Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

:nordvesta:Så bra at alt stod bra til med lillebrøster. Det blir akkurat 23 måneder mellom hvis jeg fødet på termindagen her også. Det blir nok slitsomt i starten, men jeg tror de vil ha masse glede av hverandre i årene fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

15 timer siden, j86 skrev:

Hurra for 12 uker og frisk liten baby der inni!

Håper formen din er på en stigende kurve fremover og så er det jo deilig tanke å aldri skulle gå gjennom de første 12, kvalme ukene av et svangerskap igjen?! Jeg har trøstet meg mye med at det er siste gang for alt dette her ekstra av vondter som kommer med et svangerskap ettersom vi ikke tenker å ha flere enn to barn her heller :)

God helg til dere :biggrin:

Aldri mer! :strix: Det skal jeg tenke på hver eneste kjipe graviditetsting! :jepp: 

2 timer siden, Nautika skrev:

:nordvesta:Så bra at alt stod bra til med lillebrøster. Det blir akkurat 23 måneder mellom hvis jeg fødet på termindagen her også. Det blir nok slitsomt i starten, men jeg tror de vil ha masse glede av hverandre i årene fremover :) 

Da ligge vi jo helt likt i forhold til hverandre som vi gjorde forrige gang vi da! Syntes liksom det var litt nærmere forrige gang, men når jeg tenker meg om er jo T en del mnd eldre enn S. :) Jeg tror også de første to årene blir slitsomme, men så håper jeg vi får igjen for all jobben med å ha barn som leker godt sammen og lar mamma kose seg i sofakroken. ;) 

I dag tidlig skulle A levere bilen vår for å få bytta frontrute (har fått en sprekk), men tror dere ikke batteriet var flatt (igjen!) da? Han skulle egentlig ha med seg S sånn at jeg fikk sove litt lenger, men det endte jo med at han sto med batterilader og styra med bilen og jeg fikk en fullt påkledd unge inn i senga. :fnise: Heldigvis fikk han fart på bilen etter en times tid, og de på bilglassverkstedet skulle lade batteriet med en kraftigere lader mens den sto der. Men spørs om vi må bytte batteri også, gitt... :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært fin, bortsett fra at jeg har vært så sinnsykt trøtt! Har slitt skikkelig med å holde meg våken midt på dagen, og det lover jo ikke så bra mtp at jeg skal i jobb 50% fra onsdag. Det må jo være postafenen jeg tar som gjør meg SÅ trøtt, virker som om det har blitt mer merkbart når kvalmen har letta. Men jeg er ikke bra nok til at jeg orker å kutte postafen heller. Har forsøkt å bare ta en halv tablett i dag morges, og det virker foreløpig som om det går greit mtp kvalme. Så får vi se da, hvor lang tid det tar før jeg ligger og snorker ufrivillig på sofaen. :fnise: 

Kjenner jeg er litt ambivalent til å begynne på jobb igjen. Det blir veldig deilig å se folk og ha noe å gjøre, men samtidig har jeg liksom vært så inni kvalmebobla at jeg kjenner hodet er i en helt annet verden enn jobb. Og ingen har passet jobben min mens jeg har vært borte (bortsett fra sjefen som har gjort det aller viktigste med harelabb, hun har nok å gjøre i sin egen jobb) så jeg vet jeg kommer tilbake til stress og kaos - og det er jo ikke akkurat det jeg trenger... Jaja, det løser seg. Det jeg gruer meg aller mest til er jo å komme på jobb i morgen, må gå gjennom resepsjonen og ned en laaaang gang med kontorer før jeg kommer ned til landskapet vårt. Må mao hilse på sikkert 20 stk før jeg i det hele tatt har fått av meg jakka, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. "Heihei, har ikke sett deg siden før jul nei, du har helt rett i at jeg sikkert er gravid igjen ja, snakkes senere." :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk dagen med halv tablett? 
Jeg forstår at du er litt skeptisk til jobb igjen, men det er jo ikke verre enn at dersom du føler det blir for mye så kan du be legen om mer sykemelding? 
Hvor lenge har du 50% da? 
Og har du halve eller ferre dager? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Beccy87 skrev:

