AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #141 Del Skrevet 21. februar 2015 Som jeg skrev, det er en måte å hevde seg på. Endelig bli en del av gjengen, bli akseptert - da jeg hadde valget, hvorfor skulle jeg gå igjennom ytterligere tre år fremfor å stå alene på den andre siden? Hadde dette skjedd i dag, åtte år senere, hadde selvfølgelig saken vært en helt annen. Men ungdomsskolen var den jævligste tiden av alle, identiteten og standpunktene er helt på villspor. Anonymous poster hash: 5595d...71e rettelse: mener selvfølgelig å gå igjennom ytterligere tre år fremfor å stå på den andre siden - alene var jeg ikke om mobbingen. Anonymous poster hash: 5595d...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 21. februar 2015 #142 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Er en fullverdig unnskyldning, akkurat som barna som finner pistolen til faren og den går av ved et uhell og dreper broren... De vet ikke bedre... På lik linje vet ikke og forstår ikke barn i like stor grad sammenhengen mellom årsak og konsekvens. Derav at barn ikke blir dømt slik som voksne. Er forskjell på beviste handlinger hvor intensjon er at en person faktisk ønskes død og det å si det for man ikke liker noen. Slik som veldig mange av de som fester og drikker i helgene sier på søndagen at de aldri skal drikke igjen, noe de ikke mener noe som helst med. Mens andre faktisk mener de aldri skal drikke igjen og faktisk står for det og mener noe med det... Har selv gjort mye slemt i min barndom, men også mye som var snillere enn hva de fleste gjorde og til tider. Men jeg står 100% inne for det jeg gjorde, godt som vondt. Fordi jeg vet hva grunnlag handlingene ble utført fra og respekterer og aksepterer det. Ikke prøv å gjør barns handlinger om til noe på nivå med voksnes... Slik fungerer ikke verden...Du kan ikke sammenligne slike situasjoner. I slike situasjoner der barn har skutt broren er det mest sannsynlig et uhell - at ungen ikke visste hva som ville skje. En mobber VET at mobbeofferet har det vondt, uavhengig av alder. En trenger ikke være 20 år for å forstå det. Jeg har ingen sympati for mobbere, kommer aldri til å få det. Selvfølgelig kan de ikke dømmes på samme måte som voksne, men de er fullstendig klar over hva de utsetter mobbeofferet for. Så, ingen unnskyldning er god nok for meg, desverre. Forstår at noen gjør det fordi de vil passe inn, men har heller ikke sympati for disse - de er jo bare en gjeng sauer som følger gjeteren, men de er likevel ikke noe bedre enn gjeteren. Nåde min unge om hun eller han hadde mobbet noen, det hadde jeg ikke akseptert. Her må man tenke over at hvis man skal tenke "barn er barn", hva faen med barna som tar livet sitt? Det blir som å si at det er jo ikke så farlig, fordi stakkars mobberne de var jo bare barn. Endret 21. februar 2015 av EmilyR 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doge Skrevet 21. februar 2015 #143 Del Skrevet 21. februar 2015 Kommentarene i denne tråden... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #144 Del Skrevet 21. februar 2015 Som jeg skrev, det er en måte å hevde seg på. Endelig bli en del av gjengen, bli akseptert - da jeg hadde valget, hvorfor skulle jeg gå igjennom ytterligere tre år fremfor å stå alene på den andre siden?Hadde dette skjedd i dag, åtte år senere, hadde selvfølgelig saken vært en helt annen. Men ungdomsskolen var den jævligste tiden av alle, identiteten og standpunktene er helt på villspor. Anonymous poster hash: 5595d...71e Jeg ble også mobbet alvorlig, men det siste jeg ville var å bli en del av den gjengen som tidligere mobbet meg. Så svakt av deg. Når man har blitt mobbet selv, burde man vite bedre.Anonymous poster hash: 56635...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 21. februar 2015 #145 Del Skrevet 21. februar 2015 Men her gjorde hun det jo skjult. Ergo ikke for å "passe inn" heller. Det finnes ingen unnskyldning for hva dette mennesket har gjort mot den stakkars gutten. Skjønner ikke at du kan forsvare sånt. Jeg forsvarer ikke handlingen til ts, langt i fra. Jeg prøver bare å få fram at mobbere er ikke nødvendigvis ondskapsfulle av natur. Er man ondskapsfull av natur, så gjør man langt verre ting enn å mobbe noen, vil jeg tro... Jeg ble selv mobbet igjennom hele skolegangen min. Fra barneskolen til videregående skole. Men jeg vil ikke kalle de som mobbet meg ondskapsfull. Mulig jeg så på dem som ondskapsfulle da, men nå som voksen, ser jeg på det annerledes. Pluss at enkelte av dem var komplette idiotiske bimboer da og totalt hjernedøde på den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 21. februar 2015 #146 Del Skrevet 21. februar 2015 Det er ikke mobbing. Man må stå for sine handlinger. Det står vel noe i Bibelen at man skal være snill? TS har ikke vært snill. Hun vil bli straffet av Herren. Anonymous poster hash: 38a57...32c Litt komisk at en anonym bruker skriver at man må stå for sine handlinger :-) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #147 Del Skrevet 21. februar 2015 Beklager jeg leste for fort første gangen, men som sagt så forsvarer jeg på ingen måte ts. Jeg har skrevet flere ganger at ts må leve med det hun har gjort. Å påpeke at å synke ned på et lavt nivå å spre anonym personhets på nettet kan være like ille som mobbing og anonyme brev er ikke det samme som å forsvare en mobber! Og jeg mener hun fortjener det, spesielt siden gutten endte opp med å ta livet sitt. Jeg har selv blitt mobbet hele livet mitt, og tør bare så vidt å bevege meg utenfor huset, er helt ødelagt psykisk. Ville forøvrig sagt det samme som jeg skrev, ansikt til ansikt om jeg hadde sjansen. Anonymous poster hash: f0e40...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #148 Del Skrevet 21. februar 2015 Du er faen meg ond... Sånn er veldig unødvendig. Ts forstår det hun gjorde var galt eller så hadde hun ikke skrevet her. Mobbing er selvsagt ikke bra, men en skal også huske at dette skjedde da hun var liten og har nok forandret seg en del siden dette! Nei jeg har aldri mobbet, var den som ble mobbet faktisk. Anonymous poster hash: da0fe...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 21. februar 2015 #149 Del Skrevet 21. februar 2015 Kort sagt: Mobbere er enten feige eller ondsinnede. Normalt utviklede 14-åringer ber ikke sårbare mennesker om å ta livet sitt. Anonymous poster hash: 56635...c52 Nettopp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #150 Del Skrevet 21. februar 2015 Det er min mening og den trenger ikke dokumenteres. Mener du virkelig at gode og snille mennesker mobber? Vel, jeg har nevnt at jeg hadde mine urimelige grunner - men etter de to årene det varte kom jeg til en klasse der det ikke eksisterte skille eller grupperinger på noen som helst måte, der jeg lærte at det faktisk er mulig å gå en klasse der folk verken ble mobbet eller mobbet - og fant mye fred i det. Har siden ikke gjort en flue fornem, og blandet meg inn i andre situasjoner der urettferdighet og mobbing har funnet sted. Ja, jeg er et godt og snilt menneske som setter absolutt alle før meg selv. Folk flest vil ikke tro at jeg har vært mobberen når vi kommer inn på temaet og forteller. Anonymous poster hash: 5595d...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #151 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg forsvarer ikke handlingen til ts, langt i fra. Jeg prøver bare å få fram at mobbere er ikke nødvendigvis ondskapsfulle av natur. Er man ondskapsfull av natur, så gjør man langt verre ting enn å mobbe noen, vil jeg tro... Jeg ble selv mobbet igjennom hele skolegangen min. Fra barneskolen til videregående skole. Men jeg vil ikke kalle de som mobbet meg ondskapsfull. Mulig jeg så på dem som ondskapsfulle da, men nå som voksen, ser jeg på det annerledes. Pluss at enkelte av dem var komplette idiotiske bimboer da og totalt hjernedøde på den tiden. Jeg vil si at de som mobber har en ondskapsfull og/eller feig del i personligheten. Noen er faktisk såpass gode mennesker at de heller velger å bli sosialt utenfor enn å påføre andre smerte. De som gjør det kun for å være jævlige, de gjør ofte andre onde handlinger også, for de mangler empati. Det er egentlig bare å lese Milgrams studier av lydighet. Noen mennesker motstår gruppepress, en del gjør det ikke. Og der ser man hvem som er gull og hvem som er gråstein.Anonymous poster hash: 56635...c52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #152 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg ble også mobbet alvorlig, men det siste jeg ville var å bli en del av den gjengen som tidligere mobbet meg. Så svakt av deg. Når man har blitt mobbet selv, burde man vite bedre.Anonymous poster hash: 56635...c52 Det var ikke den gjengen som mobbet, dette var en splitter ny skole der jeg ikke kjente noen fra før. Anonymous poster hash: 5595d...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #153 Del Skrevet 21. februar 2015 Litt komisk at en anonym bruker skriver at man må stå for sine handlinger :-) Considering at jeg har fått så mye stygge meldinger her på KG som medførte et selvmordsforsøk så har jeg all rett til å være anonym. Var det noe mer du lurte på? Anonymous poster hash: 38a57...