Gå til innhold

Bror spiser snop foran onkelbarna

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

nei det er ikke feil at proteiner hjelper muskler vokse.

Nei, men raske karbs og spesielt sjokomelk er jo bare tøv. Det er jo bare fri diktning fra onkelen, i et forsøk på å rettferdiggjøre sukkerinntaket.

Endret av Synapomorphy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men raske karbs og spesielt sjokomelk er jo bare tøv. Det er jo bare fri diktning fra onkelbroren, i et forsøk på å rettferdiggjøre sukkerinntaket.

Nei det er det ikke. Både ernæringsfysiolog og PT har anbefalt meg sjokomelk etter trening. Det er også flere innen Olympatoppen som drikker sjokomelk etter trening. Raske carbs hjelper også på restutisjon. Jeg trodde du var trenings frik jeg, burde vel vite om slikt?

http://www.nrk.no/livsstil/to-glass-sjokomelk-gjor-underverker-1.11312400

– Drikk to glass sjokolademelk etter trening
Sjokolademelken er sunnere enn sitt rykte. Ernærings- og treningseksperter anbefaler sjokomelk etter trening – men ikke alle bør hoppe på den søte drikketrenden.
Et kosthold med altfor mye raske karbohydrater er verken bra for vekt eller helse. Med unntak av personer som er svært aktive, som trenger mer raske karbohydrater for å prestere og restituere seg skikkelig.
  • Liker 3
Skrevet

Du får dra frem noe Margrete Munthe og lære barna dine om "god gammeldags folkeskikk". ;)

Melodi "Det bor en baker"

IKKE TIGGE

Naar der staar kager og slikt paa bordet,

Og de skal spise no’godt, de store,

Saa vil vi ikke staa rundt og be’

For det er græsselig stygt å se!

Nei, snille gutter og snille piger

Står aldri borte hos mor og skriger!

De sidder stille, det skal du se,

Og lar saa mor være litt i fred.

Taalmodighed, det er godt at lære!

Taalmodig, det maa vi alle være;

For først de store og saa de smaa,-

men bare vente, saa skal vi faa.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nei det er det ikke. Både ernæringsfysiolog og PT har anbefalt meg sjokomelk etter trening. Det er også flere innen Olympatoppen som drikker sjokomelk etter trening. Raske carbs hjelper også på restutisjon. Jeg trodde du var trenings frik jeg, burde vel vite om slikt?

http://www.nrk.no/livsstil/to-glass-sjokomelk-gjor-underverker-1.11312400

– Drikk to glass sjokolademelk etter trening
Sjokolademelken er sunnere enn sitt rykte. Ernærings- og treningseksperter anbefaler sjokomelk etter trening – men ikke alle bør hoppe på den søte drikketrenden.
Et kosthold med altfor mye raske karbohydrater er verken bra for vekt eller helse. Med unntak av personer som er svært aktive, som trenger mer raske karbohydrater for å prestere og restituere seg skikkelig.

Funker sikkert greit for restitusjon, men virker ikke akkurat som at det spiller så stor rolle for onkelen, som tydeligvis gomler og slafser i seg selv mengder med godteri og søtsaker etterpå.

Han kan jo like godt ta seg ei pære (delvis pun intended) eller en banan + et glass melk. Vil ha akkurat den samme effekten, om enn bedre (fruktose kontra glukose). Da slipper han også innpåslitne nevøer og nieser.

Edit: Vet ikke hvilken onkelbror jeg stadig snakker om.

Endret av Synapomorphy
  • Liker 1
Skrevet

-mamma, kan jeg få godteri?

-nei, det er ikke lørdag

-jammen, onkel spiser jo godteri

-jeg bestemmer ikke over onkel

---

Man kan ikke tvinge folk til å ta hensyn, men en grei løsning burde jo kunne være å ta frem godteskålen når barna hadde lagt seg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jo hvis barna hadde ville hatt gulrot så.

Da ville de fått gulrot. Men jeg tviler om de ville vært så interessert.

Anonymous poster hash: 7c166...639

AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg forstår så er det guttenes mor som ikke vil at de skal spise sjokolade.

Anonymous poster hash: 711d6...e82

Jo, det kan de, men hver dag i en uke er litt i overkant.

Skrevet

-mamma, kan jeg få godteri?