Hvordan gikk dagen med halv tablett? 
Jeg forstår at du er litt skeptisk til jobb igjen, men det er jo ikke verre enn at dersom du føler det blir for mye så kan du be legen om mer sykemelding? 
Hvor lenge har du 50% da? 
Og har du halve eller ferre dager? :) 

Det har gått overraskende bra med halv tablett, jeg har nok vært litt kvalmere enn i helga, men ikke spesielt merkbart. Og jeg har ikke hatt problemer med å holde meg våken. ;) Har hentet S i barnehagen og vært alene med henne i hele dag, til og med badet har vi. Gikk tom for energi da hun spiste grøt til kveldsmat og insisterte på å stappe hele hånda nedi grøten og klæsje rundt grøt overalt, og bare hyyylte da jeg sa nei og at hun måtte spise med skje. Så nå ligger hun og sover i en pysj full av grøt. :sjenert: 

Jeg har bare 50% ut uka (trodde jeg fikk neste uke også og la ikke merke til det før jeg sto på posten og skulle poste sykemeldingen), men må nok uansett spørre om å få ut neste uke også. Hvis jeg skal jobbe 100% og hente S i bhg må jeg begynne på jobb SENEST 8, men helst 7.30. Og jeg tror rett og slett ikke jeg fungerer så tidlig om morgenen om under en uke altså... Har kortere dager, tenker jeg kommer til å jobbe ca 11-15 og så dra rett i bhg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som fikk omgangssyke etter første halve dag på jobb, da? :roll: Var helt utslitt etter å ha hentet S i bhg, og spydde flere ganger på kvelden. Men så ble jeg liggende å spy hver time hele natta også... Snakk om å gå rett tilbake i kjelleren! "Heldigvis" skjønte jeg det var omgangssyke da det begynte å komme andre veien også. S spydde tre ganger rett før sengetid i går og vi forventet en slitsom natt for A, men heldigvis virker det som om hun fikk det mye lettere enn meg. Jeg er sikkert veldig mottakelig for akkurat kvalme nå. Jeg har ikke kastet opp siden i går kveld og er på bedringens vei, så nå krysser vi fingrene for at A ikke får det... 

Skikkelig dritt altså, som om det ikke har vært nok med all den andre spyingen! :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så, omgangssyke når kroppen har null å gå på er ikke å anbefale. Etter å ha spydd en gang i timen i et døgn tenkte jeg jeg var på bedringens vei, men kroppen var så utslitt at jeg aldri har vært så sliten før i hele mitt liv. Først i dag, en uke etter, kjennes det ut som om jeg har normal matlyst, og jeg klarer å gå over gulvet uten å føle jeg skal dø. På mandag lå jeg faktisk her og tvang i meg sånn næringsdrikk for gamlinger fra apoteket, for da hadde jeg ikke fått i meg næring på fem døgn. :sjenert: Da S på søndag kveld hostet til hun kastet opp to ganger etter leggetid (det var andre dag på rad, etter at hun også hadde omgangssyke torsdag...) endte det med at vi kalte inn mamma som reddende engel, hun kom på toget mandag ettermiddag og reddet en familie i krise. :bond: Vi hadde familietime hos legen på mandag der S fikk skikkelig hostesaft og jeg fikk 100% sykemelding ut denne uka igjen, så nå begynner ting å bli litt bedre igjen...

Måtte avlyse planene mine i helga da. A skal på en velfortjent guttetur og jeg hadde for lenge siden invitert til playdate her med flere venninner med barn, men ender med at pappa tar over for mamma og avlaster meg med S istedenfor. :P Jeg har verdens snilleste foreldre altså! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille foreldre er gull verdt i sånne situasjoner. Nå må dere vel være ferdig med sykdom på en stund. Om det er noen trøst så har denne sykdomssesongen vært mye hardere enn vanlig, har merket det både i barnehagen og i barselgruppa (og helsesøster har sagt det). Men det er jo typisk at man får alt når man er dårlig og utslitt fra før av :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, A4-livet skrev:

