Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Så godt å ha en mor og svigermor som kan hjelpe til! 

Hvor lenge er S i barnehagen når A henter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, MissStiles skrev:

Så godt å ha en mor og svigermor som kan hjelpe til! 

Hvor lenge er S i barnehagen når A henter da?

De dagene vi er alene leverer han nok litt før 8 og henter mellom 16.15 og 16.30 en gang. Syns det er i overkant lenge når hun nettopp har begynt i bhg, men heldigvis trives hun veldig godt. :) Men uansett får jo ikke A jobbet full dag, han er vel der ca 8.45-15.30 hver dag, og det blir jo mange minustimer etter hvert. Så heldigvis får vi litt hjelp innimellom, så han får tatt igjen noen timer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, juliane skrev:

De dagene vi er alene leverer han nok litt før 8 og henter mellom 16.15 og 16.30 en gang. Syns det er i overkant lenge når hun nettopp har begynt i bhg, men heldigvis trives hun veldig godt. :) Men uansett får jo ikke A jobbet full dag, han er vel der ca 8.45-15.30 hver dag, og det blir jo mange minustimer etter hvert. Så heldigvis får vi litt hjelp innimellom, så han får tatt igjen noen timer. :) 

Selvom det er lenge så er det jo godt at hun trives i barnehagen. Det hadde vært enda verre om det var omvendt.

E er i barnehagen fra kl. 7 - kl. 15-16. Liker ikke når M venter til kl 16 med å hente henne men de dagene han begynner kl 5 forstår jeg at han vil sove litt når han kommer hjem. Også vil han helst lage klar mesteparten av middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha første svangerskapskontroll i dag, men da jeg kom dit ville plutselig ikke legen ta prøver allikevel, siden jeg fremdeles spyr. :vetikke: Forsåvidt greit det altså, jeg har jo fremdeles ikke klart å bestemme meg for hvor jeg skal søke fødeplass, og jeg må jo tilbake pga sykemelding uansett. Så vi prøver på nytt i slutten av neste uke, da er jeg 12 uker og har forhåpentligvis blitt bra nok til å ta prøver. (Og til å begynne å jobbe 50% igjen, krysser hvertfall fingrene for det...) I kvalmetåka hadde jeg jo helt glemt at jeg skulle ha med urinprøve da, så jeg stressa på og fikk såvidt presset ut noen dråper i en kopp på do rett før timen. Det hadde jeg jo ikke trengt akkurat. :fnise: 

Møtte selvfølgelig på ei fra barselgruppa på postkontoret da jeg var der for å sende sykemeldingen min. (Jeg har ikke fått byttet lege enda, så da var jeg i mitt gamle nabolag en tur.) Håper ikke hun så meg, jeg dukka inn bak en søyle og snek meg ut bak ryggen hennes. :flau: Hadde ikke ork til å "ta meg sammen" nok til å slå av en prat, og dessuten ser jeg jo ut som et takras. Greit at jeg dusjet i går (så som A så fint sa til pappa så jeg ikke så aller verst ut akkurat i går kveld), men jeg ser jo ut som et levende lik, usminka, har ikke nappet øyenbryn på ukesvis, og for å sette prikken over i-en (pun intended) har jeg altså fått en blodansamling på kinnet som ser ut som verdens største og ekleste kvise. :5: Vi snakker monsterkvise liksom. S er superfascinert og trykker på den hele tiden. :fnise: Legen tok en kjapp titt på den for et par uker siden og forsikret meg om at det ikke var kreft, men mumlet noe om at vi ikke kunne skjære den bort nå pga jeg er så proppfull av hormoner at det blør for mye. Så det virker for meg som om den ikke kommer til å gå bort av seg selv, og at jeg kanskje må ha den der til fødsel. Great! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes den legen din hørtes litt rar ut... Ingen blodprøver fordi du kaster opp var vel en litt sær grunn? :klo:

Og det er helt innafor å gjemme seg bak søyler for å unngå folk når man ikke ser ut som et takras også spør du meg! :opplyser:

Husker ikke fra forrige gang, var du veldig plaget med bekkenet og alt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sier jeg..ikke prøver pga oppkast? :klo: Min lege ville ikke ta prøver før jeg var passert 12 uker, men det blir jo noe helt annet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mumsy skrev:

Hei, og gratulerer med graviditeten:blomst:

Vil bare legge igjen et lite spor her, vi er i samme termin-gruppe:)

Velkommen hit, @Mumsy! :goodbye: Jeg har smuglest litt i dagboka di faktisk, men har ikke hatt ork til å legge igjen et spor. Skal ta meg en ny tur innom i dag! :) 

4 timer siden, FruN skrev:

Samme sier jeg..ikke prøver pga oppkast? :klo: Min lege ville ikke ta prøver før jeg var passert 12 uker, men det blir jo noe helt annet... 

 

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Synes den legen din hørtes litt rar ut... Ingen blodprøver fordi du kaster opp var vel en litt sær grunn? :klo:

Og det er helt innafor å gjemme seg bak søyler for å unngå folk når man ikke ser ut som et takras også spør du meg! :opplyser:

Husker ikke fra forrige gang, var du veldig plaget med bekkenet og alt da?

