Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har begynt å fade ut litt på jobb, tar meg selv i å tenke "det blir heldigvis ikke mitt problem", "håper det blir utsatt til midten av september" eller "da er ikke jeg her uansett" litt for ofte. :sjenert: Klarer å ta meg i det da, så tror ikke jeg viser det altfor godt. ;)

 

Vi har ikke bestemt navn helt sikkert enda, men favoritten har på en måte blitt stående alene på topp i minst fire måneder nå. Har egentlig ikke noen veldig klare alternativer som vi begge liker, og jeg blir nok litt overrasket om det plutselig skulle komme noen nye navn inn fra sidelinja nå mot slutten. Tar meg i å bruke navnet når jeg snakker om babyen innimellom også istedenfor kallenavnet hun har hatt hele veien, og det samme gjør A. Har ikke sagt det til flere enn nærmeste familie og et par nære venner da, vil egentlig ikke ha noe innspill på hva folk syns (ikke så moro når noen sier de ikke liker navnet, og så kaller vi henne det uansett), dessuten blir det jo vanskeligere å ombestemme seg hvis veldig mange vet navnet på forhånd.

 

Er dere helt uenige om alle navn, eller tror du det er mulig å komme til et kompromiss? ;)

Samme her! Jeg føler at det er såpass kort tid til permisjon, at jeg egentlig ikke orker å sette igang med noen store greier mens jeg er her.. litt sløvt, men hjernen er mer på baby enn jobb for tiden og det er ikke så lett å snu  :gravid: Egentlig har jeg bare lyst til å være hjemme og sulle, men jeg vet det hadde blitt kjedelig å ikke gjøre noe særlig fornuftig de neste 2 mnd så jeg får vel bare ta meg sammen  :fnise:

 

Vi har 3-4 navn som er aktuelle, dvs jeg har en klar favoritt, mannen har et navn og vi har to kompromisser.. Det var enklere sist, da hadde vi en klar favoritt hele tiden. Problemet er vel at vi har litt forskjellig utgangspunkt, jeg er mest opptatt av hvilken navn jeg syns er fint, at det ikke er alt for vanlig/uvanlig + at det fungerer greit på engelsk. Mannen vil i tillegg helst kalle opp, og det gjør det hele litt mer vanskelig siden vi har mange jenter i familien og de fineste alt er tatt  :vetikke: Om det skulle bli en gutt hadde det vært veldig enkelt, da tror jeg vi er enige! Vi kommer vel fram til noe, men det stresser meg litt at vi har så mange navn på listen..Vil gjerne høre deres navn om du vil dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ledelsen har endelig surret seg til å lyse ut vikariatet for jobben min, og jeg har bladd raskt gjennom de tjue første søknadene. Altså, jeg er ikke spesielt redd for at vikaren skal sveipe inn og gjøre en bedre jobb enn meg, akkurat. Av tjue stk var det ikke en eneste en som hadde havnet i en klar ja-bunke, og bare et par som under tvil ikke hadde blitt kastet i nei-bunken fort som svint. Mange som tydelig bare søker for å beholde dagpengene sine da, satser på de gode kandidatene kommer etter hvert... :fnise:

 

Sender deg en PM om navn jeg, lilly! Helt greit å fortelle det til folk jeg ikke kjenner (:fnise:), men vil ikke ha det åpent i dagboka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nedtelling til siste arbeidsdag på jobb før permisjonen, det var så godt å endelig få permisjon!

Jeg vil også få pm med navn! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, snakk om å ikke følge med. Vel, nå er jeg her, jeg burde ta meg bedre tid til dagbøkene skjønner jeg. Men men, nå er jeg her. Grattis juliane med gravideten (dog veeeeeldig sent). :)

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nedtelling til siste arbeidsdag på jobb før permisjonen, det var så godt å endelig få permisjon!

Jeg vil også få pm med navn! :nigo:

 

Jeg tror jeg også skal starte nedtelling altså. 27 arbeidsdager igjen etter i dag. ;) Kanskje bittelitt tidlig å begynne å telle ned allerede? Vente til mandag kanskje, så blir det min egen lille adventskalender! :fnise:

 

Sender pm!

 

Herregud, snakk om å ikke følge med. Vel, nå er jeg her, jeg burde ta meg bedre tid til dagbøkene skjønner jeg. Men men, nå er jeg her. Grattis juliane med gravideten (dog veeeeeldig sent). :)

 

Mvh Yvonne :heiajente:

 

Haha, velkommen hit - og takk for gratulasjon! Jeg syns fremdeles det er leeeeenge til jeg skal føde, så det er absolutt ikke for sent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet vel nedtellingen når det var rundt 35 arbeidsdager igjen, så synes absolutt ikke at det er for tidlig! Blir sikkert ganske godt for deg når erstatteren din er på plass og du bare kan lesse over oppgavene dine. Jeg fikk min vikar på plass omtrent 6 uker før permisjonen, og det var virkelig herlig å bruke tid på å lære opp vedkommende og ta mindre og mindre ansvar selv. Hadde en veldig krevende rolle på jobb der jeg ledet et prosjekt over 2 år med tidsfrist på slutten av dette året og med 10 ressurser inn mot det, så kjentes ut som hele verden ble løftet fra skuldrene når endelig vikar var på plass og kunne begynne å dra lasset.

