Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Håper det blir litt mer søvn på deg fremover. Det er jammen hardt med mye familie og ting som skjer i forbindelse med flytting. Men så går det jo til en god sak da, så UTROLIG deilig å være i hus!! Vi er helt i den andre enden av prosessen og tenkte å gå i gang med salg av leiligheten vår. Må jo nesten skaffe oss større plass når vi er på vei til å bli 4 :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å være i hus da, og så deilig å kunne få så mye hjelp av familien.
(Selv om det er fullt forståelig at det kan bli litt veeeel mye familie innimellom også.) 
Håper dere får et par dager å slappe av bare dere 3 nå da og at søvnen bedrer seg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Prøver å bli kvitt det siste rotet i huset, og jeg skulle bare ta alt babyutstyr (vippestol, babygym etc) og for små babyklær opp på loftet. Men så måtte jeg bare ha en halvtimes gråtepause etter å ha puttet alle de utvokste klærne i kasser. :trist: Herregud, jeg er helt vrak om dagen. Syns det er SÅ vemodig at babyepoken er over og at jeg skal tilbake på jobb. Gleder meg egentlig til å jobbe, men gruer meg til å ikke være sammen med S hele dagen. :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen uke til jeg begynner på jobb igjen, og da tipper jeg oppdateringsfrekvensen her tar seg opp. Klarer alltids å få skvist inn et innlegg her i løpet av arbeidsdagen, sitter jo på pc-en uansett. :fnise: 

Vi begynner å komme i orden i huset heldigvis, selv om det fremdeles er masse småting igjen å fikse. I kveld får vi forhåpentligvis levert sofaen til kjellerstua, der har det vært fullstendig roterom hittil. Blir deilig når det begynner å se ut som et funksjonibelt rom der også. :jepp: Det tar jammenmeg tid å flytte med baby, selv om vi har permisjon/ferie begge to. En av oss må jo passe henne hele tiden, så det er begrenset hva vi får gjort på en dag. På lørdag reiser vi til Mallorca og neste mandag begynner jeg å jobbe, så hadde vært greit å være så godt som i mål innen den tid.

S har en rivende utvikling om dagen, og har plutselig gått fra å være baby til å være et lite barn. Hun har full kontroll når hun reiser seg langs ting, hun står uten støtte i flere sekunder uten å falle og hun går langs sofaen som om hun aldri har gjort annet. I dag fikk vi endelig uttelling for all øvingen på "hvor stor er S?" også. :fnise: Vi har hatt noen uker med dårlig søvn og jeg var oppi både to og tre nattamminger for å få henne til å sovne igjen, så for noen dager siden bestemte vi oss for at nok er nok og jeg la meg på et annet soverom. Det har egentlig gått over all forventning (bortsett fra en natt), og jeg får levert en smørblid unge på puppen om morgenen. :) Må innrømme at det er helt avsindig deilig å sove hele natta uten å måtte stå opp også, har ikke vært så opplagt på så lenge jeg kan huske, selv om jeg rangler oppe til langt på natt. Nesten så jeg bare skulle flyttet inn på det rommet for alltid. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flere oppdateringer, nesten innflyttet hus og nattavvenning. :hoppendeglad:
Så fint at det har gått så bra, det er helt utrolig hva en ordentlig natts søvn kan gjøre, og så deilig å ha det unnagjort før du starter jobb igjen da! 
Hvor lenge skal mannen ha perm? 
Og har dere fått barnehageplass? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A skal ha perm ut året, så vi har ikke søkt om barnehageplass enda. Krysser fingrene for at vi får plass i januar, men er vel ikke akkurat kjempeoptimistisk. :sjenert: Men det må jo bare løse seg på et vis, jeg har heldigvis pensjonerte foreldre som kan hjelpe litt i en periode. De bor langt unna da, så det sier seg selv at de ikke kan bo her fra januar og frem til sommeren. :fnise: 

Vi fant ut at vi måtte printe billettene til charterturen vi skal på, så nå har A sneket seg ned på jobben i nattens mulm og mørke for å tjuvlåne printer. :ph34r: Føles litt snikete når han ikke gjør noen innsats der om dagen, men sånn er det nå bare mens vi begge er i "permisjon". :fnise: S har faktisk sovet fra 19.45, det er det tidligste hun har sovnet på mange uker. Har ikke giddet å gjøre noe med det nå som vi begge har vært hjemme, og det passer jo unektelig greit når vi skal til syden. Greit å ikke være stuck på hotellrommet fra 18.30, nå kan vi sikkert være ute til hvertfall 19.30-20.00. Men når vi kommer hjem er det slutt på tull og rett over på én dagdupp, så får vi håpe det har litt innvirkning på kvelden. Er forsåvidt deilig at hun sover litt lenge om morgenen da, men når jeg begynner på jobb må vi jo rekke en amming før jeg går. Gidder ikke å bruke den timen med ammefri på å sitte og vente på sovende baby om morgenen heller. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi var i syden forrige måned, lot vi E sove 2 ganger om dagen (hun har bare en lur til vanlig) sånn at hun holdt ut litt lengre på kvelden. Middagen begynte aldri før kl 18:30 på hotellet så da var det greit å gjøre det på den måten. La henne rundt kl 20:30-21 og det gikk helt fint. Selvom hun ikke sov lengre enn til kl 6-7. :icon_frown:

