Vimsevips Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #81 Del Skrevet 8. desember 2004 Så er vi inne i en "nei-til-soving"- periode igjen. Innsovningen tar rundt en time - halvannen. Og så våkner ho to ganger i timen frem til rundt 22, og da er det bare hyl. Dette er bare andre dagen (det pleier å vare 1uke-1mnd), og allerede nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei :o Virker som det er en kombinasjon av vondt i magen, drømmer og trass denne gangen. De 2 første er på en måte greie å takle, den 3. gjør alt bare verre. Ho fiser mye, og rykker til derfor tror jeg det er magen, men om det er mat eller noe annet som forårsaker det, er jeg fryktelig usikker på. Drømmer gjør ho, for ho skriker ofte til i søvne, og kan prate noe fryktelig, uten å være våken. Trasset ser vi, det er KUN mamma som gjelder, og jeg skal helst ligge ved siden av henne. Og da bare på en bestemt måte, ellers er alt bare fælt Oj, utrolig, det ser ut til at Ordensmannen klarte å roe henne denne gangen,- da begynner ho vel å bli såpass trøtt at om jeg sovner nå, kan jeg få sovet i 2-3t. Tror jeg skal benytte meg av den sjansen Nei, så klart, det nyttet ikke nå heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #82 Del Skrevet 11. desember 2004 I natt har hun sovet aleine! Riktignok måtte jeg legge meg sammen med henne, men jeg kunne gå i det ho hadde sovna, og i dag våkna ho uthvilt og i godt humør Riktig flinke og effektive har vi vært i dag også. Hele 6 julegaver er kjøpt inn, 2 er nesten ferdige så nå gjenstår bursdagsgaven til mamma og julepresang til naboen, som passer Vesla 2 ganger i måneden og til den eldste svigerinna mi. Har tenkt litt på teaterbillett til mamma, men er litt usikker på om jeg skal kjøpe til et teater i Oslo, eller her :-? Gave til naboen er jeg ganske blank på og til svigerinna tror jeg det blir Hadeland nisser Jeg får være flink jente litt til å pakke inn litt flere presanger og gjøre ferdig de 2 som nesten er ferdige.. (kalendre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 18. desember 2004 #83 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #84 Del Skrevet 20. desember 2004 I går hadde vi kalkunmiddag for venner. Det var trivelig og maten var ordentlig god I dag har vi hatt snø, så vi tok med oss Vesla ut for å ake. Ho stakkars var kjempe skuffa. Ho har bestemt seg for at ho skal få ski til jul. Og så kom vi drassende med akebrettet igjen.. Det var litt hett ute en stund da. Tilslutt fikk vi da gjennomslag for at det ikke var jul helt ennå. Ho er veldig klar på det med skia, for vi har måttet ringe bestefar 3 ganger for å fortelle det, og når ho blir spurt om sine ønsker for jula er svaret alltid det samme: "Få ski til jul/ski av nissen" Sånn sett har ho ringt rktig person for å fortelle om ønsket sitt. Bestefar er nisse, og om man ønsker seg sportsutstyr er han den rette å snakke med Torsdag reiser vi østover, gleder meg som en yunge allerede jeg. Jula blir tradisjonell med mye selskaper og besøk og en hel masse kos og god mat. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #85 Del Skrevet 20. desember 2004 :oops: Tusen takk for koselig julehilsen, Trulselinemor God jul og godt nytt år til deg og dine også Nå drar vi å bader og etterpå blir det Serinakake baking her i huset. Så langt er det ei som gleder seg enormt, og tror det betyr at alle kakene er hennes Tusen takk for oppskriften, Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #86 Del Skrevet 20. desember 2004 Da er Serina kakene ferdige, og de ble ordentlig gode. Vesla mente det ble litt for mange til bare henne, men skjønner ikke helt at Serinakake er navnet på kakene og ikke "eieren" av dem Nei, klokka er ikke mye, men jeg får vel prøve å finne loppekassa allikevel. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. desember 2004 #87 Del Skrevet 21. desember 2004 Vesla er søt da! God jul til deg også! :nissekone: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #88 Del Skrevet 21. desember 2004 Tusen takk, tilde På denne tiden Lillejulaften er vi kommet hjem til mamma og pappa (håper jeg) Satser på å kunne gå fra jobb klokka 12, så er det hjem, skifte klær og dra i barnehagen å hente Vesla. Så da er vi vel på veg ca 12:30. Håper ikke været blir altfor ille.. 3 dager igjen til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #89 Del Skrevet 4. januar 2005 Hjemme igjen ! Og for å få det på det rene, det var en utrolig fin og avslappende ferie (og ikke minst sårt tiltrengt..) Vi reiste rett før 12:30 Lillejulaften, og var framme i 8-8:30 tida, så det gikk radig bortover. Vesla sov helt til Arendal :o Så taktikken med å holde henne våken kvelden før og vekke henne tidlig Lillejulaften fungerte Julaften forløp slik den skulle avslappende, høytidsstemt, mye god mat, og spenning rundt gavene. Kveldens høydepunkt var da Vesla åpnet pakken med ski helt til slutt. Ho kikte på dem, så på Ordensmannen og meg, så på skia, vi hører et