Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Vi har besafe modular og det passer ihvertfall i vår bil uten å ta altfor stor plass. Tror det man må tenke mest på er plass til passasjeren foran og eventuelle problemer med at bilen har stor vinkel på baksetene så hodet fallet fremover når barnet sover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt at dere kan få låne bil i sommer.

Vi har maxi cosi 2way pearl. Veldig fornøyd med den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også maxi cosi 2way pearl. Kan trygt anbefale denne, mini trives veldig godt i stolen, den har to forskjellige sittestillingen og kan være både bakover og etter hvert forovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger går ting i en voldsom fart med disse små. Søndag ettermiddag begynte S å løfte ene foten mens hun satt på kne og holdt seg opp mot noe, og jeg skrev i en dagbok her inne mandag formiddag at hun kanskje begynte å leke med tanken om at det gikk an å reise seg. To timer senere dro hun seg opp i stående langs sofaen. :fnise: Mandag snakket vi om at vi burde tenke på å senke senga snart og håpet vi slapp å gjøre det før flyttelasset går om to ukers tid, i kveld sitter vi og niglor på babycallen for å være sikker på at hun ikke tar et svalestup ut med hodet først. I sted våknet hun plutselig og hadde reist seg opp i senga helt  uten å lage en lyd. :sjokkert: Den sengebunnen skal ned i morgen den dag, for å si det sånn! :opplyser: 

I dag har vi vært på Hopp i havet med en fra barselgruppa, det var veldig stas! S var helt i hundre da vi kom inn, det var det kuleste hun hadde sett i hele sitt liv, og hun hylte av fryd. :fnise: Etter en times tid var det nok da, da var hun overstimulert og hylte av helt andre grunner. ;) 

Ellers har hun plutselig begynt å sove så lenge på dagen, noe som gjør det vanskelig å få lagt henne på kvelden. I går holdt A på til 21.30 før hun kapitulerte, og i dag brukte jeg en god time før hun var i drømmeland nærmere 20.30. I morgen får jeg prøve å legge henne til første dupp tidligere, og evt vekke henne hvis andre dupp blir for lang og for sent på ettermiddagen. Nytter ikke holde på sånn, hvertfall ikke nå fremover når mamma og pappa skal bo her i over en uke for å hjelpe til med oppussing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen gitt, den hadde jeg ikke savna... :sukk: 

S har visst fått snusen i at jeg hadde skumle planer om å avbryte en evt lang ettermiddagsdupp, så hun tok innersvingen på meg med en totimers formidagsdupp istedenfor. :fnise: Egentlig helt greit det altså, da blir nok dupp nummer to litt kortere, og da blir det spennende å se hvordan det blir å legge henne i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at hun har begynt å reise seg da! De blir plutselig så stooore!! 
Trollet skal reise seg opp over alt nå, han må ha støtte men fortsatt og ikke helt skjønt det der med gåingen, men plutselig er det fryktelig kjedelig å ha rumpa på gulvet. :fnise:

Når legger dere henne for kvelden da?
Her måtte vi plutselig forskyve natten fra 19.00 til 19.45 ish fordi han rett og slett ikke var trøtt nok lengre tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun pleier å være i seng 19.30, og så mye senere enn det syns jeg ikke det skal være leggetid, vi trenger litt voksentid også. Ikke tar hun det igjen om morgenen heller, gitt. ;) Sovnet tidligere i dag, etter å ha gått bananas nedi den senkede senga et kvarters tid først. :P Vi har brukt sprinkelsenga som bedside crib helt til nå, så hun er vant til at vi ligger rett ved siden av henne når hun skal sove og holder hånda eller holder henne litt på kroppen. Ikke like lett det med tettsittende sprinkler og langt ned til der hun ligger, så lurer litt på hvordan vi skal få roet henne på kveldene fremover. :klo:

Vi tar over hus i morgen vi. :sjokk: Og akkurat nå har vi lån på et tosifret antall millioner. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med overtakelsen! 

Så flink S har blitt da. Håper det ikke blir mye krøll med at hun sover med senket bunn. Det er ihvertfall greit at hun ikke klarer å komme seg ut av senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå er vi huseiere, dere! :) Er godt i gang med oppussing, pappa har fjerna en dobbeltdør mellom kjellerstue og soverom og tettet igjen sånn at vi får enkeltdør der istedenfor, mens jeg har maskert til den store gullmedalje. A har skrudd ned alt av hyller og panelovner og sparklet. I dag skal vi begynne å male og pappa skal slipe gulvet i 1. etasje, så spent! :jepp: Blir gøy å se resultater og ikke bare gul maskeringstape og grå sparkelflekker. :P  

S koser seg med min mamma som barnevakt, og er blid og fornøyd når de er alene. Begynte å gråte da hun så meg igjen i går da, tror hun plutselig innså at hun hadde blitt forlatt noen timer. Kan vel fort komme en reaksjon en dag, når hun innser at jeg reiser bort hver dag nå. Krysser fingrene for at det går bra! Må innrømme jeg syns det er deilig å være uten henne noen timer og tenke på noe annet, så er det så utrolig koselig å se henne den tiden vi faktisk har sammen. :rodmer: (Men veldig glad jeg har noen uker igjen før jeg begynner på jobb og tiden sammen hjemme er over...)

