Gå til innhold

21 års fengsel for abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal kvinnen bestemme over det ufødte liv? Ja vi har blitt lært opp til å mene at kvinnen er suveren til selv og bestemme. Men hvorfor er det riktig? Vi vet jo at man er to, så hvorfor skal ikke mannen ha like mye å si? Om man da vinkler det til at man faktisk er to for å lage et barn. Og hvor er rettsikkerheten til det ufødte barn? Skal ikke det ufødte liv ha rettigheter i et samfunn der alle hyler etter rettigheter.

Du må ha ufattelig vanskelig for det. Alle spørsmålene er besvart fra før.

Kvinnen skal bestemme fordi det er henne det går ut over. Hennes kropp og hjerne.

Mannen skal ikke ha like mye å si fordi han ikke må gjennomgå alt en graviditet innebærer.

Dette har du ikke klart å komme med gyldige argumenter mot. Du bare nekter og nekter som et lite barn.

Rettssikkerheten til det ufødte barne er ivaretatt med abortloven, som kun tillater fri abort frem til uke 12, som er lenge før fosteret kan anses for å være et menneske. (Men hvilken relevans har det når du skriker om mannens bestemmeslesrett? Ta avsporingene dine og kjørt dem opp et sted sola ikke skinner.)

Dessuten må du legge av det svadaen om at vi er "lært opp til å mene" noe. Du har ingen forutsetninger for å vite noe om bakgrunnen til alle som har svart deg her. Du forutsetter at ingen faktisk har tenkt gjennom dette og at de bare kommer med uttalelser de har lært seg. Men det er ikke tilfelle. Det er åpenbart at flere her faktisk har tenkt gjennom dette på en selvstendig basis.

I motsetning til deg, som ikke er i stand til å argumentere saklig og rasjonelt for et standpunkt du bare har funnet ut at du skal ta for så å prøve å finne argumenter for det i ettertid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan så være. Uansett er vi enige alle sammen. Ingen her klarte å se saken ut fra et annet ståsted en dem selv var enig i.

Hvordan vet du at ingen klarte å se saken fra et annet ståsted? Det er heller du som hadde ekstremt dårlige argumenter som med all tydelighet viste at du tok 100% feil, og ikke hadde annet enn barnsligheter å komme med for å prøve å endre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er IKKE noe man blir opplært i å tenke.

Å tenke er adferd, operant adferd. Så det meste bortsett fra respondent adferd er lært. Vi skal ikke gå inn på fag her. Men vi lærer det vi kaller holdninger, sunn fornuft aner jeg egentlig ikke hva er. Fordi det er subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tenke er adferd, operant adferd. Så det meste bortsett fra respondent adferd er lært. Vi skal ikke gå inn på fag her. Men vi lærer det vi kaller holdninger, sunn fornuft aner jeg egentlig ikke hva er. Fordi det er subjektivt.

Man blir ikke lært opp å mene at bare kvinner får bestemme angående svangerskap og fødsel. Jeg ble iallefall ikke det. Det falt naturlig. Som om jeg ville tillate en annen å bestemme over kroppen min. Ville du gjort det hadde du vært en kvinne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke lært opp å mene at bare kvinner får bestemme angående svangerskap og fødsel. Jeg ble iallefall ikke det. Det falt naturlig. Som om jeg ville tillate en annen å bestemme over kroppen min. Ville du gjort det hadde du vært en kvinne?

Vi lærer stort sett alt. Kun det vi kaller refleks adferd er ikke lært (respondent adferd) Nei ingen sitter og lærer oss, men vi tar det inn gjennom betingelser vi alle lever under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det var et overgrep mot henne og kroppen hennes! det er vist faen ikke greit å ha abortmiddel i drikka til en person bare fordi du er tett i huet.

Anonymous poster hash: e2b2c...779

Signerer! Han tosk en fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har til gode å se noen dømt for dette her. Å begå abort er da ikke kriminelt. Jeg tror han blir frikjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærer stort sett alt. Kun det vi kaller refleks adferd er ikke lært (respondent adferd) Nei ingen sitter og lærer oss, men vi tar det inn gjennom betingelser vi alle lever under.

Er det noen som målrettet lærer opp alle at bare kvinner får bestemme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

http://www.nrk.no/trondelag/blanda-abortmiddel-i-drikka-til-ekskjaeresten-1.12233986

Jeg skjønner ikke dette helt. kvinner kan ta abort uten straff, men hvis en mann lurer kvinnent il å ta abort kan han få 21 års fengsel? Jeg skjønner at det han gjorde var ulovlig, men 21 års fengsel, det er jo som om det var drap? Er det drap når en mann gjør det, men ikke når kvinnen velger det?

Anonymous poster hash: 439bd...a13

Du skjønner det at det er kun kvinner som bestemmer når det gjelder barn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som målrettet lærer opp alle at bare kvinner får bestemme?

