Gjest Kili Skrevet 2. april 2015 #61 Skrevet 2. april 2015 (endret) De kommer nok til å ende opp som kjæresten din som spiser sjokolade midt i uka Anonymous poster hash: 3fce4...78f Hun er ikke akkurat feit (langt i fra) så hun trenger det Dessuten klarer de fleste voksne å styre seg selv når det gjelder snop. Det klarer ikke barn! Voksne blir heller ikke hyper og ville av snop! Enda verre når barn spiser så mye at de blir overvektig! Endret 2. april 2015 av Kili 1
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2015 #62 Skrevet 2. april 2015 Snakk om å skjemme de bort! De kommer nok til å ende opp som kjæresten din som spiser sjokolade midt i uka Anonymous poster hash: 3fce4...78f Ja, ja, så lenge de ikke eter ribbe hver mnd så.
skruf Skrevet 2. april 2015 #63 Skrevet 2. april 2015 Kan ikke bare barna få litt sjokomelk og litt snop da? Det er jo tross alt påske. Trenger ikke få i mengder, men en liten sjokoladebit skader ingen. Broren din kunne kanskje ha spist søtsakene sine litt mere diskret, men samtidig så er han et voksent menneske, det er påskeferie, dere er på besøk til familien som sikkert har kjøpt inn ekstra godsaker til anledningen. Så jeg mener ikke det er riktig at de andre ikke skal spise søtsaker og drikke sjokomelk eller brus bare pga du har bestemt at barna dine ikke skal ha. 6
Kamomille Skrevet 2. april 2015 #64 Skrevet 2. april 2015 Det er ikke hans godteri, det er pappa som har kjøpt det inn. De fikk sjokomelk, ikke snop.Anonymous poster hash: 7c166...639 Barna tåler å få et glass sjokomelk hver dag i påsken. Hvorfor lage stridsspørsmål av så lite? 2
Sylvari Skrevet 2. april 2015 #65 Skrevet 2. april 2015 (endret) . Endret 23. august 2017 av Sylvari 14
Gjest O.G. Skrevet 2. april 2015 #66 Skrevet 2. april 2015 Det får barna bare takle. Jeg skal ikke ha mine spisevaner diktert av andre, voksne eller barn. Godt poeng, det er ikke ungene eller mora deres som skal bestemme.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #67 Skrevet 2. april 2015 Du er en urimelig kjerring. Broren din har sin fulle rett å spise det han vil, når som helst. Anonymous poster hash: c91b2...61d 10
sol87 Skrevet 2. april 2015 #68 Skrevet 2. april 2015 Jo. En voksen mann gjør selvfølgelig som han vil. Om det er positivt er en annen diskusjon. Anonymous poster hash: 86464...4d0 Nei, ingen gjør akkurat som de vil. Det er mange ting vi voksne bestemmer selv, men ikke alt. Normalt sosialiserte mennesker som forstår hva det vil si å ta hensyn, gjør i alle fall ikke akkurat som de vil til enhver tid. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #69 Skrevet 2. april 2015 Nei, ingen gjør akkurat som de vil. Det er mange ting vi voksne bestemmer selv, men ikke alt. Normalt sosialiserte mennesker som forstår hva det vil si å ta hensyn, gjør i alle fall ikke akkurat som de vil til enhver tid. En voksen mann SPISER selvfølgelig akkurat det han vil jo. Det er mange ting man ikke kan bestemme, men hva man skal spise bestemmer alle helt selv. Anonymous poster hash: 86464...4d0 5
sol87 Skrevet 2. april 2015 #70 Skrevet 2. april 2015 En voksen mann SPISER selvfølgelig akkurat det han vil jo. Det er mange ting man ikke kan bestemme, men hva man skal spise bestemmer alle helt selv. Anonymous poster hash: 86464...4d0 Det er INGEN som har sagt at han ikke får lov til å stappe i seg en mengde søppelmat, om det er det han vil, det er da påske. Men han bør klare fint å ta hensyn til at det er unger som ikke trenger så mye godterier i huset. Noen av dagene godtebehovet melder seg kan han kanskje vente til ungene har lagt seg eller gå i et annet rom. Andre dager bør mor se mellom fingrene på at det blir litt ekstra godterier. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #71 Skrevet 2. april 2015 1) En voksen mann spiser selvsagt det han vil, når han vil. 2) En VOKSEN mann hadde brukt hodet, og skjønt at man kanskje endrer seg litt når man han barn rundt seg. Anonymous poster hash: 1654a...daa 6
