Gå til innhold

ER DU FOR ET OFFENTLIG REGISTER OVER DØMTE OVERGRIPERE PÅ BARN UNDER 14?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva om barnet ditt begikk en kriminell handling som voksen og forgrep seg på et barn. Ville du da tenkt at det var din egen feil, eller at barnet var født pedofil? Jeg tror de fleste ville tenkt sistnevnte. Nå er sånn at de fleste pedofile faktisk ikke er overgripere, det finnes selvsagt en del, og disse skal selvfølgelig straffes om de begår overgrep. Og det i mer enn bare 3 år.

Men vi må huske at de er mennesker de også. Og vi kan jo heller spørre hvorfor personen overgriper. Jeg vil nok tro at psykiske lidelser spiller inn her. Ikke fordi personen er født syk, men fordi samfunnet gjør vedkommende syk ved at personen vet at det aldri vil bli aktuelt å leve ut seksualiteten sin. Og vi vet at personer med fravikende seksualitet er den gruppen som er mest utsatt i selvmords statistikken. De tar altså livet sitt fordi at de har dårlig samvittighet for noe som er medfødt. Dette er veldig nyttig informasjon å tenke over før man dømmer en gruppe sønder og sammen. Det viktigste vi kan gjøre som et samfunn er å forebygge slike handlinger, nettopp med kunnskap, ikke med fordommer fra personer som ikke aner hvor priviligert de er fordi de var født med seksualitet som de fleste andre mennesker.

Pedofile trenger å bli møtt med et samfunn som forstår at deres preferansene finnes. At det er noen som tiltrekkes barn, men at barn under en viss alder ikke er modne nok til å ha et seksuelt forhold med voksne. Dette vil være mye bedre løsning enn at de stigmatiseres som overgripere før handlingen er skjedd. :nei:

Du prøver ikke å fortelle at pedofili er en medfødt seksuell legning...?

Anonymous poster hash: b6867...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du prøver ikke å fortelle at pedofili er en medfødt seksuell legning...?

Anonymous poster hash: b6867...7f6

Jeg har møtt mange pedofile i min karriere som sosial-arbeider til psykolog-klienter og alle har sagt at tiltrekningen deres har vært slik så lenge de kan huske. Og jeg kan og tilføye at alle har oppført seg som helt normale mennesker og fra-stått fra overgrep, men trengte hjelp til å takle hverdagen...

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mange pedofile i min karriere som sosial-arbeider til psykolog-klienter og alle har sagt at tiltrekningen deres har vært slik så lenge de kan huske. Og jeg kan og tilføye at alle har oppført seg som helt normale mennesker og fra-stått fra overgrep, men trengte hjelp til å takle hverdagen...

Er ikke med på dette litt engang.

Ingen er født med tiltrekning av BARN og uskyldige små mennesker. Har du gått i dybden av deres historikk og traumer?

Hvis ikke så er det enklere å forstå at du kan tro noe sånt.

Pedofili handler om evnen man IKKE har til å forholde seg til voksne og andre på sitt eget nivå, fordi man er så skadet at man ikke kan ha med andre på sin egen alder.

Har selv snakket med maaaange psykologer og traume terapeuter om dette, det kommer tydelig frem at mennesker som legger seg etter barn ikke evner å være i andre type relasjoner, hvor de skal være likestilt med partneren, kort fortalt.

Det stikker dypere enn at det er medfødt, det tror jeg bare rett og slett ikke på.

Anonymous poster hash: b6867...7f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå burde jo også voldtekt høre vikingtiden til da de drev sport i det her. Du snakker om en ny sjanse etter soning. Men syntes du virkelig 3,5,10 år er straff nok for å ha forgrepet seg og eller voldtatt ett barn. ETT BARN. Det her er kvinner og menn som etter soning går fritt og gjør alle dagligdagse ting samt koser seg og nyter livet videre. Jenta eller gutten de forgrep seg på har kanskje både fysiske og psykiske skader livet ut. Det er små kropper vi snakker om her. Ikke en voksen kvinne/mann. Som mor ville jeg rast ved å møte mitt barns overgriper blid og fornøyd i parken eller på butikken. Jeg hadde desperat ville beskyttet andre barn og det mener jeg gjøres best ved informasjon via en liste med tydelig navn og bilde!! Det er kanskje synd på lommemannen og som fikk navn og bilde utgitt og eller?

