Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Saltsild skrev:

Vi elsker vippestol vår. R trives godt i den. Kan putte henne i den og hun sovner. Ds flytter jeg henne over i sin egen seng eller annet flatt sted. Jeg ville kjøpt!

Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for å kjøpe, men så var Lillegutt og jeg på babyshop i går for å titte og da ble jeg plutselig usikker... Jeg syntes vel vi bør ha en vippestol, men så blir jeg så usikker av å lese at det ikke er anbefalt for babyens rygg. Newborn setet til tripp trapp stolen vipper jo dersom man setter den på gulvet, men det blir liksom ikke det samme. Hmmm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som de fleste anbefaler Babybjörn da :)Tror det er greit så lenge baby ikke sitter der for lenge om gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær er fortatt en utfordring. Nesten alt i skuffene til Lillegutt er nå for smått, og jeg burde virkelig rydde bort de tingene som ikke lenger passer slik at vi får litt mer oversikt over hva vi faktisk har. Det er litt vemodig å pakke bort babytøy som har blitt for lite, så det er ikke noe jeg gleder meg til å gjøre. Mye av det vi har som faktisk passer er bodyer som må dras over hodet, og det er såpass håpløst å få på at jeg har gitt opp. Forsøkte igjen i dag å kle på Lillegutt en fin body han har fått i størrelse 68, men da han begynte å sutre før jeg hadde fått den halvveis over hodet tenkte jeg at dette gidder jeg faktisk ikke :P Så alt av klær som må dras over hodet er helt bortkastet her i huset. 

Klær fra Polarn O. Pyret har alltid vært en favoritt her i huset (noe overraskende, siden jeg knapt var innom en POP-butikk da jeg var gravid, og kjøpte ingenting siden jeg ikke fant noe jeg likte. Bestilte litt på nett da jeg gikk ut i permisjon, mest fordi jeg var syk og kjedet meg og jeg alt hadde kjøpt det meste annet jeg likte fra andre merker :fnise: Siden et av disse settene var en av de få tingene jeg kjøpte i størrelse 50 ble det med på sykehuset, og merket ble en umiddelbar slager) Ser på nett at man kun får omslagsbodyer opp til størrelse 68 fra POP, fra og med størrelse 74 er det kun bodyer som trekkes over hodet. Størrelse 62 er nå bare akkurat passe, og neste kjøp vil være i størrelse 68. Jeg er litt bekymret for at vi må finne et nytt favorittmerke så snart Lillegutt vokser ut av størrelse 68, noe som bør være snart så raskt han vokser :fnise: 

Ellers syntes jeg det er mye snåle størrelser å finne i babyklær. Omslagsbodyen jeg kjøpte i forrige uke fra Petit Bateau i størrelse 62 er jo for liten, og buksa i bambus fra Lilleba i størrelse 56, som jeg kjøpte da jeg var gravid, er fortsatt alt for stor rundt livet. Jeg antar at den vil være alt for kort på beina innen han får en livvidde som passer inn i den buksa. Det samme med ei bukse fra Molo vi kjøpte. Lillegutt er jo temmelig lang og slank, så disse merkene er vel beregnet for kortere og mer lubne babyer. Jaja...

Nå ligger Lillegutt i babynestet ved siden av meg i sofaen, og det er en kamp for å få han til å ligge på venstre side. Jeg snur han tilbake omtrent hvert 2. minutt og har til og med forsøkt å bygge opp med en sammenrullet gulpeklut på høyre side for å forhindre han fra å snu seg dit. Ingenting fungerer, ei heller å forsøke å snakke fornuft med han, og forklare at han ikke kommer til å syntes det er så kult å ha skjev hodefasong når han blir stor :P Vi skal tilbake til manuellterapeuten om 2 uker, men jeg mistenker det er mest for å sjekke at behandlingen han fikk sist har hjulpet. Manuellterapeuten mente jo vi hadde fikset det meste selv ved å snu han, men det er jo en fulltidsjobb i seg selv :P Han sover på babydorm puta om natta nå, så får vi se om det hjelper. Jeg syntes det er litt skummelt å la han ligge på pute når dette ikke er anbefalt, selv om brosjyren som fulgte med puta spesifiserte at dette ikke gjaldt denne puta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Shinigami skrev:

Virker som de fleste anbefaler Babybjörn da :)Tror det er greit så lenge baby ikke sitter der for lenge om gangen.