Håper dere får en fin tur! Må være rart å begynne å jobb igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må reise hjemmefra ca 4.30 i morgen, og her sitter jeg og har forhåpentligvis endelig bysset en hyyyylende s i søvn. Og nå tør jeg jo ikke legge henne ned igjen i frykt for at hun våkner. (Vi bysser ALDRI, så jeg aaaner ikke om hun våkner igjen..) Ikke er jeg ferdig med pakkingen heller. Nesten så jeg vurderer å droppe hele turen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlige på an dere også i dag. Vi er på veien nå, oppe rundt når dere skulle reist hjemmefra. Håper det gikk greit og at dere er på vei! God tur :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, typisk at sånt skjer rett før man skal dra.. Håper dere kom dere avgårde greit og har en fin ferie :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb i dag. Håper jeg gråt fra meg i går, er ikke noe kult å gråte på jobb fordi man må begynne igjen etter nesten et år borte liksom. Gleder meg til dagen er over og plasteret revet av, for det kommer jo ikke til å bli noe ille i det hele tatt, det vet jeg jo egentlig. Jeg liker jo å jobbe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:Har ei venninne som akkurat også begynte å jobbe igjen, hun gruet seg enormt. Men det gikk veldig mye bedre enn hun trodde, man må bare komme seg inn i den nye rutinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår deg veldig godt. Lov å være lei seg fordi permisjonen er over. Blir nok ekstra godt å komme hjem etter jobb idag? Gi S en god klem. Lykke til idag!

Hadde dere en fin tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag. Det går nok bedre enn du frykter. Jeg er ihvertfall en bedre mamma når jeg får noen pauser fra hus og barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle fine ord dere, det var selvfølgelig ikke spesielt ille å komme tilbake. S storkoste seg hjemme, først med én tante mens A var på jobbintervju, og så med den andre tanten, onkelen og lille fetteren som kom for å bli noen dager. Hun enset ikke at jeg hadde vært borte engang. :fnise: 

Jobb var også helt greit, men føler meg ganske unyttig da. Vikaren min skal jobbe ut september siden det er endel å gjøre nå, og de har liksom ikke helt forberedt seg på at jeg skulle komme tilbake og satt av noen oppgaver til meg. Og sjefen er på strategisamling i dag og i morgen, så blir ikke tid til noen skikkelig oppdatering av hva som har skjedd på det året jeg har vært borte. Får prøve å få vikaren min til å oppdatere meg litt i løpet av dagen. Litt vanskelig for han også sikkert, at jeg er tilbake og skal ta jobben "hans"... 

Kjenner jeg heller kunne tenkt meg å være hjemme med S og A og lille fetter og bror og svigerinne altså... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper liksom ikke med en pappa som er hjemme i perm og veldig innstilt på at nettene er hans ansvar, når lille S bestemmer seg for at det kun er mamma som er bra nok om natta. :sukk: Sovnet ikke før midnatt pga A var på fotballkampen og kom sent hjem (og jeg er sånn som ikke får sove så godt når jeg vet jeg kan komme til å bli vekt snart), og tror ikke jeg sov mer enn en halvtime eller noe før S sto i senga og hylte og nektet å legge seg ned. A tok henne opp i vår seng og la henne på sin side, men med en gang hun skjønte at jeg var der også var det helt uaktuelt å ligge der. Måtte inn i armkroken min og der lå hun som klistret. Så forsøkte vi å legge henne ned igjen etter at hun hadde sovet litt, men da våknet hun skikkelig og bæsja. :roll: Så da lå hun våken inntil meg og kløyp meg i minst halvannen time. Prøvde til og med pupp uten hell. 4.30 ga jeg opp og gikk og la meg på gjesterommet, og sov som en stein fra 4.30-7. :sove: 

Hun sov så godt rett etter at vi hadde kjørt nattavvenning, så jeg får ta meg noen netter på gjesterommet igjen. Jeg fungerer jo ikke på jobb med så lite søvn, og vi må venne henne til at pappa er like god om natta også...Kan ikke ligge våken om natta begge to, for han sover jo ikke han heller når det egentlig er hans ansvar.

I dag er en sånn dag der jeg skulle ønske jeg drakk kaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne netter er tøffe! 
Vi har også hatt det sånn i perioder og det har gått begge veier. Altså at Trollet har hatt meg som ultimate favoritt før han skifter helt og nekter å roe seg før pappaen kommer også er det løsningen i en uke eller to før han ombestemmer seg igjen.. 
Ikke lett det der. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at mamma skal være best uansett når og hvor. Hehe.. Håper det går bedre etter hvert. Godt å kunne ha et gjesterom å legge seg på sånn at du får den søvnen du trenger for å klare deg gjennom arbeidsdagen. 

Hvordan var første uka på jobb? Fortsatt lite å gjøre for deg? 

Trives A hjemme alene med S?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...