Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Håper du fikk kommet godt i gang med prosjektet, og at kurset var interessant? Hvordan var det? :)

 

Åh, jeg ble tante, igjen, for et par dager siden, gleder meg så til å hilse på. Det rasler litt i eggstokkene altså... :gravid: Snakket med legen i går om å kutte prevensjon, men tror ikke det blir noe enda... Får vel vente litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig helg! :duskedame: Må jobbe litt da, men det utsetter jeg til søndag og tenker å nyte det frem til da! :jepp: A er i utlandet på guttetur, et siste sprell før han skal bli pappa. Relativt misunnelig på at han er ute og reiser, men håper virkelig han koser seg maks! Han har riktignok fått beskjed om at han må holde seg såpass "edru" at han (hvis jeg skulle gå i fødsel) klarer å hente passet sitt på hotellet, ta en taxi til flyplassen og skaffe seg en flybillett til Oslo. :hoho: Regner med det burde gå greit også med en god del innabords. ;) Ikke har jeg planer om å føde heller, jeg skal nyte litt skikkelig alenetid - det blir vel nemlig en god stund til neste gang! Har vært på Godteslottet og kjøpt 564 gram smågodt, så jeg har det veldig så greit her i sofaen. :lur:

 

I morgen har en venninne invitert meg og en annen venninne på lunsj. Ser ikke helt bort fra at det gjemmer seg en annen venninne som ikke bor i byen der et sted også, vi har nemlig hatt en slags mini-babyshower for de to andre i gjengen som har barn. ;) Koselig blir det uansett! :)

 

Kurset vi var på var helt greit, men visste det meste fra før da. Og resten har jeg allerede glemt, makan til gravidhjerne. Dessuten var det veldig vonde stoler, så de tre timene hver dag ble laaaange! Men føler det var greit å ha vært der altså! Gruer meg fremdeles ikke spesielt mye til fødsel, vet ikke om det er et godt eller et dårlig tegn. :fnise:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten veldig glad for at A fremdeles var hjemme i natt da batteriet på røykvarsleren på soverommet begynte å pipe. Hadde det skjedd i natt hadde jeg jo ikke hatt noe annet valg enn å skulle balansere meg opp på en stol for å få dratt ut batteriet, og det tror jeg ikke hadde vært noen suksess for bekkenet akkurat. Litt redd jeg hadde tippet over på grunn av et noe endret balansepunkt også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt alenetid også, ihvertfall så lenge det er en liten stund igjen til termin :) 

Åh, jeg fikk også lyst på smågodt.. Tenker jeg må kjøpe inn det når min kjære drar i morgen ^^

 

Greit at mannfolka får gjort litt fra seg også nå før livet snues på hodet :) Han er nok ikke sen om å komme seg avgårde om han hører "fødsel" i telefonen uansett ;)

 

Så koselig med en eventuell mini-babyshower! :) Greit å kunne stille opp litt halvpynta også da, og ikke i slækk joggebukser som så mange gravide går i under overraskelsen  :fnise:

 

Jeg våkna også(alene) av røykvarsler for noen uker siden! Grusomt med en gang da.. Heldigvis var min plassert på veggen i trappa, så den var innenfor rekkevidde. 

 

Tror ikke det er SÅ dumt å ikke grue seg for mye til fødselen? Det blir nok ikke mindre vondt av å bekymre seg, kanskje heller tvert imot? :) Jeg tenker ihvertfall likt, og er klar over at det blir vondt men. Den tid, den smerte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, smågodt! Må kjøpe i morgen :jepp:

Det er jo bare bra at du ikke gruer til fødsel. Det er så altoppslukende når man går og gruer, og for min del overskygget det gleden over graviditeten. Fødselen er jo tross alt bare noen timer, man kommer ut på andre siden og så er det glemt. Helt sant, og du vet hva slags fødsel jeg hadde! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på koret av 'Åh, smågodt, det må jeg ordne i morgen!'  :fnise:

 

Fint å kunne sende vekk mannen en liten tur, bare godt å få litt tid alene før hele livet blir omveltet tenker jeg. :) 

Har selv nettopp bestilt helgetur til mannens bursdag i slutten av november. Da er jo vår lille blitt nesten 3 mnd så selv om det sikkert blir litt stress så unner jeg ham den gleden å kunne reise og ha litt egen morro da. Det er en tradisjon han har hver bursdag, også skylder ham meg en tur på nyåret i bytte. ;)

 

Følelsen av å grue seg til fødselen går veldig opp og ned her, og jeg er bare dager unna nå... Vet jo ikke hva som skal skje, bortsett fra at det sikkert blir helt jævlig, men jeg synes på en måte fortsatt det er vanskelig å forholde seg til.  Men Trampe har et godt poeng der, det er jo bare noen timer også er det over... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk heller ikke rundt og grudde meg til fødselen. Ikke noe vits det egentlig..

Godt A fikk kommet seg avgårde på en siste guttetur. bare for deg å nyte alenetiden. Ikke mange uker igjen nå.