Har du kjøpt Babybjörn vippestol, eller har du planer om å gjøre det? Jeg er så usikker på om Lillegutt kommer til å like å sitte i den. Jeg skulle ønske vi fikk prøvd en før vi bestemmer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Har du kjøpt Babybjörn vippestol, eller har du planer om å gjøre det? Jeg er så usikker på om Lillegutt kommer til å like å sitte i den. Jeg skulle ønske vi fikk prøvd en før vi bestemmer oss.

Har de ikke en dere kan prøve i butikken? Den vi var innom hadde babybjørn i voksenstørrelse også så voksne kunne teste hvordan den er å sitte i :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sjela skrev:

Har de ikke en dere kan prøve i butikken? Den vi var innom hadde babybjørn i voksenstørrelse også så voksne kunne teste hvordan den er å sitte i :fnise:

De hadde en det sto "test" på i butikken vi var i i går, men jeg orket ikke ta Lillegutt ut av bilstolen og risikere å vekke han for å prøve :P Dessuten er den billigere på nett, og jeg syntes det er litt frekt å prøve i butikk for å kjøpe på nett, så dersom vi hadde prøvd den hadde vi nok endt opp med å kjøpe den der :P Hvor var det de hadde en i voksenstørrelse som dere kunne teste? Jeg vil også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken versjon bør jeg bestille? Jeg tenkte opprinnelig på den i mesh, men kanskje bomull er mer behagelig å sitte i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en liten lokalkjede i hjembyen. Men er sikkert flere barnebutikker som har det? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjela skrev:

Var på en liten lokalkjede i hjembyen. Men er sikkert flere barnebutikker som har det? :)

Jeg forsøkte å google det, men fant ikke ut hvor de har det :P 

Men tanken på å ligge i en diger vippestol selv er såpass forlokkende at jeg nå har bestemt meg for å bestille en vippestol. spørsmålet er bare hvilket stoff jeg skal velge. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, appelsinjuice skrev:

Har du kjøpt Babybjörn vippestol, eller har du planer om å gjøre det? Jeg er så usikker på om Lillegutt kommer til å like å sitte i den. Jeg skulle ønske vi fikk prøvd en før vi bestemmer oss.

Jeg har ikke kjøpt eller bestemt meg for den, men er på utkikk etter en vippestol. Virker bare som at det er mange som mener at den er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Shinigami skrev:

Jeg har ikke kjøpt eller bestemt meg for den, men er på utkikk etter en vippestol. Virker bare som at det er mange som mener at den er god.

Jeg ønsket meg i utgangspunktet 4Moms Mamaroo elektrisk vippestol, men den er så dyr og jeg har jo ingen garanti for at Lillegutt kommer til å like den. Siden vi har sittet på gjerdet så lenge med å bestemme oss tenker jeg nå at vi heller får gå for en "vanlig" vippestol, hvor Lillegutt selv må bevege seg for at stolen skal vippe. Hadde vi kjøpt Mamaroo tidligere hadde vi jo fått 8 uker lenger bruk ut av den enn hva vi gjør nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4moms og jeg synes egentlig ikke så veldig mye om den. Den er bare ok, og R liker babybjørn sin mye bedre. Hun setter nok veldig pris på at hun kan vippe seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltsild skrev:

Vi har 4moms og jeg synes egentlig ikke så veldig mye om den. Den er bare ok, og R liker babybjørn sin mye bedre. Hun setter nok veldig pris på at hun kan vippe seg selv. 

