Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Bra at ting er roligere og at du tror at Mini holder seg inne til Januar :)

Håper du begynner å bli bedre nå. Bihulebetennelse er skikkelig ubehagelig :( Kan tro det er litt vanskelig å gjøre fysiske ting når man er gravid og har bihulebetennelse i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fortsatt ikke helt frisk fra bihulebetennelsen, men er litt bedre. Har nevnt det for legen på de siste 3 timene, men han sier bare: "Ja, jeg hører det" også blir det med det, så tror ikke det er noe hjelp å få fra den kanten :P 

I går tror jeg slimproppen gikk... Både mannen og jeg googlet det, og det betyr visstnok at fødselen som oftest starter innen 1-7 døgn. Har lagt alle planer for dagen på is og skal ta det med ro, siden julaften vel må være den kjipeste dagen å ha bursdag på :fnise: Nå som vi er såpass nærme januar syntes jeg også at han fint kan holde seg der inne en drøy uke til, men jeg vet ikke helt om Mini er enig. 

På mandag ringte mannen meg og var så søt :) Han hadde truffet en nyfødt baby på jobb, og ringte og fortalte at han hadde tenkt: "Jeg MÅ ha en sånn NÅ! Jeg karer ikke vente! Jeg vil at han skal komme NÅ!" :fnise:  Det blir spennende å se om han tenker det samme etter noen uker med nattevåk, ungehyl og ei ubrukelig kjærring som har smerter i hele rørsystemet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Sjela skrev:

Åååh, tenk, nå er det ikke lenge til dere møter på den vesle karen deres :strix:

Ønsker deg en strålende jul! :tree::nisse: 

Takk :blomst: Dette blir spennende! God jul til deg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at for noen så kan det ta et par uker fra slimproppen går til barnet blir født, men det betyr som regel at fødsel er rett rundt hjørnet ja. Men nå kommer dere til å møte han snart :) Ser ut som at mannen din ikke har noe imot å bli julepappa ihvertfall :)

Lykke til, og god Jul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. desember 2015 at 14.46, Shinigami skrev:

Har hørt at for noen så kan det ta et par uker fra slimproppen går til barnet blir født, men det betyr som regel at fødsel er rett rundt hjørnet ja. Men nå kommer dere til å møte han snart :) Ser ut som at mannen din ikke har noe imot å bli julepappa ihvertfall :)

Lykke til, og god Jul :)

God jul til deg også! :) 

 

Akkurat nå ligger jeg i senga og krysser fingrene for at Mini ikke skal bestemme seg for å ta turen ut akkurat i dag. Har rosa utflod, og blir nervøs hver gang jeg kjenner noe som har antydning til å ligne kynnere :P Dersom fødselen skulle begynne nå tar den vel antageligvis så lang tid at Mini ikke kommer før i morgen, men 25. desember er likevel ikke en optimal dato å ha fødselsdag på :P Jeg syntes virkelig han kan holde seg der inne til vi er i januar, vi er jo så nærme nå! 

Mannen har pyntet huset til jul og er en helt som alltid, på tross av at han har fått kink i ryggen slik at han har vondt for å bevege seg. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten han :hjerte: 

God jul, alle sammen! :blomst: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Beklager dersom dette blir litt for mye info :fnise: )

Den rosa utfloden ble trumfet av friskt rødt blod for en time siden. Jeg tror fortsatt det er slimproppen, som har litt blod på seg. Mannen ville at jeg skulle ringe føden, men så lenge jeg tror det bare er slimproppen så lar jeg være, det er jo julaften! :P Tror aldri jeg har vært så nervøs under julaften før. Mini, pliis ikke kom nå! Jeg har jo fortsatt karamellpudding og presanger til gode! :fnise:  Dessuten er det sååå mye bedre for deg selv om du venter en liten uke og kommer i januar! 