Bra det er flere enn meg som syns det var litt rart. Forrige gang jeg var der (for to uker siden) sa han jo at vi skulle ta kontrollen denne gangen fordi det var best å ta det mellom uke 10 og 12. Og han visste jo at jeg sannsynligvis ikke kom til å være stort bedre, han sier jo selv at det pleier å lette rett før 12 uker. :vetikke: Nesten så jeg lurer på om han så sitt snitt til å spare litt tid eller noe... Og jeg sa jo at jeg ikke spyr spesielt mye pga de kvalmestillende heller, det er liksom fast en gang på kveldstid når det er lenge siden sist pille, og for tre dager siden hadde jeg en dag der jeg spydde 3-4 ganger ekstra - men det er jo ikke i nærheten av det de med hyperemesis gjør. Og de tar da blodprøver? :klo: 

Jeg var endel plaget med bekkenet forrige gang ja, @Beccy87. Hovedsakelig symfysen som plaget meg, men de siste ukene før permisjon var det også endel låsninger bak. Fikk ikke plager før mye lenger ut i svangerskapet da, så det at det allerede merkes hvis jeg er litt uforsiktig når jeg reiser med fra sofaen etc kan jo ikke være så veldig positivt. Gikk til kiropraktor de siste ukene før permisjon, men da betalte jeg 450 kr hver gang og det har jeg ikke råd til å gjøre i mange mnd akkurat. Jeg får snakke med legen neste gang jeg er der og be om en henvisning til fysioterapi, regner med det sikkert er bra å komme raskt i gang...

Fy søren som jeg hater å være gravid altså. Ja, det er verst akkurat der jeg er nå, men jammen kommer det mye dritt de neste mnd også. Ingen glødende gravid som elsker magen her akkurat! :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen så masse med graviditeten! Kjipt å høre at formen er så dårlig da. Bekkenplager er veldig kjedelig. Det er som du sier, sikkert lurt å komme i behandling tidlig! Jeg fikk henvisning til manuellterapeut og det hjalp masse! Når man har henvisning er det gratis som gravid også :) 

Den blodansamlingen hørtes syyykt kjipt ut :daane: Er det ikke typisk at sånt kommer i ansiktet? :sinna: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kaffemor skrev:

Gratulerer igjen så masse med graviditeten! Kjipt å høre at formen er så dårlig da. Bekkenplager er veldig kjedelig. Det er som du sier, sikkert lurt å komme i behandling tidlig! Jeg fikk henvisning til manuellterapeut og det hjalp masse! Når man har henvisning er det gratis som gravid også :) 

Den blodansamlingen hørtes syyykt kjipt ut :daane: Er det ikke typisk at sånt kommer i ansiktet? :sinna: 

Takk for det! Formen virker som om den er på oppadgående kurve, hurra! Går hvertfall litt mer i bølger slik at jeg faktisk har perioder på dagen der jeg ikke tenker på at jeg er kvalm heeeele tiden, og så blir jeg kjempekvalm innimellom, særlig på kvelden. Håper den morkaka faktisk har fått litt fart på seg og at det ikke er placeboeffekt fordi det gikk over på denne tiden forrige gang. ;) Og så får vi håpe bekkenet ikke blir så ille, foreløpig er det ikke verre enn at jeg sikkert ikke hadde tenkt over det hvis jeg ikke kjente igjen typen smerte fra forrige gang. 

Veldig typisk at det kommer i ansiktet. Pappa kom hit i går og trodde jeg hadde sølt syltetøy i ansiktet liksom...Noe som forøvrig er bedre enn at han tror det er en overmoden kvise, for det er jo det det faktisk ser ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er formen faktisk markant bedre, hurra! :bolledeig: I dag har jeg gitt S mat for første gang på mange uker, jeg har vært med og skiftet bleie og jeg har trøstet hyyyylende baby i evigheter, uten å spy og uten å bli helt kake. :hoppe: Og, jeg har følt glede over å leke litt med datteren min, og ikke bare på at hun gjør meg sliten og dårlig samvittighet for det førstnevnte. Åh, måtte det bare vare! Litt lei meg for at jeg ikke fikk dratt i babyshower til barndomsvenninna mi i dag da, det har liksom vært målet i mange uker nå. :( 

Dårlig samvittighet har jeg forresten kjent på i dag også. S klikka totalt da jeg sa nei til å klatre i vinduskarmen (hun får stå i den bak sofaen, men ikke den andre), og gikk helt i svart. Vi er vant til at hun blir fryktelig sinna og lei seg når hun ikke får lov til noe, men det pleier å gå fort over. Nå hyyyyylte hun i evigheter, og ingenting hjalp. :( Til slutt roet hun seg litt med kjeks og barnetv (prinsippfast ja...), men fortsatte å gråte skikkelig med jevne mellomrom. Lå bare oppå oss. Til slutt sjekket jeg bare bleia ved en tilfeldighet, og tror dere ikke jenta har hatt luktfri, løs bæsj i gudene vet hvor lang tid? Hun hylte jo ikke fordi hun fremdeles var "sint", men fordi hun hadde vondt. Gjett om vi følte oss som verdens dårligste foreldre da... Hun fikk ligge en stund på stellebordet og se på youtube med et tykt lag inotyol, sånn at ikke bleia gnagde, og vips var hun smørblid igjen. Vet i alle fall at den bleia skal sjekkes hver gang hun gråter fremover! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, glemte jo det beste! Gjett hvem som har sovnet i sin egen seng UTEN voksne på rommet for andre dag på rad?! :duskedame: Vi har jo alltid slitt med å legge S, men nå virker det bare som om hun har blitt klar for å legge seg på egen hånd? La oss krysse fingrene for at det ikke bare er et blaff.

Så da gjenstår det bare å overbevise barnehagen om at det er lurt å legge barna litt tidligere til dagdupp enn det de gjør nå... Hjemme legger vi henne 11.30 og da sovner hun sånn i 20-tiden, og det syns vi er seint nok. I bhg sovner hun ofte ikke før nærmere 12.30, og da er det sjelden natt før 20.30-21.00. Og vi trenger bittelitt voksentid på kvelden innimellom... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har følt deg litt bedre i helgen. Men kjedelig å ikke være i form til å gå i babyshower. 

Legger de henne ikke før kl 12:30 i barnehagen? Det er sent. Vi har gitt beskjed om at E ikke skal sove etter kl 14 fordi ellers får vi ikke lagt henne før etter kl 20. Og det var greit. Også spiser de andre måltid kl 14 så da tror jeg de fleste barna er våkne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at formen din begynner å bli bedre :), og HURRA for S som sover for seg selv. Rart med det hvordan de plutselig finner ut av ting selv. Er ikke mer en kanskje 1 maks 2 mnd siden vi sluttet med nattmat. Hun hylte skikkelig hver gang vi prøvde og jeg hadde ikke hjerte til å ikke gi noe siden hun spiser generelt lite på dagtid. Så plutselig en natt ville ikke hun ha noe og sånn har det egentlig fortsatt. Veldig fint å slippe akkurat det, og hun sover nå for det meste fra 19 til en plass mellom 06:30-08:00. Med noen oppvåkninger for litt trøst eller tutten. 

Synes det var ALT for sent at de legger hun i bhg klokka 12:30. Det burde du ta opp. Hos oss legges de i bhg mellom 11-11:45 og hun får ikke sove mer en til klokka 14. Da er hun klar for sengen mellom 18:30-1900. 

Håper formen din fortsetter og holde seg bra. Ha en fin uke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at dere også syns det er for seint @MissStiles og @ShiningStar, da har jeg litt mer selvtillit ifht å ta det opp med bhg. Jeg har jo ingen erfaring med hva de gjør i andre bhg, men har på følelsen at de fleste legger før. Tror vel de egentlig skal legge 12.00, men så sklir det litt ut kanskje og så bruker hun noen minutter på å sovne, og vips er klokka hvertfall 12.20. Jeg skal ta det opp med bhg når jeg er tilbake i slag og orker å hente S, jeg har jo knapt vært innom i bhg jeg. A har snakket om soving noen ganger, og nå vekker de henne etter 1,5 time, men det virker som om han ikke helt får til å be om at hun legges tidligere også. Så jeg har gitt opp enn så lenge, og venter på å gjøre det selv. ;) Sånn som det er nå er jo strekket mellom morgen og dupp lenger enn mellom dupp og det som burde vært leggetid, og det er jo helt feil. 

I går fikk vi endelig ut finger´n og bestilte TUL på fredag, da er jeg 12+1. Siden denne graviditeten ikke var planlagt og jeg bare har vært dårlig siden vi fant det ut hender det faktisk at jeg tar meg selv i å lure på om det kan være noe annet som feiler meg istedenfor. :fnise:  Må liksom minne meg selv på at vi var på UL da jeg var 7 uker på vei og så en liten bønne med hjerteslag. ;) Og så tenker jeg stadig vekk at det ikke skulle forundre meg om jeg har hatt en MA som kroppen ikke har oppdaget enda, eller at fosteret er alvorlig sykt fordi jeg ikke tok folat, spiste rakfisk og spekemat, drakk det ene vinglasset osv, så det er greit for meg å få sjekket at alt er ok før vi skal fortelle det til enda flere og før jeg begynner på jobb igjen... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo en haug av gode nyheter da! :hoppendeglad:
Så bra du føler deg bedre! 
Og hurra for soving alene! 
Er enig med de andre her, 12.30 er for sent. Her legger de ungene 11.30 - senest 12.00 og vi legger ham for kvelden mellom 19.00 og 19.30. 

Spennende med TUL, det går helt sikkert bra!
Sjekker dere kjønn? :lur: 
Og er du bekymret for hvordan det skal bli å fortelle det på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med både soving på S og bedre form på deg :hoppe: Og snart tul også!

Her legges de mellom 1130 og 12, og noen ganger har vi spurt om T kan være førstemann ut hvis hun har sovet dårlig på natta eller vi skal hente ekstra tidlig av en eller annen grunn. De spiser måltid nr 2 rundt halv tre, så da har de fleste nok vært våkne en liten stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...