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 21. februar 2015 #154 Del Skrevet 21. februar 2015 Du kan ikke sammenligne slike situasjoner. I slike situasjoner der barn har skutt broren er det mest sannsynlig et uhell - at ungen ikke visste hva som ville skje. En mobber VET at mobbeofferet har det vondt, uavhengig av alder. En trenger ikke være 20 år for å forstå det. Jeg har ingen sympati for mobbere, kommer aldri til å få det. Selvfølgelig kan de ikke dømmes på samme måte som voksne, men de er fullstendig klar over hva de utsetter mobbeofferet for. Så, ingen unnskyldning er god nok for meg, desverre. Forstår at noen gjør det fordi de vil passe inn, men har heller ikke sympati for disse - de er jo bare en gjeng sauer som følger gjeteren, men de er likevel ikke noe bedre enn gjeteren. Nåde min unge om hun eller han hadde mobbet noen, det hadde jeg ikke akseptert. Her må man tenke over at hvis man skal tenke "barn er barn", hva faen med barna som tar livet sitt? Det er jo ikke så farlig, fordi stakkars mobberne de var jo bare barn. Forskjell på å vite at noen har det vondt og det å vite at det kan resultere i dødsfall... Noe barn ikke klarer, derav at vi ikke dømmer de slikt som voksne som følge av dette. Man skal ikke tenke "barn er barn" man skal prøve å lære de opp til å forstå og tenke slik som voksne, slikt som f. eks å forstå hva konsekvenser er og hva konsekvenser det kan bli.... Barna som tar livet sitt vet heller ikke nødvendigvis helt hva det gjør eller hva den faktiske konsekvensen er av det. Desverre får de heller aldri finne ut eller forstå nettopp konsekvensen av det... Når selv voksne sliter med å forstå og skille mellom tøysing og mobbing, så er det veldig lett å forstå barn som mobber hvis selv intelligente voksne ikke gjør det... Før de får beskjed om det og konfronteres med det, noe jeg har litt vel mye erfaring med fra arbeidslivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 21. februar 2015 #155 Del Skrevet 21. februar 2015 Considering at jeg har fått så mye stygge meldinger her på KG som medførte et selvmordsforsøk så har jeg all rett til å være anonym. Var det noe mer du lurte på? Anonymous poster hash: 38a57...32c Da ville jeg foreslått og komt seg bort i fra nettopp det som har hatt en negativ påvirkning på livet ditt, noe KG i ditt tilfelle er... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 21. februar 2015 #156 Del Skrevet 21. februar 2015 For et grusomt menneske! Forstår ikke at det går an å være så ondskapsfull. Denne dårlig samvittigheten må du leve med resten av livet. Det fortjener du! Forbanna mobber! Du har tatt livet av et annet menneske. Et barn. Føltes det godt? Må bare si det, men med den teksten der, hva får deg til å tro at du er bedre enn TS? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 21. februar 2015 #157 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg kan ikke forstå at noen har hjerte nok til å forstå ts, eller synes synd på henne. Hun har drept noen! Fått noen til å ikke klare å leve mer! Den gutten kan ALDRI leve mer og prøve å få et godt liv pga ei drittunge! Hvordan tror dere de pårørende til gutten har hatt det og har det? Det er noe som aldri kan glemmes. Så sitter dere og forsvarer ts og sier hun har det vondt og har forstått at hun har gjort noe galt! KVALMENDE! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 21. februar 2015 #158 Del Skrevet 21. februar 2015 Må bare si det, men med den teksten der, hva får deg til å tro at du er bedre enn TS? Gi faen i å synes synd på ts og tenk på han som aldri fikk leve mer pga TS!! Tenk på de pårørende hvor mye mer jævlig de har hatt det! Det er umennskelig! SKAL VEDDE PÅ AT DET ER MOBBERE SELV SOM FORSVARER EN MOBBER! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #159 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg synes det er veldig trist at mobbing ofte ikke blir tatt seriøst før noen tar livet av seg. Anonymous poster hash: c01d1...246 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 21. februar 2015 #160 Del Skrevet 21. februar 2015 Gi faen i å synes synd på ts og tenk på han som aldri fikk leve mer pga TS!! Tenk på de pårørende hvor mye mer jævlig de har hatt det! Det er umennskelig! SKAL VEDDE PÅ AT DET ER MOBBERE SELV SOM FORSVARER EN MOBBER! Jeg kan garantere deg at jeg ikke er en mobber. Men jeg syns du begynner å ligne kvamlende mye på en. Var det jeg reagerte på. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå