Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

1 time siden, Shinigami skrev:

Da har du en lang gutt ja :)Bra at han vokser så fint, men skjønner det er litt kjedelig med de fine klærne som ikke blir brukt!

Hvor lang er gutten din nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå prøvde vi akkurat bæreselen, og Lillegutt hylte fra første sekund. Jeg forsøkte å ha bena hans ut på sidene slik som på bildet, men det var akkurat som om selen da var for stor i rumpestykket. Vi kjøpte ikke spedbarnsinnlegget, siden dette kun passer opp til 5,4 kg. Lillegutt var 4,95 kg. på 2-måneders kontrollen og er nå snart 10 uker, så jeg regner med at han veier litt mer nå. Jeg tror jeg må se på noen videoer for å finne ut av hvordan han egentlig skal sitte oppi der. Han skal vel sikkert sitte i froskeposisjon eller noe, for den "spagat-posisjonen" vi forsøkte var definitivt ikke rett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skal ikke være lett nei :( Men håper det går seg til. Litt tilvenning og kanskje lurt at mannen hjelper litt de første gangene? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjela skrev:

Uff skal ikke være lett nei :( Men håper det går seg til. Litt tilvenning og kanskje lurt at mannen hjelper litt de første gangene? :)

Jeg forsøkte å se etter en video som kunne forklare hvordan Lillegutt skal sitte oppi der, men fant bare en hvor de sa at man kunne bruke den uten nyfødtinnlegget fra 4 måneders alder. Men Lillegutt er jo ikke 10 uker en gang, og veier allerede ca. like mye som maksvekt på nyfødtinnlegget. :vetikke: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, appelsinjuice skrev:

Hvor lang er gutten din nå? 

58 cm. Han hadde vokst 2cm på ti dager nå, så han vokser også fort nå. Små bodyer passer fortsatt på han, men er verre med bukser. Han har lange ben,hehe!

Angående bæresele, så har ikke vi fått til å sette han i bæreselen heller (babybjörn) Vi tenker å prøve igjen nå i helga siden han har blitt større nå siden sist vi prøvde. Hos oss har også rumpedelen virka for stor. 

Kan hende det fins noen bæregruppe på facebook som har noen tips? Skal prøve å finne noe sånt. Har blitt medlem i en haug av mammagrupper allerede da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vippestolen kommet. Lillegutt har så vidt fått prøvd den, og det virket som om han syntes det var helt greit. Han var litt trøtt, da, siden vi akkurat hadde kommet hjem fra barnebursdag og så en tur innom mormoren, morfaren og onkelen hans, så han var ikke så interessert i leka eller noe. 

Vi har også fått ny Korbell bleiebøtte. Vi har en fra før, men bestilte en til da refillene tok slutt siden det var billigere enn å kun bestille refill, og vi kan jo ha en på hytta/hos mormor og morfar hvis de skal passe han osv. Den gratis bøtta vi fikk med denne gangen var større enn den gamle. Det er digg, for da slipper vi å tømme den så ofte :blomst: Vi har vært tomme for refill til den gamle Korbell bleiebøtta i noen dager, og da har vi brukt en Angelcare bøtte vi fikk gratis i en babybutikk før vi kjøpte Korbell'en, og denne er temmelig dårlig. Jeg er glad vi takket nei til å kjøpe ekstra refills før vi hadde prøvd bøtta, for man må stappe bleiene så hardt for å få de nedi at bæsjen tyter ut dersom de er litt fulle. 

Jeg hadde i grunn aldri trodd jeg skulle bli opprømt over ei bleiebøtte :P 

Endret av appelsinjuice
Staving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående ergobaby : i nyfødtinnlegget er det med en liten pute som man bruker en liten stund også uten nyfødtinnlegget,  da sitter babyen bedre.  Rull sammen et skjerf eller noe og fyll ut der som han kan ha rompa,  da kan han sitte i M.  Vet ikke hvor lett det er med frosk uten det innlegget?  Kan ta bilde i morra hvis du trenger.  

Når det gjelder klær så vokser de mest istarten.  Fra 68 bruker man klærne litt lenger.  Men uansett, billigklær er nok det greieste.  Lindex har mye deilig,   og newbie fra kappahl er jo også fint.  De franske merkene er veldig små foresten,  har gått på en smell der vi også.  

Vår gutt er jo litt større, men vi har to lag med klær ute nå, og forholdsvis tjukk vognpose.  Det holder i massevis.  Det er ikke så bra at de blir for varme heller,  men du merker jo ofte det når du tar han opp evt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. mars 2016 at 0.47, Porcelain skrev:

Angående ergobaby : i nyfødtinnlegget er det med en liten pute som man bruker en liten stund også uten nyfødtinnlegget,  da sitter babyen bedre.  Rull sammen et skjerf eller noe og fyll ut der som han kan ha rompa,  da kan han sitte i M.  Vet ikke hvor lett det er med frosk uten det innlegget?  Kan ta bilde i morra hvis du trenger.  

Når det gjelder klær så vokser de mest istarten.  Fra 68 bruker man klærne litt lenger.  Men uansett, billigklær er nok det greieste.  Lindex har mye deilig,   og newbie fra kappahl er jo også fint.  De franske merkene er veldig små foresten,  har gått på en smell der vi også.  

Vår gutt er jo litt større, men vi har to lag med klær ute nå, og forholdsvis tjukk vognpose.  Det holder i massevis.  Det er ikke så bra at de blir for varme heller,  men du merker jo ofte det når du tar han opp evt.. 

Jeg vil gjerne ha bilde :blomst: Forsøkte å rulle sammen/brette et babyteppe og legge under rumpa hans i bæreselen i går, og da satt han litt bedre, men det ble fortsatt litt snålt og han kom så høyt opp i bæreselen at jeg måtte brette opp nakkestøtta på selen. Jeg tror ikke han satt så veldig godt, og bare det ene beinet havnet utenfor siden på selen, så jeg tok han ikke med noe sted i bæreselen. 

Mormor kjøpte 4 nye omslagsbodyer fra Lindex til Lillegutt i helga, så nå syntes jeg kanskje vi har nok klær (litt dumt egentlig, siden jeg fortsatt sikler på halve vårkolleksjonen til PoP, og der går størrelsene bare opp til 68 så det er litt nå eller aldri :P:fnise: ) 

De to siste gangene vi har hatt Lillegutt med ut har vi nøyd oss med to lag klær oppi vognposen, og droppet vindfleece-dressen. Dersom det blir kaldere igjen bør vi kanskje bytte til en varmere pose. Den vi bruker nå er Design by Voksi, med fyll i polyester. Vi har en Odenwälder dunpose også, som vi ikke har brukt siden den er så stor, samt en lammeskinnspose, som vi ikke har brukt siden den har hengt på loftet til mine foreldre siden modten av 80-tallet og keg aldri klarer å bli enig med meg selv om den er ren nok ( :P ) Vi kan ikke kjøpe ny lammeskinnspose uten å skuffe min kjære mor, så jeg tror nok jeg bør ta en titt på den snart, og lufte den eller lignende (den er visstnok knapt brukt siden barnevakten min mistet min gamle i sin tid :fnise: ) 

 

Den 11. mars 2016 at 15.18, Shinigami skrev:

58 cm. Han hadde vokst 2cm på ti dager nå, så han vokser også fort nå. Små bodyer passer fortsatt på han, men er verre med bukser. Han har lange ben,hehe!

Angående bæresele, så har ikke vi fått til å sette han i bæreselen heller (babybjörn) Vi tenker å prøve igjen nå i helga siden han har blitt større nå siden sist vi prøvde. Hos oss har også rumpedelen virka for stor. 

Kan hende det fins noen bæregruppe på facebook som har noen tips? Skal prøve å finne noe sånt. Har blitt medlem i en haug av mammagrupper allerede da :P

Så bra at gutten din vokser så godt :blomst: Jeg håper vi finner ut av hvordan vi kan bruke bæreselen snart, for det hadde vært veldig praktisk å slippe å ta med vogn/understell eller bære bilstolen rundt på små turer ut. Jeg syntes fortsatt bæresjalet er litt innviklet å knyte, dessuten vet jeg ikke hvor godt han trives oppi der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjörn vippestolen er gull! :blomst: 

Lillegutt koser seg med leka som henger på stolen, og hu mor kan nå dusje uten å bekymre seg for at han skal ligge på badegulvet og hyle før hun har fått kledd på seg. Jeg tror dette må være et av de beste kjøpene vi har gjort til Lillegutt, sammen med musikkuroen som henger over senga, babygymmen (som mormor kjøpte), vugga i stua (fra morfar) og babynestet som gjør at han ligger trygt ved siden av oss i sofaen :blomst: 

Lillegutt har på seg en av de fine nye bodyene fra Lindex i størrelse 68 som mormor kjøpte til han i helga. Den gir han litt plass til å vokse i, men hadde de vært en størrelse mindre hadde de nok vært for små om en liten uke :fnise: Jeg tok på han et par sparkebukser i størrelse 56 fra Hust & Claire også, og disse er litt snaue men det gikk akkurat. Kjekt å få litt bruk ut av ting før de blir for små. :blomst:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sovnet forresten Lillegutt i vippestolen sin (mens hu mor gjør sitt på badet :flau: ) og da var det en smal sak å legge vippestolen ned i hvileposisjon. :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal slå til på klubbkvelden til Barnas hus i morgen :)  Da selger de vippestol fra Babybjørn til 899. En svært god pris vil jeg tro. Virker i alle fall som et must ;) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sjela skrev:

Lurer på om jeg skal slå til på klubbkvelden til Barnas hus i morgen :)  Da selger de vippestol fra Babybjørn til 899. En svært god pris vil jeg tro. Virker i alle fall som et must ;) 

 

Det er en god pris, ja :blomst: Anbefaler å kjøpe leka til å feste på stolen også. Lillegutt elsker å sitte der og å dytte på lekene på stolen, med den største konsentrasjon :fnise::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Da tror jeg vi slår til. Like greit å handle når det er salg :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt og jeg har hatt et par rolige dager. Vi var hos manuellterapeuten på onsdag, og fikk noen øvelser å gjøre hjemme. Etterpå var vi på besøk hos mormor, morfar og onkel, og da middagslaging etc. var ferdig var jeg temmelig trøtt. I dag og i går har vi tatt det med ro, sett litt på TV og ellers hatt en svært bedagelig hverdag :fnise: 

For noen dager siden sa jeg til mannen at nå har vi nok klær til Lillegutt en stund, likevel bestilte jeg en ny dress og ei jakke fra Lille Lam i går, og masse forskjellig på mid season salget til Polarn O. Pyret i dag (og noe som ikke var på salg :P ) Det fine med noen av salgsvarene er at det er ting Lillegutt har fra før i en mindre størrelse, så mannen kommer ikke en gang til å merke at det er nytt ;) hehe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper og limer inn en tekstmelding jeg sendte mannen i dag: 

Hei, vennen. Hvordan har du det? 


Jeg er så sliten! Kom hjem kl. 19, har amma, skifta bleie og vaska klær siden da. Vi kom oss ikke ut av huset før ca. kl. 16.30 i dag! Det var et sabla styr! Lillegutt gulpa jo på klærne du tok på han i morges, og da jeg skulle skifte på han hadde han hatt bleielekkasje opp over hele ryggen og gjennom til vippestolen sin, så jeg bada han og tok på en ull/silkedress og amma han sånn at vi skulle være klare til mamma kom. Jeg ble gjennomvåt av svette da jeg bada han, så da mamma kom tok jeg en rask 5-minutters dusj og kledde på meg. Jeg hadde lagt et teppe over vippestolen slik at Lillegutt kunne vise mamma at han leker med lekene sine i stolen uten å få bæsj på seg. Da jeg kom opp hadde han hatt nok en bleielekkasje, som hadde gått igjennom dressen, teppet i vippestolen og til vippestolen (igjen) I tillegg hadde han ligget i vugga si, så det var bæsj på lakenet der også og jeg måtte skure flekken på madrassen. Så da måtte jeg vaske hele ryggen hans og skifte på han igjen. Da hadde det gått så lang tid at jeg måtte jo amme igjen. Vi tok på han hentesettet for å dra, og da bæsjet han igjen så jeg måtte kle av han og skifte på han igjen. Det var rett før bleielekkasje igjen, men jeg tok det akkurat i tide. Lillegutt hylte da jeg tok på han uteklærne igjen, men vi kom oss til slutt ut, og måtte styre for å få vogna og bilsetet inn i bilen. Så trilla vi litt i sentrum, og da vi skulle ha Lillegutt inn i bilen begynte han å hyle. Jeg ble stressa, og klarte å slå han i øyet med smokken. Da ble jeg enda mer stressa, men det ser ut til at det gikk bra. Da vi kom hjem måtte jeg amme, og hunden maste om at hun ville ut, selv om hun akkurat hadde vært ute og tissa pluss vært på verandaen etterpå. Er litt redd for at jeg skremte vettet av Lillegutt da jeg kjefta på henne :/ Jeg vaska lammeskinnsposen på ullprogram i maskinen, siden det sto på lammeskinnet vi kjøpte at det gikk an. Posen falt fra hverandre, og er nå helt ødelagt... 


Mamma kjøpte nye sko til meg samt at hun hadde kjøpt noen klær til Lillegutt før hun kom. Jeg kjøpte teppe på Polarn til halv pris, siden det er bæsj på 3 av de 4 teppene vi har... 