forskitig: "ski?", som vi bekrefter, så løper ho bort til mormor og bestefar roper takk av glede, løper så ut i gangen. Like etter kommer ho inn igjen med utesko på beina og vil prøve skia sine. Etter en runde rundt juletreet (med ski) kommer det lettet og fornøyd: "Vesla får ski til jul,- Vesla har ski,- nå er det jul" Nei, skal tidlig opp i morgen, så jeg får vel finne loppekassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #90 Del Skrevet 5. januar 2005 Spørsmålet om søsken til Vesla ble igjen valdig aktuelt idag. I barnehagen hadde ho nemlig fortalt alle at ho skulle få en lillesøster Dermed ble det en del gratulasjoner idag, som fort ble trukket tilbake. Litt småflaut for dem å ta henne på ordet, men sånt skjer Ordensmannen spurte hvem ho skulle få lillesøster av: "mamma og far. Vi skal handle lillesøster, og betale får vi går ut," var svaret vi fikk Så jeg ser det positive i det, nå er min mening om saken i flertall, bare synd den ene stemmen ikke teller.. Ordensmannen derimot vil gjerne vente litt til, men 1 til vil han på sikt ihvertfall at vi skal bli, kanskje også flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #91 Del Skrevet 5. januar 2005 :evil: :oops: :brunette: :blomst_opp: :evil: :-D :evil: :-( Vesla koser seg med smiliene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 8. januar 2005 #92 Del Skrevet 8. januar 2005 Er sterkt tilbake allerede Kan ikke holde meg unna altfor lenge (ser det ut for..) Godt nytt år til deg, og kos deg videre ikveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. januar 2005 #93 Del Skrevet 8. januar 2005 Vesla skulle ut på handletur hun altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #94 Del Skrevet 9. januar 2005 Næmen, besøk, jo. Så koselig Betty, det er godt du er kommet tilbake igjen! Ja, tilde, ho skulle på handletur. Og for å fortsette den historien, for det er faktisk mer.. Ordensmannen spurte hvem ho skulle få lillesøster av: "mamma og far. Vi skal handle lillesøster, og betale får vi går ut," var svaret vi fikk Ordensmannen ser på Vesla og sier: "Om det skal bli en bitteliten mulighet for en lillesøster, så må du sove i din egen seng, hele natta,- hver natt." Vesla så på ham smilte og sa: "Å ja" Og siden har hun gjort nettopp det. Så nå lurer Ordensmannen på om han skal endre mening. Han sier han kjenner et visst press I mellomtiden prøver jeg å ikke si noe særlig, så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #95 Del Skrevet 10. januar 2005 Vinden hadde herjet godt på jobb i helga, så 2 trær hadde detti ned. Begge rett over gjerdet (selvfølgelig..) Det ene var pillråttent så kommunen ville sjekke om flere av trærne var det. Begge trærne stod også i områder hvor barna leiker ofte, så det er godt de ramlet ned når ingen vqar tilstede Nei, har ikke fått forberedt morgendagen ennå, får begynne med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 10. januar 2005 #96 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei Vimsevips! Takk for fin hilsen i tankeboksen min. Du er fin du. :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. januar 2005 #97 Del Skrevet 10. januar 2005 Festlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #98 Del Skrevet 12. januar 2005 i dagboka mi Vindelspev Du kan bare glede seg til Bompi, kommer med lignende påfunn, tilde I dag har jeg vært på tur med 5-åringene. "Inga" blåste friskt, og det var en del vindkast vi voksne hadde problemer med balansen, men en fin tur, det ble det (Det må sies at vinden tiltok, så vi burde nok lagt ut på tilbakevegen noe tidligere..) Ellers har jeg bakt brød i dag 8) Og om jeg må si det selv ble det et veldig brød. Så i dag har jeg vært en flink husmor, nå får vi bare håpe det hjelper på Vesla som er temmelig matlei for tida.. Klokka er mye og jeg skal på kurs i morgen, får vel tenke på å hoppe til køys snart tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. januar 2005 Forfatter #99 Del Skrevet 14. januar 2005 Det kurset i går var virkelig interessant. Jeg fikk kanskje ikke så mange A-ha opplevelser, men det gav ny giv, bekreftet hva jeg har sagt og ment i lengre tid og var en veldig god repetisjon av annen kunnskap. Så i dag forsøkte jeg enkelte grep på ungene, og det virket Ingenting er så gøy, som når man virkelig lykkes Vesla våknet 1 gang i natt, så jeg gikk inn til henne og ba henne om å legge seg å sove videre. Ho sa:"sove i min seng, få lillesøster?" Jeg lot være å svare, har ikke kuttet prevensjon ennå, og Ordensmannen er ikke klar på noen måneder. Så vi får vel fortelle henne ståa snart, tenker jeg. Men en liten hadde vært veldig fint, både for henne og oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 17. januar 2005 Forfatter #100 Del Skrevet 17. januar 2005 En lang helg er snart over, i morgen venter jobb igjen, har ikke så mye å si. Prøver bare å utsette noe skrivejobb, men får vel bite i det sure eple tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå