Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Aaaah, egentid! :hoppe: A er ute for første gang på det som føles som en liten evighet, faktisk tror jeg vel knapt jeg har vært alene hjemme her i huset siden vi flyttet inn for tre mnd siden. :klo: Og S sovnet som en stein kl 19, så nå skal jeg bare nyyyyyte ro og fred og være sjefen over fjernkontrollen helt selv! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir opp. Ikke nok med at hun spydde opp kveldsmaten i går (heldigvis ble det med den ene gangen), men jammen har feberen kickstartet jekslene også. Så nå har den ene oppe brutt gjennom, mens de to nede er store klumper som sikkert er skikkelig ømme. Ikke rart hun fremdeles sutrer...

Hvis noen med litt energi og omsorgsevne til overs har lyst til å låne henne en dag eller to er det bare å si fra... :P Vi går litt på tomgang nå, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, A4-livet skrev:

Vi kan sende henne til broren min sammen med jr til helgen :fnise:

:fnise: Stakkar broren din. ;)

Kjenner jeg skulle ønske vi hadde hatt besteforeldre i nærheten, så kunne vi kjørt henne dit og slappet av alene hjemme i noen timer mens vi var sikre på at hun ble dullet med etter alle kunstens regler... Den eneste vi har i byen er søstra til A, men for det første bor hun et stykke unna og på 29 kvm som ikke er spesielt barnevennlig, og så er hun dessverre litt lite vant til barn og blir fort stressa. I går var det møte i sameiet kl 19, og hun skulle passe S slik at vi begge fikk hilst på de nye naboene. Det ble litt tull fordi S ikke hadde sovnet til 19 slik jeg hadde håpet, og hun begynte jo å gråte da jeg gikk og tante tok over leggingen. Fikk sms etter 20 min om at de satt oppe og så på uki på youtube, og 19.40 om at en av oss måtte komme. Forventet hyling da jeg kom, men da sto hun sånn halvfornøyd og slo på tastaturet på macen. Hadde det vært svigermor eller Mamma som passet hadde de jo ikke sett behovet for å tilkalle oss når ungen tydelig lot seg distrahere av ting og ikke hyyyylte over lengre tid, klokken var tross alt ikke så lenge over sengetid og vi skulle jo ikke være der så veldig lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig takknemlig for at vi har 2 bestemødre i nærheten som mer enn gjerne passer på E en kveld. Så jeg føler med dere! Av og til er det bare godt å komme seg litt ut av huset eller ha huset for seg selv. Men regner med at dere får litt tid for dere selv til å gå ut når dere er på besøk hos svigers eller hos foreldrene dine, mens de passer på S?!?

Håper sykdomsperiodene til S går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, særlig mamma er veldig flink til å passe S når hun er på besøk sånn at vi får oss en tur ut, så det skal jeg ikke klage på! Hun kommer f.eks til byen neste helg for å passe S på fredag, siden A er på guttetur. Men det blir jo helst ved spesielle anledninger, når vi skal ut og spise og feire noe f.eks. Savner det å kunne ringe og si at vi er skikkelig slitne akkurat nå, og spørre om vi kan avlevere henne noen timer... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har helgen vært?
Er formen bedre? :) 

Søsteren til A høres ut som min; like lite vant med barn som jeg var før Trollet, bor på studenthybel og ikke den som står først i rekken dersom vi trenger barnepass. Hun hadde nok trykket på panikkknappen hun også bare Trollet hadde rynket på nesen.
Satser på hun kan trå til litt mer når han blir litt eldre da. Tenker hun blir en kul tante som kan ta med på kino, tusenfryd og alle sånne ting. :P  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Hvordan har helgen vært?
Er formen bedre? :) 

Søsteren til A høres ut som min; like lite vant med barn som jeg var før Trollet, bor på studenthybel og ikke den som står først i rekken dersom vi trenger barnepass. Hun hadde nok trykket på panikkknappen hun også bare Trollet hadde rynket på nesen.
Satser på hun kan trå til litt mer når han blir litt eldre da. Tenker hun blir en kul tante som kan ta med på kino, tusenfryd og alle sånne ting. :P  
 