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

Den eneste rettferdige straffen for voldtekt av kvinner og barn (eller menn for den saks skyld) er livsvarig fengsel uten mulighet for løslatelse eller gjenopptagning av saken. En slik ordning ville gjøre det mindre viktig med offentlige registere over de dømte. Et register over alle som er sluppet fri etter tidsbegrenset soning, bør likevel være allment tilgjengelig, så vel som et register over alle som har vært anmeldt for overgrep uten å bli dømt, da de aller fleste av disse også er skyldige.

Anonymous poster hash: 465c3...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om barnet ditt begikk en kriminell handling som voksen og forgrep seg på et barn. Ville du da tenkt at det var din egen feil, eller at barnet var født pedofil? Jeg tror de fleste ville tenkt sistnevnte. Nå er sånn at de fleste pedofile faktisk ikke er overgripere, det finnes selvsagt en del, og disse skal selvfølgelig straffes om de begår overgrep. Og det i mer enn bare 3 år.

Men vi må huske at de er mennesker de også. Og vi kan jo heller spørre hvorfor personen overgriper. Jeg vil nok tro at psykiske lidelser spiller inn her. Ikke fordi personen er født syk, men fordi samfunnet gjør vedkommende syk ved at personen vet at det aldri vil bli aktuelt å leve ut seksualiteten sin. Og vi vet at personer med fravikende seksualitet er den gruppen som er mest utsatt i selvmords statistikken. De tar altså livet sitt fordi at de har dårlig samvittighet for noe som er medfødt. Dette er veldig nyttig informasjon å tenke over før man dømmer en gruppe sønder og sammen. Det viktigste vi kan gjøre som et samfunn er å forebygge slike handlinger, nettopp med kunnskap, ikke med fordommer fra personer som ikke aner hvor priviligert de er fordi de var født med seksualitet som de fleste andre mennesker.

Pedofile trenger å bli møtt med et samfunn som forstår at deres preferansene finnes. At det er noen som tiltrekkes barn, men at barn under en viss alder ikke er modne nok til å ha et seksuelt forhold med voksne. Dette vil være mye bedre løsning enn at de stigmatiseres som overgripere før handlingen er skjedd. :nei:

Nå var det ikke snakk om pedofile som ikke har forgrepet seg. "Register over dømte overgripere". Hadde mitt barn gjort noe slikt så hadde jeg skammet meg i det uendelige. Jeg hadde ikke klart å leve med det. Alle mødre vil nok syntes det er grusomt om barnet sitt blir fryst ut av samfunnet, men jeg ville syntes det hadde vært forferdelig og ubeskrivelig den tanken på det barnet han hadde forvoldet. Voldtektsmenn og drapsmenn er hovedsakelig født mennesker ja. Men etter kriminaliteten vil jeg kalle dem umenneskelig. Du kan gå å si inn i øynene til en mor med ett voldtatt barn at "hun må tenke på at overgriperen er ett menneske h*n og".

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke med på dette litt engang.

Ingen er født med tiltrekning av BARN og uskyldige små mennesker. Har du gått i dybden av deres historikk og traumer?

Hvis ikke så er det enklere å forstå at du kan tro noe sånt.

Pedofili handler om evnen man IKKE har til å forholde seg til voksne og andre på sitt eget nivå, fordi man er så skadet at man ikke kan ha med andre på sin egen alder.

Har selv snakket med maaaange psykologer og traume terapeuter om dette, det kommer tydelig frem at mennesker som legger seg etter barn ikke evner å være i andre type relasjoner, hvor de skal være likestilt med partneren, kort fortalt.

Det stikker dypere enn at det er medfødt, det tror jeg bare rett og slett ikke på.

Anonymous poster hash: b6867...7f6

Vel jeg tror at seksualitet er flytende... Altså når man er barn så kan man oppleve tenning på andre barn. Og det er jo ikke noe problem og helt normalt. Problemet er når tenningen oppstår i voksen alder. Vedkommende har altså beholdt tenningen på barn. Noen har også delt seksualitet og kan tenne på både voksne og barn samtidig. Og de fleste velger nok da å praktisere tenningen på voksne og undertrykke tenningen på barn.

