Gå til innhold

21 års fengsel for abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hvis mannen vil ha ungen men kvinnen ikke vil ha ungen da? Hvorfor kan hun bare fjerne det uten hans samtykke? Ikke kom her med at det er hennes kropp. Hun kunne aldri blitt gravid uten mannens sæd. Så han har noe å si.

Nei ingen skal tvinges til abort, men kvinner må høre litt på hva menn har å si også. Ikke bare bestemme alt selv og late som om det bare er hennes for det om det er hennes kropp.

Ja menn kan bruke prevensjon, selv om det ikke alltid er trygt med kondom. Det vet jeg alt om. Men kvinnen kan faen meg bruke prevensjon også. Så det kan bli enda mer tryggere.

Det er kvinnens kropp som gjør at embryoet og etterhvert fosteret utvikler seg. Selv om det skal en sædcelle til for at dette skal skje. Fosteret er en del av kvinnens kropp og kvinnen har råderett over sin kropp. Det er ikke mannen som må gjennom et svangerskap og alle risikoer det medfører. Derfor kan ikke mannen bestemme om kvinnen skal utsette seg for dette.

De aller fleste kvinner tar mannens mening med i betraktning, og dessverre blir mange kvinner presset og/eller truet til å velge noe de ikke ønsker pga dette. Synes du ikke det er trist?

Og de aller fleste som ikke vil bli foreldre bruker også prevensjon :)

Anonymous poster hash: 0a902...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hummels

Det er kvinnens kropp som gjør at embryoet og etterhvert fosteret utvikler seg. Selv om det skal en sædcelle til for at dette skal skje. Fosteret er en del av kvinnens kropp og kvinnen har råderett over sin kropp. Det er ikke mannen som må gjennom et svangerskap og alle risikoer det medfører. Derfor kan ikke mannen bestemme om kvinnen skal utsette seg for dette.

De aller fleste kvinner tar mannens mening med i betraktning, og dessverre blir mange kvinner presset og/eller truet til å velge noe de ikke ønsker pga dette. Synes du ikke det er trist?

Og de aller fleste som ikke vil bli foreldre bruker også prevensjon :)

Anonymous poster hash: 0a902...7b5

Jeg bruker alltid kondom når jeg skal inn i kvinnen. Jeg brukte ikke alltid kondom når det gjaldt eksene. Derfor har jeg en sønn. Jeg elsker han i alle fall og vil treffe han mer.

Menn som ikke vil bli far burde ikke tvinges til å betale for ungen. Heldigvis finnes det kvinner som lytter til mannen også, og ikke bare seg selv.

Ingen skal bli presset eller truet, så jo det er trist. Mannen burde ikke bli presset til å bli far heller.

Når det gjelder liv, og en livsfarlig fødsel som de har fått beskjed om kan ta livet av dama, så har da vel mannen rett til å presse litt for at dama han elsker ikke skal dø fra han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i pokker få barn hvis det er så jævlig og farlig? En kvinnekropp kan ikke lage unge uten noe som kommer fra en mannekropp. Så mannen har rett til si noe han også når det gjelder barn. Om de vil ha det eller ikke. Om de er klar eller ikke. Hvorfor er det bare kvinnen som skal være klar?

Hadde ikke mannen hatt noe å si hvis kvinnen han elsket har fått beskjed på at hun kanskje kan dø hvis hun føder det barnet? Han vil at hun skal ta abort så kvinnen han elsker kan leve, men hun nekter? Velger barnet først og fremst. Jeg hadde aldri taklet det.

Når kvinnen kan føde helt normalt uten livsfare, så kan ikke mannen tvinge henne til abort, men han har rett til å si noe. Hun kan i det minste høre på hva han har å si og mener. Ikke bare tenke på seg selv. Eller har han ikke rett til å føle seg klar for det er ikke hans kropp som skal føde?

Hvis mannen vil ha barn men kvinnen nekter, (hun har ikke fått beskjed at det er livsfarlig fødsel) tar hun jo mest sannsynlig abort likevel uten å snakke med mannen om det. Hørt mange sånne. Hadde det skjedd med ei jeg var sammen med så hadde jeg slått opp med en gang, pga hun ikke nevnte noe og gjorde som hun selv ville. Jeg vil tross alt ha flere barn en gang, når jeg er klar for det, men vil ikke bli tvunget på flere barn.

