Gå til innhold

ER DU FOR ET OFFENTLIG REGISTER OVER DØMTE OVERGRIPERE PÅ BARN UNDER 14?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er for. Mener også at gjengkriminelle, og andre grove forbrytere bør henges ut med bilde og navn.



Anonymous poster hash: e3342...b2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå var det barneovergripere det var snakk om. Fyllekjørere og smuglere kan da ikke sammenlignes med en så alvorlig og skadelig kriminalitet.

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

Hva setter seksuallovbrudd i en slik særstilling at dem som har begått dem, skal stå i gapestokken til evig tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi alle klarer å skille mellom f.eks ett kjærestepar hvor jenta er 15 og gutten 16 som har frivillig sex. Og en mann på 30 som har frivillig sex med en 15 åring. Jeg hadde anmeldt mannen på 30 uavhengig av hvor frivillig dattra mi mener det var. Det er kanskje ikke voldtekt, men at en velvoksen mann mer enn gjerne har sex med ett barn er for meg anmeldelsemateriale. Jeg tror veldig mange inne på KG hadde sex før fylte 16 med jevnaldrene og da så klart ikke det samme..rotete men jeg tror du forstår hvor jeg vill henn. Du har jo frieord.no og Anonymous som representerer den gapestokken du nevnte. De utgir både navn og bilde av utenlandske kriminelle her til lands. Rasistisk vil kanskje noen si, jeg vet ikke helt når de både solovoldtar og gruppevoldtar barna våre.

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

Hva "vi alle klarer å skille mellom" er ikke så interessant dersom det opprettes et register der man havner gitt visse kriterier ved forbrytelsen. Da står man der, resten av livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mot, da det er en urett mot de enkelte. Man må få en mulighet til å starte på nytt etter å ha tatt sin straff.



Anonymous poster hash: 00d0c...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for. Mener også at gjengkriminelle, og andre grove forbrytere bør henges ut med bilde og navn.

Anonymous poster hash: e3342...b2b

Hva tror du det kommer til å avstedkomme, annet enn at hele det segmentet henvises til å leve av kriminalitet resten av livet? De vil jo aldri kunne få en jobb, dersom de skulle bestemme seg for å ta et oppgjør med seg selv og endre livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd på familien til den som blir uthengt. Dessuten kan den pedofile bare skifte navn/flytte til kambodsja/thailand/russland/brasil.

Kan ikke dere som er så imot rettsstatens prinsipper flytte dit istedet?

Anonymous poster hash: d4702...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for.

Hvorfor er du så imot rettsstaten?

Anonymous poster hash: d4702...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg er for strengere straffer. I mot offentlig register. Det bør være slik at at man er ferdig å straffes når man kommer ut. Jeg tror ikke man vinner noe med å fryse de ut fra resten av samfunnet.

Jeg er også redd for at et slikt register kan føre til at flere tar loven i egne hender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke debatten burde være er du på offeret eller forbryterens side... Det er ganske opplagt. Uansett synes jeg begge sider burde beskyttes og ikke utsettes for offentlig heksejakt etter vedkommende har sonet sin dom... Det var greit å bedrive heksejakt i vikingtiden, men som et moderne samfunn burde vi ikke henge ut tidligere forbrytere kun fordi at folk har et blodig behov å vite om noen av naboene har gjort noe galt. Vil vi ha et grådig system som USA hvor det er dødsstraff og straffer som varer 20 menneskeliv? Hvis vi henger ut forbrytere tror jeg det kan virke mot sin hensikt. Vil tro de da vil prøve å stikke av og heller skaffe en annen identitet og i verste fall begå enda flere kriminelle handlinger. Det er langt flere som begår nye kriminaliteter i USA enn i Norge, selv om de har hardere straffer i USA...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke debatten burde være er du på offeret eller forbryterens side... Det er ganske opplagt. Uansett synes jeg begge sider burde beskyttes og ikke utsettes for offentlig heksejakt etter vedkommende har sonet sin dom... Det var greit å bedrive heksejakt i vikingtiden, men som et moderne samfunn burde vi ikke henge ut tidligere forbrytere kun fordi at folk har et blodig behov å vite om noen av naboene har gjort noe galt. Vil vi ha et grådig system som USA hvor det er dødsstraff og straffer som varer 20 menneskeliv? Hvis vi henger ut forbrytere tror jeg det kan virke mot sin hensikt. Vil tro de da vil prøve å stikke av og heller skaffe en annen identitet og i verste fall begå enda flere kriminelle handlinger. Det er langt flere som begår nye kriminaliteter i USA enn i Norge, selv om de har hardere straffer i USA...

Nå burde jo også voldtekt høre vikingtiden til da de drev sport i det her. Du snakker om en ny sjanse etter soning. Men syntes du virkelig 3,5,10 år er straff nok for å ha forgrepet seg og eller voldtatt ett barn. ETT BARN. Det her er kvinner og menn som etter soning går fritt og gjør alle dagligdagse ting samt koser seg og nyter livet videre. Jenta eller gutten de forgrep seg på har kanskje både fysiske og psykiske skader livet ut. Det er små kropper vi snakker om her. Ikke en voksen kvinne/mann. Som mor ville jeg rast ved å møte mitt barns overgriper blid og fornøyd i parken eller på butikken. Jeg hadde desperat ville beskyttet andre barn og det mener jeg gjøres best ved informasjon via en liste med tydelig navn og bilde!! Det er kanskje synd på lommemannen og som fikk navn og bilde utgitt og eller?