Det er i slike øyeblikk man skulle ønske man ikke hadde så hastverk med å bli gravid at man ikke klarte å time det til riktig side av året :P Hadde vi vært i januar så så kunne jo Mini bare komme :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer blod. Begynner å miste trua på januar. Mannen vil vi skal ringe føden, men jeg har ikke kynnere/rier så vil vente til julebesøket har dratt hjem. Det kan ta sin tid, da, i og med at vi ikke har begynt på desserten enda :P

Dårlig timing. Forhåpentligvis er det fortsatt bare den berømte slimproppen, og Mini holder seg der inne en uke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjela skrev:

Lykke til. Håper du har hatt en fin julekveld :) 

Nå ble det veldig spennende her gitt :popcorn: 

Jeg har hatt en nervøs kveld ! :P Har hatt huset fullt av folk jeg helst ikke vil si ord som "slimpropp" til, og har hatt mest lyst til å bare sitte på toalettet og overvåke situasjonen :P 

Det er fortsatt litt blod ute og går, og fikk akkurat murringer. Tviler på at ønsket om januarbaby blir innfridd, og har også fått et snev av fødselsangst. Oi, der hadde jeg visst en kynner også (er det lov å si: "Pokker heller, det er jo ikke januar enda!"? :P ) 

Det her passer meg virkelig dårlig akkurat nå...! Vi skal jo i juleselskap i morgen :P 

Jeg krysser fortsatt fingrene for at det bare er slimproppen, og at Mini holder seg der han er fram til 1. januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppdatere er Mini på samme plass som før :fnise: 

Jeg har bestemt meg for å droppe all selskapelighet i jula, og tilbringe tiden fram til nyttår (eller evt. fødsel :sjokkert: ) i sofaen med beina høyt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her er det spennende ja :)

Det virker som at det kommer til å skje snart, så er nok lurt å holde seg i ro hjemme ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble juleselskap på oss likevel i dag, jeg fikk dårlig samvittighet av å droppe det :P 

Fikk småpanisk fødselsangst i går, men nå som ting har roet seg litt og jeg har fått tilbragt hele formiddagen med å hvile kjenner jeg meg *litt* tøffere (vedder på at panikken bryter ut igjen så snart fødselen er i gang :P ) 

Jaja, vi får se hvor lenge det går... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har jeg knapt sovet, det har vært umulig å finne en bahagelig stilling og jeg har måttet stå opp for å tisse nesten hver time. I tillegg er det definitivt "noe" som skjer i magen, da den er stram og vond med kynnere og mye bevegelse fra Mini. Mannen "klarer ikke slappe av for han vet jeg har vondt" :fnise: (søte mannen min :hjerte: ) Det er ikke veldig vondt heller, det er bare det at kynnere er vonde på et så "rart" sted. Jeg kan liksom ikke holde på stedet det er vondt for å lindre heller :fnise: 

Jaja, vi får se hvor lenge Mini holder seg der inne. Ikke stort annet å gjøre nå :P 

Mannen tok ansvar i går og pakket ferdig min del av fødebagen, mens jeg lå på sofaen og instruerte. Det mangler bare å hive oppi iPad, kamera, sminkepungen og noen ladere. Han fikk klemt alt inn i to store bager, men han syntes ikke jeg har pakket så mye. Morgenkåpen og de fire rullene med Lambi jeg har tatt med tar såpass stor plass, så da ser det jo litt mye ut. Har googlet bilder av fødebager, og ser at mange har med seg slike små tynne silkenattkjoler, men jeg tviler på at jeg har lyst til å sitte i halvskitne stoler på sykehuset iført noe så tynt og lite vaskbart. Min morgenkåpe er diger og fluffy :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Hostet for litt siden og fikk så vondt i et ribbein på siden av ryggen. Jeg hørte faktisk en knekkelyd, aner ikke hva det kom av men jeg tror nesten ikke jeg har hatt så vondt tidligere (med unntak av da jeg brakk kragebeinet, kanskje) Nå er det konstant vondt, med litt av-og-på megavondter. Googlet rier, og de kan visstnok sitte i korsryggen, men dette er mer på den ene siden av ryggen så da er det vel ikke det (?) Skal ta en dusj nå, for å se om det hjelper. Det punktet som er vondt er såpass ille at jeg (eller mannen) konstant må holde/klype på det for å gjøre det tålbart. Dersom rier er like vondt (eller værre! :sjokkert: ) klarer jeg DEFINITIVT ikke å holde ut i 2 minutter med bare et par minutters pause over kanskje så mye som 48 timer ! 