Kvinner som tåler p-piller og andre p-ting kan bruke det også i tillegg til at mannen bruker kondom. Ikke bare skylde på at alt er mannen sin feil som alt for mange kvinner gjør. Nei jeg vil ikke sterilisere meg for jeg vil en gang ha et barn til.

Til og med når det gjelder barn så har begge kjønn rett til å si sin mening og føle seg klar.

Hvorfor mener du at det er rettferdig å tvinge noen gjennom alle disse risikoene fordi at du som mann skal bestemme? Ja, det er lov til å lytte til hva mannen har å si, men alt i alt så er det kvinnen som bestemmer fordi det er kvinnen sin kropp som utsettes for risiko. Det er ikke du som risikerer hjerneslag, og måtte ha hjelp på do resten av livet. Det er ikke du som risikerer å drite på deg offentlig fordi at du ødela musklene under fødsel. Det er ikke du som må trykke en fotball ut av underlivet. Det er ikke deg, og dermed så har du ingen stemmerett om det blir abort eller fødsel. På samme måte ingen kan bestemme om du skal sterilisere deg eller ikke. Det er ditt valg. Jeg kan ikke dope deg ned og sterilisere deg fordi jeg ikke er keen på barn. Ser du sammenhengen? Det er en risiko du må være villig til å ta.

At han ikke føler seg klar får opp til han. Det betyr ikke at han kan bestemme om det blir abort eller fødsel. Kvinnen kan lytte til han og høre at han ikke føler seg klar, men han kan ikke trumfe gjennom en abort. Det er kvinnen som må ta det valget. Uansett, hvor mye mannen skal true, slå eller dope ned for å få viljen sin. Vent. Så var det jo også den mannen som gikk løs på damen med vold fordi at han ville fremprovosere en abort. La oss løse konfliktene med vold.

Dette er ett sted det aldri vil bli likestilling, å tro noe annet er naivt. Det er nemlig kvinnene som skal trykke denne fotballen ut av underlivet. Skal du bruke argumentet at barnet hadde ikke blitt til uten sæd, så hadde aldri barnet blitt til uten kvinnens egg som vokser i kvinnes mage som kvinnen presser ut gjennom underlivet sitt. Vent. Det var mye kvinne her. Hva annet gjorde menn enn å komme med litt sæd?

Når en kvinne kan føde normalt uten livsfare. Du vet aldri hva som kan skje, og det kan oppstå livsfare under en fødsel som egentlig var forventet å gå fint. Det er en del av livet. Hei. Du vet at du er klar over at du kan dø i søvne? Få ett hjerteinfarkt nå og dette om? Det er livet, og det er også fødselen. Leste om en 19 år gamle jente som døde på operasjonsbordet. Hun skulle inn til en standard operasjon, ikke noe big deal for å si det sånn og alt var forventet å gå fint. Vell, det gikk det jo ikke og foreldrene måtte begrave barnet sitt.

Selvfølgelig, tar kvinnen abort om hun vil ta abort. Hva forventer du? At hun skal risikere å dø for ett barn hun ikke vil ha? Risikere brystspreng, strekkmerker, hjerneslag, svangerskapsdiabetes osv? Det er ikke akkurat kult å være hormonell i ni måneder, hvis det er det du tror. Hva tror du mannen kan friste med for at hun skal ombestemme seg? Frieri? Samboerskap? Oh, wait. Hun vil fortsatt ikke ha barnet, hun vil fortsatt å leve det livet hun lever og ikke sette det på vent i ni måneder. Kanskje hun risikerer at mannen ombestemmer seg og stikker sin vei. Finner en bedre fitte, plutselig sitter hun der alene med ett barn i armene og haugevis av tøffe år framfor seg.

Anonymous poster hash: ea8ad...5b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste kvinner tar mannens mening med i betraktning, og dessverre blir mange kvinner presset og/eller truet til å velge noe de ikke ønsker pga dette. Synes du ikke det er trist?

Anonymous poster hash: 0a902...7b5

Korrekt, tas med i betraktning.

Kvinnen bestemmer, så valget kan dermed gå mot mannens mening.