 

Kan gjerne få PM med navn hvis du har lyst å sende meg, er nysgjerrig på dette! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så fint at det har blitt mer og mer akseptabelt å være åpen om at man ikke synes det er topp å være gravid (og seriøst, gjelder ikke nesten det flere enn de som elsker å være gravide?). Det er jo faktisk både ubehagelig og vondt og slitsomt og alt mulig, og det er jo lov å ikke være henrykt over det!

 

(Kjempepenis :ler: )

 

(Hvis det ikke er for mye bry og sånt, så hadde jeg likt PM med navn selv ... Men det er helt greit om du ikke vil dele det med for mange! #navnenerd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å nærme seg permisjon! Tenk snart sitter du der med jenta di i armene  :rodmer: Kjenner igjen det med navn, vi har egentlig omtrent ikke alternativer en gang. Men når vet vi jo ikke kjønn enda, og i tillegg har jeg jo litt lengre tid igjen, men allikevel :fnise: Vil gjerne vite navn hvis det går fint  :rolleyes:  :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet vel nedtellingen når det var rundt 35 arbeidsdager igjen, så synes absolutt ikke at det er for tidlig! Blir sikkert ganske godt for deg når erstatteren din er på plass og du bare kan lesse over oppgavene dine. Jeg fikk min vikar på plass omtrent 6 uker før permisjonen, og det var virkelig herlig å bruke tid på å lære opp vedkommende og ta mindre og mindre ansvar selv. Hadde en veldig krevende rolle på jobb der jeg ledet et prosjekt over 2 år med tidsfrist på slutten av dette året og med 10 ressurser inn mot det, så kjentes ut som hele verden ble løftet fra skuldrene når endelig vikar var på plass og kunne begynne å dra lasset.

 

 

Tror dessverre ikke vikaren er på plass før jeg går ut, siden de først var så treige med å bestemme om jeg skulle få fast jobb eller ikke, og så treige med hva slags vikar de skulle ha (arbeidsoppgaver o.l.) og så med å lyse ut. :( Hvis vi er superheldige har vi kanskje en på plass til 1. september, men da har vi jo bare noen få dager sammen. Og de dagene er det veldig mye å gjøre med et prosjekt pluss et stort arrangement, så blir vanskelig å lære ham/henne fort nok opp...

 

I dag skal vi på ny ul! :hoppe: Morkaka mi lå litt langt nede på OUL, så vi skal sjekke at den har trukket seg oppover. Krysser fingrene for at bombedramaet på Blindern ikke utvider seg slik at de sperrer av Ullevål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle skal ha fått PM nå?

Alt bra på UL, morkaka har trukket seg opp og alt ligger til rette for vanlig fødsel. :) Hun lå akkurat slik jeg har trodd hun som regel har gjort de siste ukene: hodet ned, rumpa over på min venstre side og bein og armer mot min høyre. Morsomt at jeg faktisk hadde rett! Lå akkurat på 50%-percentilen (?), så hun er akkurat på gjennomsnittet stor. :) Ellers syns hun det var en god ide å ta en dupp mens vi var der, og ble ikke irritert over å bli dytta på engang. Ville ikke engang vise frem profilen sin, og vi som hadde bedt henne ta frem alle triksa! :fnise:

Og det ser fremdeles ut til å være jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra med flott UL! :strix:

Ingenting er jo bedre enn at alt ligger til rette for fødsel. Ikke stress med jobb og vikar og sånt, det er ikke ditt problem jo. Det ordner seg alltid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også få be om navn på PM?  :lur:

 

Så betryggende å vite at alt ser bra ut til fødsel! :) - og at det fremdeles ser ut til å være det kjønnet dere har fått beskjed om. Godt å få bekreftelse på at du vet hvordan hun ligger, er jo en ganske merkelig følelse å kjenne etter hvor hun er. Tenk det er en 2kg tung baby inne i magen din nå, som snart skal få møte mammaen og pappaen sin  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ser fint og klart ut for fødsel! Sier som de andre, det er hverken din feil eller ditt problem at de har vært så treige med å finne ut av saker og ting med stillingen din. Ikke stress med det søte du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker jeg stresset med vikar og opplæring og de greiene der selv. Og jeg telte ned leeenge til permisjon. Jobbet jo fullt hele veien så det var mange lange uker. Neste gang jeg går gravid skal jeg nok ikke være så pliktoppfyllende :P 

 

Så bra alt så fint ut på ultralyd i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt så fint ut på UL, og at kjønnet fortsatt stemmer (ei kollega av meg fikk vite hun skulle ha jente, kjøpte alt i rosa osv, men ut kom det en gutt :O Det var sjokk! men satser på at det ikke gjelder for deg, som regel har de jo rett).

Kan jeg også be om å få vite navn?  :gullengel:

 

Og nedtelling er the way to go, jeg gjør det med alt!

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for PM  :takke:

 

Koselig å få se tulla igjen :) Veldig bra at alt stod bra til og at morkaka har flyttet seg sånn som den skal! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...