Så jeg aner i grunn ikke hva det er som gjør at jeg har så vondt på siden av ryggen, men Mini har definitivt vært i mye mer altivitet i dag enn han har vært de siste ukene. Jeg tviler nå sterkt på at ønsket om januarbarn blir en realitet (selv om det hadde vært veldig greit for Mini om han kom etter nyttår...) Forhåpentligvis har jeg bare strukket en muskel i siden pga. flere ukers hosting, men det virker veldig sært at det skal gjøre SÅ vondt... Aner ikke hva som skjer med kroppen akkurat nå, men setter tanken om søsken til Mini på vent fram til selektivt keisersnitt blir en realitet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...må jo få fulgt med her sånn helt på tampen og videre forbi.. :ninja: 

Kan du ha bristet et ribbein? :klo: Høres uansett ikke godt ut, håper det bedrer seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, appelsinjuice skrev:

I natt har jeg knapt sovet, det har vært umulig å finne en bahagelig stilling og jeg har måttet stå opp for å tisse nesten hver time. I tillegg er det definitivt "noe" som skjer i magen, da den er stram og vond med kynnere og mye bevegelse fra Mini. Mannen "klarer ikke slappe av for han vet jeg har vondt" :fnise: (søte mannen min :hjerte: ) Det er ikke veldig vondt heller, det er bare det at kynnere er vonde på et så "rart" sted. Jeg kan liksom ikke holde på stedet det er vondt for å lindre heller :fnise: 

Jaja, vi får se hvor lenge Mini holder seg der inne. Ikke stort annet å gjøre nå :P 

Mannen tok ansvar i går og pakket ferdig min del av fødebagen, mens jeg lå på sofaen og instruerte. Det mangler bare å hive oppi iPad, kamera, sminkepungen og noen ladere. Han fikk klemt alt inn i to store bager, men han syntes ikke jeg har pakket så mye. Morgenkåpen og de fire rullene med Lambi jeg har tatt med tar såpass stor plass, så da ser det jo litt mye ut. Har googlet bilder av fødebager, og ser at mange har med seg slike små tynne silkenattkjoler, men jeg tviler på at jeg har lyst til å sitte i halvskitne stoler på sykehuset iført noe så tynt og lite vaskbart. Min morgenkåpe er diger og fluffy :fnise: 

:sprettoy:

Det er kanskje viktigere for noen å se pene ut enn komfortable? Det finnes ikke noe i den duren i min bag ihvertfall :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruN skrev:

...må jo få fulgt med her sånn helt på tampen og videre forbi.. :ninja: 

Kan du ha bristet et ribbein? :klo: Høres uansett ikke godt ut, håper det bedrer seg! 

Det kjennes litt slik ut, men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha gått til :klo: Har hatt vondt på samme sted i noen dager (på begge sider, jeg antar det kom fra hostingen, men vondten på den ene siden er borte nå, evt. overdøvd av vondten på den andre :fnise: ) og alt jeg gjorde da det ble megavondt var å hoste. Dersom det er et bristet ribbein antar jeg at det ikke kommer til å gjøre ekstra vondt under riene, siden jeg per nå ikke kan bevege meg uten smerter. :P Den vondten jeg har pga. økt bevegelse fra Mini og kynnere har vært helt tålbar hittil (joda, jeg stopper opp og stønner, men akkurat det er ikke SÅ vondt akkurat nå. Problemet er smertene rundt det dumme ribbeinet) I morgen skal mannen på jobb, og kommer til å være borte i 10 timer. Gruer meg til en dag uten min gode hjelper :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg bristet ribbeinet av en hostekule da ho hadde lungebetennelse. Så kan være så "enkelt". Vet ikke om du synes det er verdt å kontakte legen for imorra? 

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...