Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

5 timer siden, FruN skrev:

Ei venninne av meg bristet ribbeinet av en hostekule da ho hadde lungebetennelse. Så kan være så "enkelt". Vet ikke om du synes det er verdt å kontakte legen for imorra? 

Jeg skal på kontroll i dag, så skal nevne det for legen. Men tviler på at det er noe å gjøre ved dersom det er et bristet ribbein :/ Mannen skal på jobb i dag, og jeg gruer meg litt til å være alene siden jeg måtte ha hjelp ut av senga samt til å kle på meg sokker og bukse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Saltsild skrev:

Hvordan går det? Ribbeinet bedre? :) 

Fortsatt ingen Mini, teller dager nå og håper han holder seg der han er til over nyttår :P 

Ribbeinet er fortsatt vondt. I og med at jeg ikke kan ta noe smertestillende som duger forsøker jeg å ta meg sammen og glemme at det er vondt :P Tror det funker (litt :P )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg joinet klubben for "hysteriske mødre" og bestilt Safetosleep pustealarm :P Leser over alt at det ikke er anbefalt fordi det fører til panikk pga. falske alarmer, men jeg forstår ikke helt logikken. Er det ikke bedre å eventuelt få panikk i blant pga. falsk alarm enn å ha småpanikk hele tiden ? En av mannens venner fikk barn i sommer, og jeg vet at han og kona brukte de første nettene søvnløse fordi de lurte på om babyen pustet. Med en slik alarm tenker jeg at jeg kommer til å sove godt så lenge alarmen ikke går av, og dersom det er hyppige falske alarmer så venner jeg meg vel raskt til det, og sjekker fremfor å få panikk ? :P Etter hva jeg har lest er ikke falske alarmer særlig vanlig med denne alarmen uansett, de fleste produktomtalene jeg har lest sa at alarmen kun gikk av ved uregelmessig pust eller at babyen rullet av matten (og da er det jo greit å våkne uansett, for å sjekke at babyen ikke har rullet over på magen eller ligger med nesa inntil noe som hindrer pusten ?)

Ellers får jeg bare akseptere at jeg faller inn under kategorien "hysterisk mor". Heller hysterisk enn å angre på at jeg ikke gadd bruke 1500,- på en alarm :P Dessuten vil jeg gjerne få ro i sjelen til å sove dypt når jeg først har muligheten, og ingen steder finner jeg info som tilsier at alarmen ikke går av dersom babyen faktisk slutter å puste. Så dersom det eneste "problemet" er at den kan gå av uten grunn så tenker jeg at vi bare får tåle det :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var termindatoen her :sjokkert: 

Ikke mange timene Mini må holde seg i ro nå før han kommer på rett side av året :sjokkert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Nå vurderer jeg å kjøpe sånn alarm selv.

Nå trenger han bare å holde seg inne i 13 timer og 5 minutter til :)

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, appelsinjuice skrev:

Da var termindatoen her :sjokkert: 

Ikke mange timene Mini må holde seg i ro nå før han kommer på rett side av året :sjokkert: 

Samme her! Har god tro på at det blir på andre siden av midnatt her selv (eller senere). Hva med deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shinigami skrev:

Hmmm.. Nå vurderer jeg å kjøpe sånn alarm selv.

Nå trenger han bare å holde seg inne i 13 timer og 5 minutter til :)

Jeg skal prøve å huske å skrive en fyldig produktanmeldelse her så snart Mini er ute :P 

Jeg tør ikke engang si til familiene våre at jeg har kjøpt en slik. :fnise: "Alle" sier jo at det er teit og unødvendig dersom man får et friskt barn. Og det er det jo forhåpentligvis, men 1500,- er en liten pris for mulig sjelefred (også kan vi jo bare la være å bruke pustealarmen dersom den skulle vise seg å skape mer panikk enn hva det er verdt) 

4 timer siden, FruN skrev:

Samme her! Har god tro på at det blir på andre siden av midnatt her selv (eller senere). Hva med deg? :) 

I og med at jeg har lest at gjennomsnittstiden for en førstegangsfødsel er 12-18 timer (eller noe lignende) er håpet lysegrønt :blomst: Snart blir vel heller spørsmålet om Mini kommer av seg selv eller om jeg må settes i gang, noe jeg absolutt ikke har lyst til. Jeg har holdt meg så mye i ro som mulig den siste uka, men har planer om å gå en liten tur senere i kveld (forutsatt at jeg får lov av mannen til å gå ut på glatta :P Det er mulig jeg må argumentere med at han kan holde meg i hånda slik at jeg ikke ramler :fnise: ) Jeg har også planer om å gjenoppta andre aktiviteter som er kjent for å kunne sette i gang fødselen ( :P:fnise: ) for så snart vi er på rett side av året kan Mini bare komme :) 

 

Etter flere uker med lite aktivitet i magen, bare små dult fra tid til annen, har Mini vært veldig aktiv i magen den siste uka. Han har beveget seg så mye at jeg tror han har hatt disco der inne, og det har til og med vært vondt. Hittil i dag tror jeg faktisk ikke at jeg har kjent noe særlig til han (bortsett fra kanskje litt akkurat nå som jeg skrev dette ? Litt usikker) Jeg har sovet mye i dag, da, så det er mulig jeg bare har gått glipp av bevegelsene (?) Mannen kommer hjem fra jobb snart, så jeg får be han prate litt til sønnen sin og se om han får noen respons. Dette med bevegelse er litt skummelt, egentlig. Med mindre jeg kjenner noe så vet jeg jo ikke hvordan ståa er inni der. Kanskje jeg skal ta en runde med doppleren nå, bare for å sjekke, men jeg er tom for sånn gele så jeg vet ikke om jeg får det til å fungere. 

