Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Kjedelig at du har fått en fast jordmor som du ikke liker :( Det er jo ikke så hyggelig.

Det kommee nok til å gå bra med de blodgreiene, men forstår at man blir bekymra. OUL kommer sikkert til å gå kjempebra og du kommer til å føle deg så mye bedre etter OUL :) Det føles godt å få se bebisen sin :)

Du får prøve å si fra til kollegaene dine at du vil snakke om noe annet på en eller annen måte. Skjønner at man blir litt lei. Har selv en i familien som kan bli litt overhysterisk over ting og aier at jeg må passe på ditten og datten, og det blir slitsomt i lengden selvom jg vet at hun mener det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig at du har fått en fast jordmor som du ikke liker :( Det er jo ikke så hyggelig.

Det kommee nok til å gå bra med de blodgreiene, men forstår at man blir bekymra. OUL kommer sikkert til å gå kjempebra og du kommer til å føle deg så mye bedre etter OUL :) Det føles godt å få se bebisen sin :)

Du får prøve å si fra til kollegaene dine at du vil snakke om noe annet på en eller annen måte. Skjønner at man blir litt lei. Har selv en i familien som kan bli litt overhysterisk over ting og aier at jeg må passe på ditten og datten, og det blir slitsomt i lengden selvom jg vet at hun mener det godt.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med jordmor-situasjonen, men tror jeg må bite i det sure eplet og spørre om jeg kan få en annen. Problemet er at jeg ikke husker hva jordmoren het, og det er en viss sjanse for at det er hun som tar telefonen når jeg ringer. Da blir det kleint :fnise:

Her går det greit nok, er trøtt og sliten og hadde et kvarter med store humørsvingninger etter første uke tilbake på jobb etter ferien, før jeg sovna på sofaen :fnise: (stakkars mannen :hjerte: ) Mannen nevnte det for meg dagen etterpå: "Ikke for å være slem, altså... (senket stemme) men jeg tror du begynner å få humørsvingninger". Jeg var så sliten at jeg begynte å gråte to ganger på vei ned trappa, mens jeg sutret at jeg ikke visste hvorfor jeg gråt :fnise: Mannen måtte klemme og trøste, og krysset visstnok i sitt stille sinn fingrene for at jeg skulle sovne snart :ler:

Jeg tror det er litt for mye for meg å jobbe 100% nå, men jeg leser over alt at "vanlige graviditetsplager" ikke er sykmeldingsgrunn så jeg må vel bare holde ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi har menn som tåler noen humørsvingninger :)

Synes du burde se på mulighetene for å bytte jordmor. Hun virket ikke mye hyggelig :( Er jo viktig å ha god kjemi med en som følger opp noe så nært.

Skjønner forøvrig veldig godt at du blir lei av alle som blander seg på jobb. Man vil jo også være mer enn bare "hun gravide".

Fint å lese at det går bra med deg og svangerskapet på tross av litt småplager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på OUL, og alt ser fint ut med den lille :)

OUL termin er den samme som tidlig UL termin. Mini'en lå litt inneklemt til, så jordmor kunne ikke bruke hodeomkrets til å beregne termin. Hun målte lårbeinet for å finne termin, og foreslo at Mini'en kanskje var litt lang siden OUL termin ikke stemmer overens med dato for siste SA. Så vi krysser fortsatt fingre (og ben) for at det blir januar :)

Ellers var Mini'en såpass blyg at det var ikke mulig å fastslå kjønn, men jordmor mente det kunne være en gutt :)

Lurer på om vi skal spandere på oss 3D ultralyd senere i svangerskapet, både for å få se Mini'en og for å se om det blir gutt eller jente. Kjenner at både oppussing av barnerom og innkjøp av klær og utstyr virkere enklere om man vet.