minister-mio Skrevet 2. april 2015 #72 Skrevet 2. april 2015 Selvfølgelig skal broren din spise hva han vil, men når man er mange sammen på ferie pleier man vel å by andre? 1
melly666 Skrevet 2. april 2015 #73 Skrevet 2. april 2015 Så klart må broren din få lov til å spise hva han vil, selv med dine barn tilstede, for hvis ikke - hvor går grensa? Er kaffe lov, eller må barna drikke det også når andre drikker det? En øl? Må broren din legge seg samtidig som barna dine fordi det er urettferdig at noen får være lenger oppe? Antar at svaret er at disse tingene går greit fordi du har lært barna dine at sånn er det. Og da kan du jo også lære barna dine at de ikke trenger å spise godt bare fordi andre får - om det så er på kafé eller hjemme hos dere. 13
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #74 Skrevet 2. april 2015 Du er en urimelig kjerring. Broren din har sin fulle rett å spise det han vil, når som helst. Anonymous poster hash: c91b2...61d selv om jeg er uenig med TS er det jo soleklart at du er enn kvinnehater...patetisk Anonymous poster hash: 599c8...496 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #75 Skrevet 2. april 2015 Jeg hadde ikke kommet på å sette meg ned og spise snop for meg selv med andre til stede, uansett barn eller voksne. Det handler om å ta hensyn. Broren til TS er en gammel (:-)) ungkar som er vant til å gjøre som han vil, når han vil, uten ta hensyn. Og hvorfor skal man spise snop hver dag i påskeferien bare fordi det er påske? Greit nok at fyren trener, men han høres fryktelig usunn ut. Jeg hadde ikke hatt hjerte til å sette meg ned og spise snop foran tantebarna mine, det får da være grenser. Jeg hadde spurt foreldrene om det var greit å finne frem litt snop og så hadde jeg delt, evt latt være å finne det frem. Vi har unger selv og jeg kunne aldri ha satt frem en skål til oss voksne uten at ungene fikk. Det handler rett og slett om å ta hensyn! Anonymous poster hash: 70338...27f 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #76 Skrevet 2. april 2015 Merk at jeg ikke har sagt noe til broren min, men spurt her om det ville vært urimelig av meg å gjøre det. Svært delte meninger, ser jeg, og naturligvis i ekte kg-stil masse innlegg om hvor fæl jeg er og hvor dårlig kontroll jeg har over barna osv, men det måtte man vel bare forvente på hat-forum nr. 1.Anonymous poster hash: 7c166...639
tingeling Skrevet 2. april 2015 #77 Skrevet 2. april 2015 Kan ikke broren din spise godteriet sitt på vei fra trening? Skjønner at han ønsker å fylle på etter trening, men hvis han er litt løsningsorientert så burde ikke det være så vanskelig. En 30 åring som er barnas onkel bør kunne tilpasse seg såpass. Det hadde vært noe annet hvis det var en fremmed på bussen. Synes det er mye å forlange at barna ikke skal mase om godteri når onkelen sitter foran dem og koser seg. 2
Jolene Skrevet 2. april 2015 #78 Skrevet 2. april 2015 Ja, du er urimelig. Alle kan ikke få alltid, noe du faktisk burde klare å lære dine barn. 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #79 Skrevet 2. april 2015 Ja, du er urimelig. Alle kan ikke få alltid, noe du faktisk burde klare å lære dine barn. Enda et 'så elendig kontroll du har over barna dine'-innlegg. 'Gjesp'😴Anonymous poster hash: 7c166...639 2
Sirah Skrevet 2. april 2015 #80 Skrevet 2. april 2015 Ja, du er urimelig TS. Barn må faktisk bare lære at verden ikke alltid er rettferdig og selv om onkel drikker sjokomelk så betyr ikke det at de får hver eneste gang. Det må de faktisk bare tåle. Samtidig så syntes jeg godt at broren din kunne ventet til barna ikke var i samme rom. Men siden han ikke har barn selv så er dette noe han kanskje kort og greit ikke tenker over? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå