Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Nautika skrev:

Så bra med både soving på S og bedre form på deg :hoppe: Og snart tul også!

Her legges de mellom 1130 og 12, og noen ganger har vi spurt om T kan være førstemann ut hvis hun har sovet dårlig på natta eller vi skal hente ekstra tidlig av en eller annen grunn. De spiser måltid nr 2 rundt halv tre, så da har de fleste nok vært våkne en liten stund. 

Ja, det er helt fantastisk å være over det verste! Som jeg nettopp sa til A har jeg ikke på noe tidspunkt i dag vært så kvalm at jeg visste jeg kom til å spy hvis jeg reiste meg, og det er så deilig! :) Fremdeles en lang vei å gå, men hurra for morkaka! ;) 

Det var lurt å be om at hun er førstemann som legges, kanskje jeg kan prøve den innfallsvinkelen hvis det blir veldig vanskelig å flytte soving. Syns det er litt rart, hun går jo i familiebhg med bare tre andre barn, så det burde jo ikke være den bhg som legger senest av alle. :sjenert: 

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Her var det jo en haug av gode nyheter da! :hoppendeglad:
Så bra du føler deg bedre! 
Og hurra for soving alene! 
Er enig med de andre her, 12.30 er for sent. Her legger de ungene 11.30 - senest 12.00 og vi legger ham for kvelden mellom 19.00 og 19.30. 

Spennende med TUL, det går helt sikkert bra!
Sjekker dere kjønn? :lur: 
Og er du bekymret for hvordan det skal bli å fortelle det på jobb? 

Selvfølgelig sjekker vi kjønn! Men det er vel gjerne litt for tidlig når jeg bare er 12+1. Men, vi var hos samme dame med S og da var hun 90% sikker på at det var jente da vi var der omtrent på samme tid. :jepp: Tør uansett ikke stole på det før OUL da...

Når det gjelder jobb har jeg vært 100% sykemeldt siden jul, så jeg er mest spent på om det finnes én forvirrra sjel der som ikke har skjønt hvorfor jeg er borte. :fnise: Sjefen fikk vite det allerede dagen etter at jeg tok test (ble jo sykemeldt i to uker og visste jo at det kom til å bli lenger), og vi har en god tone (og hun har fått samme sjokket selv en gang), så hun ble bare glad. Og så sendte jeg mld til de to andre i avdelingen min etter to uker, og de hadde selvfølgelig skjønt det allerede da jeg ikke kom uke 2. ;) Det er jo under to år siden sist jeg var borte i seks uker pga graviditet, så den som ikke har lagt sammen 1+1 nå er relativt lite oppegående. :ler: Men jeg er uansett glad jeg har tippet 12 uker og har vært på TUL når jeg kommer tilbake, da er det jo ikke noe dumt at folk vet. Skulle det vise seg at det er noe galt derimot, da er det ikke så kult at 100 stk "vet det"... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noe skulle vise seg å være galt, kan det være litt godt at flere vet det, på en måte. Da tenker jeg at det sannsynligvis vises forståelse og medfølelse for situasjonen man da står i. Men selvfølgelig er alt bra! :heiajente: 

Godt formen er bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage legges de ca 12.30, tenkte i starten at det virka seint men det går helt fint tror jeg. Legging er et helvete men det er det alltid.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Porcelain skrev:

I vår barnehage legges de ca 12.30, tenkte i starten at det virka seint men det går helt fint tror jeg. Legging er et helvete men det er det alltid.  

Godt å høre det funker bedre for dere. :) Her har det jo faktisk blitt mye bedre nå som vi bare kan legge henne og gå ut, før har jo en av oss ligget inne med henne i opptil 1,5-2 timer hver kveld før hun endelig kapitulerte. Blir ikke mye kjærestetid av sånt... Men nå har vi lagt henne 19.45 hver eneste dag, og bortsett fra at A måtte inn og legge henne ned en gang i går kveld har hun roet seg og etter hvert sovnet. :strix: 

På 6.2.2017 den 22.47, FruN skrev:

Om noe skulle vise seg å være galt, kan det være litt godt at flere vet det, på en måte. Da tenker jeg at det sannsynligvis vises forståelse og medfølelse for situasjonen man da står i. Men selvfølgelig er alt bra! :heiajente: 

Godt formen er bedre! 