Anonymous poster hash: ea8ad...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippet han får mindre straff enn 18 år med barnebidrag. Uansett så vinner han på det

Anonymous poster hash: a0592...e89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippet han får mindre straff enn 18 år med barnebidrag. Uansett så vinner han på det

Anonymous poster hash: a0592...e89

Og hva sier folket om et slikt friskt innlegg tro? Her kan det fort bli hyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo sånn ut overalt. Kvinnen bestemmer om hun vil beholde barnet eller ikke. Mannen har ingenting å si. Får bare straff og blir tvunget til å betale for en unge de ikke vil ha.

Da er det bedre at kvinnen tvinges til å føde et barn, eventuelt tvinges til å ta abort, alt etter hva mannen føler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i pokker få barn hvis det er så jævlig og farlig?

Godt spørsmål. Svaret er at det må være kvinnen som bestemmer om hun vil ha barn eller ikke nettopp siden det er henne det er farlig for. Kvinnen eier sin egen kropp, og det er den som utsettes for alle påkjenningene under graviditet og fødsel.

En kvinnekropp kan ikke lage unge uten noe som kommer fra en mannekropp.

Det er irrelevant. Mannen får orgasme og spruter litt. Og det skal liksom gi rettigheter som tilsvarer kvinnens ni måneder i et potensielt smertehelvete og med direkte livsfare for henne?

Så mannen har rett til si noe han også når det gjelder barn.

Hva har han rett til å si noe om, og hvor stor rett har han til å bestemme over kvinnens kropp?

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Godt spørsmål. Svaret er at det må være kvinnen som bestemmer om hun vil ha barn eller ikke nettopp siden det er henne det er farlig for. Kvinnen eier sin egen kropp, og det er den som utsettes for alle påkjenningene under graviditet og fødsel.

Det er irrelevant. Mannen får orgasme og spruter litt. Og det skal liksom gi rettigheter som tilsvarer kvinnens ni måneder i et potensielt smertehelvete og med direkte livsfare for henne?

Hva har han rett til å si noe om, og hvor stor rett har han til å bestemme over kvinnens kropp?

Da må mannen få bestemme selv om han er klar for barn eller ikke og ikke bli tvunget til å betale for en unge han ikke vil ha/er klart for, akkurat som kvinnen bestemmer om hun vil ha ungen eller ikke. Nei han kan ikke bestemme over kroppen hennes og tvinge henne til noe, men hun kan heller ikke tvinge han til noe han ikke vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kvinne ikke vil ha barn så får hun enten bruke prevensjon eller ta abort, eventuelt be mannen hun har sex med om å bruke kondom.



Anonymous poster hash: 13062...a27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre at kvinnen tvinges til å føde et barn, eventuelt tvinges til å ta abort, alt etter hva mannen føler?

Det ser unektelig ut til at enkelte mener at det er å foretrekke. Jeg har litt vondt for å skjønne at dette argumentet kan fremføres av mennesker som i andre sammenhenger skriker opp over at kvinner ikke er likestilte innen f.eks islam, og er mannens eindom, men her ser vi altså at de mener at i Norge, i 2015, så er det ikke kvinnen som skal ha siste ord når det gjelder abort eller ikke. Det er mannen.

Det er en inkonsekvens som ville vært utrolig komisk dersom den kunne fremstilles visuelt. Jeg mener, om disse folkene kunne møte seg selv i døra med den samme kraften rent fysisk, så ville vi antakelig sett både alvorlige hjernerystelser og sågar ett og annet eksploderende kranium.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må mannen få bestemme selv om han er klar for barn eller ikke og ikke bli tvunget til å betale for en unge han ikke vil ha/er klart for, akkurat som kvinnen bestemmer om hun vil ha ungen eller ikke. Nei han kan ikke bestemme over kroppen hennes og tvinge henne til noe, men hun kan heller ikke tvinge han til noe han ikke vil.

Hvis du vil være sikker på at sæden din ikke forårsaker noe du ikke vil ta konsekvensene av, så anbefaler jeg kondom eller at du steriliserer deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser unektelig ut til at enkelte mener at det er å foretrekke. Jeg har litt vondt for å skjønne at dette argumentet kan fremføres av mennesker som i andre sammenhenger skriker opp over at kvinner ikke er likestilte innen f.eks islam, og er mannens eindom, men her ser vi altså at de mener at i Norge, i 2015, så er det ikke kvinnen som skal ha siste ord når det gjelder abort eller ikke. Det er mannen.