Men når vi snakker om medfødt, mener du at kun de ''slemme'' seksualiteter ikke er medfødt som tenning på dyr og mennesker, mens mindre skadelige seksualiteter som homofili og Bdsm er medfødt fordi det er akseptbalt i det nåværende samfunn?

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det ikke snakk om pedofile som ikke har forgrepet seg. "Register over dømte overgripere". Hadde mitt barn gjort noe slikt så hadde jeg skammet meg i det uendelige. Jeg hadde ikke klart å leve med det. Alle mødre vil nok syntes det er grusomt om barnet sitt blir fryst ut av samfunnet, men jeg ville syntes det hadde vært forferdelig og ubeskrivelig den tanken på det barnet han hadde forvoldet. Voldtektsmenn og drapsmenn er hovedsakelig født mennesker ja. Men etter kriminaliteten vil jeg kalle dem umenneskelig. Du kan gå å si inn i øynene til en mor med ett voldtatt barn at "hun må tenke på at overgriperen er ett menneske h*n og".

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

Begrepet umenneskelig brukes ofte når noen gjør noe utover hva vi kan akseptere/forstå. Dessverre så endrer ikke grusomme handlinger vår identitet som homo-sapiens...

Men når du sier du ikke kunne leve med det, mener du at du ville ønsket din egen død eller ditt dømte barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet umenneskelig brukes ofte når noen gjør noe utover hva vi kan akseptere/forstå. Dessverre så endrer ikke grusomme handlinger vår identitet som homo-sapiens...

Men når du sier du ikke kunne leve med det, mener du at du ville ønsket din egen død eller ditt dømte barn?

Jeg nekter Å frivillig kalle det paret som voldtok sine måneder gamle barn for mennesker. Jeg kaller heller ikke IS for mennesker hvor de voldtar småjenter gang etter gang etter gang og låner de bort for så at de til slutt dør av utmattelse og smerter. Vi har nemlig etniske nordmenn som boltrer seg der nede men selv de nekter Norge å navngi. Vi har nordmenn som jevnlig besøker Thailand fordi de vet at 4 åringer står å selger seg på gatehjørnene ufrivillig. Selvfølgelig kan man angre det man hat gjort, bli kristen og alt mulig men hva hjelper det for barnet som er utsatt? Mener du at de to mennene som voldtok 2 små jenter med både kjønnsorgan og pinner i det uendelige for så å kutte over strupen på dem kan kalles mennesker? De skal forsåvidt snart slippes ut om det ikke alt har gjort det.

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et register over alle som er sluppet fri etter tidsbegrenset soning, bør likevel være allment tilgjengelig, så vel som et register over alle som har vært anmeldt for overgrep uten å bli dømt, da de aller fleste av disse også er skyldige.Anonymous poster hash: 465c3...545

Skremmende hvor lite du forstår om hvordan rettsstaten fungerer, blir man ikke dømt er man uskyldig og skal da selvsagt ikke henges ut offentlig

Anonymous poster hash: d4702...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prøver ikke å fortelle at pedofili er en medfødt seksuell legning...?

Anonymous poster hash: b6867...7f6

Selvfølgelig er det en medfødt seksuell legning på lik linje med alle andre seksuelle legninger. Hvor dum er du egentlig?

Anonymous poster hash: 00d0c...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så imot rettsstaten?

Anonymous poster hash: d4702...bec

Nå svarte jeg på et annet spørsmål, kan du ikke lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en medfødt seksuell legning på lik linje med alle andre seksuelle legninger. Hvor dum er du egentlig?

Anonymous poster hash: 00d0c...557

Hvor dum er jeg egentlig? Jeg er ganske oppegående.

Du er rimelig dum som tror babyer blir født med en legning hvor de tenner på andre babyer og småbarn. Idiot.

Man BLIR pedofil, man er ikke FØDT pedofil.

Anonymous poster hash: b6867...7f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferie

Kan ikke dere som er så imot rettsstatens prinsipper flytte dit istedet?

