Gå til innhold

Bror spiser snop foran onkelbarna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

åja, olympiatoppen er gakk gakk nivå, gotchya =)

jeg drikker heller ikke bare 2 glass sjokomelk etter trening. jeg drikker en halv liter sjokomelk + 1 banan + 1 bolle med havregryn med mandler og blåbær i + 1 boks med tunfisk

billigere enn proteinpulver hvertfall

Første setningen er en stråmann.

Funker sikkert det. Spørs vel hva målet ditt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste noe engang som virker fornuftig: "Enhver arts melk er for dets avkom" .

Hehe, det er jo "hensikten", i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første setningen er en stråmann.

Funker sikkert det. Spørs vel hva målet ditt er.

har ikke som mål å være like svær og sterk som deg, selvom jeg syntes det ser veldig tøft ut å ha litt beefy bodybuilder kropp så passer ikke det helt meg. slank med lav fett % samt være markert duger her, ha endel utholdenhet osv. 77kg 1.85cm høy nå, målet er rundt 84kg. så 7kg kilo muskelmasse til så er jeg happy, tar nesten 1 år om jeg ikke har regnet helt feil? 1 kg muskelmasse i måneden er jo øvre grensa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar nesten 1 år om jeg ikke har regnet helt feil? 1 kg muskelmasse i måneden er jo øvre grensa

Aner ikke, annet enn at jeg synes det høres veldig mye ut. Har i hvert fall ikke vært en lett sak for min egen del.

Flott at du har satt deg mål! Det kommer godt med. Jeg visualiserer de mer i hodet enn å få det ned på papir. Har veldig mye å si om man tror man kan få til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det egentlig bare er sunt at barn kan lære at det er forskjell på barn og voksne og at ikke barn alltid kan få det samme som de som faktisk er voksne.

Men du kan jo be ham om å ikke spise og drikke det rett foran ungene så sant det lar seg gjøre

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik bror som alltid spiser godterier etter trening. Når mitt barn spør om å få godteri så sier jeg enten ja eller nei.

Som jeg pleier å si til barnet mitt: Jeg kan leve med at du hater meg litt innimellom, fordi jeg er din mamma og min jobb handler også om å tåle slikt.

Det kan hende det er tøft å si nei i starten, men du får så utrolig mye igjen for det når barna dine er eldre! :)

Jeg mener personlig at du ikke kan forlange at alle rundt deg følger pipa di, du må la folk få være folk og kun oppdra på de du har hjemme.

Tåler du ikke at andre rundt deg har annerledes rutiner enn deg finnes det alltid hotell. :) Vi må kunne si nei til barna våre og lære de at livet er alt annet enn rettferdig. Skriker de får de gå på rommet og gråte seg ferdige der alene.



Anonymous poster hash: 2f92c...f07
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg tror det egentlig bare er sunt at barn kan lære at det er forskjell på barn og voksne og at ikke barn alltid kan få det samme som de som faktisk er voksne.

Men du kan jo be ham om å spise og drikke det rett foran ungene så sant det lar seg gjøre

Mangler det et "ikke" i den siste setningen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler det et "ikke" i den siste setningen?

Haha! Jo det gjorde det! Bra noen følger med. Gikk visst litt fort i svingene :)

Greit at barn må lære seg at ting ikke er rettferdig, men den oppfordringen var litt mer ekstrem enn det jeg hadde planer om å si :P

Lære til neste gang: lese over før jeg poster :fnise:

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du hvis du er på gåtur og de ser en ungdom på gaten drikke brus? Slår drikken ut av hendene på denne personen?

Så små barn burde uansett ikke vite hva snop og søt drikke er.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du hvis du er på gåtur og de ser en ungdom på gaten drikke brus? Slår drikken ut av hendene på denne personen?

Så små barn burde uansett ikke vite hva snop og søt drikke er.

Ja, det gjør jeg. Hver gang. Selvsagt. En 5-åring bør ikke vite hva sjokomelk er, mener du?