Fikk du bestilt frisørtime? Du snakket vel om hvor nærme terminen du skulle bestille eller!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg og nyt alenetiden :) Der er deilig å ha litt tid for seg selv innimellom, i tillegg synes jeg det er godt å kjenne at man savne hverandre litt av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med alle sitter med hånda godt nedi smågodtposen i kveld? :popcorn::fnise:

 

Jeg hadde rett, det ble en bitteliten babyshower med barndomsvenninner i dag, veldig koselig. Fikk fine gaver og bleiekake også, så nå har vi nok 2er-bleier tipper jeg! ;) Var der i nesten seks timer, så har flata greit ut på sofaen nå!

 

I går kveld begynte jeg plutselig å bekymre meg for at jeg hadde kjent litt lite liv. Selv ikke smågodt fikk henne i farta, så jeg ble liggende oppe ganske lenge før jeg følte jeg hadde fått nok respons til at jeg turte å legge meg istedenfor å ringe føden. Hadde jo vært typisk det når pappaen ikke er her! :roll: Har ikke vært spesielt mye bevegelse i dag heller, men nok og ofte nok til at jeg tenker det nok er greit. Spørs om hun bare har tatt en litt rolig helg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte forresten frisørtime den dagen jeg er 38+1, satser på at det går bra! Orker ikke stresse meg helt ut første uka i permisjon, skulle jeg føde før får jeg bare ha ettervekst noen uker altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov som en stein i natt, så deilig! Så vidt jeg husker var jeg ikke på do engang. :vetikke: Våknet derfor selvfølgelig kl 06.30 av at jeg måtte tisse, og med en hikkende frøken i magen klarte jeg ikke sovne igjen etterpå. Klokka er ni på en søndag og jeg har allerede vært på butikken, laget meg god frokost, sortert babytøy som skal vaskes og er snart ferdig med vaskemaskin nummer en. Den er riktignok ikke fylt med babytøy da, men med trekket til overmadrassen vår. Siden jeg var så tidlig oppe tar jeg sjansen på at det tørker før jeg skal legge meg, evt får jeg ta en natt på gjesterommet. Er i alle fall greit å ha så ren madrass som mulig før det skal ligge en baby oppi der! :jepp:

 

Vasker dere hjemmestrikket ulltøy før det tas i bruk forresten? Hva med kjøpte ullpledd? Og hva med ulluer/votter f.eks? :klo:

 

Virker som om A koser seg på guttetur. Han pleier som regel å være førstemann i gjengen som sniker seg hjem fra byen, men nå har jeg fått skrytesms to dager på rad av at han har holdt ut til kl 4 og vært nesten sistemann hjem. Tydeligvis noen siste krampetrekninger før foreldretilværelsen! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde faktisk at jeg hadde vært kjempeflink og nesten bare kjøpt kjønnsnøytrale klær. Men når jeg nå har sortert alt tøyet fra 50-68 i fire hauger på gulvet (hvitt, farger, rosa/lilla og ull), ser jeg at jeg tydeligvis har gått rett i rosa-fella uten å være klar over det selv. Av bomullsklærne er de tre haugene omtrent like store, så dvs at 1/3 er rosa. I tillegg er 98% av ullklærne rosa. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

 

I dag har jeg virkelig ikke lyst til å være på jobb. Har sovet kjempegodt to netter på rad (bortsett fra at jeg våknet tidlig i går), men i natt var the happy days over, og jeg føler jeg har ligget halvvåken i hele natt. Er rett og slett kjempesliten, og ikke motivert for jobb i det hele tatt. Mer vondt i bekkenet igjen har jeg også...

 

Heldigvis bare ni dager igjen, men akkurat nå virker det leeeeeenge...

 

Men, kjæresten min kommer i alle fall hjem i dag, det gleder jeg meg til! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dager går kjempefort, hold ut! :-) du trenger ikke akkurat å jobbe superhardt den siste tiden heller, de fleste har god forståelse for at du nok er litt sliten siste tiden før permisjon. Selv brukte jeg stillerommene ganske flittig de siste ukene :nigo: herlig med en lur midt på dagen!

Kjekt med kjæresten hjem igjen da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare 9 dager igjen?? Det går fort!!

Har du noen tippeliste for når du eller A eller vi på kg tror at babyen kommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, tippeliste har jeg ikke tenkt på engang, så det tyder vel på at jeg ikke tror hun kommer med det første. ;) Skal høre med A i kveld (han tror nok hun komme før det jeg gjør) og sette opp en tippeliste. :jepp:

 

I dag er det en skikkelig drittdag. Våknet rett før vekkerklokka av at jeg drømte at en flodbølge kom, jeg fikk reddet meg selv, men kom på etterpå at jeg jo hadde en baby og hun var borte. :grine: Skikkelig ekkel drøm som nesten sitter litt i fremdeles... Så måtte jeg stå på bussen hele veien fra Majorstua til Skøyen, kiropraktoren ga meg verdens vondeste massasje og bussen tilbake igjen på jobb kom jo aldri slik at jeg ikke var på jobb før nærmere 9.30. Og så skjedde det noe skikkelig irriterende på jobb også, blir bare så sur over at enkelte ikke klarer å bruke hodet til å tenke med, men bare buser ut med ting og ødelegger for mitt arbeid. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhørt å ikke reise seg for ei gravid!! Husk at hvis det er noen gang du har lov til å spørre om noens sitteplass, så er det nettopp nå! Håper dagen blir bedre fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...