Halloooo der inne i magen! Kan du bevege deg litt for mammaen din? Pliis? Du skal få is :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen det ja når man ikke har kjent noe særlig liv på en stund. Blir så letta når det plutselig kommer små dult :)

Har du prøvd å drikke noe kaldt og søtt? Han har det sikkert bra inni der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shinigami skrev:

Kjenner meg igjen det ja når man ikke har kjent noe særlig liv på en stund. Blir så letta når det plutselig kommer små dult :)

Har du prøvd å drikke noe kaldt og søtt? Han har det sikkert bra inni der :) 

Mannen mente han kunne kjenne noe i sta, men det er definitivt mindre aktivitet enn tidligere i uka. Vet ikke helt hva som er greia med det. Magen kjennes også veldig stram ut. Hm. 

Endte med å dra i middagsselskap, siden Mini uansett kommer etter midnatt om det skulle starte nå. Mannen tok forhåndsregler og pakket både fødebag og bilstol :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppe på en av mine mange nattlige tissepauser :flau: 

Fikk en "dryppe-følelse" etter jeg var ferdig å tisse, og tenkte umidelbart på om det kan være fostervann som lekker ? Det ga seg liksom litt nå, så jeg kommer vel bare til å gå og legge meg igjen :P (hurra for kladder i senga! :fnise::flau: ) Syntes Mini har vært veldig flink som har fulgt instruks og blitt der inne til over nyttår, men det hadde jo vært greit om han meldte sin ankomst når mor er uthvilt og har sovet sånn omtrent tusen timer på forhånd, ikke etter 2,5 times søvn første nyttårsdag :P Dessuten er 1. januar en dag jeg regner med at den vordende mor, for ikke å nevne far, kommer til å ha mye hodepine i fremtiden, og da er det litt kjipt å måtte stå opp tidlig for å bake bursdagskake til poden :fnise::P 

Jaja, vi får se hva som skjer... :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha xD Vel, nå har han vært så flink og snill og venta til januar, så kanskje han vil være ekstra snill å vente til imorgen og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. klokken 10 i dag morges hadde jeg en liten blødning.  Mannen og jeg forsøkte å bruke doppleren for å høre hjertelyd uten særlig hell, antageligvis fordi vi er tomme for sånn gelé man må bruke (rookie mistake) Ringte føden, og snakket med jordmor som sa det var ingen grunn til bekymring, og at jeg skulle vente med å ta kontakt igjen når riene begynner. Nevnte at det har vært mindre bevegelse siden i går, og fikk beskjed om å spise og drikke litt og legge meg nedpå og telle bevegelser i en halvtimes tid. Jeg burde kjenne minst to bevegelser på denne tiden, noe jeg gjorde. Har siden hatt to episoder med kynnere (rier ?) som har vart i 35-45 sekunder, med ca. 1 times mellomrom. Har også litt mensmurringer. Mannen har reist for å levere hunden vår hos familien, slik at vi slipper å tenke på det senere. 

Det blir spennende å se hva som skjer videre, og hvor lang tid dette tar. Det er godt mulig det bare er kynnere jeg har kjent hittil, da de ikke har vært mer smertefulle enn tidligere, de har bare hatt lenger varighet. 

Jaja... :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Shinigami skrev:

Da kommer han nok ut ganske så snart :)

Lykke til!

 

Takk :blomst: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende :) håper for dere at det offisielt bikker over i 2. Januar minst før mini kommer. Da vil dere alltid ha 1. Januar å komme dere på :fnise: Masse lykke til i alle fall. Dette kommer til å gå kjempefint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Sjela skrev:

Oi så spennende :) håper for dere at det offisielt bikker over i 2. Januar minst før mini kommer. Da vil dere alltid ha 1. Januar å komme dere på :fnise: Masse lykke til i alle fall. Dette kommer til å gå kjempefint :) 

Ja, nå venter vi i spenning :blomst: 

 

Det er ikke så mye som skjer helt enda. Har litt blødninger og har trykket på mannens rietelle-app noen ganger i løpet av dagen, men jeg er slett ikke sikker på om det er rier siden det ikke gjør SÅ vondt. Har mensmurringer konstant, så det er også litt diffust når det begynner, dessuten er de veldig uregelmessige. 

Har blitt veldig trøtt nå, men ser på Homeland med mannen og klarer ikke helt bestemme meg for om jeg vil sove eller se litt til :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt rolig her, bortsett fra en liten blødning til og at kynnerene har blitt litt sterkere. Tror ikke det er rier, siden de er såpass uregelmessige. Kanskje det er maserier eller noe ? :vetikke: 

Nå skal mannen og jeg legge oss, for å forsøke å få litt hvile før det eventuelt skjer noe mer. :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlige rier skal visst være såpass ubehagelige at man ikke klarer å sove, så er nok kynnere eller maserier om du klarer å sovne fra dem :)Nå er det såpass sent at han blir nok ikke født før tidligst imorgen, så ingen dagen derpå baby likevel ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...