Gå til innhold

Bror spiser snop foran onkelbarna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda et 'så elendig kontroll du har over barna dine'-innlegg. 'Gjesp'

Anonymous poster hash: 7c166...639

Da er det på tide med oppdragelse ;) *gjesp*

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er? Har barn vondt av å se at andre spiser/ drikker noe de selv ikke kan få? Jeg ser mer på det som en opplæring til voksenlivet og livet generelt, av og til er det en selv som er såkalt heldig, andre ganger er det andre, so what?



Anonymous poster hash: c2518...012
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han bør klare fint å ta hensyn til at det er unger som ikke trenger så mye godterier i huset.

De skal ikke ha godteri for det om onkelen spiser godteri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er? Har barn vondt av å se at andre spiser/ drikker noe de selv ikke kan få? Jeg ser mer på det som en opplæring til voksenlivet og livet generelt, av og til er det en selv som er såkalt heldig, andre ganger er det andre, so what?

Anonymous poster hash: c2518...012

For noen er det hvis så grusomt gjort å la barn se på.. De må lære de også selv om de er små. Ikke bare synes synd på de!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo få gjøre som han vil. Sjokomelk er jo bra etter trening.

Anonymous poster hash: 86464...4d0

Spørs om det er "gakk-gakk"-trening eller mer seriøse former vi snakker om.

Endret av Synapomorphy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du er urimelig TS. Barn må faktisk bare lære at verden ikke alltid er rettferdig og selv om onkel drikker sjokomelk så betyr ikke det at de får hver eneste gang. Det må de faktisk bare tåle.

Samtidig så syntes jeg godt at broren din kunne ventet til barna ikke var i samme rom. Men siden han ikke har barn selv så er dette noe han kanskje kort og greit ikke tenker over?

Nei, de må ikke på. Samtidig skapes det en situasjon, og det hadde vært hyggelig om det kunne vært unngått. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 7c166...639

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn hvis onkelen hadde tatt et glass øl foran barna... :ol:

Ja, hva med det? Barna som er 3 og 5 er ikke interessert i øl.

Anonymous poster hash: 7c166...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med det? Barna som er 3 og 5 er ikke interessert i øl.

Anonymous poster hash: 7c166...639

Vel, det sitter noen der som har noe de ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med oppdragelse ;) *gjesp*

Hvorfor så rask med å si at barna mangler oppdragelse fordi jeg synes det er en uting med en voksen mann som daglig heller i seg sjokomelk i store mengder foran barna?

Altså, det er jo i fin kg-style, som nevnt.

Anonymous poster hash: 7c166...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det sitter noen der som har noe de ikke har.

Det dreier seg ikke om det. De vet hva sjokomelk er. Det burde være enkelt å forstå forskjellen.

Anonymous poster hash: 7c166...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at situasjonen er vansklig, men broren din må jo få gjøre som han selv vil. Som flere her også sier, det er ikke usunt at barna lærer at de ikke alltid kan få det de har lyst på selv om andre får.

Jeg ville prøvd å forklare til barna hvorfor de ikke får, og hvorfor han får lov. I tillegg ville jeg kanskje ha gitt dem av og til, men ikke hver gang, men det er nå bare meg.



Anonymous poster hash: 2fc8d...6b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg ikke om det. De vet hva sjokomelk er. Det burde være enkelt å forstå forskjellen.

Anonymous poster hash: 7c166...639

Ja ha??? Syntes diskusjonen tidligere handlet om at barna ikke tålte å se noen ete og drikke noe de ikke fikk noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ha??? Syntes diskusjonen tidligere handlet om at barna ikke tålte å se noen ete og drikke noe de ikke fikk noe av.

Hvem har skrevet det? Ikke jeg.

For å oppklare, så handler det altså om en voksenperson som foran barna heller/trykker i seg noe de gjerne vil ha. Hadde han spist en gulrot ville det altså ikke vært det samme.

Anonymous poster hash: 7c166...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har skrevet det? Ikke jeg.

For å oppklare, så handler det altså om en voksenperson som foran barna heller/trykker i seg noe de gjerne vil ha. Hadde han spist en gulrot ville det altså ikke vært det samme.

Anonymous poster hash: 7c166...639

Jo hvis barna hadde ville hatt gulrot så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke ha godteri for det om onkelen spiser godteri.

Det har jeg ikke sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo hvis barna hadde ville hatt gulrot så.

Nå må du slutte å kverulere.

Anonymous poster hash: 711d6...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nå er det far i huset som har handlet inn blant annet godterier og sjokomelk til påske. Tror dere at denne voksne, snart middelaldrende sønnen har carte blanche til å forsyne seg av dette uten å ta hensyn til andre? Ingen skal få meg til å tro at akkurat snop og sjokolademelk er en absolutt nødvendighet etter trening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det far i huset som har handlet inn blant annet godterier og sjokomelk til påske. Tror dere at denne voksne, snart middelaldrende sønnen har carte blanche til å forsyne seg av dette uten å ta hensyn til andre? Ingen skal få meg til å tro at akkurat snop og sjokolademelk er en absolutt nødvendighet etter trening.

Såvidt jeg forstår så er det guttenes mor som ikke vil at de skal spise sjokolade.

Anonymous poster hash: 711d6...e82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...