Hvor tidlig startet R med denne? :) (babybjørn)

Endret av Sjela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Sjela skrev:

Hvor tidlig startet R med denne? :) (babybjørn)

Hmm, for kanskje en måned siden. Likte den veldig veldig godt da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Saltsild skrev:

Hmm, for kanskje en måned siden. Likte den veldig veldig godt da :) 

Vi kommer nok til å kjøpe en slik vi også men i og med baby ikke kan starte med den med en gang så venter vi med å kjøpe til han/hun er født. Får heller prioritere babyym i starten kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Saltsild skrev:

Vi har 4moms og jeg synes egentlig ikke så veldig mye om den. Den er bare ok, og R liker babybjørn sin mye bedre. Hun setter nok veldig pris på at hun kan vippe seg selv. 

Nå ble jeg enda mer overbevist om at Babybjörn er et bedre kjøp enn 4Moms Mamaroo :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ryddet jeg bort alle klærne som ikke lenger passer Lillegutt. Det var litt vemodig, flere av klærne har vi ikke engang rukket å bruke. Han vokser så raskt! Jeg tenker nå at det er utrolig teit å bruke 500 kr. på en pysjamas eller 600 kr. på en ulldress som vi kanskje rekker å bruke 1-3 ganger før det er for lite, og i går tenkte jeg med meg selv at jeg nå har lært; Babyklær bør kjøpes billigst mulig, da babyen knapt rekker å bruke de uansett. Spol fram til i dag, og jeg har bestilt 3 nye pysjamaser i bomull, en pysj i ull/silke, ei sparkebukse i ull og en dress i ull. :P Forskjellen denne gangen er at jeg kjøpte noe av det litt stort, slik at vi kan brette opp og bruke plaggene lenger. :P Jeg er også på nippet til å bestille halve vårkolleksjonen til PoP, det eneste som hindrer meg er at de ikke har en grønn omslagsbody jeg vil ha i størrelse 68 i nettbutikken. :P 

Her om dagen, etter en runde i klesskuffene til Lillegutt hvor vi måtte rote igjennom haugevis av klær som er for små for å finne noe som passet, sa jeg til mannen: "Hva skal vi gjøre med klessituasjonen til Lillegutt?!?". Svaret jeg ønsket var åpenbart: "Vi får kjøpe mer, da!", men fornuftig som han er svarte mannen: "Vi må vaske klær..." :P Lillegutt har i bunn og grunn greit med klær, forutsatt at vi vasker temmelig hyppig, men i perioder med lite søvn og mye gulp er ikke klesvask særlig høyt på lista over ting jeg har lyst til å gjøre :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke litt for store klær og brette dem opp fungerer kjempefint :)

Ja er kjedelig det med klær man ikke får brukt eller får brukt lite. Spesielt når dem er fine og dyre. 

Også kan du jo spare på klærne hvis du planlegger å få flere barn en gang :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shinigami skrev:

Å bruke litt for store klær og brette dem opp fungerer kjempefint :)

Ja er kjedelig det med klær man ikke får brukt eller får brukt lite. Spesielt når dem er fine og dyre. 

Også kan du jo spare på klærne hvis du planlegger å få flere barn en gang :)

Ja, vi sparer på klærne i tilfelle det kommer en til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trillet Lillegutt og jeg tur med hunden for første gang uten mannen. Det frister ikke til gjentagelse :P Storesøster (dvs. hunden :hjerte: ) vimset rundt vogna og det var et sabla styr å holde henne unna hjulene, særlig når vi traff andre hunder. I tillegg bæsjet hun i grøftekanten i en lang bakke, og det var tilnærmet umulig å holde i vogna og plukke opp samtidig som jeg forsøkte å holde henne fra å vimse ut i veien. På hjemturen begynte Lillegutt å hyle som besatt, noe han ikke pleier å gjøre når han er i vogna :P Jeg vet ikke om han var for varm/kald eller sulten, men i og med at det tok oss langt over en time å komme oss ut av døra så tyder ting på sistnevnte. Lillegutt hadde på seg en tynn ull/silke body, bukse og sokker innerst og en middels tykk ulldress og hjemmestrikka ullsokker samt tynne ull/silke votter som lag nummer to, og en vindfleecedress og ull lue ytterst. I tillegg lå han oppi vognposen. Det var kanskje for mye klær ? :vetikke: 

Syntes det er vanskelig med klær til utebruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...