Gå til innhold

Har levd med en vond hemmelighet i 12 år nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke man kan skylde på at TS var et barn heller. Det går faen ikke an å være 14 år gammel og be andre om å drepe seg selv - hva slags syke mennesker gjør sånt???

Anonymous poster hash: b3975...bf7

Helt enig. Da jeg var barn var jeg en av de få som gikk bort til de som var alene, de som ble mobbet og jeg sa imot de som mobbet andre - så det å bruke at TS bare var et barn som unnskyldning, er rett og slett ikke noen unnskyldning.

Endret av EmilyR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare spørre dere, hvor gammel var gutten som døde?



Anonymous poster hash: 54f4f...948
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ba broren min om å gå og henge seg da jeg var 14. Jeg hadde jo aldri trodd han kom til å faktisk gjøre det (og han lever i beste velgående i dag, gudskjelov). Tror du TS som fjortenåring tenkte så langt?

Ja, så langt skal man tenke. Som du ser jeg skrev over, jeg var en av de få som tok ansvar når barn ble mobbet og dette gjorde jeg allerede da jeg begynte i barnehagen da jeg så andre barn ble utsatt for mobbing.

Endret av EmilyR
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du nok bare leve med, ts, og ha dårlig samvittighet for og at det gnager på deg så lenge du lever. Det er nok ikke lett, men det bør det jammen ikke være for deg heller. Du har lagt opp til det helt selv, og må bare tåle det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mange mødre som har tilgitt både mobbere og drapsmenn. Så lenge angeren har vært ektefølt, syns jeg det er helt på sin plass.

Jeg kjenner folk som mobbet andre da de var barn, men som er helt andre personer i dag. Jeg ser dem for den de er i dag, ikke som den de var da de var barn. De fleste av oss modnes med årene. Noen gjør ikke det, og DE fortjener heller ikke tilgivelse.

Det synes jeg var fint sagt. Viktigheten er å kaste lys på tema og gjøre det klart at mobbing ikke er akseptert noe sted. Mobbere er mennesker som alle andre, eneste forskjellen er at de sitter på den andre siden av sticka.

Anonymous poster hash: 54f4f...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud stakkars gutt! :(

Du var 14 år TS, gammel nok til å forstå at mobbing gir konsekvenser. dette her må du bare leve med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre dere, hvor gammel var gutten som døde?

Anonymous poster hash: 54f4f...948

Han var 14, visst.

Anonymous poster hash: ca858...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så langt skal man tenke. Som du ser jeg skrev over, jeg var en av de få som tok ansvar når barn ble mobbet og dette gjorde jeg allerede da jeg begynte i barnehagen da jeg så andre barn ble utsatt for mobbing.

Det gjorde jeg også. Men det betyr ikke at jeg ikke gjorde andre ting som barn jeg ikke så rekkevidden av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn eller voksne som mobber, de fortjener aldri tilgivelse. De har ØDELAGT LIV! Er det virkelig tilgivelig? Nei. Tilgir du mordere? Mobbere er akkurat som mordere. Mange av de får andre til å ta livet sitt (mordere) og i verste fall dreper de selv (mordere). Det er ingen unnskyldning at de var barn og ikke visste bedre. Ekle griser hele gjengen som mobber! Jeg er like forbanna både på barn og voksne som driver med mobbing og de fortjener noe vondt igjen. Skulle vert like hard straff på mobbing som der er på drap. Jeg ønsker bare sånne ekle kryp som har ødelagt liv vondt! Både barn og voksne.

Wow! Voldsomme ord!

Eg vart sjølv mobba gjennom heile grunnskulen, og eg hugsar fortsett kommentarane eg fekk for 15 år tilbake, så det har øydelagt mykje av mitt liv. Men det å samanlikne born som mobbar med mordarar, og å sei at du ynskjer born vondt, det er voldsomt! Og eg vil sei det blir like fæl tankegang som det å mobbe, og det frå ein vaksen(????)mann...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som fordømmer TS sine handlinger her. Og jeg håper vi da kan tenke oss om og prøve å hindre at andre barn blir mobbet i dag. Hvis du har barn, så kan du snakke med barna dine om mobbing og gjøre dem bevisst. Oppmuntre barna dine til å støtte dem som blir mobbet.



Anonymous poster hash: ca858...725
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Voldsomme ord!

Eg vart sjølv mobba gjennom heile grunnskulen, og eg hugsar fortsett kommentarane eg fekk for 15 år tilbake, så det har øydelagt mykje av mitt liv. Men det å samanlikne born som mobbar med mordarar, og å sei at du ynskjer born vondt, det er voldsomt! Og eg vil sei det blir like fæl tankegang som det å mobbe, og det frå ein vaksen(????)mann...

Han pleier å uttrykke seg i litt sterke ordlag. Men meningen bak er god; å støtte ofre. :)

Anonymous poster hash: ca858...725

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også. Men det betyr ikke at jeg ikke gjorde andre ting som barn jeg ikke så rekkevidden av.

Vel, det er stor forskjell på å mobbe en annen person og å gjøre vanlige skøyestreker som barn - der ingen personer tar skade av skøyestreken. Mobbere er ondsinnede mennesker av natur, mennesker med omsorg for andre ville aldri funnet på å delta i mobbing..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som fordømmer TS sine handlinger her. Og jeg håper vi da kan tenke oss om og prøve å hindre at andre barn blir mobbet i dag. Hvis du har barn, så kan du snakke med barna dine om mobbing og gjøre dem bevisst. Oppmuntre barna dine til å støtte dem som blir mobbet.