Anonymous poster hash: 7c166...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at noen tar et glass øl foran barna nei.

Men da vil jo barna også ha og hva da når de har foreldre som ikke klarer å si nei xD
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hele forskjellen ligger i at han er onkelen. Hadde faren eller noen andre voksne som hadde et daglig ansvar for barna stått sånn hver dag så hadde det kanskje vært noe annet. En onkel har ikke ansvar for at dine barn maser. Dette er noe de i så tilfelle bare blir 'utsatt' for nå i påsken, og er en fin læringssituasjon for dem.

Du sier at voksne skal ta hensyn til barn, men er det ikke mer DEG han tar hensyn til hvis han lar være å spise? For barna er det bare en læringssituasjon, det er du som må håndtere sutrete unger...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på den alderen visste jeg ikke hvordan godteri smakte engang. Det er en grunn til at man ikke skal introdusere sukker i barnas diett fra ung alder - de blir fullstendig sukkergale og hysteriske. Det er jo en kjent sak. Og godteri er rundt oss hele tiden, de blir jo ikke bare 'introdusert' av en onkel. Det reklameres for på TV, det er lagt synlig i alle butikker, du kommer over folk som spiser sjokolade mens du går ute på gaten. Har barna fått adgang til godteri så er lysten der og det blir mas hver gang de ser det.

Jeg hadde tenkt at det var fint om onkel ikke spiste foran dem men ikke gjort noen greie ut av det. Jeg hadde overhodet ikke irettesatt ham på dette, det er å gå over streken. Er ikke rart mange uten barn blir oppgitt over småbarnsforeldre når man leser om scenario som dette, der man skal innrette seg etter andres barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes hele forskjellen ligger i at han er onkelen. Hadde faren eller noen andre voksne som hadde et daglig ansvar for barna stått sånn hver dag så hadde det kanskje vært noe annet. En onkel har ikke ansvar for at dine barn maser. Dette er noe de i så tilfelle bare blir 'utsatt' for nå i påsken, og er en fin læringssituasjon for dem.

Du sier at voksne skal ta hensyn til barn, men er det ikke mer DEG han tar hensyn til hvis han lar være å spise? For barna er det bare en læringssituasjon, det er du som må håndtere sutrete unger...

Du sier at voksne skal ta hensyn til barn, men er det ikke mer DEG han tar hensyn til hvis han lar være å spise? For barna er det bare en læringssituasjon, det er du som må håndtere sutrete unger...

Er det galt å spørre om han kan ta hensyn til meg?

Anonymous poster hash: 7c166...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Er det galt å spørre om han kan ta hensyn til meg?

Anonymous poster hash: 7c166...639

Du kan jo fint spørre ham da.

Men siden dette er dine barn og herved ditt ansvar, så lurer jeg på hvorfor ikke du heller tar med barna ut, når han trener? Du kan jo skjerme dem selv, og ikke bare forvente at alle skal ta hensyn til dine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galt å spørre om han kan ta hensyn til meg?

Anonymous poster hash: 7c166...639

Nei du må gjerne spørre, men man kan kanskje ikke forvente. Som forelder så organiserer man livet rundt sine barn, men man kan ikke forvente at andre skal gjøre det samme...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det galt å spørre om han kan ta hensyn til meg?

Anonymous poster hash: 7c166...639

Alle kan ikke ta hensyn til deg og dine barn vett du ;)
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten ligger et sted midt i mellom. Det er ihvertfall ikke sånn at det eneste riktige er at en 30-åring MÅ oppføre seg som en femåring. Smak på ordene: Voksen. Hensyn. Tilpasning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tosk. Handler om raske karbohydrater.

En brødskiver er vel så raskt, ikke minst banan. En diabetiker jeg kjenner sier at brødskive går raskere enn snop for å få opp blodsukkeret.

Anonymous poster hash: 3c7f5...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...