For meg er det helt ok at endel vet det hvis det skulle være noe galt, men kjenner jeg ikke er heeeelt komfortabel med at Roger på IT og Gudrun på lønningskontoret gratulerer meg med baby på vei hvis det f,eks skulle være noe alvorlig kromosomfeil og vi må vurdere om vi skal senabortere. :sjenert: Men herregud, alt er jo sannsynligvis helt fint! :hjerte: 

I dag skal jeg faktisk våge meg utenfor døra og forsøke meg på å hente S i barnehagen. Jeg ruslet en kort tur i nabolaget i går og det gikk fint, så da prøver jeg meg. Det er litt over en km å gå hver vei, og så må jeg få vogna opp og ned noen trapper, kle på lille gærning - og ikke minst være alene med lille gærning etterpå. Phu, blir utslitt bare ved tanken! Men det skjer jo ikke noe verre enn at jeg blir sliten og spyr, og jeg må jo prøve meg på et tidspunkt. Spørs om barnehagen tør å sende henne hjem med meg da, de vet jo knapt hvem jeg er. :fnise: Hun har gått der i to mnd og jeg har vært innom på første tilvenningsdag, og hentet to ganger før jul. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

I dag skal jeg faktisk våge meg utenfor døra og forsøke meg på å hente S i barnehagen. Jeg ruslet en kort tur i nabolaget i går og det gikk fint, så da prøver jeg meg. Det er litt over en km å gå hver vei, og så må jeg få vogna opp og ned noen trapper, kle på lille gærning - og ikke minst være alene med lille gærning etterpå. Phu, blir utslitt bare ved tanken! Men det skjer jo ikke noe verre enn at jeg blir sliten og spyr, og jeg må jo prøve meg på et tidspunkt. Spørs om barnehagen tør å sende henne hjem med meg da, de vet jo knapt hvem jeg er. :fnise: Hun har gått der i to mnd og jeg har vært innom på første tilvenningsdag, og hentet to ganger før jul. :sjenert: 

Da blir sikkert S glad når hun ser at det er mammaen hennes som kommer og henter henne. Det går sikkert fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk veldig bra å hente S i barnehagen, og det var jo SÅ koselig! Vet ikke hvor mye hun skjønner av at jeg "aldri" har hentet henne før, men hun var hvertfall veldig glad for å se meg og skulle vise meg både det ene og det andre. Og det er hvertfall ingen tvil om at hun syns det er deilig at mamma har fått litt mer energi igjen, for makan til kjærtegn som jeg fikk da vi kom hjem har jeg vel knapt aldri fått før. Hun var smørblid og så kosete at jeg ble helt dekt av koser og susser, og vi hadde det rett og slett SÅ koselig. :hjerte: 

Og så var det slutt på mammas energi, og på kvelden var jeg helt elendig og spydde for første gang på tre dager. :( 

Skal til legen nå kl 13, lurer på om jeg får tatt prøvene i dag siden jeg spydde i går. :fnise: Har hvertfall husket skikkelig urinprøve denne gangen! Tenkte egentlig at jeg skulle prøve meg i jobb 50% fra mandag, men det at jeg ble så dårlig i går kveld fikk meg til å lure på om jeg skal utsette det til onsdag. Har spurt sjefen om når vi har et møte vi allerede har flyttet på tre ganger, så få vi se. Kjenner et par ekstra dager hjemme nok hadde gjort meg godt, og det samme med bare tre dagers arbeidsuke når jeg begynner på igjen...

Ellers er jeg jo 12 uker i dag! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tatt prøver, så var visst ikke så farlig med spyingen denne gangen. :fnise: Endte med å søke fødeplass på Ahus, bestemte meg egentlig der og da, så håper det blir greit. Spurte om bekkenet mitt da, men da svarte han bare noe ullent og så sa han liksom ikke noe mer. :vetikke: Jaja, jeg skal uansett bytte til en lege som ligger nærmere her jeg bor nå fra 1. mars, så jeg får bestille en time der etter hvert for å gjøre noe med bekkenet...

Ba om å få være 100% sykemeldt mandag og tirsdag, og begynne i 50% fra onsdag. Så etterpå at han bare sykemeldte meg 50% onsdag-fredag da, hadde vel trodd jeg skulle få uka etterpå også. Menmen, får jo bare få forlenget den hvis det er behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forresten veldig lettet i dag da jeg så på skjermen med journalen min at jeg faktisk har fått diagnosen hyperemesis! Han har ikke sagt noe om det (rare legen), så jeg trodde jeg bare hadde diagnosen svangerskapskvalme eller noe sånt. "Alle" er jo kvalme, men folk klarer jo fremdeles å gå på jobb og fungere i hverdagen, så jeg syns det har vært vanskelig det at jeg tilsynelatende blir liggende på sofaen i ukesvis og ikke klarer å "ta meg sammen" slik som alle andre. Føler det er vanskelig for andre å forstå hvor elendig jeg faktisk er... Tror folk jeg bare er lat eller har ekstremt lav smerteterskel? Nå kan jeg jo faktisk si at jeg har mild hyperemesis, og da er det kanskje lettere for folk å skjønne at det ikke helt er sammenlignbart med dem som kastet opp innimellom og måtte ha salte kjeks tilgjengelig på jobb i tilfelle det kom en kvalmebølge. Ble så lettet at jeg begynte å gråte da jeg fortalte det til mamma. :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker:nordvesta:

Så bra at det gikk fint å hente i barnehagen, og at formen er bedre :) Rart av legen at han ikke opplyste deg tidligere om at du hadde fått en diagnose på det. Uansett veldig greit at du fant ut det nå da, så kan du bare slå i bordet med det om noen skulle finne på å tenke "ta deg sammen, og spis kjeks" tanken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på tun A på Ahus sist og hadde en fin fødselsopplevelse! Jeg var jevnt over fornøyd med barselhotellet også, det var veldig deilig med familierom med eget bad blant annet. Kantineordningen kunne vært litt bedre da, vet ikke hvordan de gjør det med mat nå. Det begynner jo å bli noen år siden jeg fødte der :tongue: Og så har de vel en barselavdeling til i tillegg til hotellet? :klo: Den vet jeg isåfall ikke noe om. Hjelpsomt svar, det her :fnise: 

Jeg fikk også diagnosen hyperemesis, og jeg er enig i at det er "deilig" å få en diagnose. Ulempen er jo at jeg stort sett møtte på folk på gode dager, jeg hadde jo ikke krefter til å dusje og sminke meg på de dårligste dagene. Så jeg fikk noen syrlige kommentarer, og jeg følte meg jo som den lystløgneren hvis jeg fortalte om hvordan jeg hadde startet dagen med å krabbe fra senga til toalettet for å spy opp en slurk med vann :rolleyes: Velvel, jeg er glad jeg er ferdig med å være gravid! For alltid! Tror ikke jeg orker et tredje svangerskap der jeg er like dårlig, så det får holde med to barn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den legen der ville jeg også vurdert å bytte vekk.. Så rart at han ikke har sagt noe om det.. men det henger kanskje sammen med logikken om at man ikke kan ta blodprøver når man kaster opp? :klaske:

Bra du har fått diagnosen i alle fall, kan godt forstå at det hjelper mot de som går rundt og tror man later som. 
Hvorfor i all verden noen skulle ville skryte på seg å være kjempe kvalm og dårlig det er forbi min logiske tankegang men det får nå være en annen sak... :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet vårt er visst nede slik at jeg må skrive på mobil, så blir en kort oppdatering. :bond: 

Vi har vært på UL og fosteret var hverken dødt eller skadet, gitt! :sjokkert: Det var et helt normalt lite foster som var ca 12+2 uker og alt så helt normalt ut. :hjerte:

Jeg må nok innse at jeg skal bli tobarnsmamma i løpet av et halvårs tid! :sjokkert: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:strix: Kommer til å gå så fint atte :) Hvertfall nå som formen er på vei opp igjen. Hvor langt blir det mellom ungene egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sitronkake skrev:

Jeg fødte på tun A på Ahus sist og hadde en fin fødselsopplevelse! Jeg var jevnt over fornøyd med barselhotellet også, det var veldig deilig med familierom med eget bad blant annet. Kantineordningen kunne vært litt bedre da, vet ikke hvordan de gjør det med mat nå. Det begynner jo å bli noen år siden jeg fødte der :tongue: Og så har de vel en barselavdeling til i tillegg til hotellet? :klo: Den vet jeg isåfall ikke noe om. Hjelpsomt svar, det her :fnise: 

Jeg fikk også diagnosen hyperemesis, og jeg er enig i at det er "deilig" å få en diagnose. Ulempen er jo at jeg stort sett møtte på folk på gode dager, jeg hadde jo ikke krefter til å dusje og sminke meg på de dårligste dagene. Så jeg fikk noen syrlige kommentarer, og jeg følte meg jo som den lystløgneren hvis jeg fortalte om hvordan jeg hadde startet dagen med å krabbe fra senga til toalettet for å spy opp en slurk med vann :rolleyes: Velvel, jeg er glad jeg er ferdig med å være gravid! For alltid! Tror ikke jeg orker et tredje svangerskap der jeg er like dårlig, så det får holde med to barn :P 