Formen er heldigvis mye bedre, og humøret er tilbake! Deilig å se at den blide tullejenta mi fremdeles gjemte seg inni den syke sutreungen. :P Men nå er det fire jeksler som skal ut nå da, det plager henne mye mer enn de andre tennene gjorde. I natt var hun våken i to timer, kastet på seg og hylte og hadde SÅ lyst til å sove, men fikk det bare ikke til. Til slutt ga jeg henne flytende Ibux, og da sov hun som en stein etter ti minutter stakkar. Jeg derimot lå våken til kl 5 (og da hadde jeg kanskje sovet en time før hun våknet, siden jeg ble liggende og tenke jobb), så jeg sov til hun våknet kl 7.45. Hurra for fleksitid, sier bare jeg! :hoppe:

Er ikke helt komfortabel med å gi henne Ibux da, er jo bare en uke siden hun fikk paracet og ibux i flere dager pga feber. Men det er jo tydelig at hun har skikkelig vondt, og det er jo viktig for henne å få sove også? :sjenert:

Helgen har vært fin, vi dro på vår aller første harrytur på lørdag. :fnise: Vi har jo nettopp kjøpt ny bil, men egentlig ikke kjørt den noe særlig, så vi trengte å kjøre en litt lengre tur. Og vi har jo også kjøpt ny fryser som sto der nesten tom, så da ble det svenskehandel! Planen var at S skulle sove i bilen på vei dit, men siden hun sov til 8.45 ( :sjokk:) ble jo alt bare tull. Måtte bare droppe kafeturen og å titte litt i andre butikker enn matbutikken. Men vi fikk nå handla masse mat, selv med verdens trøtteste unge. Inne på supermarkedet vekslet hun mellom å hyle av latter av ingenting, og ikke minst av pakken med sukkererter hun fikk passe på for meg, og å hyle av sinne da jeg tok den fra henne. :fnise: 

Jeg tror også at S og tante kommer til å få et kjempegodt forhold når S bare blir litt eldre og man kan snakke litt fornuftig med henne. Håper bare ikke hun mister helt motet før det. :sjenert: Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre heller, jeg tør jo ikke satse på at hun klarer å passe sånn at vi kan gå på kino eller ut å spise. Hun skal passe S en times tid i dag mens A er på jobbintervju, og det er jo helt topp! Men på fredag skal A være borte hele dagen, og da har jeg liksom ikke tenkt tanken på at tante kunne passet mens jeg var på jobb. Så da kommer min mamma som bor fire timers kjøring unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på harrytur med E første gang når hun var 4 mnd. Det var slitsomt! Hun ville ikke sitte i vogna, bare i bæresele. Heldigvis er det bedre nå. Selvom hun skal ta på alt nå. Men bra at dere fikk fylt opp fryseren da!

Jeg har også en søster som ikke er vant til småbarn. Hun elsker å komme på besøk og leke med E. Men synes det høres litt skummelt ut å sitte barnevakt men hun vil prøve seg på en time eller to på dagen. Også drar vi på café i nærheten, i tilfelle det ikke går bra. Det blir nok enklere når de er litt større og de kan snakke ordentlig og si fra om det er noe.

Håper det går bra for henne å passe S idag. Og så snilt av moren din å komme innover for å hjelpe til. Sånne bestemødre liker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mamma er veldig grei sånn, praktisk at hun er pensjonist! Hun storkoser seg sammen med S da, så det er en vinn-vinn-situasjon. :) Og i helga kommer broren min og nevøen min også, så det blir veldig koselig! Litt misunnelig på A og den gutteturen da kjenner jeg, men samtidig er jeg ikke klar for å være borte fra S en helg enda. Skal være borte fra henne en natt for første gang i slutten av november når A og S reiser til svigers en dag før meg, og jeg kjenner det blir litt tøft for meg. Samtidig gleder jeg meg SÅ mye til en hel natts søvn! Bare dumt jeg skal på jobb om morgenen og ikke får sove lenge. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har heller ikke noen avlastere i nærheten, og det savner jeg og. Ikke at vi trenger så mye barnevakt, men det er som du sier - det å kunne ringe og si at nååå trenger vi hjelp! Det hadde vært digg. Hvordan går det ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:goodbye: Long time, no see!