Her vil jeg egentlig svare ja. Nå vet jeg at du og jeg stort sett er enig. Tenk, hvordan opptrer mange i debatter om islam? Jeg vil si at mye er likt. Disse menneskene vi daglig har diskutert islam med og som fornekter det fakta vi vet om islam. Hvor henter de sitt tankegods i fra? De har lært det og av hvem? Vi har flere så kalte eksperter i Norge, hvilken side politisk tilhører disse? Venstresiden selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner det at det er kun kvinner som bestemmer når det gjelder barn..

Dette er vel ironi vil jeg tro?

Anonymous poster hash: 0a902...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som jeg skulle dopet en mann og sterilisert han uten hans samtykke. Han er vell ikke stilt til retten for abort men fordi at han utførte ett medisinsk inngrep på henne uten hennes samtykke. Det er hennes kropp og hennes valg.



Anonymous poster hash: ea8ad...5b4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Dette er vel ironi vil jeg tro?

Anonymous poster hash: 0a902...7b5

Det høres jo sånn ut overalt. Kvinnen bestemmer om hun vil beholde barnet eller ikke. Mannen har ingenting å si. Får bare straff og blir tvunget til å betale for en unge de ikke vil ha.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg egentlig svare ja. Nå vet jeg at du og jeg stort sett er enig. Tenk, hvordan opptrer mange i debatter om islam? Jeg vil si at mye er likt. Disse menneskene vi daglig har diskutert islam med og som fornekter det fakta vi vet om islam. Hvor henter de sitt tankegods i fra? De har lært det og av hvem? Vi har flere så kalte eksperter i Norge, hvilken side politisk tilhører disse? Venstresiden selvsagt.

Jeg er enig med deg i mye, men ikke i denne tråden. Kanskje fordi jeg ser på problemstillingen fra kvinnens posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæl ting å gjøre mot noen, og det må selvfølgelig straffes. Samtidig synes jeg det blir vanskelig å rettferdiggjøre en veldig streng straff for dette, med mindre kvinnen ble påført større skader, tatt i betraktning at fosteret ellers regnes som en celleklump uten rettigheter eller verdi. Om noe belyser reaksjonene på denne saken at abortspørsmålet er vanskelig, men slik jeg ser det kan vi ikke basere fosterets verdi på hvorvidt moren ønsker å la det leve eller ikke. Skal bli spennende å se hvordan retten behandler dette, og hvordan de vekter selve aborten oppi det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo sånn ut overalt. Kvinnen bestemmer om hun vil beholde barnet eller ikke. Mannen har ingenting å si. Får bare straff og blir tvunget til å betale for en unge de ikke vil ha.

Menn bestemmer om de vil ha sex og om de vil bruke prevensjon slik at deres sædcelle ikke kommer inn i kroppen til kvinnen. Det er ganske klart at ingen skal tvinges til abort. Hadde du synes det var greit om den kvinnen du var sammen med kunne bestemt at du hadde måttet bli stroppet fast i en sykeseng og sterilisert mot din vilje f.eks?

Anonymous poster hash: 0a902...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig med deg i mye, men ikke i denne tråden. Kanskje fordi jeg ser på problemstillingen fra kvinnens posisjon.

Men jeg er jo helt enig med deg. Ser at mange her har misforstått. Derfor les starten på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Menn bestemmer om de vil ha sex og om de vil bruke prevensjon slik at deres sædcelle ikke kommer inn i kroppen til kvinnen. Det er ganske klart at ingen skal tvinges til abort. Hadde du synes det var greit om den kvinnen du var sammen med kunne bestemt at du hadde måttet bli stroppet fast i en sykeseng og sterilisert mot din vilje f.eks?

Anonymous poster hash: 0a902...7b5

Hva hvis mannen vil ha ungen men kvinnen ikke vil ha ungen da? Hvorfor kan hun bare fjerne det uten hans samtykke? Ikke kom her med at det er hennes kropp. Hun kunne aldri blitt gravid uten mannens sæd. Så han har noe å si.

Nei ingen skal tvinges til abort, men kvinner må høre litt på hva menn har å si også. Ikke bare bestemme alt selv og late som om det bare er hennes for det om det er hennes kropp.

Ja menn kan bruke prevensjon, selv om det ikke alltid er trygt med kondom. Det vet jeg alt om. Men kvinnen kan faen meg bruke prevensjon også. Så det kan bli enda mer tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis mannen vil ha ungen men kvinnen ikke vil ha ungen da? Hvorfor kan hun bare fjerne det uten hans samtykke? Ikke kom her med at det er hennes kropp. Hun kunne aldri blitt gravid uten mannens sæd. Så han har noe å si.

Nei ingen skal tvinges til abort, men kvinner må høre litt på hva menn har å si også. Ikke bare bestemme alt selv og late som om det bare er hennes for det om det er hennes kropp.

Ja menn kan bruke prevensjon, selv om det ikke alltid er trygt med kondom. Det vet jeg alt om. Men kvinnen kan faen meg bruke prevensjon også. Så det kan bli enda mer tryggere.

Kan du gå gravid og fullføre ett svangerskap? Er det du som skal presse barn ut av underlivet ditt? Er det din kropp som lager barnet? Oh, shit. Nei. Han har ikke noe å si for det er ikke han som risikerer livet sitt. Det er ikke han som risikerer hjerneslag, svangerskapsforgining, eller å spy hver dag i ni måneder for man må legges inn på sykehuset hver dag å få drypp mens man ligger der dag inn og dag ut. Høres det ikke delikat ut. Vent. Leste du om damen som dreit på seg offentlig og ble så redd at hun ikke turt å gå ut fordi at de musklene hennes ble ødelagt etter fødsel? Er du misunnelig? Vil du risikere å få sånne plager? Vil du sånne plager? Nei, vent. Det kan du ikke for du kan ikke gå gravid. La oss, nevne strekkmerker. En venninne av meg lå i koma i ti dager etter fødsel på grunn av at hun fikk hjerneslag under fødselen og måtte ha opptrening i nesten ett år før hun klarte å prate nogen lunde. Ennå, selv åtte år etter sitter hun i rullestol og må ha hjelp for å gå på do. Høres ikke dette deilig ut? Kan ikke dere menn gå gravid a? Vær så snill. Få rifter, strekkmerker, brystspreng.

Det er jo nettopp det, det er hennes kropp. Ja, dere er kanskje bitter og forbanna over at dere ikke får viljen deres. La oss trasse som en 4-åring sånn som du gjør over hele KG.

Er du bekymret for at du skal knulle flere 16-åringer gravide så steriliserer deg eller slutt å ligge rundt. Vi har alle fått med oss at du ligger rundt, du lager haugevis av tråder og skryter om erobringene dine. At du kun har endt opp med å få en unge er ett underverk.

Anonymous poster hash: ea8ad...5b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Kan du gå gravid og fullføre ett svangerskap? Er det du som skal presse barn ut av underlivet ditt? Er det din kropp som lager barnet? Oh, shit. Nei. Han har ikke noe å si for det er ikke han som risikerer livet sitt. Det er ikke han som risikerer hjerneslag, svangerskapsforgining, eller å spy hver dag i ni måneder for man må legges inn på sykehuset hver dag å få drypp mens man ligger der dag inn og dag ut. Høres det ikke delikat ut. Vent. Leste du om damen som dreit på seg offentlig og ble så redd at hun ikke turt å gå ut fordi at de musklene hennes ble ødelagt etter fødsel? Er du misunnelig? Vil du risikere å få sånne plager? Vil du sånne plager? Nei, vent. Det kan du ikke for du kan ikke gå gravid. La oss, nevne strekkmerker. En venninne av meg lå i koma i ti dager etter fødsel på grunn av at hun fikk hjerneslag under fødselen og måtte ha opptrening i nesten ett år før hun klarte å prate nogen lunde. Ennå, selv åtte år etter sitter hun i rullestol og må ha hjelp for å gå på do. Høres ikke dette deilig ut? Kan ikke dere menn gå gravid a? Vær så snill. Få rifter, strekkmerker, brystspreng.

Det er jo nettopp det, det er hennes kropp. Ja, dere er kanskje bitter og forbanna over at dere ikke får viljen deres. La oss trasse som en 4-åring sånn som du gjør over hele KG.

Er du bekymret for at du skal knulle flere 16-åringer gravide så steriliserer deg eller slutt å ligge rundt. Vi har alle fått med oss at du ligger rundt, du lager haugevis av tråder og skryter om erobringene dine. At du kun har endt opp med å få en unge er ett underverk.

Anonymous poster hash: ea8ad...5b4

Hvorfor i pokker få barn hvis det er så jævlig og farlig? En kvinnekropp kan ikke lage unge uten noe som kommer fra en mannekropp. Så mannen har rett til si noe han også når det gjelder barn. Om de vil ha det eller ikke. Om de er klar eller ikke. Hvorfor er det bare kvinnen som skal være klar?

Hadde ikke mannen hatt noe å si hvis kvinnen han elsket har fått beskjed på at hun kanskje kan dø hvis hun føder det barnet? Han vil at hun skal ta abort så kvinnen han elsker kan leve, men hun nekter? Velger barnet først og fremst. Jeg hadde aldri taklet det.

Når kvinnen kan føde helt normalt uten livsfare, så kan ikke mannen tvinge henne til abort, men han har rett til å si noe. Hun kan i det minste høre på hva han har å si og mener. Ikke bare tenke på seg selv. Eller har han ikke rett til å føle seg klar for det er ikke hans kropp som skal føde?

Hvis mannen vil ha barn men kvinnen nekter, (hun har ikke fått beskjed at det er livsfarlig fødsel) tar hun jo mest sannsynlig abort likevel uten å snakke med mannen om det. Hørt mange sånne. Hadde det skjedd med ei jeg var sammen med så hadde jeg slått opp med en gang, pga hun ikke nevnte noe og gjorde som hun selv ville. Jeg vil tross alt ha flere barn en gang, når jeg er klar for det, men vil ikke bli tvunget på flere barn.

Kvinner som tåler p-piller og andre p-ting kan bruke det også i tillegg til at mannen bruker kondom. Ikke bare skylde på at alt er mannen sin feil som alt for mange kvinner gjør. Nei jeg vil ikke sterilisere meg for jeg vil en gang ha et barn til.

Til og med når det gjelder barn så har begge kjønn rett til å si sin mening og føle seg klar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...