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt for!

Og er overbevist om at de som sier at de er imot ikke har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt for!

Og er overbevist om at de som sier at de er imot ikke har barn.

Mulig, men vi er i det minste for rettstaten

Anonymous poster hash: d4702...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Selvsagt for!

Og er overbevist om at de som sier at de er imot ikke har barn.

Det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som starter av den andre tråden her inne om grovt misbruk, så er svarer blankt nei.

Dere kan snakke om forebygging, men offentlig register er ikke forebygging.

Jeg ønsker ingen av mine overgripere døde, jeg ønsker det ugjort.

Den eneste måten det kunne skjedd på var om de andre voksne rundt meg beskyttet meg bedre. Overgrep skjer utelukkende fordi det er ingen andre som fanget opp barnet.

Trygge barn som ikke lar seg lure blir ikke misbrukt! Du trenger ikke være redd for barnet ditt dersom du passer på det, ser det, speiler det og gir det kjærligheten det trenger hjemme. Da vil det komme og fortelle deg om det dersom noe har hendt det. Hvert eneste barn som er misbrukt ville ikke blitt misbrukt dersom omgivelsene fanget de ordentlig opp. Et oppegående menneske som orket å ta affære.

Å la disse gjerningsmennene død ville jo ikke hjulpet meg noe. Skulle straff gitt meg NOE måtte det være tilgivelse. Det ville ikke finnes en større straff enn å måtte gå rundt og forstå at det du har gjort har ødelagt noen, din egen datter.

Jeg har to egne barn selv og går ikke rundt og frykter pedofile i deres omgangskrets. Jeg frykter min egne evne til å gi dem nok støtte og grunnlag så de lærer grenser dersom noe sånt skulle skje.

Barn blir sjelden overfaltvoldtatt i barnehagen... Det starter i det små. Og skulle det skje ville jeg håpet barna mine kom til meg.

Forutenom det handler resten om funksjonaliteten til staten og rettssystemet, får dårlig behandling er en ting. Og disse menneskene som er blitt utsatt for misbruk og omsorgssvikt selv.

Forebyggende arbeid er numero uno.

Anonymous poster hash: b6867...7f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt for!

Og er overbevist om at de som sier at de er imot ikke har barn.

Det spiller ingen rolle, poenget er at vi greier å innse hvilke negative effekter det har.

Anonymous poster hash: a8085...73e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå burde jo også voldtekt høre vikingtiden til da de drev sport i det her. Du snakker om en ny sjanse etter soning. Men syntes du virkelig 3,5,10 år er straff nok for å ha forgrepet seg og eller voldtatt ett barn. ETT BARN. Det her er kvinner og menn som etter soning går fritt og gjør alle dagligdagse ting samt koser seg og nyter livet videre. Jenta eller gutten de forgrep seg på har kanskje både fysiske og psykiske skader livet ut. Det er små kropper vi snakker om her. Ikke en voksen kvinne/mann. Som mor ville jeg rast ved å møte mitt barns overgriper blid og fornøyd i parken eller på butikken. Jeg hadde desperat ville beskyttet andre barn og det mener jeg gjøres best ved informasjon via en liste med tydelig navn og bilde!! Det er kanskje synd på lommemannen og som fikk navn og bilde utgitt og eller?

Anonymous poster hash: 1aa9d...d72

Hva om barnet ditt begikk en kriminell handling som voksen og forgrep seg på et barn. Ville du da tenkt at det var din egen feil, eller at barnet var født pedofil? Jeg tror de fleste ville tenkt sistnevnte. Nå er sånn at de fleste pedofile faktisk ikke er overgripere, det finnes selvsagt en del, og disse skal selvfølgelig straffes om de begår overgrep. Og det i mer enn bare 3 år.

Men vi må huske at de er mennesker de også. Og vi kan jo heller spørre hvorfor personen overgriper. Jeg vil nok tro at psykiske lidelser spiller inn her. Ikke fordi personen er født syk, men fordi samfunnet gjør vedkommende syk ved at personen vet at det aldri vil bli aktuelt å leve ut seksualiteten sin. Og vi vet at personer med fravikende seksualitet er den gruppen som er mest utsatt i selvmords statistikken. De tar altså livet sitt fordi at de har dårlig samvittighet for noe som er medfødt. Dette er veldig nyttig informasjon å tenke over før man dømmer en gruppe sønder og sammen. Det viktigste vi kan gjøre som et samfunn er å forebygge slike handlinger, nettopp med kunnskap, ikke med fordommer fra personer som ikke aner hvor priviligert de er fordi de var født med seksualitet som de fleste andre mennesker.

Pedofile trenger å bli møtt med et samfunn som forstår at deres preferansene finnes. At det er noen som tiltrekkes barn, men at barn under en viss alder ikke er modne nok til å ha et seksuelt forhold med voksne. Dette vil være mye bedre løsning enn at de stigmatiseres som overgripere før handlingen er skjedd. :nei:

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bør vi ha et slikt register.

Da kunne jeg og vennene mine søkt opp disse hyggelige folkene, og dratt på høflighetsvisitter til mange av dem. Vi kunne tatt med vaaaarm kaffe, og spandert på dem. Så mye de ville ha....

Så kunne vi ha snakket litt om registeret og hvor flott vi syntes det var at vi kunne finne dem der, for å innlemme dem i vår venneklubb....



Anonymous poster hash: 644cd...b24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...