Nå har jeg lest gjennom de siste sidene av dagboka mi, og på en måte er det litt godt å lese at det faktisk har vært en så slitsom høst som jeg føler det var. Det er to måneder siden siste oppdatering, men det har fortsatt på samme måte, med et barn som er syk halvparten av tida og sover elendig også den andre halvparten. Hun begynte i barnehage 1. desember, og siden den gang har hun hatt en runde med forkjølelse, en med diare, og en ny runde med feber og påfølgende hoste hele natta den siste uka. Hun var vel i bhg ca halvparten av dagene i desember, så dette blir gøy nå når A er tilbake i jobb f.o.m. i dag og vi begynner å måtte bruke av sykt barn-dagene. :sjenert:

Den siste mnd før jul har jeg rett og slett vært ganske på felgen, supersliten pga full jobb med litt ekstra mye stress og altfor lite søvn. Har hatt null tålmodighet med A og snappa for den minste ting, og når vi ikke har fått noe som helst kvalitetstid sammen pga S som er våken hele kvelden (noen sa at hun kom til å sovne tidligere på kvelden når hun begynte i bhg, lurer fremdeles på når det skal kicke inn...) har det rett og slett ikke være noe koselig. Gleda meg SÅNN til juleferie med besteforeldre som kunne ta S på morgenen og å få lada batteriene litt - og så blir hun selvfølgelig syk igjen, og hoster og hyler hysterisk halve natta. Så fra 1. juledag har vi vel sovet mindre enn noen sinne, og i natt var første natta uten flere timers våkentid pga hosting. Ikke det at hun sov godt i natt heller, men det var hvertfall kortere perioder med våking. I natt sov A på gjesterommet mens jeg hadde S hele natta, og så kjører vi motsatt i natt. Spørs om vi må gjøre det sånn fremover, for jeg orker rett og slett ikke å være så trøtt hele tiden...

Og så er det meg da, som har vært dårlig de siste seks dagene. Litt forkjøla og har sikkert fått det samme som S. Og kvalm da. Skikkelig kvalm på sjette dagen. Og nå har jeg skikkelig panikk for at jeg er gravid. Det skal virkelig ikke være mulig siden jeg går på p-piller og vi strengt tatt aldri har sex siden vi har null energi, ikke noe barnefri på kvelden og en unge som ligger mellom oss hele natta som regel. (Og ikke har jeg sett noe til engelen Gabriel heller....) Men jeg tror kanskje det er en stund siden jeg har hatt mensen, og kvalmen ligner jo veldig, selv om det ikke er like ille som da jeg var gravid... Har bedt A om å kjøpe med en test i dag, så slipper jeg hvertfall å uroe meg for det noe mer. For all logikk og biologi tilsier jo at det ikke er noen graviditet på gang. ;) Får nok bare så panikk fordi jeg ikke skjønner hvordan i alle dager vi skulle ha klart det...

Er hjemme i dag da, med S i barnehagen og A på jobb. Ligger rett ut på sofaen og lurer på hvordan jeg skal klare å samle sammen nok energi til å hente S om noen timer, men bortsett fra at jeg er kvalm og dårlig er det jo egentlig ganske så deilig at det er rolig og fredelig.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for at du endelig oppdaterte dagboka di igjen, har tenkt på deg og savnet deg litt her inne. :nordvesta:

Veldig kjedelig at dere har vært så mye syke og sliter med søvnen håper det går seg til snart, og spesielt nå om du skal ha en liten en til! 
Kan tenke meg du svimer rundt i litt wtf-stil nå, men jeg sniker inn et GRATULERER fordi om og håper det er greit! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ, er det sant?!? Wow, brå start på et nytt år!! Vi ble jo uplanlagt gravide med nr 2 her også, så forestår veldig godt sjokket dere føler nå. Heldigvis har dere allerede flyttet og god plass i nye huset! Og så er det jo plutselig en veldig logisk forklaring på formen din :tunge1:

Gratulerer så masse :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en start på dette nye året, gratulerer så mye :) 

Håper at formen din kommer seg, og at S finner ut at det er best å sove på natten og holder seg frisk. 

Vi har og hatt litt småsykdom etter barnehagestarten men ikke så mye som dere. Krysser fingrene for at det bare kan bli bedre :) 

God klem sendes din vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, juliane skrev:

Gravid 3+... :bond: 

Gratulerer! 

Hadde (og har fortsatt...) samme følelsen! Fant ut at jeg var 8+ lille julaften! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi gratulerer så mye! Det er heldigvis en stund til den neste lille kommer, forhåpentligvis vil det bli bedre hjemme til da :hjerte: 

Vi har også slitt med sykdom siden frøkna startet i bhg i oktober. Men det virker tøft når det er så travelt på jobben din. Kanskje de kan ta litt hensyn på jobben nå når du er gravid i tillegg til sykt barn/lite søvn? Få noen til å ta litt av oppgavene dine? Spent på hvor langt du er på vei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...