig gjerne være gift med mannen. Jeg vil også veldig gjerne slippe alt styret med papirarbeid, for meg er det god nok grunn å gifte seg om man bare får ett mindre papir å skrive under på. Neida. Joda. :fnise: I alle fall synes jeg det er veldig fint å skulle være gift, man har liksom tatt et helt aktivt valg om at man vil være sammen - i motsetning til både barn og samboerskap, som mange ofte flyter litt inn i underveis, og kanskje uten å tenke altfor mye over det. Men uansett bra du er litt mindre hormonell i dag, det er jo veldig kjedelig å være lei seg og irritert! Mye hyggeligere når man har det bra.

 

Stille her også. KG-tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg sikkert med de giftegreiene ;) Jeg skjønner godt at det er tungt når man ikke er helt enige om hvordan det skal gjøres, men det høres jo ut som om han ihvertfall vil snakke om det? Hva er hovedfordelene med å være gift kontra samboere egentlig?

Her er det litt omvendt egentlig. Han vil gifte seg, men ikke på tinghuset. Jeg kan godt være gift, men jeg vil ikke ha noe fest og bryllup og styr. Lurer på om vi blir enige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedfordelen er vel for det meste knyttet til arv. Som samboere arver jeg vel 4G hvis han dør, mens frøkna arver resten. Jeg har vel rett til å sitte i uskiftet bo, men siden hun arver mesteparten av disponible midler får jeg jo ikke betalt lånet. Hadde vi vært gift hadde jeg fått disponere sparepengene hans osv i alle fall. Med testamente nå har jeg uansett ikke rett på mer enn 1/3. Så dødsfallforsikring må vi hvertfall ha uansett, slik at den andre slipper å flytte midt i den verste sorgen. (Bank i bordet!) Dere har jo særkullsbarn også Trampe, så da blir det jo mer komplisert uansett om man er gift eller samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har livsforsikring der den andre er begunstiget, det var et krav/ønske fra banken da vi tok huslån.

Jeg ville også gjerne vært gift før vi fikk barn, men min samboer mener at vi skal ha råd til bryllupet før han frir (og det kommer jo aldri til å skje). Jeg kunne godt ha giftet meg uten stor fest i etterkant, men alle forventer jo at man inviterer til bryllup :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg at mannen er veldig godt forsikra via jobb, og jeg er relativt godt forsikra ved dødsfall. Så da får vi sjekke ut uføreforsikring for meg, så tror jeg vi er i mål. Og så testamente da, men det er vel ikke så komplisert. :)

Fylte forresten ut søknad om foreldrepenger i kveld. NAV kom jo med nytt skjema for et par uker siden, og uten at jeg har noe erfaring med det forrige er jeg ganske sikker på at dette må være en skikkelig forbedring! :jepp: Elektronisk innsending, logget inn med BankID og da var bla info om arbeidsgiver og adresse osv ferdigutfylt, og det var aldri noen tvil om hva vi skulle fylle ut hvor. Kudos til NAV! (Da jeg var arbeidsledig for et par år siden måtte jeg printe ut skjema og sende i posten for å bytte kontonummer....) Fikk ikke sendt det inn fordi jeg ikke har fått dokumentasjon på inntekt fra jobb enda, men da var det bare å lagre og logge seg inn igjen senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BeKind

Gratulerer med baby i magen! Er ikke såå lenge igjen for deg, men mulig det føles slik uansett. Jeg vil i alle fall følge deg :blomst::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nytt foreldrepengeskjema fra NAV! Det var jo virkelig på tide også, det gamle var litt dinosauraktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det BeKind! Jeg er av det utålmodige slaget, og er ikke så fan av hele dette graviditetsgreiene, så jeg syns det er veldig lenge igjen. :fnise: Men er jo ikke så lenge siden jeg var like langt på vei som du er nå og misunte alle de som nærmet seg 30 uker. :)

 

Jeg er skremmende sløv på jobb disse dagene altså. Burde jo benyttet sjansen og fått unna endel siden jeg vet det blir travelt i august, men det er jo bare så deilig at det ikke renner inn med mail og kryr av folk på kontoret. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Takk for det BeKind! Jeg er av det utålmodige slaget, og er ikke så fan av hele dette graviditetsgreiene, så jeg syns det er veldig lenge igjen. :fnise: Men er jo ikke så lenge siden jeg var like langt på vei som du er nå og misunte alle de som nærmet seg 30 uker. :)

Jeg er skremmende sløv på jobb disse dagene altså. Burde jo benyttet sjansen og fått unna endel siden jeg vet det blir travelt i august, men det er jo bare så deilig at det ikke renner inn med mail og kryr av folk på kontoret. :sjenert:

Jeg er der nå. Misunner alle som er over 20 uker på vei :laugh: Tiden går sent! Skjønner du synes litt sløvetid er godt nå ja, så du får bare slappe av og telle ned dager :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt deilig med late dager på jobb. Formen er bra for tiden?

Er det lenge til du/dere skal ha ferie da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det BeKind! Jeg er av det utålmodige slaget, og er ikke så fan av hele dette graviditetsgreiene, så jeg syns det er veldig lenge igjen. :fnise: Men er jo ikke så lenge siden jeg var like langt på vei som du er nå og misunte alle de som nærmet seg 30 uker. :)

 

Jeg er skremmende sløv på jobb disse dagene altså. Burde jo benyttet sjansen og fått unna endel siden jeg vet det blir travelt i august, men det er jo bare så deilig at det ikke renner inn med mail og kryr av folk på kontoret. :sjenert:

Det er jo helt umulig å være effektiv når alle andre har ferie, selv om det er da man burde. Jeg går i alle fall inn i en slags feriemodus selv, og må ta meg i nakken for å ikke bare drikke kaffe og surfe ... Skjønner at du er utålmodig!! Ni måneder er jo faktisk veldig veldig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt deilig med late dager på jobb. Formen er bra for tiden?

Er det lenge til du/dere skal ha ferie da?

 

Late dager er fint, men siden jeg vet at det blir mye å gjøre i august og jeg regner med min energi ikke akkurat stiger fremover mot termin burde jeg jo klare å ta meg sammen og få unnagjort litt før ferien. :roll:

 

A begynner ferie til helga, men kjenner jeg han rett tar han plutselig fri i morgen og fredag også. ;) Han reiser hjem til foreldrene sine lørdag, mens jeg skal jobbe man-ons neste uke også før jeg tar fri. Må spare ferie til permisjonen...

 

Formen er fin, det eneste som plager meg litt ekstra er bekkenet. Det har på en måte stabilisert seg litt, men jeg er veldig lite mobil og det irriterer meg litt. I går gikk jeg bogstadveien opp og ned, og det var nok til at jeg hadde ekstra vondt i går kveld, sov dårligere i natt og merker det godt i dag. :bond: Har jo lyst til å kunne bevege meg litt når jeg skal ha ferie! Så tror jeg tar en avspaseringsdag på fredag (gjør jo ikke så mye på jobb uansett) og bestiller meg en kiropraktortime. Siden jeg har vondt i symfysen er det vel kanskje ikke så mye de får gjort, men håper litt jeg har noen låsninger bak som fører til ekstra smerter foran. Er verdt et forsøk i alle fall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med å være på KG i arbeidstiden er når man klikker vekk et langt innlegg man har skrevet før man rekker å poste det, fordi man skal google noe sammen med med kollega... :sjenert:

 

Har fått sendt søknad om foreldrepenger i dag, hurra! Satser på at jeg har skjønt alt riktig og at det blir godkjent uten om og men. Kanskje en certain someone som leser dagboka mi kan trekke i noen tråder? :plystre:  :fnise: Uansett godt med alt som er gjort!

 

Endte med å ta en fridag i morgen, bare sove lenge og så har jeg bestilt time hos kiropraktor hos Bekken og barn litt utpå dagen. Har tenkt på å begynne med bassengtrening i august, men hadde vært veldig fint om det kunne blitt litt bedre nå før ferien. Særlig storbyferie med svigers kan bli utfordrende når en av fem må ta taxi uansett hvor vi skal. :sjenert: Dessuten er jo halve sjarmen med byferie å rusle rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Har lite innvirkning på foreldrepengesøknader gitt! Sorrii! Så lurt med kiropraktortime i morgen og bassengtrening til høsten, men skjønner at det er skikkelig kjipt med skranglete og kranglete bekken når man skal på storbyferie! Asfaltlabbing er vel ikke akkurat den beste medisinen ... Hvor skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfaltlabbing er nok ikke å anbefale nei, og når en tur opp og ned Bogstadveien gjør at det verker i flere dager lover det ikke sånn kjempegodt for aktivitetsnivået på tur. :sjenert:

Vi skal til Gdansk, så byen er heldigvis ikke kjempestor, og jeg regner med at taxi er relativt billig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for innsendt søknad!

Jeg gikk også til Bekken og Barn et par ganger. De er flinke der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for innsendt søknad!

Jeg gikk også til Bekken og Barn et par ganger. De er flinke der!!

Så bra! Husker du hvor mye du betalte? Står ikke priser på hjemmesiden og fant bare noen gamle forumresultater da jeg googlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Husker du hvor mye du betalte? Står ikke priser på hjemmesiden og fant bare noen gamle forumresultater da jeg googlet.

Hvis jeg husker riktig, rundt 400-500kr. Kanskje litt mer for første time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...