Det er en inkonsekvens som ville vært utrolig komisk dersom den kunne fremstilles visuelt. Jeg mener, om disse folkene kunne møte seg selv i døra med den samme kraften rent fysisk, så ville vi antakelig sett både alvorlige hjernerystelser og sågar ett og annet eksploderende kranium.

Er det egentlig noen som har tatt til orde for at mannen skal ha siste ordet i spørsmålet om abort? Isåfall hvor?

Jeg har vært med på utallige abortdiskusjoner her på forumet, og det begynner å bli ganske mange etterhvert, men jeg har aldri sett noen ta til orde for at mannen skal kunne kreve at en kvinne tar/ikke tar abort.

Anonymous poster hash: 13062...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noen som har tatt til orde for at mannen skal ha siste ordet i spørsmålet om abort? Isåfall hvor?

Jeg har vært med på utallige abortdiskusjoner her på forumet, og det begynner å bli ganske mange etterhvert, men jeg har aldri sett noen ta til orde for at mannen skal kunne kreve at en kvinne tar/ikke tar abort.

Anonymous poster hash: 13062...a27

Å, ikke det? Da syns jeg du skal lese denne tråden en gang til, for selv her ser vi at enkelte mener at "mannen må ha et ord med i laget" og at beslutningen om abort evt kan taes av en tredje part dersom d to ikke blir enige.

Men det er forskjellige vinkler på det, selvsagt. Noen mener at en mann bør ha rett til å hindre en abort dersom HAN vil ha barn og kvinnen IKKE vil.

Andre mener at en mann må ha rett til å frasi seg alt ansvar og alle forpliktelser til et barn som han ikke ønsker, og at kvinnen i så fall ikke skal få noe barnebidrag hverken fra mannen eller staten, men bære det full økonomiske ansvaret som alenemor selv. Det vil jo ikke akkurat være ensbetydede med at hun tvinges til abort, men tatt i betraktning at mange aborter gjøres fordi moren er i en vanskelig situasjon, så vil det utvilsomt være et kraftig incitament, likevel.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannens motiv var at han var imot at de skulle ha barn, støtter jeg mannens handlinger. Lik rett for begge kjønn i abortsaker! Han ville ikke ha barn, hva annet kan en mann gjøre da, når det kun er kvinnen som får bestemme?!

Anonymous poster hash: 009e0...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om mannens motiv var at han var imot at de skulle ha barn, støtter jeg mannens handlinger. Lik rett for begge kjønn i abortsaker! Han ville ikke ha barn, hva annet kan en mann gjøre da, når det kun er kvinnen som får bestemme?!

Anonymous poster hash: 009e0...01a

Du støtter at han gav henne et ikke godkjent medikament i strid med loven om abort spesielt og legemidler generelt, at han utsatte henne for livsfare og at han også drepte barnet hun ønsket å beholde?

Si meg, hvor langt syns du noen har rett til å gå overfor DEG hvis du har rettigheter som er i konflikt med deres interesser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Hvis du vil være sikker på at sæden din ikke forårsaker noe du ikke vil ta konsekvensene av, så anbefaler jeg kondom eller at du steriliserer deg.

Kondom bruker jeg, og det må andre også passe på å bruke hvis de ikke vil havne i en sånn situasjon. Men kondom er ikke 100% sikker. Det er helt sikkert!! Vil ikke bli steril som 25 åring. Vil kanskje ha en unge til i fremtiden. En gang jeg er klar for to barn. Damer som kan bruke ppiller og sånt kan også bruke det. Ikke bare forvente at mannen skal bruke kondom og da er alt trygt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondom bruker jeg, og det må andre også passe på å bruke hvis de ikke vil havne i en sånn situasjon. Men kondom er ikke 100% sikker. Det er helt sikkert!! Vil ikke bli steril som 25 åring. Vil kanskje ha en unge til i fremtiden. En gang jeg er klar for to barn. Damer som kan bruke ppiller og sånt kan også bruke det. Ikke bare forvente at mannen skal bruke kondom og da er alt trygt.

Ja, ikke sant? Man kan ikke være nonsjalant med sannsynligheten for at en kvinne blir gravid, og deretter frasi seg sitt ansvar for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...