Snille foreldre er gull verdt i sånne situasjoner. Nå må dere vel være ferdig med sykdom på en stund. Om det er noen trøst så har denne sykdomssesongen vært mye hardere enn vanlig, har merket det både i barnehagen og i barselgruppa (og helsesøster har sagt det). Men det er jo typisk at man får alt når man er dårlig og utslitt fra før av :( 

Jeg tror faktisk ikke det var et så ille virus, S spydde tre ganger på en time og hadde diare et døgn, det var det. Mens jeg lå strak i 5 døgn uten å orke å børste håret liksom. Mamma sammenlignet det med utslitte, eldre folk som dør av lungebetennelse, skikkelig taktfull den dama. :hoho: 

Vi flyttet jo inn i et hus fra 1995 i sommer, og vi har to bad fra byggeår. Oppe har vi det som er et naturlig hovedbad, med nydelige blå gulvfliser og en lekker mangefarget bord - gammel, billig innredning med silikon som sprekker opp og et stygg dusjkabinett. Vi har brukt badet nede som vårt hovedbad siden vi sover nede, og det er enda stusseligere: nok kun brukt som vaskerom av de som bodde her før, kun strie på veggene, verdens mest falleferdige dusjvegger, hakk i gulvflisene, varmekabler som bare funker innimellom osv. Vår plan har hele veien vært å bruke min BSU + litt ekstra penger på å rive badet nede og lage bad + eget vaskerom av det rommet pluss en del av boden som ligger rett bak badet, men ikke før om noen år. Men så kommer det plutselig bebis da, og det hadde vært veldig fristende med et delikat bad og et skikkelig vaskerom. :sjenert: Har hatt to befaringer nå og det ser ut som om det kommer på ca 400.000 inkl alt, og da må vi skrape sammen alt av sparepenger (utenom buffer). Kjenner jeg syns det er fryktelig mye penger... Så fikk vi en ide i kveld da om at vi kanskje bare kunne bruke 50.000 på å legge flis på flis og bytte innredning på badet oppe, og så bare bruke badet nede som vaskerom i noen år. (Bortsett fra at ungene må bade der.) Da kan vi la BSU-en stå og heller pusse opp nede om noen år når vi ser at vi har et behov for to bad. Ulempene med det er jo: 1) man vet jo aldri hvor lenge et 20 år gammelt bad man bare flikker på holder uansett, kjipt å ha brukt penger på det nå hvis f.eks varmekablene dør om tre år, 2) det er et litt lite bad med en litt klønete form 3), Det er klønete å ha bad i en annen etasje enn der man sover og 4) det er veldig deilig i dag å ha "gjestebad" i hovedetasjen som ikke må ryddes hver gang vi får gjester...

Vet ikke hva vi skal gjøre jeg altså. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med å ta opp litt mer i lån da?  Jeg tror jeg hadde vært frista til å kjøre på med skikkelig oppussing ,  dere har vel det meste av babyutstyr osv så det blir vel ikke så dyrt? Bad fra 90tallet er forøvrig noe for selv, får helt spader av de blåfargene og border i alle slags farger når jeg blar meg gjennom ymse prospekt på finn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Porcelain skrev:

Hvordan er det med å ta opp litt mer i lån da?  Jeg tror jeg hadde vært frista til å kjøre på med skikkelig oppussing ,  dere har vel det meste av babyutstyr osv så det blir vel ikke så dyrt? Bad fra 90tallet er forøvrig noe for selv, får helt spader av de blåfargene og border i alle slags farger når jeg blar meg gjennom ymse prospekt på finn.. 

Hva med et brunblomstrede bad fra sent 70-tall, blandet inn med vask og skap fra tja..80/90-tallet og et brunt gulv som er lettere varmeskadet så det er blitt skjoldete? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noen riktig snasne bad! :P 

Veldig mye penger da, forstår at du er litt tvilende med ny baby plutselig på vei. 
Det er kanskje vanskelig å gjøre litt nå og litt senere også med badet nede siden dere skal rive vegger osv... 
Kan se for meg at det beste er å ha hovedbadet i samme etasje som man sover, kjedelig hvis dere ender opp med å fikse badet oppe også bruker dere det nede mest allikevel bare fordi det er det som er nærmest og det er det dere alltid har brukt.. :vetikke:
Jeg var vel egentlig ikke til noen hjelp her nei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...