Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..

Vimsevips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Formen er mye bedre i dag :hoppe:

Hadde noen kraftige kynnere med ujevne mellomrom fra 06-9 i dag morges. Kjente de skikkelig godt i korsryggen. Så jeg har tatt det med ro i dag. Har sittet litt foran data´n for å komme litt ajour med skrivearbeid, men blir fort sliten av det, så jeg har ikke kommet så mye lenger..

Litt lenger har jeg da ;)

Nå skal jeg innta sofaen for 3. gang i dag, og så skal jeg ta meg en tur på jobb. Blir jo litt papirarbeid med avbestilling osv, siden jeg ikke får vært med på studieturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj, så sliten jeg ble av den turen på jobb i dag :overrasket:

Så valget blir i hvertfall enkelt i morgen, fortsatt sykemelding passer meg utmerket. Ingenting tyder på at blodtrykket har gått vesentlig opp heller.. Og da er det jo egentlig ikke noe spørsmål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sovet og slappet av en del. Så nå er formen bedre igjen :)

Ting tyder på at Vesla blir syk,- igjen :overrasket:

Så nå innstiller jeg bare batteriene på lading, det kan bli noen dager hjemme med henne. Heldigvis er Ordensmannen hjemme i hele morgen og fredag, og torsdag jobber han bare halv dag :)

Krysser allikevel fingrene for at magevondten ho hadde i kveld er borte til i morgen. Og at youghurtene ho fikk til kvelds ordner opp i løpet av natta. Ho var litt bekymra selv også da ho satt på do. Ho begynner å bli lei oppkast og diaré for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Vesla ble ikke syk i løpet av natta! Og har heller ikke vært syk så langt i dag!

:hoppe:

Vi var riktignok våkne fra 3-6 i natt fordi ho hadde vondt i magen, men da vi våkna igjen i 9-tida var det borte. Fikk ho i barnehagen til 10, og ba dem ringe om det skulle bli noe mer. Så langt har vi ikke hørt noe :)

Kjenner i hele kroppen at jeg ikke har sovet så godt i natt, men har da fått en lengre lur på øyet, så formen begynner å komme seg ;)

Skal til legen i dag, og det synes jeg i grunnen er ganske deilig :)

Har en del kynnere i dag, men ikke av det vonde eller ubehagelige slaget. Trøster meg med at en veltrent livmor forhåpentligvis resulterer i en grei fødsel. Om den ligner den jeg hadde sist, så er ihvertfall ikke det meg i mot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sykemeldt fram til permisjonen :)

Så nå skal jeg planlegge litt jul og baby i en salig blanding framover. Har satt meg noen enkle mål for hver dag, på den måten får jeg dagene til å gå, uten at jeg blir alt for sliten ;)

Så i morgen skal jeg kjøpe vinterdress til Vesla på salg. Og det kan trenges siden det lå snø på bakken da vi sto opp i dag :sjenert:

Nå må jeg sette på ovnen Ordensmannen har laga pizza til kvelds (ostesmørbrød til middag), så siden fotballkampen begynner snart har jeg påtatt meg ansvaret for steikinga av pizzaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

Herlig!

Nå kan du slappe av og koooose deg i ro og mak frem til bebissen kommer...

(- hvem prøver jeg å lure :roll: )

:klem:

Tja, i forhold til at jeg ellers ville ha jobbet kommer det meste til å foregå i ro og mak ;)

Magetrollet hadde nå kommet seg godt ned i bekkenet, så jeg mistenker gårsdagens kynnere til å ha noe med det å gjøre. Hodet er fortsatt ned, og det forundrer Vesla like mye hver dag at h*n kan stå så lenge/mye på hodet :ler:

Mageaktiviteten har tatt seg betraktelig opp den siste uka, og det viste seg igjen hos legen også, hjerterytmen var høgere enn på lenge :)

Nå skal jeg gå å legge meg, så kommer jeg med ny rapport etter handleturen i morgen. Krysser fingrene for at jeg finner hennes størrelse i en grei farge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mål er fullført :)

Det ble en strabasiøs handletur. Jeg kjørte Vewsla i barnehagen, og skulle så heim før jeg dro ned i sentrum igjen. Da jeg begynte å kjøre kjente jeg en rar lukt, svidd på en måte, og den ble bare sterkere, så kom det røyk :overrasket:

Så da kjørte jeg inn på brannstasjon og parkerte bilen der, det var den nærmeste avkjøringa :)(30m fra der jeg oppdaga røyken)

Så ringte jeg naboen for å høre om ho kunne hente meg, men ho var ikke hjemme. Så da bestemte jeg meg for å gå ned til sentrum, kjøpe dressen for så å ta toget heim igjen. På den måten måtte jeg gå minst mulig :)

Har nå en del kynnere, men ikke av det vonde slaget. Har ringt Ordensmannen og han skal ta seg av bilen med tanke på verksted osv. Så nå skal jeg spise litt, og etterpå skal jeg innta sofaen for noen timer fremover.