Mannen og jeg begynner å komme nærmere navnevalg. Har sett mer på guttenavn enn jentenavn, men er ikke helt enige enda ;)

Jeg har ikke ringt min faste jordmor igjen for å booke den planlagte oppfølgingstimen. Har virkelig ikke lyst, og vurderer å ta det opp med legen på tredje svangerskapskontroll i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at OUL gikk bra og alt står til med babyen :)

Vurderer kanskje selv å gå privat for 3D ultralyd. Spesielt hvis de ikke ser kjønnet på OUL. Lettere å planlegge da, også vil man jo få sett litt ekstra på babyen sin da :)

Det aller viktigste er jo at babyen har det bra og alt er som det skal da :)

Det er nok lurt med oppfølgingstimen og, men skjønner godt at du ikke vil når jordmoren er kjip :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at OUL gikk bra og alt står til med babyen :)

Vurderer kanskje selv å gå privat for 3D ultralyd. Spesielt hvis de ikke ser kjønnet på OUL. Lettere å planlegge da, også vil man jo få sett litt ekstra på babyen sin da :)

Det aller viktigste er jo at babyen har det bra og alt er som det skal da :)

Det er nok lurt med oppfølgingstimen og, men skjønner godt at du ikke vil når jordmoren er kjip :/

Ja, jeg kjenner på at jeg burde ha ringt jordmor for oppfølgingstime som planlagt, men jeg har virkelig ikke lyst... Hun ønsket å ta ny glukosebelastningstest, som ikke er noe gøy i seg selv, og den strenge jordmora gjør ikke tanken noe mer fristende... Så jeg vurderer faktisk å høre med fastlegen om det er nødvendig med ny test når jeg skal på kontroll om 4 uker. Hvis det er det håper jeg fastlegen kan utføre den.

Ellers er jeg i full gang med å planlegge utstyr til Mini :) Har (nesten) landet på Emmaljunga Edge vogn, har funnet ut at jeg vil ha Stokke Flexi Bath badebalje med nyfødtsete og baby nest. Har også bestilt bleieveske av skinn med stellematte, og to Boba Wrap bæresjal :) Har planer om å ta en tur til Nøstebarn-butikken i løpet av uka. Er litt usikker på størrelse, så tør ikke bestille på nett. Har hørt at man bør kjøpe størrelse 56 til å begynne med, men hva hvis Mini er stor? Fikk noen klær av moren min som jeg brukte da jeg var baby, og klærne som var i størrelse 70 var så små at de så ut som dukkeklær. :fnise: Tenker de sikkert kan veilede meg litt på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, kjøpe ting ja. Begynner å stresse litt med det selv, men venter til etter OUL :)

Av babyklær er det nok lurt å kjøpe litt smått og litt større :) Hvis det store er for stort, så kan det jo brukes senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...I dag har jeg hatt en liten blødning. Ringte føden, de sa bare at de ikke kunne gjøre noe så tidlig og at jeg fikk legge meg på sofaen og se det litt an. Så da antar jeg at planen er at jeg ikke får vite om det fortsatt er liv i Mini før tredje svangerskapskontroll i september...

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt men ikke lagt fra meg noen spor. Men måtte nesten det nå. Håper selvfølgelig du vet noe mer nå, men uansett så synes jeg det var fryktelig dårlig å bare si at du skal vente. De fleste som har kommet så langt og opplever blødninger blir jo tatt inn å sjekket. Kanskje du skal prøve å gå på legevakten, eller har kanskje kk avdeling på sykehuset du hører til har mulighet til å sjekke. Lykke til! Håper alt er bra, og at det bare er en ufarlig blødning! :hjerte:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blødd mer siden i går, har kun hatt "rustfarge" på papiret når jeg tørker meg (beklager detaljer) Doppleren har vist seg å være gull verdt; Både mannen og jeg mener vi fortsatt kan høre hjertelyd. Var litt bekymret for at det var mitt hjerte som gikk i 130 vi kunne høre, men mannen testet i morges ved å høre to forskjellige hjerterytmer. Er fortsatt livredd for at noe er galt, og syntes det er dårlig at jordmor ikke var villig til å sjekke om alt er ok slik av vi slipper å gå rundt og bekymre oss. Har knapt sovet i natt. Kjenner knapt noe bevegelse, og er overbevist om at Mini er mindre aktiv nå enn før, selv om jeg ikke vet om det stemmer siden aktiviteten alltid har vært litt sporadisk. Mannen mente han kjente spark i går kveld, men tenk om det var luft han kjente ??

Vurderer enda en privat ultralyd for å få litt fred i sjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er dårlig at du ikke får undersøkelse :/ Selvom alt skulle være bra, så er det verken bra for deg eller baby med det stresset.

Hvis det er helt umulig å få til at de undersøker deg, så ville nok jeg ha beatilt privat UL ja. Eller kanskje tatt en tur på legevakta for å se om de vil undersøke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill privat UL hvis det gir deg mer ro i sjelen :troest:

Jeg blødde gjennom hele svangerskapet, og fikk den angstklumpen hver gang.Så vet hvor ekkelt det er. Men det gikk helt bra her, og det er nok i orden hos deg og :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du  bekymrer deg, men så er det svært mange som blør i svangerskapet og får friske og sunne babyer til slutt. Er helt enig med de andre her at du reiser til privat UL i stedet for å bekymre deg. Synes forøvrig det er fryktelig dårlig av jordmor at du ikke blir tatt på alvor :(

 

PS: Synes du har gjort noen fine valg av utstyr. Elsker det klassiske utseendet på Emmaljunga-vognene :) Og veldig smart med det babybadet. Det har jeg ikke sett før, så nå måtte jeg sette det også opp på min mentale shoppingliste. Må bare bli preggo først :P

Endret av siela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Har de tatt deg inn? :klem:

Jeg syntes det er uholdbart at de ikke sjekker deg, men du er ikke alene om å ikke bli sjekket i sånne tilfeller dessverre. Jeg syntes det er en uting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar :blomst:

Jeg har bestemt meg for å tro at alt er bra med Mini (godt hjulpet av mannen :hjerte: og doppleren som vi sjekker hjertelyd med hver dag) Vi har ikke bestilt time til ny privat UL, men gjør det samt reiser på legevakta og krever å bli sjekket dersom jeg opplever flere blødninger. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bekymre meg så mye for Mini før han en gang er født! Nå håper jeg tiden fram til termin går raskest mulig, greier ikke helt å senke skuldrene før Mini har kommet ut -Forhåpentligvis frisk og fin :)

Jeg satte utstyrsshoppingen på vent da jeg var mest bekymret, men nå klarer jeg ikke la være igjen, og har bestilt en hel haug med Burt's Bees klær og diverse i økologisk bomull :) Klør i fingrene etter å ta med mannen til Nøstebarn og kjøpe en fin ulldress :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, så bra at det går bra :) Er fint det at du har den så at du kan høre hjertelyden :)

Ulltøy er nok lurt å kjøpe ja :) Vinterbarn trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppleren er gull verdt! :) Hadde vært nødt til å ringe den strenge jordmora for å få henne til å sjekke om det fortsatt er hjertelyd uten den, evt. reist på ny privat UL.

I dag har vi kjøpt dundyne til Mini, samt en ullfrotté pysjamas fra Nøstebarn. :)

Stelleveske i skinn med stellematte og futteral til flaske er også i boks, samt en (liten) haug med sparkebukser og bodyer i økologisk bomull, sutteklut, 4 smekker, håndle med hette og teppe. :)

Foreldrene mine har visstnok fortsatt vognposen i skinn som jeg brukte da jeg var liten, så vi satser på at vi kan bruke den, samt at de har en vugge som har blitt brukt i familien i generasjoner :) Jeg ville egentlig ha en bedside crib, men så syntes både mine og mannens familie at vugge var en god idé, så da ser det ut til at det blir det :P Det er mulig jeg "jukser" og kjøper en bedside crib likevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig med gjenbruk! Mamma har også heldigvis tatt vare på et lite knippe babytøy som jeg brukte da jeg var baby. Håper å kunne bruke dem igjen på mine barn en gang :) Skulle gjerne sett at de tok vare på litt mer utstyr da. Som hokus pokus stolen jeg hadde som barn. DEN hadde jeg mye glede av  :laugh: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har visstnok funnet enda mer babytøy. Jeg mistenker at mye er etter broren min, for det var mye blått :fnise:

Ellers oppdaget jeg en knute i brystet i dag morges. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng med graviditeten (Google er min venn :P ) men litt skummelt er det jo.

Kjenner i grunn lite bevegelse for tiden, og puppene er mindre ømme enn før, men har bestemt meg for å ikke bekymre meg. Kanskje Mini bare ligger litt mer bortgjemt til eller noe ? Kan kjenne litt "bølging" i magen av og til, men ikke slike kraftige dunk som jeg i blandt gjorde tidligere.

Jaja, tiden vil vise :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...