-nei, det er ikke lørdag

-jammen, onkel spiser jo godteri

-jeg bestemmer ikke over onkel

---

Man kan ikke tvinge folk til å ta hensyn, men en grei løsning burde jo kunne være å ta frem godteskålen når barna hadde lagt seg.

-mamma, kan jeg være lenger oppe?

-nei, det er ikke lørdag

-men mamma onkel får jo lov å sitte oppe

-nei han må ta hensyn til dere barnas leggetid så han må også legge seg 19:00 slik som dere for det bestemmer jeg. marsj til sengs med dere alle sammen , voksne som barn

viktig med hensyn til barna :skratte:

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Enn hvis onkelen hadde tatt et glass øl foran barna... :ol:

Herregud, det er da ingen som tar seg ett glass øl forran barn.

Anonymous poster hash: 51b1b...96b

Skrevet

Herregud, det er da ingen som tar seg ett glass øl forran barn.

Jeg ser ikke problemet med at noen tar et glass øl foran barna nei.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det i det hele tatt satt fram godteskål hvis ingen får lov å forsyne seg av den? :klo: Barna får ikke lov fordi mor sier det og de voksne får ikke lov fordi barna ikke får lov?

Da hadde det vel vært like smart og droppet innkjøp av godterier?

Det var ikke satt fram noen godteskål, han hentet det fra skapet.

AnonymBruker
Skrevet

hæhæhæ drit deg ut mer a, hu skrev kanskje det i HI men på side 5 skrev hu at det bare dreide seg om sjokomelk hahaha. tror det er mange som har gått på lim-pinnen her inne iveld.

barna tar sikkert skade av at onkel drikker sjokolademelk :sarkasme: :skratte::skratte::skratte:

viser til :

Det er ikke hans godteri, det er pappa som har kjøpt det inn.

De fikk sjokomelk, ikke snop.

Jeg bestemte at de skulle få sjokomelk, da onkelen deres satt og drakk et digert glass sjokomelk.

Han trykket i seg snop og drakk sjokomelk. Barna fikk kun sjokomelk.

Skrevet

Funker sikkert greit for restitusjon, men virker ikke akkurat som at det spiller så stor rolle for onkelen, som tydeligvis gomler og slafser i seg selv mengder med godteri og søtsaker etterpå.

Han kan jo like godt ta seg ei pære (delvis pun intended) eller en banan + et glass melk. Vil ha akkurat den samme effekten, om enn bedre (fruktose kontra glukose). Da slipper han også innpåslitne nevøer og nieser.

Edit: Vet ikke hvilken onkelbror jeg stadig snakker om.

Sjokomelk inneholder også proteiner. Drikker man 0,5 - 1 liter etter trening så har man fått i seg endel.

Syntes du burde google det her, for de fleste er enige om at sjokomelk er fantastisk etter trening. De fleste som har peiling på trening og ernæringer hvertfall. :

Etter en hard treningsøkt, er det viktig å få i seg mat eller drikke som gjør kroppen glad. Mange tyr til protein- og sportsdrikker, men flere ernærings- og treningseksperter mener det finnes et billig og godt alternativ.
– Sjokolademelk er en god restitusjonsdrikk etter trening, sier idrettsfysiolog Ina Garthe til NRK.no.
Ina Garthe er daglig leder for ernæringsavdelingen i Olympiatoppen. Hun sier flere idrettsutøvere tyr til sjokolademelk etter trening.
Tine Sundfør er klinisk ernæringsfysiolog. Hun anbefaler sjokolademelk til personer som trener hardt og ofte. Andre mosjonister bør holde seg til et eple etter trening.
Garthe er daglig leder for ernæringsavdelingen i Olympiatoppen, og sier at til og med proffene sverger til sjokomelk etter treningen.
– Flere idrettsutøvere bruker dette, og det kan også være aktuelt for mosjonister som trener mye, sier hun.
God blanding av protein og karbohydrater
Grunnen til at et par glass sjokomelk etter trening kan gjøre underverker, er at den søte melkedrikken bidrar til rask restitusjon og bygging av muskler.
  • Liker 1
Skrevet

Han trykket i seg snop og drakk sjokomelk. Barna fikk kun sjokomelk.

sikker på at det ikke var du som trøkka i deg alt dette snopet da? ;) vær ærlig nå! vi dømmer deg ikke!

syntes du onkelbrorsjokoman ikke tar hensyn om han ikke legger seg like tidlig som barna dine? det er jo litt urettferdig at han får sitte oppe lenger enn de er det ikke? eller gir du etter for presset å lar barna sitte oppe like lenge som Herr Serie Sjokonist ?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sjokomelk inneholder også proteiner. Drikker man 0,5 - 1 liter etter trening så har man fått i seg endel.

