Gå til innhold

Bror spiser snop foran onkelbarna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merkelig at en voksen mann ikke kan ta hensyn til små barn.

Synes det er for mye å be om at små barn på 3 og 5 år skal forstå at onkel på 30 kan ete det han vil, men de ikke skal få smake fordi det ikke er sunt å spise godteri hver dag.

Hvordan kan det forklares når den voksne mannen står foran dem å spiser?

Ta en prat med han og be han spise godteriet sitt i ett annet rom. Eller så får du passe på at barna er i et annet rom når han stapper i seg.

Anonymous poster hash: 48d10...371

Dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Litt off topic, men likevel)

En gang jeg spiste kjærlighet på pinne på bussen, bad venninna mi meg om å ta vekk/ kaste kjærligheten da det var ei fremmed jente på kanskje 5 år som tydelig sikla etter den. Synes bare det blir for drøyt. Skal man enten kutte helt ut å spise godteri offentlig, eller dele ut til alle, fordi det er noen barn der?

Når det gjelder å spise godteri i samme hus som sine onkelbarn så synes jeg man kan gjøre det et annet sted enn rett foran de, det går an å ta litt hensyn da. Man er jo tross alt onkelen til disse barna.

Endret av pluttipott
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Alle kan ikke ta hensyn til deg og dine barn vett du ;)

Det er ikke snakk om alle. Her gjelder det én person som spiser godterier foran barna bare på trass for irritere sin søster og ikke vil vise hensyn.

Edit: Tilføyd noen ord

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om alle. Her gjelder det én person som spiser godterier bare på trass for irritere sin søster og ikke vil vise hensyn.

Han spiser jo ikke godteri bare på trass? Han spiser fordi han har lyst på, ikke for å si erta-berta til søsteren sin?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en onkel som konstant spiste potetgull foran oss da jeg og søsknene mine var små. Kan fortsatt huske hvor lei meg jeg ble når jeg måtte sitte å se på det uten å få noe, og helt ærlig har jeg ikke akkurat lært noe av å sitte å se på en voksen mann spise noe som er SÅ godt når du er liten. Dessuten var han onkelen min så det var ekstra sårende at vi aldri fikk smake noe som helst. Det er mange andre og bedre måter man kan lære at man ikke kan få alt på. Å få smake litt godteri er ikke akkurat synonymt med å gi barnet alt det peker på!



Anonymous poster hash: 7a5d6...b6a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Han spiser jo ikke godteri bare på trass? Han spiser fordi han har lyst på, ikke for å si erta-berta til søsteren sin?

Nei, men han spiser det foran henne og de små bare på trass. Det synes jeg er hensynsløst og umodent gjort av en voksen mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Du kan jo fint spørre ham da.

Men siden dette er dine barn og herved ditt ansvar, så lurer jeg på hvorfor ikke du heller tar med barna ut, når han trener? Du kan jo skjerme dem selv, og ikke bare forvente at alle skal ta hensyn til dine meninger.

Dette er også et veldig godt poeng. Hvorfor må han gå vekk, når du liksågodt kan ta ungene med ut og finne på noe med dem når han kommer tilbake fra trening?

Selv om det så klart hadde vært bedre om du klarte å lære ungene dine at de ikke kan få alt her i verden som andre har.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vil jo barna også ha og hva da når de har foreldre som ikke klarer å si nei xD

Det blir jo foreldrenes problem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke urimelig å be ham om det, det er bare å spørre i vei. Derimot urimelig å forvente at han skal etterleve ønsket ditt, da han ikke gjør noe galt.

Så du må gjerne spørre, men han gjør ikke noe galt dersom han fnyser og sier nei. Det er mange ganger barn ser voksne spise eller drikke noe barna selv har lyst på, og det er det ikke noe i veien med. Så lenge ikke onkelen holder godteriet foran ansiktet på dem, hånflirer og hiver det i seg kun for å plage dem skjønner jeg ikke problemet.

Jeg mener ikke at barn skal måtte tåle alt mulig rart. Det er en rekke ting barn nok har godt av å skjermes fra, selv om de er en del av livet. Men en onkel som spiser eller drikker noe søtt som barna ikke får er ikke blant de tingene jeg synes barn skal beskyttes mot.



Anonymous poster hash: 3c863...5c4
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om alle. Her gjelder det én person som spiser godterier foran barna bare på trass for irritere sin søster og ikke vil vise hensyn.