 

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne på jobb igjen? Allerede? Tiden flyr altså.. Skal A ha permisjon eller har dere fått barnehageplass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg fått lov til å være hjemme med S mens mamma, pappa og A er i huset og jobber. Snakket nettopp på Facetime, og mamma og A har rukket et strøk på vårt soverom, mens pappa har lakket et strøk på gulvet på kjøkken/stue. Flinke folk, er SÅ takknemlig for den hjelpa vi får! Er veldig takknemlig for at jeg får litt tid sammen med S i dag også da, den siste uka har jeg kun sett henne en times tid på morgenen og en times tid på kvelden, og det er litt lite når vi er vant til å være sammen hele dagen. Hun har kost seg masse med mormor, men tror nok det er godt for henne også å ha en dag sammen med mammaen sin. Ikke minst fordi svigers også kommer i kveld, så da blir det enda mer folk å forholde seg til for henne. Hun har ikke sett dem på nesten tre måneder heller, så de er helt fremmede enn så lenge. Godt å lade litt opp med mamma og alt som er kjent og kjært da. :hjerte: Ting har tatt litt lenger tid enn vi hadde regnet med, men med litt ekstra arbeidskraft fra svigers fremover satser jeg på at vi blir ferdig til flyttebilen kommer onsdag. Det mest tidkrevende har jo vært sliping/oljing/lakking av gulvet i hovedetasjen, og med et strøk lakk til i ettermiddag blir det faktisk ferdig i dag. :) 

Den 11. juli 2016 at 19.55, MissStiles skrev:

Begynne på jobb igjen? Allerede? Tiden flyr altså.. Skal A ha permisjon eller har dere fått barnehageplass? 

Ja, herregud, 29. august er permisjonen min ubønnhørlig over... På en måte er jeg klar, men etter å ha hatt lange dager borte denne uka kjenner jeg jo på at jeg syns det er litt tøft å tenke på at jeg ikke skal være sammen med S hele dagen lenger. Heldigvis er jeg jo hjemme 16 og ikk 18.30 når jeg begynner på jobb da, det er stor forskjell! A skal være hjemme med henne i hele høst faktisk, så krysser vi fingrene for et mirakel og at vi får barnehageplass fra januar. Veldig deilig at han skal være hjemme når jeg begynner å jobbe igjen da, hadde nok vært vanskeligere å være borte hvis jeg visste at hun var i barnehagen den første tiden jeg ikke er sammen med henne hele tiden. Hun kommer nok til å storkose seg hjemme med pappa. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jobbstart var veldig rart der første 2-3 dagene. Gikk liksom hele tiden og lurte på hva de gjorde der hjemme uten meg. :P
Men det går seg til, og nå synes jeg det er godt å være borte en stund, det er så godt å komme hjem til det lille gliset etter en lang arbeidsdag også har det vært utrolig fint å se hvor mye tettere mannen og Trollet har kommet denne tiden. Han har blitt skikkelig pappagutt og mannen er blitt myk som en softis! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor hun har blitt - reiser seg opp og alt mulig! Gratulerer med overtakelse og flinke folk som pusser opp! :nigo: Jeg hater oppussing, så jeg blir alltid full av beundring når folk står på! :fnise: 

Tenk at du snart begynner på jobb ... Fy søren så fort dette går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir dårlig med oppdateringer midt i oppussings- og flyttesjau, gitt. Ikke har vi hatt internett heller, og jeg orker ikke skrive på telefonen...

Vi har hvertfall kommet oss vel i hus! Ble ferdig med oppussingen i tide, og det ble SÅ fint! Fikk flyttet og vasket ut og kommet oss litt i stand (dvs finne frem det aller mest livsnødvendige), før vi tok med oss to sett besteforeldre til mine foreldre for å slappe litt av. Svigers reiste videre i dag, og vi blir et par dager til siden broren min med familie kommer i morgen. Ellers hadde jeg vært på vei nedover as we speak, begynner å bli vel lei familie nå. Da passer det jo bra at vi skal oppover til svigers allerede om en uke da. :sjenert: 

S har blitt passet av den ene besteforelderen etter den andre, og det virker som om de ikke har blitt altfor skremt. ;) I går klatret hun opp halve trappa her alene, dvs ni-ti trappetrinn tipper jeg. Pappaen gikk selvfølgelig rett bak, og der befinner det seg som regel en voksen hele tiden nå. :P Vi hadde to netter for et par uker siden der hun sov natta gjennom uten mat, men etterpå har hun sovet dårligere enn på lenge. Jeg har vel ikke fått mer søvn enn jeg akkurat må for å holde ut med oppussing, flytting og folk rundt meg HELE tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...