Syntes du burde google det her, for de fleste er enige om at sjokomelk er fantastisk etter trening. De fleste som har peiling på trening og ernæringer hvertfall. :

Etter en hard treningsøkt, er det viktig å få i seg mat eller drikke som gjør kroppen glad. Mange tyr til protein- og sportsdrikker, men flere ernærings- og treningseksperter mener det finnes et billig og godt alternativ.

Sjokolademelk er en god restitusjonsdrikk etter trening, sier idrettsfysiolog Ina Garthe til NRK.no.

Ina Garthe er daglig leder for ernæringsavdelingen i Olympiatoppen. Hun sier flere idrettsutøvere tyr til sjokolademelk etter trening.

Tine Sundfør er klinisk ernæringsfysiolog. Hun anbefaler sjokolademelk til personer som trener hardt og ofte. Andre mosjonister bør holde seg til et eple etter trening.

Garthe er daglig leder for ernæringsavdelingen i Olympiatoppen, og sier at til og med proffene sverger til sjokomelk etter treningen.

Flere idrettsutøvere bruker dette, og det kan også være aktuelt for mosjonister som trener mye, sier hun.

God blanding av protein og karbohydrater

Grunnen til at et par glass sjokomelk etter trening kan gjøre underverker, er at den søte melkedrikken bidrar til rask restitusjon og bygging av muskler.

Her er det snakk om styrketrening på gakk-gakk-nivå (evt. "hybrider" som til en viss grad involverer styrke). Trener du tung styrke hver dag og/eller hver muskelgruppe minst tre ganger i uka, som f .eks. jeg gjør, holder simpelthen ikke 12 g (to glass vanlig melk) protein etter ei styrkeøkt. Da er det snakk om 30 g+, og så har man også det med essensielle kontra ikke-essensielle aminosyrer.

Arnold mente forøvrig at melk er for babyer. Mye fett har det, også, med mindre det er skummet melk.

Endret av Synapomorphy
AnonymBruker
Skrevet

sikker på at det ikke var du som trøkka i deg alt dette snopet da? ;) vær ærlig nå! vi dømmer deg ikke!

syntes du onkelbrorsjokoman ikke tar hensyn om han ikke legger seg like tidlig som barna dine? det er jo litt urettferdig at han får sitte oppe lenger enn de er det ikke? eller gir du etter for presset å lar barna sitte oppe like lenge som Herr Serie Sjokonist ?

Jeg synes at om man er på familietur sammen med barn kan man ta hensyn. Det er ikke slik at fordi du er voksen må du sitte lenge oppe.

Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg syntes at han kan drikke sjokomelk og spise godis i et annet rom enn barna, da slipper han å friste dem.

Skrevet

Jeg synes at om man er på familietur sammen med barn kan man ta hensyn. Det er ikke slik at fordi du er voksen må du sitte lenge oppe.

så alle voksne må legge seg likt som barna? gud denne tråden er legendarisk ! haha, garantert flere som ler seg glugg ihjel inatt ja :laugh:

• Liker 9
Skrevet

Her er det snakk om styrketrening på gakk-gakk-nivå (evt. "hybrider" som til en viss grad involverer styrke). Trener du tung styrke hver dag og/eller hver muskelgruppe minst tre ganger i uka, som f .eks. jeg gjør, holder simpelthen ikke 12 g (to glass vanlig melk) protein etter ei styrkeøkt. Da er det snakk om 30 g+, og så har man også det med essensielle kontra ikke-essensielle aminosyrer.

Arnold mente forøvrig at melk er for babyer. Mye fett har det, også, med mindre det er skummet melk.

åja, olympiatoppen er gakk gakk nivå, gotchya =)

jeg drikker heller ikke bare 2 glass sjokomelk etter trening. jeg drikker en halv liter sjokomelk + 1 banan + 1 bolle med havregryn med mandler og blåbær i + 1 boks med tunfisk

billigere enn proteinpulver hvertfall

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg leste noe engang som virker fornuftig: "Enhver arts melk er for dets avkom" .

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...