Edit: Tilføyd noen ord

Han spiser hva han vil og de som ser på får bare godta det. Søsteren kan spise hvis hun vil. Ungene får vente til de er gamle nok til å bestemme over seg selv og hva de vil spise. De må lære seg å tåle å se på andre! Ikke bli bortskjemte unger. Nå er det jo påske så nå kan de spise litt snop, men ikke pga de ser andre spiser snop!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at barn skal måtte tåle alt mulig rart. Det er en rekke ting barn nok har godt av å skjermes fra, selv om de er en del av livet. Men en onkel som spiser eller drikker noe søtt som barna ikke får er ikke blant de tingene jeg synes barn skal beskyttes mot.

Anonymous poster hash: 3c863...5c4

Selv om onkelen er på besøk svært ofte og gjør dette hele tiden? Jeg skrev litt om hvordan det var å være barn selv i en slik situasjon, litt over her. Tenker at om det bare er en sjelden gang i blant så er det ikke så farlig. Men er det ofte så er det rett og slett dårlig gjort, jeg ble lei meg og har som sagt ikke lært noenting av å se den voksne mannen sitte der å spise noe som er så utrolig godt når du er barn. Det er som sagt mange andre måter å lære et barn at det ikke kan få alt, enn at det ikke kan få smake litt når ONKELEN sitter der og gomler i seg snop hver bidige dag.

Godteri er faktisk hellig når du er liten, vi voksne kan ikke sammenligne smaken med hvordan det smaker for et barn. Smaksløkene endres ganske mye fra du er barn til du er voksen.

Anonymous poster hash: 7a5d6...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Han spiser hva han vil og de som ser på får bare godta det. Søsteren kan spise hvis hun vil. Ungene får vente til de er gamle nok til å bestemme over seg selv og hva de vil spise. De må lære seg å tåle å se på andre! Ikke bli bortskjemte unger. Nå er det jo påske så nå kan de spise litt snop, men ikke pga de ser andre spiser snop!

Når ble du ekspert på barneoppdragelse da, Kili? :ironi: Jeg synes du skal ligge lavt i terrenget med tanke på din manglende erfaring.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onkelbror!?

Har jeg skrevet det? Er altså min bror og barnas onkel som driver og spiser godtesnop foran barna i tide og utide.

Anonymous poster hash: 7c166...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble du ekspert på barneoppdragelse da, Kili? :ironi: Jeg synes du skal ligge lavt i terrenget med tanke på din manglende erfaring.

Et godt innlegg til den andre tråden om 'irriterende ting foreldre gjør'? Man skal aldri uttale seg om noe som helst når man ikke har barn, det er bare folk som er foreldre som skal det. All erfaring eller kunnskap du har Kili er uten verdi, fordi du tross alt ikke har barn. Vit det!

:sarkasme:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Et godt innlegg til den andre tråden om 'irriterende ting foreldre gjør'? Man skal aldri uttale seg om noe som helst når man ikke har barn, det er bare folk som er foreldre som skal det. All erfaring eller kunnskap du har Kili er uten verdi, fordi du tross alt ikke har barn. Vit det!

:sarkasme:

Den vet best hvor skoen trykker, er et fint visdomsord :). Kili har et barn. Han kan fortelle om det selv hvis han vil.

Jeg har aldri hverken sagt eller ment at folk uten barn ikke kan uttale seg, men etter min erfaring er tydeligvis barnløse selvutnevnte eksperter på alt som angår barn i alle aldere. De må nok bite i seg mye av det de har vært overbevist om, når/hvis de selv får barn.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her synes jeg onkel oppfører seg som en som kun ser egne behov. Han kan godt spise så mye sjokolade han vil, men han trenger da virkelig ikke å gomse i seg godteri rett foran barna, da får han heller gå inn på et annet rom. Mange snakker om at barna må lære seg ditten og datten blabla, men i dette tilfellet synes jeg det er virkelig på tide at onkel på noen og tretti år lærer seg å ta hensyn til andre!

Ed skrivefeil

Endret av Kattugla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg onkel oppfører seg som en som kun ser egne behov. Han kan godt spise så mye sjokolade han vil, men han trenger da virkelig ikke å gomse i seg godteri rett foran barna, da får han heller gå inn på et annet rom. Mange snakker om at barna må lære seg ditten og datten blabla, men i dette tilfellet synes jeg det er virkelig på tide at onkel på noen og tretti år lærer seg å ta hensyn til andre!

Ed skrivefeil

Men det er jo påske. Var det såå farlig om de og fikk litt godis da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vet best hvor skoen trykker, er et fint visdomsord :). Kili har et barn. Han kan fortelle om det selv hvis han vil.

et fiktivt barn sådan

Anonymous poster hash: 14669...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...