Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne uka har S våknet mellom 5.10 og 5.15 hver eneste dag, det er nesten så jeg har begynt å lure på om naboen har hatt på en vekkerklokke som har vekket henne. I natt sov A på gjesterommet og det var min tur til å stå opp med henne - og tror dere ikke ungen sover til 7! Dvs jeg må vekke henne kl 7! :strix: Snakk om perfekt start på dagen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når det klaffer sånn! 
Krysser fingrene for ''langsov'' hele helgen deres! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh det er så fantastisk herlig når det skjer. Gjorde dere noe annet med rutinen, eller samme som vanlig? Håper det fortsetter! Godt for både mamma og liten jente med ekstra søvn 💤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at man kan være litt heldig av og til også! Det å sove til 7, når man er vant med 5, vil jeg tro er en veldig bra forbedring:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjorde det igjen i dag! :duskedame:  Ikke i helga da selvfølgelig, da var hun våken ca 5.30 begge dagene. :P A mente på fredag at det var fordi hun stappet i seg to hele pannekaker til kveldsmat (en time etter at hun hadde spist middag), men jeg tror nok heller det var tilfeldig. ;) Ingen pannekaker i går kveld hvertfall!

Har hatt en veldig hyggelig helg hos broren min med familie. Ungene har storkost seg sammen og i lekeland, og det var veldig hyggelig for oss voksne også. Lille nevø O hadde endelig litt tid til å sitte på fanget til tante, det var veldig koselig. siden han og S er akkurat like gamle har jeg jo alltid hatt S som har hengt i puppen eller på andre måter krevd mammaen sin mens vi har vært sammen, så nå var det veldig koselig å få litt tantetid mens S lekte alene eller med sin tante og onkel. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos den nye legen min, og jeg er veldig fornøyd! Jeg var der for å spørre om henvisning til behandling for bekkenet, men fikk jo nesten full svangerskapskontroll når jeg først var der. Manglet liksom bare måling og veiing. :fnise: Og han tok seg SÅ god tid og stilte masse spørsmål om forrige fødsel og svangerskap (hvor lenge jeg hadde ammet, om jeg hadde hatt noen problemer med ammingen ++). Min forrige lege fylte liksom bare ut helsekortet og sendte meg på laben for å ta prøver. :roll:  Og han her tok bekkenet mitt på alvor også, så jeg fikk henvisning til fysioterapi. Fant en klinikk med avtale som lå praktisk tilgjengelig hjemmefra både med bil og bane, og de skulle ringe meg opp igjen når de hadde mulighet til å gi meg time. Håper ikke det tar altfor lang tid bare, for da ville jeg jo heller hørt om noen andre hadde kortere venteliste. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en super lege! Alle leger skulle vært så omtenksomme :jepp: Mange virker helt ærlig ikke interessert overhodet i å hjelpe pasientene sine, det er sært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den legen virker jo veldig flott da! Sånn skal det være. Håper du ikke må vente lenge på ledig time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som har barn som stadig vekk hoster til de spyr? Lurer på om S har en særdeles velutviklet brekningsrefleks eller noe sånt. :sjenert: Ved forrige forkjølelsesrunde var det "greit", for da var hosten skikkelig stygg, men nå er det bare normale hostekuler selv om de er kraftige. Hun hadde hostet til hun spydde i bhg i går, og gjorde det tre ganger i natt. To ganger der hun kun kastet opp litt slim, og en gang med full runde og spy på pysj og pose og dyne og laken og barn og mor... Blir ikke så mye søvn når hun driver på sånn akkurat. :sukk: Hun er hjemme med A i dag da, men tror egentlig allmenntilstanden tilsier at hun kunne vært i bhg. Men kan jo ikke sende en unge som hoster til hun spyr i bhg flere dager på rad, heller. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, stakkars S! Det er jo så vondt å spy også. :(  
Har hun gjort det hele veien eller er det bare nå i det siste? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 20.21, Beccy87 skrev:

Huff da, stakkars S! Det er jo så vondt å spy også. :(  
Har hun gjort det hele veien eller er det bare nå i det siste? 
 

Første gang var vel i jula, men før det har hun egentlig ikke hatt noe særlig med hoste heller. Etter barnehagestart i desember derimot.. Vi har heldigvis hostesaft fra forrige gang, så selv om jeg ikke er så gira på å gi uten legens velsignelse (skal ikke gis til barn under 2 år ifølge pakningsvedlegget) fikk hun før hun la seg både i går og i dag. Og i natt sov hun uten en lyd helt til - hold dere fast - 8.24! :sjokkert: Jeg var selvfølgelig oppe kl 7.30 og sjekket at hun pustet, for jeg tenkte jo at her måtte det være noe alvorlig galt. :fnise: Krysser fingrene for at hun kjører samme stuntet i morgen, for da er det min tur til å stå opp med henne!

Jeg skriver ikke så mye om graviditeten her inne, dvs annet enn klaging over kvalme og bekken og trøtthet. ;) Og for å være helt ærlig tenker jeg ikke så mye på den heller, annet enn at jeg forholder meg til plagene og andre symptomer. Håper jeg klarer å fokusere litt mer på den lille i magen etter hvert, så jeg ikke blir totalt overrasket den dagen jeg ligger der med en nyfødt på brystet. :P Hjelper kanskje litt med OUL snart, det er faktisk bare halvannen uke til. Noen som vil tippe kjønn? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det en spesiell type hostesaft? 
Vi har brukt solvpect her ved flere anledninger og det har aldri falt meg inn at det kanskje ikke er greit. :sjenert:
Trollet digger smaken også og ber om mer når vi tar frem flaska! :sprettoy:

Jeg tipper gutt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr har aldri hostet til han kaster opp, men hangar kastet opp av hostesaften et par ganger....

Jeg tipper gutt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...