Anonymous poster hash: ca858...725

Nettopp. Dette har jeg gjort og jeg håper jeg har kommet igjennom til dem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det du kunne gjort ts, var å vise åpen om det du har gjort? Ikke for å lette det, for dette er absolutt noe du må leve videre med, men kanskje ved å fortelle din historie og være åpen om den så får du andre mobbere som fortsatt har muligheten, til å stoppe?

Samtidig er det viktig at du tenker deg svært godt om hvordan du gjør det, for det skal på ingen måte gå utover det pårørende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Voldsomme ord!

Eg vart sjølv mobba gjennom heile grunnskulen, og eg hugsar fortsett kommentarane eg fekk for 15 år tilbake, så det har øydelagt mykje av mitt liv. Men det å samanlikne born som mobbar med mordarar, og å sei at du ynskjer born vondt, det er voldsomt! Og eg vil sei det blir like fæl tankegang som det å mobbe, og det frå ein vaksen(????)mann...

BARN ødela mye av livet mitt. Så jeg er like forbanna på drittunger som mobber som jeg er på voksne, så ja presser de noen til å ta selvmord så er de mordere selv om de er barn, og slår de andre eller er voldelig til noen dør av skadene så er de også mordere. Mange voldelige drittunger. De er ikke barn, de er monstre. Jeg har fått så nok av jævler som mobber at jeg ønsker de samme lekse igjen. De må få noe vondt igjenn. En mobber som har ødelagt liv fortjener ikke å glemme og leve et godt liv, mens offeret er død eller lever et helvete. Jeg har fått så nok av de at jeg sier akkurat hva jeg mener om de.

De har fått en hjerne for å bruke den og de har fått et hjerte trodde jeg. Barn også. Har de en hjerne og følelser for andre så gjør de ikke noe så grusomt.

Endret av Kili
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er stor forskjell på å mobbe en annen person og å gjøre vanlige skøyestreker som barn - der ingen personer tar skade av skøyestreken. Mobbere er ondsinnede mennesker av natur, mennesker med omsorg for andre ville aldri funnet på å delta i mobbing..

Vis gjerne til dokumentert forskning på dette.

Anonymous poster hash: 5595d...71e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BARN ødela mye av livet mitt. Så jeg er like forbanna på drittunger som mobber enn voksne, så ja presser de noen til å ta selvmord så er de mordere selv om de er barn, og slår de andre eller er voldelig til noen dør av skadene så er de også mordere. Mange voldelige drittunger. De er ikke barn, de er monstre. Jeg har fått så nok av jævler som mobber at jeg ønsker de samme lekse igjen. De må få noe vondt igjenn. En mobber som har ødelagt liv fortjener ikke å glemme og leve et godt liv, mens offeret er død eller lever et helvete. Jeg har fått så nok av de at jeg sier akkurat hva jeg mener om de.

Men da håper jeg du kan sove litt enklere i natt med den bevisstheten at karma tok meg, og jeg var den som endte opp med størst psykiske problemer, og i motsetning til mitt mobbeoffer, flere selvmordsforsøk som (hadde i utgangspunktet bestemt meg for heldigvis, men etter å ha lest denne tråden, uheldigvis?) ikke var vellykkede. Sånn, litt gladere nå? :)

Anonymous poster hash: 5595d...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Ta kontakt med de pårørende. Du må vise at du forstår at det du har gjort er galt, både for deg og foreldrene er det viktig å få klarhet i saken. Jeg ser hvor mye dette plager deg og eneste som hjelper i denne situasjonen er faktisk å prate om det. Du trenger ikke bare dukke opp på døra heller, prøv først med et forsiktig brev hvor du skriver litt om etterspillet, det som hendte og hvordan du har ledet livet ditt nå i ettertid. Jeg som forelder ville satt utrolig pris på å få et slags svar på utviklingen og foranledningen til selvmordet som min sønn eller datter er offer for.



Anonymous poster hash: 54f4f...948
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Da jeg var barn var jeg en av de få som gikk bort til de som var alene, de som ble mobbet og jeg sa imot de som mobbet andre - så det å bruke at TS bare var et barn som unnskyldning, er rett og slett ikke noen unnskyldning.

Er en fullverdig unnskyldning, akkurat som barna som finner pistolen til faren og den går av ved et uhell og dreper broren... De vet ikke bedre... På lik linje vet ikke og forstår ikke barn i like stor grad sammenhengen mellom årsak og konsekvens. Derav at barn ikke blir dømt slik som voksne.

Er forskjell på beviste handlinger hvor intensjon er at en person faktisk ønskes død og det å si det for man ikke liker noen. Slik som veldig mange av de som fester og drikker i helgene sier på søndagen at de aldri skal drikke igjen, noe de ikke mener noe som helst med. Mens andre faktisk mener de aldri skal drikke igjen og faktisk står for det og mener noe med det...

Har selv gjort mye slemt i min barndom, men også mye som var snillere enn hva de fleste gjorde og til tider. Men jeg står 100% inne for det jeg gjorde, godt som vondt. Fordi jeg vet hva grunnlag handlingene ble utført fra og respekterer og aksepterer det. Ikke prøv å gjør barns handlinger om til noe på nivå med voksnes... Slik fungerer ikke verden...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er stor forskjell på å mobbe en annen person og å gjøre vanlige skøyestreker som barn - der ingen personer tar skade av skøyestreken. Mobbere er ondsinnede mennesker av natur, mennesker med omsorg for andre ville aldri funnet på å delta i mobbing..

Mobbere kan like gjerne være svake mennesker som ikke tør å stille opp mot gjengen.

Og skøyerstreker? Hvem snakker om skøyerstreker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...