Anonymous poster hash: d4702...bec

Nei. Tenk på de små barna som blir utsatt for overgrep når den pedofili dømte kommer ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor dum er jeg egentlig? Jeg er ganske oppegående.

Du er rimelig dum som tror babyer blir født med en legning hvor de tenner på andre babyer og småbarn. Idiot.

Man BLIR pedofil, man er ikke FØDT pedofil.

Anonymous poster hash: b6867...7f6

Oh dear.

Anonymous poster hash: e5b60...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mot, rett og slett fordi det alltid er en mulighet for at uskyldige blir dømt. Er du uskyldig dømt, og havner på en slik liste, så er resten av livet ditt ødelagt. Det er alltid en mulighet for at slikt skjer.

Eneste jeg kanskje kunne tenkt meg er en slags "three strike law" for slikt. Hva er sannsynligheten for at en person blir feilaktig dømt 3 ganger på rad, for lignende forhold? (Vel, det kan jo argumenteres for at det oppstår et bias mot den siktede, om han allerede har aktiviteter på rullebladet...men her snakker vi om saker med håndfaste bevis, gang på gang).



Anonymous poster hash: 93318...edb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mot, rett og slett fordi det alltid er en mulighet for at uskyldige blir dømt. Er du uskyldig dømt, og havner på en slik liste, så er resten av livet ditt ødelagt. Det er alltid en mulighet for at slikt skjer.

Eneste jeg kanskje kunne tenkt meg er en slags "three strike law" for slikt. Hva er sannsynligheten for at en person blir feilaktig dømt 3 ganger på rad, for lignende forhold? (Vel, det kan jo argumenteres for at det oppstår et bias mot den siktede, om han allerede har aktiviteter på rullebladet...men her snakker vi om saker med håndfaste bevis, gang på gang).

Anonymous poster hash: 93318...edb

Three strike law krever vel ikke at det dreier seg om 3 dommer for samme type forbrytelse. Det er vel nok med tre straffedommer (i de fleste stater kun mer alvorlige forbrytelser, i Calfornia også mer bagatellmessige forhold som for eksempel nasking) for å bli dømt etter three strike law. Tredje domfellelse fører da alltid til minst 25 års og som regel livsvarig fengsel. Dette burde selvsagt diskuteres også i Norge.

Anonymous poster hash: 465c3...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende hvor lite du forstår om hvordan rettsstaten fungerer, blir man ikke dømt er man uskyldig og skal da selvsagt ikke henges ut offentlig

Anonymous poster hash: d4702...bec

Problemet er at rettsstaten ikke fungerer. Kvinner har i praksis intet rettsvern mot seksuelt misbruk. De som tar mot til seg og anmelder sin overgriper, risikerer å bli kryssforhørt slik at både tilhørerne og overgrepsofferet selv opplever at det er hun som står i tiltaleboksen i stedet for overgriperen.

Anonymous poster hash: 465c3...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

For

Pedofile overgripere er noen jævla empatiløse svin. De burde sperres inne på institusjon resten av livet, men siden det ikke er noe alternativ i denne dustestaten, så er et register et minimum. Kjenner jeg blir provosert av hele diskusjonen, så jeg stopper med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg har møtt mange pedofile i min karriere som sosial-arbeider til psykolog-klienter og alle har sagt at tiltrekningen deres har vært slik så lenge de kan huske. Og jeg kan og tilføye at alle har oppført seg som helt normale mennesker og fra-stått fra overgrep, men trengte hjelp til å takle hverdagen...

Dette dreier seg ikke om pedofile, men dømte pedofile overgripere. Pedofili-debatten er en total avsporing. Lag din egen tråd, hvis det er så fordømt viktig.

For eksempel

Det finnes mange psykopater der ute. Blant annet Sam Vaknin. Han har aldri fysiskst mishandlet noen og lever derfor et liv som en fri mann. Andre psykopater har drept, torturert og ødelagt andre mennesker. De er dømt. De kriminelle psykopatene er farlige.

Vi må altså skille mellom straffedømte og mennesker med en medfødt feil. Det er faktisk forskjell på tanker og handlinger. Tråden handler om menneskers grusomme handlinger, ikke tanker.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...