Håper dere andre har hatt en bedre start på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, hørtes ikke ut som en optimal start på dagen det der.Et lite stykke å gå fra brannstasjonen også da...  :klem:

Ja, det er jo det, men uten tvil kortere å gå til sentrum fra Brannstasjon enn hjem ;)

Nå står bilen på verksted, så får vi se hva de sier..

Ordensmannen og svigerfar fikk den på verksted, og i følge dem var det ikke noe galt :roll: da de kjørte.

Heldigvis for meg har jeg en fornuftig mann som vet at jeg ikke tuller når jeg påstår det kommer røyk inn i bilen, og at det lukter svidd. Svigerfar derimot er mer skeptisk :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mange kynnere du har for tiden. Hva sier de om det hos jordmor/lege da? Står du i fare for å føde før jul eller er det normalt med kynnere såpass tidlig? :overrasket:

Tenk så koselig med liten baby til jul da :icon_smile: Men det er vel greiest for babyens del også om den får være der til termin kanskje. Er den stor da?

Mye spørsmål her :roll:

Håper hvertfall du får en fin og rolig helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg har hatt kynnere mer eller mindre hele tiden gjennom dette svangerskapet. Det er rimelig normalt, men jeg tar det litt mer med ro når de setter i gang. De skikkelig vonde har ikke kommet før nå den siste måneden..

Om jeg føder før eller etter termin er ikke godt å si, for kynnere kan hjelpe til med modningen og de kan bare være rein trening av livmora uten noe mer funksjon :forvirret:

Legen mener jeg må ta det med ro, og roe ned når jeg kjenner kynnere, det er også en av grunnene til at jeg nå er sykmeldt. I tillegg til blodtrykket, stress på jobb, lite søvn (Vesla som ikke sover om natta) osv. Et generelt behov for hvile, søvn og ro ;)

Aner ikke hvor stor babyen er jeg, men har en mistanke om at den er større enn Vesla, har ikke vært så flink med godteri inntaket denne gangen som sist :sjenert:

Baby før jul?

Gjør ingenting for min del, heller det, enn julaften eller romjula :forvirret: Men den har vær så god å vente til mandag 28. november. For neste helg skal jeg hjem til mamma og pappa, og DA vil jeg ikke ha noen fødsel! :)

Endret av Vimsevips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg så flink :)

I går kjøpte vi bursdag og julepresang til svoger og søster`n og bursdagspresang til mamma. Så om vi kjøper julepresangen til foreldrene mine i løpet av uka, trenger vi ikke sende noen pakker i år ;)

Ellers av julepresanger er vi ferdige med 1, og nesten ferdige med 3. Så er det søstrene og foreldrene til Ordensmannen igjen. Vi vet hva den ene skal få, men de andre aner vi ikke :forvirret:

Vesla har så vidt begynt med sin produksjon av julepresanger. I år skal ho lage bilder av plast. Ho har klippet opp en isboks, og tegnet på bitene. Så har vi smelta bitene, og i løpet av uka skal ho lime dem på plass på svart papir, og sette en treramme på. Stilig, og noe ho klarer å lage helt selv (ikke smeltinga da..) :)

Vi har også begynt på kalenderen fra henne til besteforeldrene. Har så vidt begynt å plukke ut bilder og tegninger. En tenkte vi å ha med østover neste helg, så kan vi lage den andre i løpet av desember ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magetrollet er på god veg ned i bekkenet. Begynte å kjenne det i går, og i dag er det anda tydligere. Så da kan det virke som om den vil feste seg denne gangen også :)

Heldigvis er ikke et festet hode et tegn på fødsel ;) Magen er sunket en tanke også, siden Trollet nå ligger lengre ned, det setter jeg pris på! Da blir det ikke så mange tær som spreller og sitter fast uder ribbeina mine. Ordentlig ekkel og ny følelse, for Vesla gjorde mange krumspring i magen, men under ribbeina mine kom ho aldri :sjarmor:

Ordensmannen og Vesla har tatt seg en tur til farfar og farmor, så nå skal jeg benytte anledningen til å sove litt til.

Det var min tur til å stå opp i dag, med det resultatet at jeg sovna på sofaen :overrasket:

Jeg våkna av Vesla som var ganske fortvila, og det kan jeg forstå. Ho hadde blanda sammen blå og gul play-dough for å få grønt, men hadde gjort det i "malekoppen" sin. Så hadde kommet på at ho skulle male, og fylt koppen med vann..

Så det som møtte meg var en klinete pensel, klissvåt play-dough, et kjøkkenbord fullt av sølete male vann, og et maleskrin som var nesten helt tørt :overrasket:

Jeg våknet fort da, kan man si :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov i nærmere 3t, jeg :overrasket:

Trengte det vel, tenker jeg :sjenert:

Vesla og Ordensmannen hadde fått pannekaker til middag,- heldiggrisene :)

Nå har jeg støvsugd soverommene og skal i gang med å vaske golvene. Tenkte å ta ned eskene med juleting, så er de nede. Vi skal jo bort neste helg, men kommer tidlig hjem, og da kan det være greit å slippe en tur på loftet for å finne fram adventstake og adventstjernene.. ;)

Er ikke helt i form i dag, trøtt og ubehagelig følelse i magen.. Det positive er at jeg ikke har noe særlig med kynnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...