Syns det var hjelpsomt uansett jeg! :jepp: Da jeg lå på barsel på Riksen sist skjønte jeg aldri hvordan det fungerte med lunsj og middag, så jeg spiste kun tørre brødskiver med ferdig skivet brunost hele oppholdet. Så alt må jo være bedre enn det! :fnise: Egentlig er jeg fornøyd bare de ikke sender hjem pappaen kl 3 om natta og kjører meg og baby inn på et mørkt dobbeltrom der det allerede ligger noen og sover, slik som sist. :sjenert: 

Her blir det heller aldri noen nr tre! Så jeg er veldig glad for at det sto bra til på UL i dag, for jeg tror ikke det blir noen to heller hvis det ikke skulle gå denne gangen. Jeg orker rett og slett ikke å gjennomføre det greiene her en gang til altså. Det deilige med å kunne si at jeg har hyperemesis er jo også at jeg kan være ærlig om hvor ille det er uten å måtte passe på hva jeg sier rundt de som ikke har vært gravide enda. De kommer jo uansett sannsynligvis ikke til å få det sånn som meg. ;) 

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Den legen der ville jeg også vurdert å bytte vekk.. Så rart at han ikke har sagt noe om det.. men det henger kanskje sammen med logikken om at man ikke kan ta blodprøver når man kaster opp? :klaske:

Bra du har fått diagnosen i alle fall, kan godt forstå at det hjelper mot de som går rundt og tror man later som. 
Hvorfor i all verden noen skulle ville skryte på seg å være kjempe kvalm og dårlig det er forbi min logiske tankegang men det får nå være en annen sak... :)  

Og logikken med at han ikke ville gi meg kvalmestillende, men da jeg hadde fått det av gynekologen da jeg var på UL mente han det var heeeeeelt ufarlig og bare å proppe i seg... :roll: Han er veldig hyggelig altså, men kjenner det ikke skjærer i hjertet at jeg skal bytte akkurat. :fnise: 

1 time siden, FruN skrev:

Hipp hurra! :strix: 

:hjerte: 

1 time siden, A4-livet skrev:

:strix: Kommer til å gå så fint atte :) Hvertfall nå som formen er på vei opp igjen. Hvor langt blir det mellom ungene egentlig?

Blir det fødsel på foreløpig termin blir det akkurat 23 mnd mellom dem, det burde jo være overkommelig. Regner med vi kommer til å se en stor utvikling på S frem mot toårsdagen. Krysser fingrene for at det løsner litt språklig, for der er hun ikke akkurat den som er lengst fremme. Hadde nok vært fint hvis hun kunne fortelle oss litt hvordan hun har det med ord også, når det plutselig kommer en baby som stjeler oppmerksomheten. 

Var helt merkelig å se babyen vår på ultralyden i dag. Jeg har liksom hatt et så distansert forhold til hele graviditeten, at jeg ikke hadde blitt overrasket om hun hadde sagt at det ikke var noe som helst der inne. Men der var det en bitteliten, perfekt lillebrøster som var akkurat så stor som hen skulle være, og alt var bra med nakkefold og nesebein og alt. Hen sov til å begynne med, så jeg måtte kaste litt på meg for å få litt liv, og da strakk hen på seg på en måte som var helt lik en nyfødts bevegelser! Det kan jeg ikke huske å ha sett på UL med S. :) Hun prøvde å se etter kjønn, men var litt vanskelig fordi navlesnoren lå mellom beina. Men hun sa hun tippet på jente, men det virket som om det ikke var spesielt sikkert. Forrige gang sa hun at hun var 90% sikker på jente på samme tidspunkt, og det viste seg jo å stemme. :jepp: Blir spennende å se om hun har tippet rett da, tar det med en veldig stor klype salt foreløpig. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker og frisk liten baby der inni!

Håper formen din er på en stigende kurve fremover og så er det jo deilig tanke å aldri skulle gå gjennom de første 12, kvalme ukene av et svangerskap igjen?! Jeg har trøstet meg mye med at det er siste gang for alt dette her ekstra av vondter som kommer med et svangerskap ettersom vi ikke tenker å ha flere enn to barn her heller :)

God helg til dere :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...