Kyss fra sliten kjæreste. 

PS: Kan du kjøpe puppebleier? Puppene er våte og kalde...

Antageligvis verdens lengste tekstmelding det der :P Jeg regner ikke med at mannen leser hele før han kommer hjem fra jobb i kveld. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt av noen dager du har! Og kjenner til det der med storbæsjing og bleielekkasjer dessverre :P Puppebleier :fnise:

Men sier det igjen, litt av noen dager du har!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Shinigami skrev:

Hehe, litt av noen dager du har! Og kjenner til det der med storbæsjing og bleielekkasjer dessverre :P Puppebleier :fnise:

Men sier det igjen, litt av noen dager du har!

Hehe, de fleste dagene er jo rolige, det blir bare ofte litt ekstra de gangene jeg må få Lillegutt med meg ut av huset :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom klærne jeg bestilte fra Lillelam; En tynn ulldress og ei jakke. :blomst: I tillegg har klærne jeg bestilte fra PoP kommet. I det siste har jeg igjen syntes vi har så lite klær som passer Lillegutt, men i dag fant jeg en "åre" med babyklær i haugen med nyvasket tøy, og innså at vi faktisk har ganske mye... :fnise: Skuffene til Lillegutt er nå fulle, men siden vi må rydde bort størrelse 62 om ikke lenge så får vi vel mer plass snart :P Mye av tøyet jeg fant er gaver som aldri har blitt brukt. Noe fordi det var alt for stort da vi fikk det og det har gått litt i glemmeboken, annet fordi det ikke er helt vår stil å kle Lillegutt som en liten "herremann" med hvite skjorter, vester og olabukser. Han er en baby, og vi foretrekker å kle han i behagelige dresser eller bodyer i bomull og merinoull/silke. Det er i alle fall hva jeg hadde villet ha på meg dersom jeg var en baby; Mest mulig behagelige klær. Dessuten kler verken mannen min eller jeg oss i cordfløyelsbukser med piquetskjorter til, så hva er oddsen for at vi vil kle babyen vår slik? :P 

Jeg setter stor pris på alle gavene vi får til Lillegutt, og syntes det er hyggelig at folk tenker på å gi han noe, men jeg får også dårlig samvittighet for det som aldri blir brukt. Siden vi ikke vil virke utakknemlige har vi akkurat "juksa litt" i beste Ingrid Espelid Hovig-stil: Etter å ha bada tok jeg på Lillegutt et av disse upraktiske antrekkene med genser som kryper opp i ryggen og cordfløyelsbukser med alt for stram strikk i livet, tok et bilde og sendte det til giveren med en takk for gaven, før jeg tok antrekket av og byttet til noe mer praktisk :P:fnise:  

Jeg vil ikke virke utakknemlig her nå, altså, men det var tydelig at Lillegutt ikke ville ha på seg antrekket. Han sutra såpass mye at jeg måtte dytte inn smokken for at han ikke skulle gråte på bildet jeg tok :P 

Nå får jeg snart pass til Lillegutt i en liten time, mens jeg forsøker å rekke babybutikken for å kjøpe ny stellematte (den gamle er det så mye bæsj på at jeg har gitt opp å få den ren nok :P ) og kanskje nyfødtinnlegget til bæreselen. :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny stellematte på plass, samt nyfødtinnlegg til Ergobaby 360 bæreselen, regntrekk til vogna og en god del nye klær fra PoP :) 

Lillegutt koste seg med onkelen sin mens jeg var ute og handlet. Var bare borte i 45 minutter, men det er likevel helt nydelig å være tilbake hos Lillegutt og kunne gi han en klem og kjenne den deilige babylukta :):hjerte: 

Nå er mannen på vei hjem, og vi skal på middag hos mormoren og morfaren til Lillegutt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg med så melkespreng at den ene puppen var helt hard og ubevegelig. Jeg har hatt melkespreng tidligere, men ikke så mye som dette. Det så ut som om jeg hadde vært hos en heller tvilsom kirurg og fått satt inn alt for mye silikon slik at puppen var helt sprengt :P Det bedret seg etter Lillegutt spiste. Jeg tror det må komme av at han har spist temmelig lite i natt. Først sov han i ca. 5 timer, så våknet han og spiste temmelig lite før han sov i ca. 4 timer til. 

Jeg bør vel ta en tur i dusjen for å unngå brystbetennelse, men jeg har i grunn mer lyst til å legge meg og sove igjen... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...